ik weet het maar ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. gewoon rustig aankomen fietsen en even kenbaar maken dat ik er langs wil door "pardon" en daarna "bedankt" en daarna weer volle bak verderquote:
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vindenquote:[..]
Ik kan het even niet terugvinden maar er zwerft een brief van het mninisterie rond dat je inderdaad mag toeteren of seinen.
Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:02 schreef Martijn137 het volgende:
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vinden
O jij bent de vertegenwoordiger van alle users in dit topic?quote:Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
En jij dacht dat we niet een dag konden wachten?
quote:Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:
Nee, eigenlijk heb je daar wel gelijk in ook.
heldquote:Op donderdag 10 december 2015 11:05 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.
https://www.google.nl/sea(...)+toeteren+ministerie
Eerste hit!
Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"quote:Op donderdag 10 december 2015 10:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit? Je belt als er geen ruimte is om ze in te halen. fietsers hebben dan nog het fatsoen om even naar rechts te gaan en je er langs te laten.
Doe het bij linksrijders in automobielen en je bent een aso. Ik volg het niet zo goed hoor...
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...quote:Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"
Leuk dat dat in Wenen besloten is, maar aangezien we het hier al niet eens zijn over de uitvoering ervan heeft dit geen kans van slagen als regulier signaal en staat het aso omdat het vooral in die context gebruikt wordt.
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Baan of strook?quote:Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt
In Nederland is vaak te weinig ruimte ook echt duidelijk te kunnen seinen (dat doe je namelijk voor de veiligheid en doorstroming, niet om ruimte op te eisen).quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Veel mensen gaan relatief vroeg naar links voor een inhaalmanoeuvre, dus een seintje zou in theorie kunnen zorgen dat men nog even een paar seconden langer rechts houdt.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
ja daarom stond fors al tussen haakjes bij mequote:Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:08 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja daarom stond fors al tussen haakjes bij me
het gebeurt met enige regelmaat dat ik, zonder dat ik (gruwelijk) te snel rijd mensen inhaal met een redelijk verschil in snelheid.
het komt nu eenmaal voor, en ik vind dat mensen niet raar op moeten kijken als ze er op geattendeerd worden dat ze naar rechts kunnen door een seintje van het groot licht van je achter ligger die sneller wil. ongeacht of dat nu 2km/u is of 20 km/u.
werkt best vaak eerlijk gezegd. ze kijken je vervolgens heel boos aan of krijgt gesein terug als je ze voorbij bent maar ja.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:19 schreef Chai het volgende:
[..]
Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...
maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.
situatie;
ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.
indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)
waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Semantics.quote:
Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!quote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes
Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
quote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
jij mist het concept idee....quote:Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...
maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.
situatie;
ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.
indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)
waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
zolang je gewoon op pleurt naar rechts wanneer dat dit kan hoeft niemand te seinenquote:Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes
quote:Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |