abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2015 @ 11:32:52 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_158125539
quote:
Bespuugd en uitgescholden was hoofdconducteur Gerrie Doornbos weleens, maar aangevallen nog nooit. Tot maandagmiddag twee mannen hem aanvlogen. „Gelukkig schoot een drietal reizigers mij te hulp. Dat zijn echte helden voor mij.”

De hoofdconducteur in Groningen controleerde twee mannen waarvan er een reisde met een ov-chipkaart voor studenten die hem niet toebehoorde. „Dat was overduidelijk, want er stond een foto van een vrouw op. Ik stopte de kaart daarom in mijn binnenzak”, zegt Doornbos, die als conducteur bevoegd is om een vervoersbewijs in te nemen als daar misbruik van wordt gemaakt.

DUWEN EN TREKKEN
„De twee mannen stonden vervolgens op en vlogen me aan. Ze begonnen te duwen en te trekken. Ik wist me af te weren tot een drietal reizigers er tussen sprong en ik me daardoor in veiligheid wist te brengen.”

Doornbos verschuilde zich in de cabine van de machinist en belde de politie. Tot aan Meppel bonkten de mannen op de deur. „We waren bang dat ze naar binnen zouden komen als we helemaal naar het eindstation Zwolle zouden rijden, dus maakten we een ongeplande tussenstop in Meppel. Daar stond de politie gelukkig al klaar.”

MAXIMAAL BEBOET
Met vijf agenten in zijn kielzog heeft Doornbos de reiziger maximaal beboet voor het niet in bezit hebben van een geldig ov-bewijs, het niet willen tonen van een ID en het misbruik maken van een ov-bewijs. „De politie heeft nog getwijfeld hem aan te houden, maar alleen duwen en trekken is niet voldoende voor een aanhouding. Daarvoor moeten ze spugen, slaan, schoppen of me met de dood bedreigen.”

De politie heeft de mannen vervolgens uit de trein gehaald. „Ik ben me rot geschrokken. Je weet niet wat ze gaan doen. Mijn eerste gedachte was dat ze met me op de vuist zouden gaan. Het is super dat enkele reizigers mij ontzet hebben. Dat heb ik ze ook gezegd. Zij noemden het hun burgerplicht. Maar dat vindt niet iedereen. De meesten draaien zich in zo’n situatie om. Deze drie verdienen een pluim.”

http://www.metronieuws.nl(...)ntzet-door-reizigers
en dan enkel een boete voor verkeerde OV kaart en niet kunnen tonen van ID kaart |:( Zo komen we er wel |:(

quote:
„De politie heeft nog getwijfeld hem aan te houden, maar alleen duwen en trekken is niet voldoende voor een aanhouding. Daarvoor moeten ze spugen, slaan, schoppen of me met de dood bedreigen.”

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 09-12-2015 11:38:47 ]
  woensdag 9 december 2015 @ 11:38:16 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_158125656
Op de deur bonken vind ik al een redelijke bedreiging.
pi_158125806
Fijne kerel wel, gaan zitten bibberen op de plee terwijl drie random reizigers de kastanjes voor hem uit het vuur halen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158125864
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef Richestorags het volgende:
Was gewoon zwarte Piet met vertraging want logisch hij ging met de trein.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 9 december 2015 @ 11:52:40 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_158125928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:47 schreef Hathor het volgende:
Fijne kerel wel, gaan zitten bibberen op de plee terwijl drie random reizigers de kastanjes voor hem uit het vuur halen.
Al tijd beter dan wellicht voor je hele leven in een rolstoel terecht te komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_158125945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:52 schreef Megumi het volgende:

[..]

Al tijd beter dan wellicht voor je hele leven in een rolstoel terecht te komen.
Ja, liever de passagiers...
pi_158126026
quote:
Was wel 3 tegen 1 hè.

Zo laf zijn dat soort onderkruipsels altijd.

Niet iedereen voelt zich geroepen om in zo'n overmachtssituatie dan alleen daartegen in verweer te komen.

En daarbij : hij ging de politie bellen.

En wat een verdomde debielen.
  woensdag 9 december 2015 @ 11:59:07 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_158126055
quote:
4s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja, liever de passagiers...
Hulde voor de passagiers natuurlijk. Maar kan me goed voorstellen dat de conducteur bang was.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_158126119
Wat een tokkies die daders.
Ура для россии
pi_158126341
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:38 schreef Richestorags het volgende:
:')
  woensdag 9 december 2015 @ 12:24:33 #11
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158126432
Dat soort mensen moeten ze gewoon weren uit het OV. Gewoon ID laten zien op politiebureau en zorgen dat ze geen OV op naam met abonnement meer kunnen krijgen. Waarschijnlijk kan je dan wel anoniem nog reizen maarja, misschien scheelt het.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_158126616
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:24 schreef leeell het volgende:
Dat soort mensen moeten ze gewoon weren uit het OV. Gewoon ID laten zien op politiebureau en zorgen dat ze geen OV op naam met abonnement meer kunnen krijgen. Waarschijnlijk kan je dan wel anoniem nog reizen maarja, misschien scheelt het.
Ja, dat gaat echt enorm werken. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:37:51 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158126635
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:36 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, dat gaat echt enorm werken. :')
Cynist
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_158126771
quote:
8s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:37 schreef leeell het volgende:

[..]

Cynist
Cynicus.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158126836
Ze hebben in hun woede toch wel wat met consumptie gepraat wat dan gewoon onder spugen gezet kan worden waardoor ze deze onruststoker wel zouden kunnen oppakken. :D
pi_158127314
Treinverbod invoeren. Heel simpel: zulk soort mensen door de politie laten noteren en als ze in de trein zitten gelijk beboeten voor ¤1500
pi_158129228
Valt me nog mee dat de daders de drie reizigers niet aanklagen.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 9 december 2015 @ 15:20:21 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_158129305
quote:
We zijn natuurlijk niet allemaal zo'n dikke eindbaas als jij; 2 meter lang, 1,50 breed, vierde dan Taekwondo en een aan waanzin grenzende gemoedstoestand zodat we een 3 tegen 1 situatie als kans zien en niet als bedreiging.

Ik zou het nog beter kunnen zeggen: iedere trein heeft een kanjer als jij nodig. Heb je al gesolliciteerd bij NS?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_158129381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

We zijn natuurlijk niet allemaal zo'n dikke eindbaas als jij; 2 meter lang, 1,50 breed, vierde dan Taekwondo en een aan waanzin grenzende gemoedstoestand zodat we een 3 tegen 1 situatie als kans zien en niet als bedreiging.

Ik zou het nog beter kunnen zeggen: iedere trein heeft een kanjer als jij nodig. Heb je al gesolliciteerd bij NS?
Het was 2 tegen 1, en met die reizigers die tussenbeide kwamen was hij nog in het voordeel ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_158129469
Onvoorstelbaar dat die lui niet zijn aangehouden. Echt on-voor-stel-baar.

Misschien moeten we conducteurs qua bevoegdheden maar op gelijke voet stellen met politieagenten. Dan hoeft de politie het geweld niet vast te stellen als de conducteur dit heeft waargenomen of aan den lijve heeft ervaren.
pi_158130037
Het wordt tijd dat The Rock conducteur gaat worden voor de NS.
  woensdag 9 december 2015 @ 16:36:34 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158130903
Tijd om conducteurs te bewapenen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158131562
De trein is voorhanden. Gooi ze er maar onder.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 9 december 2015 @ 17:51:35 #24
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_158132233
Kan de NS inclusief personeel niet gewoon worden overgenomen door de Ceske Drahy? Daar zijn nooit calamiteiten, rijden de treinen gewoon op tijd, kan je kaartjes kopen in de trein met echt geld (in plaats van een hipster-bankpasje), kan je kaartjes op vrijwel elke halte kopen (wederom met gewoon echt geld, in plaats van een hipster-pasje) en zijn treintijden op de stations te raadplegen, waar ook telefooncellen aanwezig zijn, wanneer je iemand wilt bellen onderweg.

Wanneer daar een conducteur binnenstapt, laat iedereen, zelfs de Tsjechische versie van Henk Bres of andere Tokkie, gewoon zijn of haar plaatsbewijs spontaan zien, wanneer de conducteur binnenkomt en zegt 'dobre den, vase jizdenky prosime vas' en agressie is onbekend daar.

De NS doet alles om de reiziger te treiteren en alleen hipsters met MacBook en maffe pasjes kunnen nog met de trein reizen, gewone mensen die digibeet zijn kunnen het wel vergeten. Logisch dat dit af en toe agressie oproept, alhoewel dit nooit het antwoord is op de problematiek.

Dus laat de Tsjechische Spoorwegen (CD) de NS overnemen met Tsjechisch personeel. Geef iedere reiziger een taalcursus Tsjechisch opdat men de conducteurs verstaat, altijd nog vele malen makkelijker dan uit te vinden hoe een OV-chipkaart werkt.
pi_158132360
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2015 17:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kan de NS inclusief personeel niet gewoon worden overgenomen door de Ceske Drahy? Daar zijn nooit calamiteiten, rijden de treinen gewoon op tijd, kan je kaartjes kopen in de trein met echt geld (in plaats van een hipster-bankpasje), kan je kaartjes op vrijwel elke halte kopen (wederom met gewoon echt geld, in plaats van een hipster-pasje) en zijn treintijden op de stations te raadplegen, waar ook telefooncellen aanwezig zijn, wanneer je iemand wilt bellen onderweg.

Wanneer daar een conducteur binnenstapt, laat iedereen, zelfs de Tsjechische versie van Henk Bres of andere Tokkie, gewoon zijn of haar plaatsbewijs spontaan zien, wanneer de conducteur binnenkomt en zegt 'dobre den, vase jizdenky prosime vas' en agressie is onbekend daar.

De NS doet alles om de reiziger te treiteren en alleen hipsters met MacBook en maffe pasjes kunnen nog met de trein reizen, gewone mensen die digibeet zijn kunnen het wel vergeten. Logisch dat dit af en toe agressie oproept, alhoewel dit nooit het antwoord is op de problematiek.

In Tsjechië zijn de voorzieningen veel beter. Je koopt je kaartjes van een mens en als er geen loket is dan koop je het kaartje in de trein van de conducteur. Geen automaten. Veel beter! _O_

Maar daarmee is het geweld niet weg: Tsjechië is niet verloederd, niet overbevolkt en monocultureel. Ook is er geen linkse knuffel-cultuur. Nederland is verloederd, overbevolkt en een multiculturele bende. Dat kunnen zelfs de Tsjechische Spoorwegen niet oplossen.

Maar wat je zegt over het reizen in Nederland: Helemaal waar. Onnodig ingewikkeld. In Tsjechië stap je gewoon in. En nog betaalbaar ook. En geen treinen zonder toiletten.

quote:
Dus laat de Tsjechische Spoorwegen (CD) de NS overnemen met Tsjechisch personeel. Geef iedere reiziger een taalcursus Tsjechisch opdat men de conducteurs verstaat, altijd nog vele malen makkelijker dan uit te vinden hoe een OV-chipkaart werkt.
_O- Het is nog waar ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door JanKorteachternaam op 09-12-2015 18:09:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')