abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158170708
quote:
De publieke omroepen gaan gezamenlijk een online kanaal beginnen voor vluchtelingen, expats en immigranten in Nederland. Het platform Net in Nederland moet nieuwkomers informeren over onze samenleving.

Dat meldt omroep Vpro vrijdag. Het is de bedoeling dat het kanaal in het voorjaar van 2016 wordt gelanceerd.

De omroepen hebben mede door de grote toestroom van vluchtelingen en asielzoekers besloten het online platform te ontwikkelen.

"Het voorziet in een grote behoefte van vluchtelingenorganisaties aan informatie uit en over Nederland", aldus het persbericht.

On demand

Een on demand programma-aanbod moet ervoor zorgen dat nieuwkomers op elk moment kennis kunnen nemen van Nederland. Op Net in Nederland zal voor alle leeftijden informatief, educatief en cultureel aanbod te vinden zijn. De programma's krijgen ondertiteling in het Nederlands, Engels en Arabisch.

Het initiatief is van de Avrotros, BNN-Vara, KRO-NCRV, VPRO, EO, Omroep Max en Human wordt ondersteund door NTR en de NPO.

Bron
Het wordt steeds gekker. Politieke correctheid ten top. :')

En dan ook nog eens alles ondertitelen en nasynchoniseren. Dat moedigt ze wel aan om de Nederlandse taal te leren zeg. :')
pi_158170839
Gelukkig is het in het Arabisch. Wollah zagbi heb je geld nodig, wollah naar gemeentehuis jeweet. Mijn Arabisch is niet meer wat het geweest is...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158170935
1 april gelanceerd worden? Klinkt als een 1 april grap.

Daarbij zijn ze dan toch allang weer weg?
pi_158170972
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:53 schreef TheJanitor het volgende:

Daarbij zijn ze dan toch allang weer weg?
Het is geen grap, dat is al bevestigd.

En weg? Tegen die tijd is de instroom nog volop bezig.
pi_158171007
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:53 schreef TheJanitor het volgende:
:N
Entertainment mag niet!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Forum Admin vrijdag 11 december 2015 @ 14:00:05 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_158171085
Zullen we eerst de mensen die zelf al vrijwillig aangeven een Nederlands cursus te willen volgen helpen ipv gemeenschapsgeld over de balk te gooien aan dit soort meuk?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_158171093
Waarom is dit pc als in niet goed?

We willen toch dat die mensen weten hoe het werkt in Nederland? Is toch juist goed als die info makkelijk voor handen is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158171141
Het platform Niet in Nederland.

Lijkt me beter.
pi_158171166
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:00 schreef erodome het volgende:

We willen toch dat die mensen weten hoe het werkt in Nederland? Is toch juist goed als die info makkelijk voor handen is?
Er wordt een selectie gemaakt van wat wel en niet uitgezonden wordt. Zo worden er bijvoorbeeld alleen dingen laten zien die niet 'aanstootgevend' voor moslims zouden zijn. Dingen zoals homosexualiteit en dergelijke zul je dus nooit zien. En dat is nou precies één van de dingen waar het Nederlandse beleid bekend om staat. Oftewel, een verkapt propaganda kanaal die een heel ander beeld van Nederland laat zien en die betaald wordt van onze centjes. :')
pi_158171219
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:03 schreef Infection het volgende:

[..]

Er wordt een selectie gemaakt van wat wel en niet uitgezonden wordt. Zo worden er bijvoorbeeld alleen dingen laten zien die niet 'aanstootgevend' voor moslims zouden zijn. Dingen zoals homosexualiteit en dergelijke zul je dus nooit zien
Vreemd, dit staat niet in je bron. Waar haal je het vandaan?

Verder lijkt het me best dat we mensen helpen integreren in de maatschappij hier. Ik vraag me wel af of ze allemaal massaal deze zender gaan opzoeken, als ze al een tv hebben.
pi_158171232
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:06 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Vreemd, dit staat niet in je bron. Waar haal je het vandaan?
http://www.geenstijl.nl/m(...)enkanaal_netvlu.html

Bekijk de video maar even. Daarin wordt het haarfijn uitgelegd.

"Vooral de programma's die redelijk netjes zijn. Een selectie."
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:09:23 #12
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_158171270
quote:

Lijkt mij ook inderdaad!

Maar dan niet van die blije filmpjes hoe goed het hier wel niet is. Nee gewoon direct met de neus op de feiten drukken. Dit is NL. Welkom. Dit zijn onze normen en waarde. Behandel je deze met respect dan wordt je zelf ook met respect behandeld.
Kan je je niet vinden in deze normen en waarden? Doei, ik geloof dat er in Zweden of Duitsland nog wel wat plaatsen vrij zijn!
pi_158171299
Dus bij de 3000 euro om hun huis in te richten krijgen ze ook nog een tv + abonnement? :')
pi_158171304
quote:

Ja, want het kanaal zal voornamelijk dit laten zien:

Nee. Waarschijnlijk treurige dingen als:

"Welkom in Nederland. In Nederland hebben we vele nationaliteiten. Je zult je dus snel thuis voelen. Zo hebben we in Nederland veel kebabzaken en keukens van over de hele wereld. Nederland is multicultureel. Als iemand je beledigt, kun je rekenen op de overheid. Is je familie nog niet in Nederland? Kom dan even langs bij het plaatselijke gemeentehuis, dan regelen we dat samen. Je bent welkom!"
pi_158171320
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:09 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Lijkt mij ook inderdaad!

Maar dan niet van die blije filmpjes hoe goed het hier wel niet is. Nee gewoon direct met de neus op de feiten drukken. Dit is NL. Welkom. Dit zijn onze normen en waarde. Behandel je deze met respect dan wordt je zelf ook met respect behandeld.
Kan je je niet vinden in deze normen en waarden? Doei, ik geloof dat er in Zweden of Duitsland nog wel wat plaatsen vrij zijn!
En dat is nou net hetgeen wat niet gebeurt. Er wordt een selectie gemaakt van de 'nette' programma's zoals bijvoorbeeld het journaal en dergelijke. Spuiten en Slikken zul je bijvoorbeeld niet voorbij zien komen. De NPO zal het onrealistische beeld van Nederland gaan bepalen. Alsof de NOS nog niet genoeg staatspropaganda was.
pi_158171322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Waarom zouden programma's die gaan over homoseksualiteit volgens jou niet netjes zijn?
pi_158171346
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zouden programma's die gaan over homoseksualiteit volgens jou niet netjes zijn?
Lol, goede garp, Wesp. Ga jij maar een programma over homoseksualiteit uitzenden voor asielzoekers. Maar dan wel naast de TV staan en met je leven beschermen.
pi_158171352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Niet volgens mij, maar volgens de NPO. Als het aan mij lag wordt dit alles gewoon uitgezonden, maar de NPO schetst liever een onrealistisch beeld van Nederland aan de vluchtelingen.
pi_158171393
Lafjes dat Powned niet meedoet. Hebben ze een kans om hun vluchtelingenhaat aan vluchtelingen te verkondigen, doen ze het niet. :')______________________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158171410
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
Lafjes dat Powned niet meedoet. Hebben ze een kans om hun vluchtelingenhaat aan vluchtelingen te verkondigen, doen ze het niet. :')______________________!
En jij denkt dat de NPO dat toelaat?
pi_158171433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:07 schreef Infection het volgende:

[..]

Tja, natuurlijk zenden ze niet alle programma's uit, ze hebben maar 24 uur per dag. Elke omroep maakt een selectie. Duh. De vraag is echter welke selectiecriteria ze gebruiken. Nergens wordt in je bron aangegeven dat of iets aanstootgeven zou zijn voor moslims (alsof je die op een hoop kunt schuiven) een criterium zou zijn.
pi_158171456
Gemiddeld TV-avondje:

Koranstraat
Pippi Burka.
72 voor 12
Slechte Tijden, Slechte Tijden.
Heel Holland Halal
Oh Oh Aleppo
pi_158171467
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:17 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Tja, natuurlijk zenden ze niet alle programma's uit, ze hebben maar 24 uur per dag. Elke omroep maakt een selectie. Duh. De vraag is echter welke selectiecriteria ze gebruiken. Nergens wordt in je bron aangegeven dat of iets aanstootgeven zou zijn voor moslims (alsof je die op een hoop kunt schuiven) een criterium zou zijn.
Als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat dit wel het geval gaat zijn. Zo zie je in het NOS-journaal ook bijna geen negatieve berichtgeving over vluchtelingen.
pi_158171477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:13 schreef Infection het volgende:

[..]

Niet volgens mij, maar volgens de NPO. Als het aan mij lag wordt dit alles gewoon uitgezonden, maar de NPO schetst liever een onrealistisch beeld van Nederland aan de vluchtelingen.
Ik ben toch echt benieuwd naar die glazen bol van je waar je al het gehele programmaaanbod kunt zien.
pi_158171512
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:19 schreef Oekelpeer het volgende:

[..]

Ik ben toch echt benieuwd naar die glazen bol van je waar je al het gehele programmaaanbod kunt zien.
Studio PowNed wordt uitgezonden op de NPO, dus die hebben meer informatie. Jij denkt dat zij dit verzinnen om de NPO in een kwaad daglicht te zetten? :')
pi_158171520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:13 schreef Infection het volgende:

[..]

Waar staat dan dat de NPO programma's over homoseksualiteit niet netjes vinden, in je quote staat daar niets over.
pi_158171521
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:19 schreef Infection het volgende:

[..]

Als je een beetje logisch nadenkt dan weet je dat dit wel het geval gaat zijn. Zo zie je in het NOS-journaal ook bijna geen negatieve berichtgeving over vluchtelingen.
Wat een onzin.
http://nos.nl/artikel/207(...)ingen-apeldoorn.html
http://nos.nl/video/20728(...)grens-macedonie.html
http://nos.nl/artikel/207(...)part-opgevangen.html
http://nos.nl/artikel/207(...)nland-macedonie.html
pi_158171552
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Studio PowNed wordt uitgezonden op de NPO, dus die hebben meer informatie. Jij denkt dat zij dit verzinnen om de NPO in een kwaad daglicht te zetten? :')
Ik denk dat Pownews dit, zonder het te te kunnen hardmaken, zo dik mogelijk aanzet om het frame van elitaire haatbaardknuffelaars maar weer eens in beeld te krijgen. Dat is toch ongeveer hun hele doel van het leven?
pi_158171578
quote:

Die vluchtelingen weten straks meer van NL dan de doorsnee-NL'er hè.
I´m back.
pi_158171579
Trouwens moet men zich nog buigen over het programma-aanbod:

Voorlopig wordt het platform gevuld met bestaande programma's. Welke dat zijn, is nog niet bekend. Een speciale redactie gaat zich de komende tijd buigen over de inhoud
http://nos.nl/artikel/207(...)r-vluchtelingen.html
pi_158171618
quote:
Ik zeg dan ook 'bijna' geen negatieve berichtgeving. Dat er af en toe een paar tussen zitten klopt ja. Maar als je naar andere media kijkt, die wel de harde waarheid durven te verkondigen, dan zul je zien dat dat soort incidenten zo goed als dagelijks voorkomen.
pi_158171630
Lijkt me een prima initiatief. Die vluchtelingen zitten zich helemaal de pleuris te vervelen een groot deel van de dag en aangezien ze ook niet mogen integreren moeten ze dan maar tv kijken.
pi_158171652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef Tchock het volgende:
Lijkt me een prima initiatief. Die vluchtelingen zitten zich helemaal de pleuris te vervelen een groot deel van de dag en aangezien ze ook niet mogen integreren moeten ze dan maar tv kijken.
Nog meer reden om geen baan te vinden, je kunt de hele dag programma's in je eigen taal kijken. Daar moeten we vrolijk van worden zeg.
pi_158171678
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:28 schreef Infection het volgende:

[..]

Nog meer reden om geen baan te vinden, je kunt de hele dag programma's in je eigen taal kijken. Daar moeten we vrolijk van worden zeg.
Jemig, wat loop jij alles negatief te draaien zeg. Alsof één gratis online tv-zender met herhalingen invloed heeft op je wil om te gaan werken.

Het enige wat je dit hele topic lang doet is alles zo pessimistisch en zeikerig mogelijk uitleggen. _O-
pi_158171687
Wat heerlijk betuttelend.
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:33:45 #36
436595 Sked
Zonnestraal
pi_158171731
Nog nooit zo hard gelachen. Het wordt gegarandeerd een selectief zootje, waardoor bepaalde geluiden totaal niet gehoord zullen worden, tevens kijkt elke buitenlander gewoon via schotel naar Turkije TV en ik zie niet waarom DWDD ondertiteld bekijken helpt met integreren
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:33:47 #37
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_158171733
quote:

Dit. Tering Jantje zeg, fucking zuurtjes.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:43 schreef Infection het volgende:
En dan ook nog eens alles ondertitelen en nasynchoniseren. Dat moedigt ze wel aan om de Nederlandse taal te leren zeg. :')
Euh ja. Dat helpt gigantisch bij het leren van een taal. De kanker zeg.

Een voordeel voor die fucking azijnpissers hier, ze zullen geen last van kalkaanslag in de pot hebben.
Ik ga naar huis.
pi_158171745
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jemig, wat loop jij alles negatief te draaien zeg. Alsof één gratis online tv-zender met herhalingen invloed heeft op je wil om te gaan werken.

Het enige wat je dit hele topic lang doet is alles zo pessimistisch en zeikerig mogelijk uitleggen. _O-
Je zei het zelf al, ze vervelen zich de pleuris. Als ze die verveling tegen kunnen gaan met een tv-kanaal in hun eigen taal dan leren ze ten eerste geen Nederlands (wat zo goed als cruciaal is voor een baan) en hebben nog minder reden om een baan te gaan zoeken omdat ze het zo wel goed vinden.
pi_158171820
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dit. Tering Jantje zeg, fucking zuurtjes.

[..]

Euh ja. Dat helpt gigantisch bij het leren van een taal. De kanker zeg.

Een voordeel voor die fucking azijnpissers hier, ze zullen geen last van kalkaanslag in de pot hebben.
In elke zin een scheldwoord gebruiken en iemand anders dan een azijnpisser noemen. Flikker lekker op naar KLB ofzo. :')
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:37:55 #40
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_158171835
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:37 schreef Infection het volgende:
Flikker lekker op naar KLB ofzo. :')
Misschien moet je moeder mijn moeder even bellen.
Ik ga naar huis.
pi_158171855
Overigens staat dit in Duitsland ook op de planning:

CSU fordert von ARD und ZDF TV-Kanal für Flüchtlinge
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_158171863
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:37 schreef nietzman het volgende:

[..]

Misschien moet je moeder mijn moeder even bellen.
We zijn niet allemaal nog 12.
pi_158171866
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:34 schreef Infection het volgende:

[..]

Je zei het zelf al, ze vervelen zich de pleuris. Als ze die verveling tegen kunnen gaan met een tv-kanaal in hun eigen taal dan leren ze ten eerste geen Nederlands (wat zo goed als cruciaal is voor een baan) en hebben nog minder reden om een baan te gaan zoeken omdat ze het zo wel goed vinden.
Ten eerste: een tv-kanaal met herhalingen en zonder originele programma's gaat echt geen totale verveling tegen. Laat staan dat mensen het dan ineens wel goed vinden. Wat een onzin :')

Maar daarnaast leer je heel goed een taal door programma's in die taal te kijken. Nederlandse kinderen leren ook Engels door Engelse programma's te kijken. :)
pi_158171886
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ten eerste: een tv-kanaal met herhalingen en zonder originele programma's gaat echt geen totale verveling tegen. Laat staan dat mensen het dan ineens wel goed vinden. Wat een onzin :')

Maar daarnaast leer je heel goed een taal door programma's in die taal te kijken. Nederlandse kinderen leren ook Engels door Engelse programma's te kijken. :)
Ligt er vooral aan hoeveel er nagesynchroniseerd gaat worden. Als dit bij een groot deel van de programma's is, dan zul je de taal alsnog niet leren.
pi_158171908
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Ligt er vooral aan hoeveel er nagesynchroniseerd gaat worden. Als dit bij een groot deel van de programma's is, dan zul je de taal alsnog niet leren.
Ik lees helemaal niets over nasynchronisatie, alleen bestaande Nederlandse programma's met Engelse en Arabische ondertiteling.
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:41:54 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_158171916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:40 schreef Infection het volgende:
Nouja, aangezien je die nasynchronisatie ook uit je reet hebt lopen trekken aangezien het nieuwsbericht het alleen over ondertiteling heeft kun je daar toch ook best zelf een percentage bij verzinnen?
Ik ga naar huis.
pi_158171941
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je dan met een andere dynamiek te maken hebt. Ikzelf keek ook toen ik jong was engelse (tekenfilm)series en speelde engelse games en ondanks dat ik er geen fuck van begreep was ik eindeloos geboeid door wat er aan de hand was en leerde ik door die interesse begrijpen wat er gebeurde.

Als ik nu een spaans kanaal zonder ondertiteling zou kijken met meuk erop die me (waarschijnlijk) weinig interesseert kan ik me niet voorstellen dat ik Spaans op dezelfde manier eigen zou maken als broekie die transformers/thundercats keek.
Conscience do cost.
pi_158171952
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik lees helemaal niets over nasynchronisatie, alleen bestaande Nederlandse programma's met Engelse en Arabische ondertiteling.
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:41 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nouja, aangezien je die nasynchronisatie ook uit je reet hebt lopen trekken aangezien het nieuwsbericht het alleen over ondertiteling heeft kun je daar toch ook best zelf een percentage bij verzinnen?
Klopt, het staat niet in het artikel. Deze informatie heb ik dan ook vanuit het Studio PowNed fragment. Een programma die op de NPO uitgezonden wordt.
pi_158171974
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef Tchock het volgende:
Inderdaad, biedt ze dagelijks educatieve afleveringen van de Teletubbies en Geer en Goor. ;)
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:45:22 #50
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_158171999
Ik zie komend jaar af van het afdragen van belasting.
pi_158172137
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zie komend jaar af van het afdragen van belasting.
Haha, echt niet :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:52:12 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158172179
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je dan met een andere dynamiek te maken hebt. Ikzelf keek ook toen ik jong was engelse (tekenfilm)series en speelde engelse games en ondanks dat ik er geen fuck van begreep was ik eindeloos geboeid door wat er aan de hand was en leerde ik door die interesse begrijpen wat er gebeurde.

Als ik nu een spaans kanaal zonder ondertiteling zou kijken met meuk erop die me (waarschijnlijk) weinig interesseert kan ik me niet voorstellen dat ik Spaans op dezelfde manier eigen zou maken als broekie die transformers/thundercats keek.
Idem hier.

Als kind pik je zoiets (vreemde taal) vele malen sneller op dan als volwassene. Heeft met werking vd hersens te maken, zijn genoeg wetenschappelijke studies over gemaakt.
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:52:58 #53
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_158172192
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:10 schreef byah het volgende:
Dus bij de 3000 euro om hun huis in te richten krijgen ze ook nog een tv + abonnement? :')
quote:
een online kanaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')