Tja niet slim. In de bijsluiter staat heel duidelijk dat je niks moet harsen/waxen/epileren e.d. Kan bij sommige blijvende schade opleveren.. Hoop 't niet voor jequote:Op zondag 3 april 2016 22:49 schreef valeriebister het volgende:
Jeetje ik heb toch iets stoms gedaan...
Ik ben nu een maand aan de roa en alles ging prima tot dit weekend mijn lippen totaal gebarsten zijn (ik smeer echt constant). Maar ik ging totaal niet nagedacht even mijn wenkbrauwen harsen althans een beetje, en ik kijk net in de spiegel... Mijn hele huid was broos en heb ik losgehaald! Het is helemaal rood en kapot... Ik kan nergens aanzitten of het wordt een wond(je). Ik denk dat de roa nu echt is zoals de meesten het ervaren, qua droogte dan. Had eerst weinig last maar het is nu opeens helemaal broos geworden, handen vol wondjes terwijl ik de hele dag door met een pot vaseline loop... ben benieuwd komende weken
quote:U dient de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen tijdens het gebruik van dit geneesmiddel
(zie ook rubriek 4, Mogelijke bijwerkingen):
Vermijd zonlicht zoveel mogelijk en gebruik geen zonnelamp of zonnebank. Gebruik,
wanneer blootstelling aan zonlicht onvermijdelijk is, zonnebrand van tenminste SPF 15.
Beperk de hoeveelheid intensieve lichamelijke inspanning, omdat pijn in uw gewrichten of
spieren soms kan optreden tijdens de behandeling.
Uw huid kan droog en kwetsbaar worden. Vermijd het gebruik van cosmetische
huidbehandelingen, gebruik bijvoorbeeld niets dat de huid irriteert, zoals een peeling crème.
Verwijder geen haar door middel van harsen en vermijd cosmetische procedures die ervoor
bedoeld zijn uw huid glad te maken, of om littekens en ouderdomsverschijnselen te
verminderen (bijvoorbeeld dermabrasie en/of een laser-behandeling) gedurende minstens 6
maanden na het einde van de behandeling. Deze procedures kunnen littekenvorming,
kleurveranderingen of vervellen van de huid veroorzaken.
Uw ogen kunnen gevoelig en droog worden tijdens de behandeling. Gebruik liever een bril
dan contactlenzen. Het kan nodig zijn een zonnebril te dragen om te voorkomen dat uw ogen
worden verblind.
Goed beschermen, ook met een factor als het zonnig is. Denk dat het nog wel goed zal helen.quote:Op zondag 3 april 2016 22:49 schreef valeriebister het volgende:
Jeetje ik heb toch iets stoms gedaan...
Ik ben nu een maand aan de roa en alles ging prima tot dit weekend mijn lippen totaal gebarsten zijn (ik smeer echt constant). Maar ik ging totaal niet nagedacht even mijn wenkbrauwen harsen althans een beetje, en ik kijk net in de spiegel... Mijn hele huid was broos en heb ik losgehaald! Het is helemaal rood en kapot... Ik kan nergens aanzitten of het wordt een wond(je). Ik denk dat de roa nu echt is zoals de meesten het ervaren, qua droogte dan. Had eerst weinig last maar het is nu opeens helemaal broos geworden, handen vol wondjes terwijl ik de hele dag door met een pot vaseline loop... ben benieuwd komende weken
Hier ook 28 jaar met littekens op de rug. Er zal ongetwijfeld wat aangedaan kunnen worden maar worden ze bij jou ook niet vanzelf minder zichtbaar?quote:Op zondag 27 maart 2016 08:51 schreef Associaal het volgende:
Hier 28 jaar, acne op de rug gehad en af en toe nog wel eens een ontsteking. Valt er wat te doen aan de littekens?
Tja hopelijk niet al te vaakquote:Op maandag 4 april 2016 15:20 schreef Debsterr het volgende:
Sowieso krijg je straks echt wel weer af en toe puistjes hoor.
Zat er niet heel lang en fel in. Amper 10 minuten minuten ofzo rond een uur of 16:30 uur. Als de roodheid straks wegtrekt heb ik een bleke huid, dus wil een soort van kleurtjequote:Op maandag 4 april 2016 20:27 schreef BurnaBoy het volgende:
Hoezo ben je trouwens in de zon gaan zitten als er staat dat het niet superverstandig is in de bijsluiter
naja, vanuit farmacotherapeutisch kompas is dit
Gelijktijdige blootstelling aan UV-straling vermijden en zonodig een zonnebrandmiddel laten gebruiken.
Komt neer op, niet in de zon, tenzij zonnebrandmiddel.
In de zon zitten wordt afgeraden vanwege verbrandingsgevaar en omdat de huid gevoeliger is voor UV, niet omdat je er puistjes van zou krijgen.quote:Op maandag 4 april 2016 14:25 schreef Deezertje het volgende:
Ben dus aan mijn laatste week Roa begonnen en weet niet of het komt door de ietwat ruwe scheerbeurt van gisteren, maar ineens weer een bultje bij mijn nek. Zal niet komen van die 10 minuten in de zon zitten gisteren?zal wel weer wegtrekken haha. Nog 6 dagen!
Na een dag denk ik niet dat je het moet merken, tenzij je een hele hoge dosering hebt. Bij het afbouwen wordt vaak ook eerst om de dag genomen. Ik merkte er iig niets van in het begin.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:58 schreef valeriebister het volgende:
Jeej Lucky me, na 3 dagen volop vaseline erop smeren is het zo goed als geheeld. Geen rode driehoek meer van de strips! Haha, typisch weer dat ik daar dan niet over nadenk.
Verder alles bij mij na de laatste uitbraak top, morgen naar de derma.
Helaas dus 1 dag geen roa nu, doordat ik niet uitkwam met de capsules. Morgen weer voor een maand halen. Kan het zijn dat je lichaam daarop reageert? heb een knallende koppijn vanaf de namiddag, heb dit normaal eigenlijk vrij weinig. Ook niet weg te slikken met paracetemols.
Rustig forum moet ik zeggen! De meeste actieven zijn al bijna klaar of klaar?
Ik hoop zo dat het wegblijft. Heerlijk om niet die constante stress te hebben bij het opstaan in de ochtend.
Je huid is nu super dun en kwetsbaar. Gewoon niet doen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Zat er niet heel lang en fel in. Amper 10 minuten minuten ofzo rond een uur of 16:30 uur. Als de roodheid straks wegtrekt heb ik een bleke huid, dus wil een soort van kleurtjeEn na maanden zoveel vitamine A is vitamine D (zon) geen overbodige luxe haha.
Kon 'm vandaag ook maar lastig vermijden..quote:Op donderdag 7 april 2016 11:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je huid is nu super dun en kwetsbaar. Gewoon niet doen.
heb je het dan over mijn situatie of over die van debsterquote:Op dinsdag 19 april 2016 07:26 schreef Debsterr het volgende:
Die gaan niet meer weg nee. Ik zit er vol mee.
Die van mezelf, maar putjes zijn nou eenmaal ook littekens en dat duurt heeeeel lang voordat het verbeterd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:36 schreef hallooxx het volgende:
[..]
heb je het dan over mijn situatie of over die van debster
Ik kreeg een mengsel van lanoline/vaseline/glycerine voorgeschreven, gebruikte ik ook voor droge plekken in m'n neusholtes enzo. Maar he, je bent zo kort bezig en zo'n lage dosis, weeg je weinig?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:34 schreef valeriebister het volgende:
Nou ik ben inmiddels 6-7 weken aan de gang. Helaas is het sinds twee weken erger geworden en niet zozeer verbeterd. Ik merk dat mijn gezicht droog is, maar wel op een prettige manier. Beter dan te vettig. Alleen mijn lippen... laatst ging ik uiteten en ik was de lippenbalsem vergeten. Ik kon gewoon niet lachen of het scheurde allemaal open. Jeetje wat kan dat zeer doen (klaag klaag sorry) wat is nou een goede lippenbalsem? ik smeer nu hema en vaseline.
Ik hoop dat het nu gaat verbeteren in plaats van verergeren want ik moet tot eind juni 20 mg blijven slikken en ben dan klaar als het goed is zei de derma vorige keer.
Succes allemaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |