abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158176224
Vinden jullie het verantwoord om kalmerende middelen die eigenlijk voor menselijke consumptie zijn aan een hond te geven. Of zijn er mensen die er ervaring mee hebben.. Een kennis van mij zit met het probleem dat zijn hond heel het huis onder schijt tijdens oudjaarsdag.. Figuurlijk.
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:34:03 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_158176358
Nee.
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:34:22 #3
438758 zeer
Opritsjniki
pi_158176365
We hebben jou ook niet laten inslapen toen je nog het hele huis onder piste.
pi_158176384
Daar zijn toch ook middelen voor honden voor?
Mensen dingen zijn voor mensen gemaakt, niet voor honden. Ik vind het wat suf als je daar de risico's zelf niet bij kunt verzinnen

En bedoel je niet letterlijk?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_158176535
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:35 schreef rhubarbje het volgende:
Daar zijn toch ook middelen voor honden voor?
Mensen dingen zijn voor mensen gemaakt, niet voor honden. Ik vind het wat suf als je daar de risico's zelf niet bij kunt verzinnen

En bedoel je niet letterlijk?
Met die gedachtes zit ik ook dat het niet verantwoord is in principe.. Maar ik hoor het van veel mensen dat ze het wel doen en had daar ook mijn bedenkingen bij. Daarom vraag ik even de mening van anderen ;)

Hij schijt niet letterlijk het huis onder.. Maar breekt wel alles af.
pi_158176556
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:34 schreef zeer het volgende:
We hebben jou ook niet laten inslapen toen je nog het hele huis onder piste.
(negeer)
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:45:04 #7
438758 zeer
Opritsjniki
pi_158176581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:44 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:

[..]

(negeer)
srs man als je een hond denkt te moeten bezitten mag je toch verwachten dat je onderscheid kunt maken tussen mensen en honden, of betrap je jezelf er wel eens op dat je uit de hondenbak aan het vreten bent? :)
pi_158177011
Overleg het met een dierenarts die kan je vertellen of het gevaarlijk is of niet.
Niet zomaar mensen medicijnen geven.

Zelf ben ik niet zo gek op kalmerende middelen, meestal maakt het vooral dat de hond niets meer kan, het doet weinig voor de angst.
Heeft je kennis weleens gedacht aan de hond in pension doen met oud en nieuw? Dan een pension met een rustige ligging?
Het is nu te laat voor vuurwerk training, maar het is aan te raden daar gelijk mee te beginnen in het nieuwe jaar. Dan los je het probleem op, vooral fijn voor de hond.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158177371
En anders naar een vuurwerkvrij bungalowpark, die zijn er ook volop.

(al ben je dan waarschijnlijk al te laat).
pi_158177886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:06 schreef erodome het volgende:
Overleg het met een dierenarts die kan je vertellen of het gevaarlijk is of niet.
Niet zomaar mensen medicijnen geven.

Zelf ben ik niet zo gek op kalmerende middelen, meestal maakt het vooral dat de hond niets meer kan, het doet weinig voor de angst.
Heeft je kennis weleens gedacht aan de hond in pension doen met oud en nieuw? Dan een pension met een rustige ligging?
Het is nu te laat voor vuurwerk training, maar het is aan te raden daar gelijk mee te beginnen in het nieuwe jaar. Dan los je het probleem op, vooral fijn voor de hond.
Goede tip dankjewel, het ligt niet heel veel van elkaar vandaan dieren/mensen medicatie.. een vriendin van mij slikt Mirtazapine tegen depressie wat oorspronkelijk een antibraakmiddel is voor katten.
pi_158177915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:45 schreef zeer het volgende:

[..]

srs man als je een hond denkt te moeten bezitten mag je toch verwachten dat je onderscheid kunt maken tussen mensen en honden, of betrap je jezelf er wel eens op dat je uit de hondenbak aan het vreten bent? :)
(negeer) Nee ik moet je toch even wijzen dat het niet om mezelf gaat maar over iemand anders, eerst lezen dan schrijven.
pi_158178040
Sommige medicijnen voor mensen, zoals ibbu of paracetamol, zijn insane giftig voor dieren. Dus ik zou het even checken bij de dierenarts.
pi_158178146
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:39 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:

[..]

Goede tip dankjewel, het ligt niet heel veel van elkaar vandaan dieren/mensen medicatie.. een vriendin van mij slikt Mirtazapine tegen depressie wat oorspronkelijk een antibraakmiddel is voor katten.
Soms ligt het niet ver uit elkaar, maar soms ligt het erg ver uit elkaar en kan iets voor mensen zeer schadelijk zijn voor een hond.

Zo eet jij zonder problemen rozijnen, maar zijn die puur vergif voor honden. Om maar 1 van de vele voorbeelden te noemen.
Maar laat je kennis even een dierenarts bellen, dan weet je het zeker.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:02:43 #14
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158178498
Weet de digitale dierenarts geen goede tips bij vuurwerkangst?

F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 41
pi_158178625
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:02 schreef Vijzel het volgende:

Dat is een goeie (y)
pi_158183098
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:02 schreef Vijzel het volgende:

Had net een andere dierenarts aan de lijn en die stelde me rohypnol voor.. Ooit van gehoord?
pi_158183433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:23 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:

[..]

Had net een andere dierenarts aan de lijn en die stelde me rohypnol voor.. Ooit van gehoord?
Date rape drug :')
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:36:39 #18
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158183473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:23 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:

[..]

Kalmerend, vaker toegepast bij dieren.

Wel netjes doseren. :+
pi_158183551
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:36 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Kalmerend, vaker toegepast bij dieren.

Wel netjes doseren. :+
Aan welke dosis moet je dan denken, hij had het over 3 mg per 10 kilo lichaams gewicht.. Nu leek met dit een stevige dosis maar heb er verder weinig verstand van.
pi_158184859
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:39 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:

[..]

Aan welke dosis moet je dan denken, hij had het over 3 mg per 10 kilo lichaams gewicht.. Nu leek met dit een stevige dosis maar heb er verder weinig verstand van.
Toediening en dosering: De dosering voor honden is 0,02 – 0,1 mg/kg. De gebruikelijke dosering is eenmalig 0,05 mg/kg, te beginnen uiterlijk 1 uur voordat het vuurwerk begint. Indien noodzakelijk kan deze gift na 4 tot 6 uur worden herhaald. Wanneer de hond de hele dag op 31 december angstig is voor vuurwerk, kan in de ochtend worden begonnen met 0,05 mg/kg. Gedurende de dag mag deze dosering maximaal 4x worden gegeven. Meestal zijn 2 tot 3 doseringen voldoende voor de gehele dag. Bij onvoldoende effect (= onvoldoende effect op angstremming, niet op mate van slaperigheid!) mag de keerdosering worden verhoogd tot 0,1mg/kg. Indien de hond heel erg angstig is kan al een dag eerder met de alprazolam worden gestart, en kan een dag langer ermee door worden gegaan (dus 30, 31 december en 1 januari).
pi_158185042
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:23 schreef Melleyn het volgende:

[..]

Toediening en dosering: De dosering voor honden is 0,02 – 0,1 mg/kg. De gebruikelijke dosering is eenmalig 0,05 mg/kg, te beginnen uiterlijk 1 uur voordat het vuurwerk begint. Indien noodzakelijk kan deze gift na 4 tot 6 uur worden herhaald. Wanneer de hond de hele dag op 31 december angstig is voor vuurwerk, kan in de ochtend worden begonnen met 0,05 mg/kg. Gedurende de dag mag deze dosering maximaal 4x worden gegeven. Meestal zijn 2 tot 3 doseringen voldoende voor de gehele dag. Bij onvoldoende effect (= onvoldoende effect op angstremming, niet op mate van slaperigheid!) mag de keerdosering worden verhoogd tot 0,1mg/kg. Indien de hond heel erg angstig is kan al een dag eerder met de alprazolam worden gestart, en kan een dag langer ermee door worden gegaan (dus 30, 31 december en 1 januari).
Oke hier kan ik wel iets mee, al is het een flinke dosis als je het vergelijkt met een mens. De hond is dan volledig gedrogeerd lijkt me. Wat niet erg is voor 1 dag, heeft die dat ook weer meegemaakt.
pi_158185088
Is de verslavingskans trouwens groot bij honden? Het is een lastig beestje en het lijkt me niet erg om hem vaker rustig te zien.
pi_158185199
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:31 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:
Is de verslavingskans trouwens groot bij honden? Het is een lastig beestje en het lijkt me niet erg om hem vaker rustig te zien.
Gvd :')

Schaf toch geen hond aan als je er zo slecht mee bent. Een hond drogeren omdat je hem lastig vindt..
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_158185297
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:30 schreef Hebzuchtisdodelijk het volgende:

[..]

Oke hier kan ik wel iets mee, al is het een flinke dosis als je het vergelijkt met een mens. De hond is dan volledig gedrogeerd lijkt me. Wat niet erg is voor 1 dag, heeft die dat ook weer meegemaakt.
Je moet het niet vergelijken met de dosering voor een mens, want mensen en honden zijn nou eenmaal anders :P het middel wordt dus ook op een andere manier opgenomen.

Ik zou in ieder geval contact opnemen met de eigen dierenarts, die de dosering laten bepalen en verder niet zelf te gaan 'dierendokteren' :)
pi_158185340
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:34 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Gvd :')

Schaf toch geen hond aan als je er zo slecht mee bent. Een hond drogeren omdat je hem lastig vindt..
Het is echt een doordrammertje hoor soms, en als de hond er verder geen last van heeft is het niet echt een probleem in mijn ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')