Mee eens.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, heeft niets met wishfull thinking te maken.
Als je kind volledig nuchter besluit voor de trein te springen is dat iets heel anders dan wanneer het dat onder invloed doet.
Maar dan nog, het is aan de politie om de feiten en de waarheid boven tafel te krijgen, niet om emotionele steun te verlenen.
Ik kan me voorstellen dat de waarom-vraag in deze erg belangrijk is voor de nabestaanden.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt zelfmoord......en zelfmoord. Dat is het moeilijke in dit geval.
Ik denk dat die vraag waarschijnlijk onbeantwoord blijft.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de waarom-vraag in deze erg belangrijk is voor de nabestaanden.
Ze kan ook door de drugs dusdanig verdoofd zijn dat ze simpelweg te langzaam reageerde.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:46 schreef Leandra het volgende:
Ze stond met haar armen in haar zij op het spoor, reageerde niet op claxonneren, bleef gewoon staan.
Op grond waarvan zou het niet overduidelijk zijn dat ze zelfmoord gepleegd heeft?
De feiten waren dat ze met haar armen in haar zij op het spoor stond, en bleef staan, niet op claxonneren reageerde.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, heeft niets met wishfull thinking te maken.
Als je kind volledig nuchter besluit voor de trein te springen is dat iets heel anders dan wanneer het dat onder invloed doet.
Maar dan nog, het is aan de politie om de feiten en de waarheid boven tafel te krijgen, niet om emotionele steun te verlenen.
Nee, dat sowieso niet, en de vraag is dan weer; is het de taak van de politie om voor de gemoedsrust van de ouders verder onderzoek te doen? En waar is de grens?quote:Op donderdag 10 december 2015 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze kan ook door de drugs dusdanig verdoofd zijn dat ze simpelweg te langzaam reageerde.
Je weet het niet, en je zult nooit het hele verhaal meer kunnen achterhalen.
Ik denk dat voor mij als ouder er inderdaad een gevoelsmatig verschil zou zijn tussen nuchter en onder invloed voor zelfdoding kiezen.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
De feiten waren dat ze met haar armen in haar zij op het spoor stond, en bleef staan, niet op claxonneren reageerde.
Ik zie niet waarom de politie hier een "kort door de bocht" conclusie zou hebben getrokken met de conclusie zelfmoord.
En voor de duidelijkheid; ik begrijp de ouders heel goed, maar ik vind niet dat de politie in deze te makkelijk de conclusie "zelfmoord" heeft getrokken.
Moet een bloedtest standaard worden om te achterhalen of iemand onder invloed was? Wat als iemand zich moet ingedronken heeft, geldt het dan niet meer als bewuste zelfmoord maar als ongeluk onder invloed?
Wel als ouders dat graag willen. Maar dat is niet de taak van de politie verder. Dat kan je volgens mij ook goed zelf laten doen.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
De feiten waren dat ze met haar armen in haar zij op het spoor stond, en bleef staan, niet op claxonneren reageerde.
Ik zie niet waarom de politie hier een "kort door de bocht" conclusie zou hebben getrokken met de conclusie zelfmoord.
En voor de duidelijkheid; ik begrijp de ouders heel goed, maar ik vind niet dat de politie in deze te makkelijk de conclusie "zelfmoord" heeft getrokken.
Moet een bloedtest standaard worden om te achterhalen of iemand onder invloed was? Wat als iemand zich moet ingedronken heeft, geldt het dan niet meer als bewuste zelfmoord maar als ongeluk onder invloed?
Dat is onzin, dat weet je als ouder nooit. Van een heleboel zaken, zeker als ze met leeftijdsgenoten en peer pressure te maken hebben, kun je als ouder nooit zeggen dat je kind dat niet zal doen.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat sowieso niet, en de vraag is dan weer; is het de taak van de politie om voor de gemoedsrust van de ouders verder onderzoek te doen? En waar is de grens?
Is het klaar als uit bloedonderzoek blijkt dat iemand onder invloed was? Of moet je dan nog verder onderzoeken als ouders 100% zeker weten dat hun kind nooit drank of drugs zou gebruiken?
Klopt, en een spontane zelfmoord is nog steeds een zelfmoord.... een bewuste zelfmoord onder invloed ook.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt zelfmoord......en zelfmoord. Dat is het moeilijke in dit geval.
Inderdaad, maar het vergt wat inlevingsvermogen om dat te snappen.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is onzin, dat weet je als ouder nooit. Van een heleboel zaken, zeker als ze met leeftijdsgenoten en peer pressure te maken hebben, kun je als ouder nooit zeggen dat je kind dat niet zal doen.
Ik denk dat de meeste ouders echter wel een beetje kunnen inschatten of hun kind potentieel een bewuste poging tot zelfmoord zou kunnen doen. Je voelt als ouder veel toch wel aan, denk ik. Je kent je kind al jaren, weet hoe het met allerlei zaken in het verleden is omgegaan, en dat geeft wel een idee hoe groot de kans op een bewuste zelfmoordpoging is.
Daarom. Dat laatste. Weer van die vage informatie. Dat mensen, ook betrokken bij het onderzoek, daar niet duidelijker in zijn.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, en een spontane zelfmoord is nog steeds een zelfmoord.... een bewuste zelfmoord onder invloed ook.
Feit is dat er vrij weinig meer te achterhalen valt en als er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf dan verandert de uitslag of iemand wel of niet onder invloed was ook niet zoveel meer, je zult immers nooit weten of het toch een "bewuste" keuze was.
In die zin is dat gesteggel van gisteren over hoe erg ze onder invloed was (zeker niet stomdronken) ook niet geruststellend, als ze zeker niet stomdronken was zou het blijven staan weer meer op een bewuste actie kunnen wijzen.
Ik weet dat het bij mijn oudste absoluut vreemd zou zijn geweest als hij drugs zou hebben gebruikt, drank is een ander verhaal, maar drugs? Dat zou nog vreemder zijn geweest dan zelfmoord.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is onzin, dat weet je als ouder nooit. Van een heleboel zaken, zeker als ze met leeftijdsgenoten en peer pressure te maken hebben, kun je als ouder nooit zeggen dat je kind dat niet zal doen.
Ik denk dat de meeste ouders echter wel een beetje kunnen inschatten of hun kind potentieel een bewuste poging tot zelfmoord zou kunnen doen. Je voelt als ouder veel toch wel aan, denk ik. Je kent je kind al jaren, weet hoe het met allerlei zaken in het verleden is omgegaan, en dat geeft wel een idee hoe groot de kans op een bewuste zelfmoordpoging is.
Die mensen zijn heel duidelijk, de journalisten maken er een zooitje van.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daarom. Dat laatste. Weer van die vage informatie. Dat mensen, ook betrokken bij het onderzoek, daar niet duidelijker in zijn.
Ik las toch dat iemand die iets had gezegd over het bloedonderzoek (daarbij betrokken) iets tegen de media had gezegd en dat niet zo bedoelde en daar spijt van had? Het woord "veel" of "behoorlijk" is eigenlijk al gevaarlijkquote:Op donderdag 10 december 2015 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die mensen zijn heel duidelijk, de journalisten maken er een zooitje van.
Het citeren van allerlei vage bronnen op FaceBook en Twitter helpt ook niet hè....quote:Op donderdag 10 december 2015 12:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die mensen zijn heel duidelijk, de journalisten maken er een zooitje van.
Niks geen inschatting door de politie. Gewoon gemakszucht. Het gaat om een 16-jarig kind. Dan moet je verder onderzoeken eer je met een eindconclusie komt.quote:Op donderdag 10 december 2015 10:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Precies. En naar nu lijkt had de politie het in eerste instantie best goed ingeschat.
Dit dus.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel als ouders dat graag willen. Maar dat is niet de taak van de politie verder. Dat kan je volgens mij ook goed zelf laten doen.
Voor bewuste (!) zelfmoord is echt wel wat nodig, een bepaalde gemoedstoestand die al langer aanwezig is, een manier van naar het leven kijken en ermee omgaan die je niet even snel onder peer pressure aanneemt en dus maar even snel zelfmoord pleegt in een opwelling.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet dat het bij mijn oudste absoluut vreemd zou zijn geweest als hij drugs zou hebben gebruikt, drank is een ander verhaal, maar drugs? Dat zou nog vreemder zijn geweest dan zelfmoord.
Waarom kun je niet zeggen dat je kind qua drank of drugs iets nooit zou doen, maar kun je dat wel over zelfmoord zeggen?
Dat valt net zo goed onder een heleboel zaken waar je als ouder nooit van kunt zeggen dat je kind dat niet zou doen.
...meeste... , ...veel...quote:Op donderdag 10 december 2015 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Whut?quote:Op donderdag 10 december 2015 12:17 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Niks geen inschatting door de politie. Gewoon gemakszucht. Het gaat om een 16-jarig kind. Dan moet je verder onderzoeken eer je met een eindconclusie komt.
Fysiek, is er sprake van zelfdoding, ja, volgens de machinist zou ze op de rails hebben gestaan. Zij heeft het gedaan en niemand anders.
Dat neemt niet weg, dat de toedracht van haar zelfdoding en de conditie van Dascha onderzocht moeten worden, voordat er een eindconclusie wordt getrokken. Gelukkig wordt dat nu wel gedaan.
De politie weet heel goed, dat er stront aan de knikker is, wanneer zowel alcohol als drugs in een minderjarige worden gevonden. Politie werkt nauw samen met organisaties als novadic-kentron en andere, op het gebied van drugspreventie en voorlichting. De politie zou bijvoorbeeld actief moeten surveilleren in het uitgaansleven etc. Dascha is er doorheen geglipt, met haar zelfdoding tot gevolg.
Bij politie staat zelfdoding synoniem voor: geen onderzoek nodig. Case closed. Zelfdoding is convenient.
Maar nu dat er toch onder druk vd familie onderzoek wordt gedaan, kan de politie alsnog aan de bak.
Ik zeg ook niet dat het te vergelijken is, ik stel alleen dat je dat je het een als ouder net zo goed niet van je kind hoeft te weten als het ander.quote:Op donderdag 10 december 2015 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor bewuste (!) zelfmoord is echt wel wat nodig, een bepaalde gemoedstoestand die al langer aanwezig is, een manier van naar het leven kijken en ermee omgaan die je niet even snel onder peer pressure aanneemt en dus maar even snel zelfmoord pleegt in een opwelling.
Alcohol drinken, een pilletje slikken, een snuifje nemen, een hijs van een sigaret, is heel gemakkelijk om te bezwijken onder de druk van je vrienden of de mensen waar je mee bent.
Het is niet te vergelijken, vind ik, en als jij dat wel vindt, zijn we hierover denk ik wel uitgediscussieerd, want dan wordt het een herhaling van zetten
Komt men nu verder dan?quote:Op donderdag 10 december 2015 12:17 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Niks geen inschatting door de politie. Gewoon gemakszucht. Het gaat om een 16-jarig kind. Dan moet je verder onderzoeken eer je met een eindconclusie komt.
Fysiek, is er sprake van zelfdoding, ja, volgens de machinist zou ze op de rails hebben gestaan. Zij heeft het gedaan en niemand anders.
Dat neemt niet weg, dat de toedracht van haar zelfdoding en de conditie van Dascha onderzocht moeten worden, voordat er een eindconclusie wordt getrokken. Gelukkig wordt dat nu wel gedaan.
De politie weet heel goed, dat er stront aan de knikker is, wanneer zowel alcohol als drugs in een minderjarige worden gevonden. Politie werkt nauw samen met organisaties als novadic-kentron en andere, op het gebied van drugspreventie en voorlichting. De politie zou bijvoorbeeld actief moeten surveilleren in het uitgaansleven etc. Dascha is er doorheen geglipt, met haar zelfdoding tot gevolg.
Bij politie staat zelfdoding synoniem voor: geen onderzoek nodig. Case closed. Zelfdoding is convenient.
Maar nu dat er toch onder druk vd familie onderzoek wordt gedaan, kan de politie alsnog aan de bak.
Je wilt toch niet zeggen dat het dectaak van de politie is te voorkomen dat 16-jarigen drugs gebruiken?quote:Op donderdag 10 december 2015 12:17 schreef RapaNui het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |