abonnement Unibet Coolblue
pi_165315997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

afgelopen weekend heeft onze toerclub er ook 1 georganiseerd, hoefde niet te pijlen of ergens bij te helpen dus mooi de 55km afstand gefietst.
Afgelopen jaar weinig tot niet op de MTB gezeten, wel erg veel km's gemaakt op de racefiets. Maar moet zeggen dat het wel weer mooi werk was om weer echt te moeten sturen :)
Welke was dat dan ?

Ik begin weer even rustig, 30 km. Wel eerst ongeveer 10km heen fietsen en daarna terug, dus nog totaal bijna 50 km
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165316589
Geldersch landschaptocht van de toerclub Eibergen, afstanden waren 25, 35 en 55km :)
Was niet een heel zware tocht ofzo, mooiste stuk bij de Needse berg zat alleen in de 55km. "Moest" dus wel die afstand fietsen ;)
pi_165317512
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:22 schreef Crazy-M het volgende:
MTB Tourtocht seizoen begint weer. Komende weekend maar in Diessen beginnen :)
MTB seizoen is bijna klaar, het is trouwens een zomersport.

Ik snap niet goed waarom je nu in de modder wil gaan rijden, alles slijt 5 keer zo snel, of je rijdt je hele drivertrain aan gort.
Toertochten zijn overbevolkt door de massas wielertoeristen, die de weg ff verlaten wegens gebrek aan toertochten daar, zodat je of in file rijdt of van je staat stil omdat je voorgangers wegens gebrek aan techniek/moed de heuvel niet op- of afkunnen.

Vanaf eind oktober sluit ik bij wat pelotonnetjes aan en doe zo wel wat rondjes op de racer.
pi_165317588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:25 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

MTB seizoen is bijna klaar, het is trouwens een zomersport.

Ik snap niet goed waarom je nu in de modder wil gaan rijden, alles slijt 5 keer zo snel, of je rijdt je hele drivertrain aan gort.
Toertochten zijn overbevolkt door de massas wielertoeristen, die de weg ff verlaten wegens gebrek aan toertochten daar, zodat je of in file rijdt of van je staat stil omdat je voorgangers wegens gebrek aan techniek/moed de heuvel niet op- of afkunnen.

Vanaf eind oktober sluit ik bij wat pelotonnetjes aan en doe zo wel wat rondjes op de racer.
MTB is een al season sport vind ik.
Teveel blubber is niet goed voor het materiaal, maar het hoort wel bij de sport. Wil ik schoonblijven tijdens MTB dan kies ik wel om een race fiets te pakken ;)

Tourtochten scheelt per tocht en hoe laat je vertrekt. Als je zorgt dat je vooraan in de groep zit heb je nergens last van. En denk ook veel ligt aan de bekendheid van een tocht
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165317667
Hoort helemaal niet bij de sport, Hoeveel wedstrijden denk je dat er nog te pakken zijn in de winter? Het is niet omdat een massa wielertoeristen niet weet wat doen in de winter dat blubberrijden er ineens bijhoort.
pi_165318028
Dat stof dat nu je drivetrain invliegt is ook niet alles, een buitje over de tracks kan geen kwaad.
pi_165319465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:35 schreef mrPanerai het volgende:
Hoort helemaal niet bij de sport, Hoeveel wedstrijden denk je dat er nog te pakken zijn in de winter? Het is niet omdat een massa wielertoeristen niet weet wat doen in de winter dat blubberrijden er ineens bijhoort.
Er zijn dus diverse clubs die daar anders overdenken.
Als je opzoek gaat naar MTB seizoen kom je uit rond September tot en met Maart met uitzondering van dagen dat er sneeuw en ijs ligt.

http://gwcdeadelaar.nl/za(...)van-het-mtb-seizoen/
Meeste tourtochten zijn ook vanaf half september.

Wedstrijden zijn meer veldrijders en dat is weer meer in de zomer.

Maar al bij al neemt het niet weg dat je materiaal moet onderhouden, en stof of modder ... het is beide niet goed ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165321076
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:06 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Er zijn dus diverse clubs die daar anders overdenken.
Als je opzoek gaat naar MTB seizoen kom je uit rond September tot en met Maart met uitzondering van dagen dat er sneeuw en ijs ligt.

http://gwcdeadelaar.nl/za(...)van-het-mtb-seizoen/
Meeste tourtochten zijn ook vanaf half september.

Wedstrijden zijn meer veldrijders en dat is weer meer in de zomer.

Maar al bij al neemt het niet weg dat je materiaal moet onderhouden, en stof of modder ... het is beide niet goed ;)
Clubs willen de kas mooi gevuld hebben daarom organiseren ze ook tochten in de winter. aangezien bijna elke vereniging cq club in Nederland ook een mtb tak heeft of andersom organiseren ze vaak alle mtb tochten in de winter en race in de zomer voor een groter bereik. Mountainbiken is een zomersport en geen winterse sport. Veldrijden is geen zomersport.

Mij boeit t overigens niet zoveel ik vind t beide wel wat hebben al fiets ik natuurlijk liever in de lente en zomer dan rond het vriespunt. Kan nu alweer uitkijken naar het najaar en voorjaar. Dat vind ik altijd prachtige seizoenen voor t mountainbiken.
pi_165375635
Ik heb nu mijn Canyon Grand Canyon CF SL 7.9 binnen.

https://www.canyon.com/nl(...)anyon-cf-sl-7-9.html

en nu ging ik die vanmiddag in elkaar zetten. Dat ging prima alleen het voorwiel lukte niet echt. Ik kreeg de schijf niet tussen de remmen en heb ik alleen dit als as om het wiel te bevestigen.




En zo zit mijn wiel achter bevestigd.



Iemand enig idee hoe ik mijn voorwiel er dan goed in krijg?
pi_165378014
Wiel kan er dan maar op 1 manier in. Schijfrem aan de kant van je rem glijdt hij er zo in. Kun je vervolgens die as door steken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165379121
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 01:53 schreef Crazy-M het volgende:
Wiel kan er dan maar op 1 manier in. Schijfrem aan de kant van je rem glijdt hij er zo in. Kun je vervolgens die as door steken.
Ok. Dus een beetje meer blijven proberen hoe het wiel er in past.

En de as er door steken en aandraaien. Maar moet daar dan niet nog niets aan de andere kant zitten om de as 'vast' te draaien zeg maar. Of steek je die er in een draai je het aan en klaar is kees?
pi_165381058
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 09:05 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ok. Dus een beetje meer blijven proberen hoe het wiel er in past.

En de as er door steken en aandraaien. Maar moet daar dan niet nog niets aan de andere kant zitten om de as 'vast' te draaien zeg maar. Of steek je die er in een draai je het aan en klaar is kees?
Heb je toevallig je voorrem ingeknepen gehad? Dan moet je de remblokken even 'resetten' (met een grote platte schroevendraaier de blokjes terug naar de zijkant duwen). Wiel er vervolgens in (schijf moet nu makkelijk tussen de blokken doorglijden) en dan de steekas er in, aandraaien (er zit schroefdraad in de vork) en vastzetten. Voorrem een paar keer inkrijgen en loslaten en klaar ben je (of je nou Kees heet of niet)
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_165382542
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 12:22 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Heb je toevallig je voorrem ingeknepen gehad? Dan moet je de remblokken even 'resetten' (met een grote platte schroevendraaier de blokjes terug naar de zijkant duwen). Wiel er vervolgens in (schijf moet nu makkelijk tussen de blokken doorglijden) en dan de steekas er in, aandraaien (er zit schroefdraad in de vork) en vastzetten. Voorrem een paar keer inkrijgen en loslaten en klaar ben je (of je nou Kees heet of niet)
Dat heb ik zeker gedaan. Dus even resetten.

Door de schroefdraad in de vork blijft de steekas goed zitten? Er is niet iets wat ik dan aan het uiteinde moet bevestigen zodat de as blijft zitten?
pi_165382627
Draai de as er keer in zonder dat je het wiel er in hebt, zie gelijk hoe het werkt en of t past. Lijkt op de foto wel dat je twee achterassen hebt. Of is die steekas van foto1 achter in het wiel gegaan? Als je voorwiel eruit wil halen heb je altijd imbus nodig, niet echt handig. Ik heb in beide mountainbikes een combi van steek en qr aan de voorzijde.
pi_165382633
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:05 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat heb ik zeker gedaan. Dus even resetten.

Door de schroefdraad in de vork blijft de steekas goed zitten? Er is niet iets wat ik dan aan het uiteinde moet bevestigen zodat de as blijft zitten?
Als je je rem inknijpt zonder dat het wiel er in zit duw je de blokken tegen elkaar en veren ze niet helemaal terug. Dan kan het lastig zijn de schijf weer tussen de blokken te krijgen. Oa Trivio verkoopt gereedschap waarmee je simpel de blokken terug kan duwen maar een grote platte schroevendraaier werkt ook.

Normaliter zit er schroefdraad in een vork met steekas maar ik zag dat je achter ook geen quick release hebt. Ik neem aan dat Canyon vast iets van een handleiding meegestuurd heeft waar het in staat :P
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_165382660
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:14 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Als je je rem inknijpt zonder dat het wiel er in zit duw je de blokken tegen elkaar en veren ze niet helemaal terug. Dan kan het lastig zijn de schijf weer tussen de blokken te krijgen. Oa Trivio verkoopt gereedschap waarmee je simpel de blokken terug kan duwen maar een grote platte schroevendraaier werkt ook.

Normaliter zit er schroefdraad in een vork met steekas maar ik zag dat je achter ook geen quick release hebt. Ik neem aan dat Canyon vast iets van een handleiding meegestuurd heeft waar het in staat :P
Zit wel een handleiding bij. Maar die heeft allerlei opties behalve de optie van remmen en shifters ens behalve die ik heb.
pi_165382825
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:16 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Zit wel een handleiding bij. Maar die heeft allerlei opties behalve de optie van remmen en shifters ens behalve die ik heb.
https://media.canyon.com/(...)our_mountainbike.PDF

Pagina 18 staat het Rock Shox Maxle systeem maar dan met qr hendel. Als ik foto 1 zie en de foto van je voorvork kan het niet anders zijn dat je dat ding er gewoon in moet draaien en vastzetten met de inbus. Gewoon even zoals poiuytr zei eerst even zonder wiel proberen.
(sowieso een tip: als je ooit je wiel uit je fiets haalt de steekas terug in de vork draaien zodat je die niet kwijt raakt of vergeet. Zo ben ik ooit met mijn mtb achterin weggereden om bij aankomst er achter te komen dat de steekas nog thuis lag...)
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_165382859

Kijk vanaf 1:20 ongeveer even. Pinnetje eruit halen welke de blokken bij elkaar houdt en op de juiste hoogte. Dan haal je de blokken eruit. Pakt een grote platte schroevendraaier en heel rustig druk je de zuigers iets terug. Je voelt niet aan het drukken als ze terug zijn gegaan. Controleer als blokken ver genoeg uit elkaar zijn door ze er in te doen. Als er geen schijf tussen past moet je ze nog iets verder drukken.

Succes.
pi_165384088
Nou ik ben er even mee aan de gang gedaan. De rem loskrijgen zoals in het filmpje is me niet gelukt. Maar ik had ook een klein plastic hulpstukje met avid erop. Daarmee kon ik tussen de blokjes en heb ik ze iets uit elkaar gekregen. De remschijf past er nu wel tussen en het wiel heb ik er wel in gekregen. Maar die loopt nu iets aan.

Over de stevigheid van de steekas ben ik nu wel uit. Die is lastig los te krijgen als je die met 9 nm vast zet.

Dus nu alleen nog de schijf goed krijgen.

Zou ik dan dit moeten doen vanaf 1:10?
http://www.artscyclery.co(...)brakepadinstall.html
pi_165384284
Hele klauw loszetten, rem dichtknijpen en dan de klauw vastzetten.

Ik zet m'n steekas gewoon handvast en check gewoon voor elke rit.
pi_165384736
Hoe maak ik die los dan? Welke van de 3 moet ik dan losdraaien?
pi_165400533
Zo, tourtocht zit erop. Inclusief het heen en terug fietsen mooie 60 km gemaakt.
Wel halverwege een maisplant tussen mn achtertandwieltjes kunnen halen.

Tocht was goed te doen, mooi uitgezet leuke stukken. Echter ook een saai stukje langs het water met een riet ondergrond. Blijft klote om daar op vaart te kunnen maken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 18 september 2016 @ 13:24:08 #173
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_165401759
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 16:33 schreef Stansfield het volgende:
Hoe maak ik die los dan? Welke van de 3 moet ik dan losdraaien?
[ afbeelding ]
De twee die de klauw aan de nokken vasthouden bovenaan en onderaan. Gewoon los, niet eruit. Dan wiel erin, klauw tegen de nokken duwen, rem dicht duwen en dan terug vastschroeven.
pi_165403596
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:58 schreef Stansfield het volgende:
Nou ik ben er even mee aan de gang gedaan. De rem loskrijgen zoals in het filmpje is me niet gelukt. Maar ik had ook een klein plastic hulpstukje met avid erop. Daarmee kon ik tussen de blokjes en heb ik ze iets uit elkaar gekregen. De remschijf past er nu wel tussen en het wiel heb ik er wel in gekregen. Maar die loopt nu iets aan.

Over de stevigheid van de steekas ben ik nu wel uit. Die is lastig los te krijgen als je die met 9 nm vast zet.

Dus nu alleen nog de schijf goed krijgen.

Zou ik dan dit moeten doen vanaf 1:10?
http://www.artscyclery.co(...)brakepadinstall.html

Wat versta je onder iets aanlopen? Als schijf iets tegen de blokken aanloopt is het niet zo heel erg. Als de blokken het wiel behoorlijk afremmen wel. Blokken moet je ook nog inremmen omdat je een nieuwe fiets hebt.
pi_165405027
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 14:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat versta je onder iets aanlopen? Als schijf iets tegen de blokken aanloopt is het niet zo heel erg. Als de blokken het wiel behoorlijk afremmen wel. Blokken moet je ook nog inremmen omdat je een nieuwe fiets hebt.
Het loopt heel iets aan. Dus zo dat je het hoort en ook wel een heel klein beetje merkt.

Inremmen? Hoe die ik dat? gewoon een stukje fietsen en af en toe remmen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')