De voorwaarden van de aanvullende verzekering kunnen wel zeker van belang zijn, voor de vergoeding van orthodontie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:55 schreef Norma_Jeane het volgende:
Kinderen zijn gratis meeverzekerd dus mij ontgaat het probleem even.
Je bedoelt met factuur de evt declaraties die naar de zorgverzekeraar moeten als die al niet rechtstreeks gaan?
quote:Bij wie moet uw kind worden meeverzekerd als u gaat scheiden?
Wanneer u kinderen heeft en u gaat scheiden van uw partner, dan is het belangrijk dat u tijdig bij de betrokken zorgverzekeraar(s) aangeeft bij wie uw kind meeverzekerd dient te worden. Kinderen worden over het algemeen bijgeschreven op de polis van de verzorgende ouder. Ouders mogen echter zelf bepalen bij wie het kind wordt meeverzekerd. Het is doorgaans raadzaam uw kind aan te sluiten bij het zorgpakket dat het best in zijn of haar behoeften kan voorzien.
Ja dat weet ik. Ik had iets vollediger moeten zijn zie ik.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
De voorwaarden van de aanvullende verzekering kunnen wel zeker van belang zijn, voor de vergoeding van orthodontie bijvoorbeeld.
De zorgtoeslag van moeder is niet hoger of lager vanwege de meeverzekerde kinderen, dus daar verandert niets aan.
Zorgverzekeringen werken al niet meer met polisnummers, een zorgverlener gebruikt BSN om een declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:03 schreef Pindasoepje het volgende:
Mijn zoon staat bij mij en zn vader. Tandarts staat op de polis van zn vader dus daar hebben ze zijn polisnummer van zn vader. En in het ziekenhuis en bij de dokter de mijne. Gaat al 6 jaar prima
TS is bang dat z'n ex de zorgkosten niet van de alimentatie gaat betalen als de kinderen op zijn zorgverzekering zijn bijgeschreven, hij denkt dat hij daarom de rekeningen ook gaat krijgen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:06 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Ik had iets vollediger moeten zijn zie ik.
Het bijschrijven op de polis bij ts. Het ontgaat me wat dat voor problemen kan opleveren.
In dat licht snap ik de 4e alinea niet.
Aha toch de declaraties dan. Ik zie zelf nooit een declaratie eigenlijk. Alles gaat hier rechtstreeks.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS is bang dat z'n ex de zorgkosten niet van de alimentatie gaat betalen als de kinderen op zijn zorgverzekering zijn bijgeschreven, hij denkt dat hij daarom de rekeningen ook gaat krijgen.
Hier bij de tandarts altijd de rekening mee, maar die declareer ik al voor ik weer buiten ben.quote:Op vrijdag 11 december 2015 23:20 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Aha toch de declaraties dan. Ik zie zelf nooit een declaratie eigenlijk. Alles gaat hier rechtstreeks.
Ja dan snap ik de zorg gezien zijn vorige topics.
De zorgtoeslag die zij krijgt heeft niets te maken met zorgkosten voor de kinderen, ze krijgt zorgtoeslag als tegemoetkoming in de kosten voor haar eigen zorgverzekering.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:20 schreef wtkoos het volgende:
bedankt voor feedback. Meeste zorgen nu weg genomen. Dus ben ik er wel voor om ze bij mij op de polis te zetten.
Inderdaad, angst is dat ze extra (niet door verzekering gedekte) kosten allemaal op mij gaat proberen af te schuiven terwijl ze zelf wel zorgtoeslag krijgt bijvoorbeeld. Maar dit is misschien iets dat we in convenant of ouderschapsplan kunnen regelen. Dat we (onverwachte) kosten die niet door verzekering worden gedekt 50/50 delen bijvoorbeeld.
Ik heb slechte ervaring omdat ik nu al 2x zoveel betaal als ik volgens draagkracht zou moeten betalen en nog vindt ze het niet genoeg. Met als enige argument "jij wilde toch scheiden?" De uitspraak van rechtbank zal nog even op zich laten wachten en over die verzekering moet ik deze maand beslissen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |