abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158170373
Ik heb dit probleem al meerdere malen voorbij zien komen in dit subforum, maar de oplossing voor ons probleem heb ik nog niet gezien.

Wij hadden een lekkende thermostaatkraan in de douche. Normaliter bel ik een loodgieter of een klusjesman voor dit soort dingen want ik ben chronisch lui en heb twee linkerhanden, maar mijn vriendin zei dat we prima zelf de kraan konden vervangen. Dat is natuurlijk waar, dus wij hebben een nieuwe kraan en douchekop gekocht. Oude er af, nieuwe er op, lekkage verholpen!

Echter, nu is tijdens het douchen het water afwisselend warm, op de temperatuur waarop we het hebben ingesteld, en dan weer lauw tot koud. Ik hoor aan de leidingen dat de CV dan begint te loeien, het water wordt weer warm, en daarna weer kouder. Enzovoort.

Ik heb gegoogled. Ik kan het volgende uitsluiten:

* CV is niet kapot. Alle andere kranen geven een continue stroom warm water. Het probleem is ook pas ontstaan toen we de nieuwe kraan hebben geïnstalleerd.
* De douchekop is niet het probleem. Ik heb hem er af gehaald, het probleem blijft bestaan.
* Ik heb gelezen dat je CV mogeljk niet geschikt zou zijn voor een thermostaatkraan (lijkt mij heel raar, maar ik ben een leek), maar dat is het ook niet want de vorige deed het perfect tot hij begon te lekken.

Ik kan alleen maar concluderen dat het iets met de nieuwe kraan is, maar ik weet niet wat. Weet iemand het hier wel?
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:39:51 #2
27699 Ravage
thinking about you
pi_158170637
Zitten bij jou de leidingen voor warm en koud wellicht andersom dan wat standaard is? Dat was bij mijn vorige huis namelijk ook zo. Het zou kunnen dat de vorige thermostaatkraan daarop aangepast was.
i'm not living, i'm just killing time
pi_158170804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:39 schreef Ravage het volgende:
Zitten bij jou de leidingen voor warm en koud wellicht andersom dan wat standaard is? Dat was bij mijn vorige huis namelijk ook zo. Het zou kunnen dat de vorige thermostaatkraan daarop aangepast was.
Dat zou kunnen. Dat zou wel verklaren waarom mijn CV steeds vol aan de bak moet om het water weer op te warmen.

Is er een handige manier om dit te checken? Ik ben niet thuis in sanitair dus ik heb geen idee.
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:48:22 #4
27699 Ravage
thinking about you
pi_158170831
Gewoon aan de buizen achter de thermostaatkraan voelen. Als links warm wordt, dan is het zoals het hoort :P
i'm not living, i'm just killing time
pi_158170964
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:48 schreef Ravage het volgende:
Gewoon aan de buizen achter de thermostaatkraan voelen. Als links warm wordt, dan is het zoals het hoort :P
Die zitten weggewerkt achter de tegels ;(
pi_158171017
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die zitten weggewerkt achter de tegels ;(
Oh wacht, ik snap wat je bedoelt. Ga ik checken!
pi_158171060
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:48 schreef Ravage het volgende:
Helaas, de leidingen zitten op de goede plek ;(
pi_158171545
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Helaas, de leidingen zitten op de goede plek ;(
Ik zou dat niet helaas noemen..
pi_158173247
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik zou dat niet helaas noemen..
Helaas omdat ik nu nog steeds niet weet waarom ik de helft van de tijd onder een koude douche sta.
pi_158173609
Membraam van je kraan beschadigt bijhet aansluiten?
pi_158186801
Wat heb je voor een bron, warmwater?
Modulerend of niet?
Wat was het vorige merk kraan en welke heb je nou erop?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 00:32:54 ]
pi_158189852
Ik ben gewoon bang dat je de leiding niet hebt laten spuien en dat er nu verontreiniging in zit....gevalletje kapotte kraan nu dus
pi_158190438
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:04 schreef liedetector het volgende:
Ik ben gewoon bang dat je de leiding niet hebt laten spuien en dat er nu verontreiniging in zit....gevalletje kapotte kraan nu dus
Dus gewoon de loodgieter de boel laten installeren, dus? Ik heb geen verstand van dit soort dingen ben heb dus gewoon geredeneerd dat je de ene kraan er af kunt halen en een ander er op kunt zetten.
pi_158190527
je moet eigenlijk altijd even jeleidingen spoelen zodat je zeker weet dat er geen troep in zit,zeker een termostaatkraan is daar erg gevoelig voor (meestal zitten er ook wel filters in, maar toch) het kan dus dat de kraan vanbinnen beschadigt is (ofde kleppenzijn al nooit goed geweest,dat kan ook)
Wat voor kraan heb je gekocht en wat zat er eerst op?
pi_158191605
Zit de kraan goed om, post ff een foto
pi_158193195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:29 schreef liedetector het volgende:
je moet eigenlijk altijd even jeleidingen spoelen zodat je zeker weet dat er geen troep in zit,zeker een termostaatkraan is daar erg gevoelig voor (meestal zitten er ook wel filters in, maar toch) het kan dus dat de kraan vanbinnen beschadigt is (ofde kleppenzijn al nooit goed geweest,dat kan ook)
Wat voor kraan heb je gekocht en wat zat er eerst op?
Ik heb een merkloze kraan gekocht. Die zat er eerst ook op. Valt verder niks aan te zien.

En ja, de kraan zit er echt goed op. Dat is één van de weinige dingen waar ik echt zeker van ben. :)
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:46:50 #17
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_158195793
Indien er een waterbesparend element in de slang zit, deze eruit halen. En anders een nieuwe kraan halen. Die merkloze meuk staat vaak niet bekend om z'n kwaliteit.
Share your talent, move the world.
pi_158196086
Heb je wellicht een oudere C.V.-ketel met een tapdrempel? Je nieuwe douchekop zou wel eens minder water kunnen doorlaten (waterbesparend) waardoor je ketel net afslaat. De warmtewisselaar wordt dan weer langzaam koud. De kraan vraagt dan weer minder koud water zodat de ketel aanslaat en dat gaat dan zo door.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_158197287
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:02 schreef nightsleeper het volgende:
Heb je wellicht een oudere C.V.-ketel met een tapdrempel? Je nieuwe douchekop zou wel eens minder water kunnen doorlaten (waterbesparend) waardoor je ketel net afslaat. De warmtewisselaar wordt dan weer langzaam koud. De kraan vraagt dan weer minder koud water zodat de ketel aanslaat en dat gaat dan zo door.
De kop is het niet, die heb ik er al af gehaald. De slang is het ook niet, want deze hing ook aan de oude kraan. De vorige kraan was ook een thermostaatkraan, dus ik denk dat de CV het prima aan moet kunnen.

Toch maar investeren in een betere kraan, dan. Ik laat het wel door een professional uitvoeren. Als het onverhoopt toch niet de kraan blijkt, kan hij de oorzaak vast achterhalen.
pi_158205087
Zit er een reduceer in de leiding en waar zit die?
Waar de waterleiding het pand binnen komt, of zit die voor de ketel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')