Hij warmt niet meer goed op en de stoppen slaan door. Dat is een duidelijk verhaal dat hij versleten is. waarschijnlijk is binnenin ergens wat isolatie weggesmolten waardoor een deel van een verwarmingselement niet meer helemaal mee doet. Die elementen zijn als vervangingsdelen nogal prijzig en de oude repareren zonder vervangen is meestal niet mogelijk.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:02 schreef MiepGirl het volgende:
we hebben een gezamenlijke rekening, dus een nieuwe kopen is voor ons prima te doen.. maar we weten gewoon niet of deze situatie gevaarlijk is of niet. als hij niet gevaarlijk is laten we het gewoon zo, maar omdat de stoppen wel eens doorslaan (is wel al jaren zo, is pas recent dat ie ook niet goed opwarmt), beginnen mensen zich zorgen te maken hier
Of jij geschokt raakt weet ik niet. Ik wel van je volhardendheid.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:26 schreef MiepGirl het volgende:
Kunnen wij geschokt raken door zoiets, of is er kans op brand? Ik heb nooit iets van vonken of rook oid gezien of over gehoord bij ons...
quote:Op donderdag 10 december 2015 14:26 schreef MiepGirl het volgende:
Helaas heeft de huurbaas lang geleden ons al de verantwoordelijkheid gegeven over al onze huishoudelijke apparaten. De ontblote bedrading is ver achterin de oven, de stoppen slaan er al uit als het element uberhaupt wordt aangeraakt (op de normale metalen buis dus).
Die stoppen slaan al minstens 3 jaar door, sinds ik er woon iig. Wij weten ook niet hoe lang dit element dat kleine stukje ontbloot is, het viel pas op omdat we goed ernaar keken omdat ie ineens minder goed opwarmt.
Kunnen wij geschokt raken door zoiets, of is er kans op brand? Ik heb nooit iets van vonken of rook oid gezien of over gehoord bij ons...
quote:Op donderdag 10 december 2015 13:11 schreef hottentot het volgende:
Je hebt het over ontblote bedrading in een metalen element welke bij aanraking de stoppen eruit laat slaan, en dan is je vraag of dit gevaarlijk is.....
Vervangen dat ding.
Wie niet wil lezen moet maar voelen denk ik danquote:
Eens.quote:Op donderdag 10 december 2015 14:53 schreef Plankje55 het volgende:
Bosch heeft een goede onderdelenservice en ik heb goede ervaringen met de reparatie van ons Bosch-fornuis, d.w.z dat de demontage redelijk te doen was. Goede kans dat het element nog gewoon te koop is.
Vraag je dit af. Wil jij het risico lopen dat je een enorme schok krijgt of dat er brand uitbreekt? Bij die oven is die kans heel veel groter dan bij veilige apparatuur lijkt mij. Als het antwoord op die vraag ja is, dan blijven jullie hem vrolijk gebruiken tot het mis gaat. Als het antwoord nee is, zou ik hem toch maar vervangen...quote:Op donderdag 10 december 2015 14:26 schreef MiepGirl het volgende:
Helaas heeft de huurbaas lang geleden ons al de verantwoordelijkheid gegeven over al onze huishoudelijke apparaten. De ontblote bedrading is ver achterin de oven, de stoppen slaan er al uit als het element uberhaupt wordt aangeraakt (op de normale metalen buis dus).
Die stoppen slaan al minstens 3 jaar door, sinds ik er woon iig. Wij weten ook niet hoe lang dit element dat kleine stukje ontbloot is, het viel pas op omdat we goed ernaar keken omdat ie ineens minder goed opwarmt.
Ha. Ik dacht dat Whirlpool voor de keukenapparatuur was wat Indesit is voor de wasmachines.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:05 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eens.
Zelfs voor mijn 8 jaar oude Whirpool combimagnetron/hete lucht oven zijn alle onderdelen nog te vinden. Bij mij warmde het element m.b.t. de hete lucht niet meer goed op, na even zoeken bleek het een kwaal te zijn en kon het element gewoon besteld worden (¤25,-). Nieuw element besteld en gemonteerd en de oven werkt al weer ruim 1 jaar perfect
Dat kan allemaal zo zijn, maar had jij de indruk dat TS dit zelf ff ging fixen? Het is sowieso niet helemaal zeker of het probleem tot het element beperkt blijft en met arbeidsloon erbij ziet het rekensommetje er toch wat anders uit.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:05 schreef Juup© het volgende:
[..]
Eens.
Zelfs voor mijn 8 jaar oude Whirpool combimagnetron/hete lucht oven zijn alle onderdelen nog te vinden. Bij mij warmde het element m.b.t. de hete lucht niet meer goed op, na even zoeken bleek het een kwaal te zijn en kon het element gewoon besteld worden (¤25,-). Nieuw element besteld en gemonteerd en de oven werkt al weer ruim 1 jaar perfect
Dat is ook weer waarquote:Op donderdag 10 december 2015 15:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat kan allemaal zo zijn, maar had jij de indruk dat TS dit zelf ff ging fixen? Het is sowieso niet helemaal zeker of het probleem tot het element beperkt blijft en met arbeidsloon erbij ziet het rekensommetje er toch wat anders uit.
Genoegquote:Op donderdag 10 december 2015 14:53 schreef Plankje55 het volgende:
Bosch heeft een goede onderdelenservice en ik heb goede ervaringen met de reparatie van ons Bosch-fornuis, d.w.z dat de demontage redelijk te doen was. Goede kans dat het element nog gewoon te koop is.
Je zit er behoorlijk ver naastquote:Op donderdag 10 december 2015 17:13 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
(het zou me niks verbazen als je van iedere willekeurige oven een schok krijgt bij aanraken van het warmte-element in bedrijf: volgens mij zijn die nooit geïsoleerd).
quote:Op donderdag 10 december 2015 17:13 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[...]
Aanraken van het warmte-element lijkt me sowieso een slecht plan als de oven aanstaat: of je daar nu een schok van krijgt of niet. (het zou me niks verbazen als je van iedere willekeurige oven een schok krijgt bij aanraken van het warmte-element in bedrijf: volgens mij zijn die nooit geïsoleerd).
Bovendien zou ik een verwarmingselement dat in gebruik is niet aan willen raken, het zou zo maar eens best warm kunnen zijn.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je zit er behoorlijk ver naast
Of denk je dat we consumentenapparatuur met niet afgeschermde geleiders verkopen op de Europese markt
Even tippen met goed eelt op de klauwen moet geen probleem zijnquote:Op donderdag 10 december 2015 19:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
[..]
Bovendien zou ik een verwarmingselement dat in gebruik is niet aan willen raken, het zou zo maar eens best warm kunnen zijn.
de oppervlaktetemperatuur is goed hoog van die krengen, zelfs met een dikke laag eelt erbij zou ik het niet proberen.quote:Op donderdag 10 december 2015 20:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Even tippen met goed eelt op de klauwen moet geen probleem zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
Of via Bosch zelf, soms goedkoper.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:51 schreef hoas het volgende:
[..]
Genoeg
http://www.datrepareerikz(...)vf0ckCFda4GwodcdgMdg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |