abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158181052
Ik ben in scheiding. Woon al apart. Kinderen staan bij (bijna) ex op zorg polis. Zij heeft recht op zorgtoeslag.

Nu kan ik via werkgever collectieve zorgpolis afsluiten die een paar belangrijke extra's heeft, met name tandheelkundige hulp.

Het idee kwam op om dan maar kinderen weer bij mij op de polis te zetten. Maar hoewel we co-ouderschap gaan doen wonen ze niet officieel bij mij. Dus kan dat wel? En brengt ze haar zorgtoeslag niet in gevaar?

En waar ik ook bezorgt om ben: de afspraak is dat de vrouw de zorg voor de kinderen uit ze kinderalimentatie gaat betaalt. Maar als ze bij mij op de polis komen gaat de factuur natuurlijk naar mij en de ervaring heeft geleerd dat ik dan een hoop gezeur ga krijgen.

En dat voor 2 tientjes in de maand......
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:55:20 #2
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_158182050
Kinderen zijn gratis meeverzekerd dus mij ontgaat het probleem even.
Je bedoelt met factuur de evt declaraties die naar de zorgverzekeraar moeten als die al niet rechtstreeks gaan?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:01:19 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158184153
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:55 schreef Norma_Jeane het volgende:
Kinderen zijn gratis meeverzekerd dus mij ontgaat het probleem even.
Je bedoelt met factuur de evt declaraties die naar de zorgverzekeraar moeten als die al niet rechtstreeks gaan?
De voorwaarden van de aanvullende verzekering kunnen wel zeker van belang zijn, voor de vergoeding van orthodontie bijvoorbeeld.

De zorgtoeslag van moeder is niet hoger of lager vanwege de meeverzekerde kinderen, dus daar verandert niets aan.

Volgens deze site:
quote:
Bij wie moet uw kind worden meeverzekerd als u gaat scheiden?

Wanneer u kinderen heeft en u gaat scheiden van uw partner, dan is het belangrijk dat u tijdig bij de betrokken zorgverzekeraar(s) aangeeft bij wie uw kind meeverzekerd dient te worden. Kinderen worden over het algemeen bijgeschreven op de polis van de verzorgende ouder. Ouders mogen echter zelf bepalen bij wie het kind wordt meeverzekerd. Het is doorgaans raadzaam uw kind aan te sluiten bij het zorgpakket dat het best in zijn of haar behoeften kan voorzien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158184222
Mijn zoon staat bij mij en zn vader. Tandarts staat op de polis van zn vader dus daar hebben ze zijn polisnummer van zn vader. En in het ziekenhuis en bij de dokter de mijne. Gaat al 6 jaar prima
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:06:41 #5
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_158184292
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

De voorwaarden van de aanvullende verzekering kunnen wel zeker van belang zijn, voor de vergoeding van orthodontie bijvoorbeeld.

De zorgtoeslag van moeder is niet hoger of lager vanwege de meeverzekerde kinderen, dus daar verandert niets aan.
Ja dat weet ik. Ik had iets vollediger moeten zijn zie ik. :)
Het bijschrijven op de polis bij ts. Het ontgaat me wat dat voor problemen kan opleveren.
In dat licht snap ik de 4e alinea niet.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:14:08 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158184532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:03 schreef Pindasoepje het volgende:
Mijn zoon staat bij mij en zn vader. Tandarts staat op de polis van zn vader dus daar hebben ze zijn polisnummer van zn vader. En in het ziekenhuis en bij de dokter de mijne. Gaat al 6 jaar prima
Zorgverzekeringen werken al niet meer met polisnummers, een zorgverlener gebruikt BSN om een declaratie in te dienen bij de zorgverzekeraar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:15:25 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158184570
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:06 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Ik had iets vollediger moeten zijn zie ik. :)
Het bijschrijven op de polis bij ts. Het ontgaat me wat dat voor problemen kan opleveren.
In dat licht snap ik de 4e alinea niet.
TS is bang dat z'n ex de zorgkosten niet van de alimentatie gaat betalen als de kinderen op zijn zorgverzekering zijn bijgeschreven, hij denkt dat hij daarom de rekeningen ook gaat krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:20:32 #8
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_158184729
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS is bang dat z'n ex de zorgkosten niet van de alimentatie gaat betalen als de kinderen op zijn zorgverzekering zijn bijgeschreven, hij denkt dat hij daarom de rekeningen ook gaat krijgen.
Aha toch de declaraties dan. Ik zie zelf nooit een declaratie eigenlijk. Alles gaat hier rechtstreeks.
Ja dan snap ik de zorg gezien zijn vorige topics.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:29:27 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158185010
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:20 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Aha toch de declaraties dan. Ik zie zelf nooit een declaratie eigenlijk. Alles gaat hier rechtstreeks.
Ja dan snap ik de zorg gezien zijn vorige topics.
Hier bij de tandarts altijd de rekening mee, maar die declareer ik al voor ik weer buiten ben.
Verder zie ik nooit rekeningen voor jr.
Als hij bij mijn man op de polis zou staan zou dat bij de tandarts wel lastig worden, de tandarts schrijft van mijn rekening af, terwijl de zorgverzekeraar dan op de rekening van mijn man zou storten.

Overigens vind ik het ook vreemd om te stellen dat de ene ouder alle zorgkosten maar van de alimentatie moet betalen, en de andere ouder daar min of meer stug aan vasthoudt, dat kan alleen maar zolang er geen onverwachtse zorgkosten komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158186564
bedankt voor feedback. Meeste zorgen nu weg genomen. Dus ben ik er wel voor om ze bij mij op de polis te zetten.

Inderdaad, angst is dat ze extra (niet door verzekering gedekte) kosten allemaal op mij gaat proberen af te schuiven terwijl ze zelf wel zorgtoeslag krijgt bijvoorbeeld. Maar dit is misschien iets dat we in convenant of ouderschapsplan kunnen regelen. Dat we (onverwachte) kosten die niet door verzekering worden gedekt 50/50 delen bijvoorbeeld.

Ik heb slechte ervaring omdat ik nu al 2x zoveel betaal als ik volgens draagkracht zou moeten betalen en nog vindt ze het niet genoeg. Met als enige argument "jij wilde toch scheiden?" De uitspraak van rechtbank zal nog even op zich laten wachten en over die verzekering moet ik deze maand beslissen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 00:21:09 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158186591
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 00:20 schreef wtkoos het volgende:
bedankt voor feedback. Meeste zorgen nu weg genomen. Dus ben ik er wel voor om ze bij mij op de polis te zetten.

Inderdaad, angst is dat ze extra (niet door verzekering gedekte) kosten allemaal op mij gaat proberen af te schuiven terwijl ze zelf wel zorgtoeslag krijgt bijvoorbeeld. Maar dit is misschien iets dat we in convenant of ouderschapsplan kunnen regelen. Dat we (onverwachte) kosten die niet door verzekering worden gedekt 50/50 delen bijvoorbeeld.

Ik heb slechte ervaring omdat ik nu al 2x zoveel betaal als ik volgens draagkracht zou moeten betalen en nog vindt ze het niet genoeg. Met als enige argument "jij wilde toch scheiden?" De uitspraak van rechtbank zal nog even op zich laten wachten en over die verzekering moet ik deze maand beslissen.
De zorgtoeslag die zij krijgt heeft niets te maken met zorgkosten voor de kinderen, ze krijgt zorgtoeslag als tegemoetkoming in de kosten voor haar eigen zorgverzekering.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158186751
ja, dat is me ondertussen duidelijk geworden. Bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')