Een Cat7 kabel 5 sterren geven omdat'ie goed werkt icm met je Gbit switch, sja...quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:07 schreef Hallmark het volgende:
Als ik de reviews op Amazon bekijk van dit type kabel, dan zijn ze eigenlijk allemaal positief:
http://www.amazon.com/Cab(...)_product_top?ie=UTF8
Dit betreft 50 feet, dus ruim 15 meter, en het wordt verkocht als cat 6e.
Ook voor cat 7 (10 gigabit) kabels worden platte varianten gemaakt met uitstekende reviews:
http://www.amazon.com/Ter(...)hernet/dp/B006FNI0FI
Dat is misschien niet eens zo'n slecht idee, dat ik daar zelf niet op gekomen benquote:Op zaterdag 12 december 2015 11:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Zou je niet gewoon op de "kruising" de mantel wegpellen en de kabel wat plat duwen zonder de pairs te untwisten?
Ik lees in de OP min of meer dat TS op termijn denkt aan 10 Gbit. En het scheelt amper.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Een Cat7 kabel 5 sterren geven omdat'ie goed werkt icm met je Gbit switch, sja...
"slechts" één ordegrootte inderdaad.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik lees in de OP min of meer dat TS op termijn denkt aan 10 Gbit. En het scheelt amper.
Dat klopt, maar het zou echt niet de eerste kabel zijn waar zomaar wat opgestempeld wordt om 'm beter te verkopen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:09 schreef benkruk het volgende:
Overigens dacht ik dat een kabel alleen mag worden toegewezen aan een CAT als de kabel aan alle eisen voldoet..
Ik zou op dit moment niet weten wat ik daar mee moet tbh.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:03 schreef Hallmark het volgende:
Ik lees in de OP min of meer dat TS op termijn denkt aan 10 Gbit. En het scheelt amper.
En dat is precies ook de reden waarom ik voorzichtig ben met alles zomaar te vervangen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:09 schreef benkruk het volgende:
Cat6 kabel verschilt van cat5 kabel onderandere op het gebied van de twisting, aderdikte maar ook de twisting tussen de 4 aderparen. Bij een platte kabel is er dus geen twisting meer, wat dus 1 eigenschap weg neemt.
Ik heb bij wijze van proef een platte Cat.6 kabel besteld, levering is ergens rond kerst. Zal mijn evaringen hier delen.quote:Jouw normale cat5 kabel zal waarschijnlijk net zo goed functioneren als die platte cat6 kabel.
Tja, dat je zou je zeggen idd. Maar helaas houdt niet iedere fabrikant/verkoper zich daaraanquote:Overigens dacht ik dat een kabel alleen mag worden toegewezen aan een CAT als de kabel aan alle eisen voldoet..
CAT6 doet ook prima 10Gbit.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Qua prijs. Dat is iets van 13 vs. 18 dollar. Maar goed, wat Bart hierboven zegt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"slechts" één ordegrootte inderdaad.
De 4 aderparen zijn in een ronde kabel ook nog eens licht getwist. Bij CAT6 zit er zelfs nog een "plastic schotje (kruisvormig)" tussen. Dit is beide weg bij platte kabel.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:07 schreef ACT-F het volgende:
Het gaat erom dat de aderparen getwist zijn. Dit is dus ok:
[ afbeelding ]
Maar dit:
[ afbeelding ]
De twist tussen de aderparen onderling lijkt me niet eens wenselijk. De tussenschot is bedoeld om de aderparen verder van elkaar te houden om interferentie en capaciteitswerking te verminderen. Je zou kunnen stellen dat een platte kabel zelfs betere eigenschappen zou kunnen hebben dan een ronde kabel. Een goede fabrikant houdt rekening met deze eigenschappen en bepaalt aan de hand van de capacitieve werking de maximale frequentie in zo'n kabel.quote:Op zondag 13 december 2015 09:11 schreef benkruk het volgende:
[..]
De 4 aderparen zijn in een ronde kabel ook nog eens licht getwist. Bij CAT6 zit er zelfs nog een "plastic schotje (kruisvormig)" tussen. Dit is beide weg bij platte kabel.
Het resultaat van 1 No-name chinese kabel zegt niets, maar dan ook echt niets over de resultaten die je kan halen met kabels van gerenommeerde A-Merken op dit gebied.quote:
Staat de standaard IEC 61156-5 (of ISO/IEC 11801 , IEC 61156-6 of CENELEC EN-50173) afgedrukt op de kabel zelf?quote:Op maandag 21 december 2015 16:58 schreef FredvZ het volgende:
Mijn kabel is binnen!
Blijken me wel zo'n Chinees geval te hebben gestuurd... Ga gelijk een aantal testjes doen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |