Juist als het druk is, is het belangrijk dat je je gas niet loslaat of onnodig van baan wisselt, want dan help je mee met het creëeren van een file.quote:Op vrijdag 11 december 2015 10:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar als het druk of gewoon verrot uitkomt, kun je je ego strelen door hem er gewoon niet tussen te laten, of je houdt je net even iets in zodat hij er veilig tussen kan. Het is maar net waar je je over opvreet.
Natuurlijk zijn er altijd klojo's die hem er altijd gewoon tussenrammen, maar in dit filmpje gaat het nog vrij netjes.
Dat hij achteraf gaat lopen gebaren is wel weer minder
Mwach, ik maak vaak ruimte omdat ik dan én vlotter door kan omdat ik niet op de rem hoef te duiken én daarmee de persoon meer ruimte geef in te voegen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat moet je aan die invoeger vragen.
Nou ja, en dan zijn ze naar links gegaan, nou enquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat verklaart al een hoop. Maar ze rijden hier net als bejaarde Duitsers die niet op de Autobahn rijden... Traaaaaaaaaaaaaaag.
[..]
Doe ik ook. Als de invoeger moeite heeft gedaan om op snelheid te komen en we aan het einde van de invoegstrook geraken. Als ik 130 draai en hij heeft nog 300 meter over terwijl hij nog geen 100 rijdt, kan ie echt mooi de pot op.
Ik vind het ook iedere keer weer zo mooi als ik ga invoegen en mensen vliegen voor me naar links. Of ik voeg zo rustig in dat zij alweer terug naar rechts zijn voordat ik in ga voegen, of ik trap hem in en ga er voorbij en voeg daarna pas in. In ieder geval beide keren op zo'n manier dat men voor lul naar links is gegaan. Zeker als de spitsstrook dicht is, dan heb je iets van 700 meter na de bocht om gang te maken. Gaan ze naar links als ik net bij het puntstuk zit terwijl zij 100 rijden en ik doortrek naar minimaal 130.
Kopen? Vijf euro.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:07 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Dan mag die 'normale bevolking' van mij het rijbewijs inleveren.
Oh ik denk inderdaad dat vrachtwagenchauffeurs i.h.a. met hun inzicht de staatskas 24/7 zouden kunnen spekken! Gewoon cam erop en een kentekenscanner en na afloop schrijven maarrrr... Extraspeciale categorie BOA's zeg maar.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat zou ik soms graag agent zijn en dit soort gasten van de weg plukken. Komt u maar even mee. U ziet het blijkbaar niet zo goed meer, mooi onderzoekje CBR naar lichamelijke gesteldheid erin en rijbewijs invorderen onder art. 5.
Sowieso trouwens, als ik op dezelfde wegen zou rijden als ik nu rij, zou ik mijzelf zo terugverdienen. Onnodig linksrijden: 140 euro (waarom is rechts inhalen trouwens 90 euro duurder?). In een half uur kom ik er zo 6 tot 10 tegen, tikt lekker aan.
Gáát ze weerquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dus ik zie jou om dat veel te lelijke gesubsidieerde kunstwerk op de rotonde komen en je knippert links, je achterligger knippert ook links. Wat weet ik nu? Ga jij voor mij langs of sla je af?
En je achterligger?
Precies dat weten we niet zonder te weten waar je vandaan komt. En dat is een probleem. Een signaal moet eenduidig zijn. Dat is het niet, dus laat het achterwege.
Wat ik probeer aan te geven is dat als weggebruikers iets doen om duidelijker aan te geven waar ze naartoe gaan of uit hoffelijkheid ruimte maken voor een andere weggebruiker dan zien na verloop van tijd weggebruikers dat als iets waar ze recht op hebben. Dus als jij geen richting naar links aangeeft als je driekwart rotonde neemt kan het dus gebeuren dat iemand daar verkeerd op reageert en bij een eventuele aanrijding jou de schuld geeft "omdat je geen richting aangaf". mensen zijn nogal goed in zaken omdraaien als het in hun voordeel is.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:19 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.
Ja precies, dat volgens sommigen onnodig is het gevaar van linksknipperen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind persoonlijk die kloothommels die NIET knipperen bij het verlaten vele malen irritanter als zij die het (volgens sommigen onnodig) doen om driekwart rond te gaan..
Herkenbaar. Overigens lol, had laatst een ouder (bejaard) familielid in de auto die ik even weg bracht. Die is altijd zo van: Pas op, doe normaal, ze controleren hier vaak. Weet je wel, ligt altijd aan jezelf en je moet de-escalerend rijden. Was er een die kwam vanaf de invoegstrook in 1x door naar links. Voor het eerst dat ik haar hoorde zeggen dat die andere automobilist een dikke aso was.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:30 schreef Jihawti het volgende:
Aan de andere kant, doe ook maar niet. Ik heb nogal de neiging sarcastisch commentaar te geven. Denk niet dat mijn verbale aanwezigheid deëscalerend zou werken
Yep, en dat opschuiven moet merkwaardig genoeg altijd bij het eerste blokje al.quote:Op vrijdag 11 december 2015 09:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Vooral leuk in de spits wanneer die invoegstrook overgaat in een open spitsstrook. De invoeger hoeft dan in principe helemaal geen baan op te schuiven, 'zijn' strook is doorgaans ook nog leeg trouwens. Maar je moet ze de kost maar geven die automatisch een baan opschuiven zo gauw de doorgetrokken streep eindigt. Of jij daar nou rijdt of niet.
Ik heb er een anderhalf jaar terug eentje bijna binnen gehad door zo'n geintje. Opel Zzzlaapfira, trok niet op, ik wel, dus gaf hem de sporen en door naar de middelste rijstrook. Zat ik ernaast, komt die slapjanus naar links.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Yep, en dat opschuiven moet merkwaardig genoeg altijd bij het eerste blokje al.
Dan wel, maar het is wel irritant als je op je motor op de snelweg rijdt en iemand bij het eerste blokje invoegt, ongeveer 30 cm voor je voorwiel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb er een anderhalf jaar terug eentje bijna binnen gehad door zo'n geintje. Opel Zzzlaapfira, trok niet op, ik wel, dus gaf hem de sporen en door naar de middelste rijstrook. Zat ik ernaast, komt die slapjanus naar links.
Ik vind het trouwens ook wel vaak prima als ze bij het eerste blokje al gaan. Gas in en mooi doortrekken tot het einde van de invoegstrook. Kan je ten minste wel gang maken.
Wat? Dit gaat toch tegen alle principes van richting aangeven in?quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:47 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ja precies, dat volgens sommigen onnodig is het gevaar van linksknipperen.
"Ik knipper al links dus dan hoet rechts niet meer want iedereen heeft mij gezien en waar ik vandaan kom."
Hahaha, ik zie hier zo'n Hyacinth Bucket-scène voor me:quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Herkenbaar. Overigens lol, had laatst een ouder (bejaard) familielid in de auto die ik even weg bracht. Die is altijd zo van: Pas op, doe normaal, ze controleren hier vaak. Weet je wel, ligt altijd aan jezelf en je moet de-escalerend rijden. Was er een die kwam vanaf de invoegstrook in 1x door naar links. Voor het eerst dat ik haar hoorde zeggen dat die andere automobilist een dikke aso was.
Ik snap dat mensen de regeltjes zoveel mogelijk proberen te respecteren, maar als irmand het niet goed heeft begrepen, dan speel je er op in. Met de luxe wagen heb ik dit ook vaak genoeg. Maar dan ga ik gewoon ruim van tevoren van het gas af (nee, ik ga niet naar links). Dit soort filmpjes met falende invoegers komen veel voor, maar wat mij dan irriteert is dat de cam-meneer/mevrouw altijd net doet of ze 'm niet heeft gezien en dan demonstratief gaat remmen + toeter en/of groot licht opzet. Dat is natuurlijk mooi voor het filmpje, anders is er natuurlijk niet zoveel te beleven, maar ik had het anders aangepakt.quote:
Ja, maar als die nono hem over het puntstuk al naar links dondert...ik denk dat de filmer hier dacht er nog langs te kunnen voor de invoegstrook (plus er zat iemand links van hem die naar de strook links van hem aan het komen was, kijk maar wat er langskomt op het moment dat ie begint te toeteren...).quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen de regeltjes zoveel mogelijk proberen te respecteren, maar als irmand het niet goed heeft begrepen, dan speel je er op in. Met de luxe wagen heb ik dit ook vaak genoeg. Maar dan ga ik gewoon ruim van tevoren van het gas af (nee, ik ga niet naar links). Dit soort filmpjes zie ik vaak genoeg, maar wat mij dan irriteert is dat de cam-meneer/mevrouw altijd net doet of ze 'm niet heeft gezien en dan demonstratief gaat remmen + toeter en/of groot licht opzet. Dat is natuurlijk mooi voor het filmpje, anders is er natuurlijk niet zoveel te beleven, maar ik had het anders aangepakt.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Wat? Dit gaat toch tegen alle principes van richting aangeven in?
Snap ik, ook niet briljant van de invoeger, maar dan zou ik wel voorbereid zijn. Misschien was dashcammert ook wel voorbereid, er is op het filmpje in ieder geval niets van te zien.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ja, maar als die nono hem over het puntstuk al naar links dondert...ik denk dat de filmer hier dacht er nog langs te kunnen voor de invoegstrook (plus er zat iemand links van hem die naar de strook links van hem aan het komen was, kijk maar wat er langskomt op het moment dat ie begint te toeteren...).
quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Jihawti het volgende:
Hahaha, ik zie hier zo'n Hyacinth Bucket-scène voor me:
Dat zijn de ergste. Dat familielid rijdt ook al meer dan 20 jaar niet zelfstandig meer rond en was daarvoor ook geen held op de weg. Die snapte ook niet dat ik over een doorgetrokken streep ging toen ik de spitsstrook op ging, ooit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Jihawti het volgende:
Hij is type "geen rijbewijs, maar weet alles beter"
Hoe moet ik dan afscheid nemen na een avondje bij vrienden?quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:14 schreef Ridocar het volgende:
Als iedereen zijn signalen alleen zou gebruiken volgens het RVV zou het behoorlijk kunnen schelen.
Ik rij niet meer met m'n vader of moeder ernaast. Lopen alleen maar te zeikenquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Hahaha, ik zie hier zo'n Hyacinth Bucket-scène voor me:
Toch mooi dat je eens gelijk krijg, toch? Ik schrok me laatst wild toen mijn broertje ineens zei dat ik iets goed had opgelost. Verder is ie heel lief hoor, maar (alleen) met hem naast me ga ik altijd zenuwachtig zitten opratelen wat ik zie en doe. Hij is type "geen rijbewijs, maar weet alles beter". Dus ik doe alles fout en eng en aaaah en je had allang links/rechts gekund en zulks.
Ja duhhh...door net als iedereen buiten na te gaan praten en ter afsluiting zes keer heel hard DOEG! jodelen over en weer.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:23 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hoe moet ik dan afscheid nemen na een avondje bij vrienden?
quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
...
Dat zijn de ergste. Dat familielid rijdt ook al meer dan 20 jaar niet zelfstandig meer rond en was daarvoor ook geen held op de weg. Die snapte ook niet dat ik over een doorgetrokken streep ging toen ik de spitsstrook op ging, ooit.
Ik heb d'r ooit eens een scumbag steve meme van gemaakt. Complains about your driving... Didn't even start drivingschool.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |