Je bent niet alleen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:57 schreef Twiitch het volgende:
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.
Dat zijn de betere mods. Heb nu alles in een safe gepropt, kun je lang zoeken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:13 schreef Divje het volgende:
!
[ afbeelding ]
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5080/?
Same herequote:Op zaterdag 12 december 2015 23:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat zijn de betere mods. Heb nu alles in een safe gepropt, kun je lang zoeken.
Ach, het brengt je boodschap in ieder geval wel over.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:08 schreef jogy het volgende:
Daar ben je dan meer dan een uur mee bezig.
Zag die ook voorbij komen. Erg gaaf. Ik ga hem downloaden als ie niet meer in een beta zit.quote:Op zaterdag 12 december 2015 22:13 schreef Divje het volgende:
!
[ afbeelding ]
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5080/?
Heb ik net ook gedaan, Covenant heeft kennis gemaakt met de Fat Manquote:Op zaterdag 12 december 2015 16:57 schreef Twiitch het volgende:
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.
Waarom zouden ze in hemelsnaamquote:Op zondag 13 december 2015 00:44 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Waarom kan Bethesda nou niet dat soort dingen maken?
Als een of andere modder zoiets in no time kan maken dan kan een team van 100 dat ook. Zou geen tijd moeten kosten. De art asset zit zelfs al in het spel.quote:Op zondag 13 december 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in hemelsnaam? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het spel zelf leuk en speel het met veel plezier, vind het wel jammer dat een aantal zaken vanuit Skyrim (zoals de mannequins en wapenrekken) weg zijn. Die bobbleheads interesseren mij dan weer niks. Maar het sfeertje vind ik tof en toch veel verbeteringen t.o.v. Fallout 3. Zelf bijna geen last van bugs *afkloppen*.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Falloutquote:Op maandag 14 december 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij. Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.
[ afbeelding ]
Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.
Maar het sfeertje is top.
Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik. Ze hebben namelijk wel kasten voor bobbleheads en magazines, en ze weten dat de meeste mensen (zoals in élke RPG) niet alle wapens met zich meedragen. Dan zou je toch vanzelf moeten realiseren dat een wapenkast ook handig zou zijn. Toen ik door het buildmenu scrollde verwachtte ik onbewust toch ook enkele soorten wapenkasten te vinden. En zo te lezen hier heb je in Skyrim wel mannequins voor je apparel. Dat hebben ze dus ook niet erin zittenquote:Op zondag 13 december 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in hemelsnaam? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
quote:Op maandag 14 december 2015 01:47 schreef Vault-Boy het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?SPOILER: covenantOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
quote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik..... of half implenteert.
Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.quote:Op maandag 14 december 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij. Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.
Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.quote:Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.
Maar het sfeertje is top.
QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam.quote:Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:
Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
quote:Op maandag 14 december 2015 01:47 schreef Vault-Boy het volgende:
Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.
Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stilquote:Op maandag 14 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:
Nu ik het uitgespeeld heb en gewoon hartstikke hard vals speel heb ik op elke vestiging (ook nadat ik het arbitraire bouwlimiet van de settlement uit heb gezet) een soort van half nucleaire defensie opgezet met missile turrets.
Gister even getest door het spawnen van random raiders achter de brug en ze daarna op afstand vijandig te maken. kijken of ik er vanavond een filmpje van kan maken
.
quote:Op maandag 14 december 2015 11:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil
Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.quote:Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:
[..]
Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.quote:Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.
Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?quote:Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer.
Nee. Gewoon neequote:Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk.
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?quote:En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.quote:Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik.
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trailquote:Op maandag 14 december 2015 07:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten. Dus magazines en bobbleheads wel maar niet voor wapens en apparel.quote:Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.quote:Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail.
Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.quote:Op maandag 14 december 2015 13:49 schreef Mirel het volgende:
[..]
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten.En dat is het de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.
Dezelfde klacht be ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.
Dan hadden ze bobblehead stands en magazine racks eruit moeten halen.quote:Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |