ja, zoquote:Op dinsdag 8 december 2015 20:20 schreef R2R het volgende:
Je bedoelt sleuven graven onder de lange zijdes en die volstorten met beton?
Als in, de sleuven dieper dan de plaat wat uiteindelijk de bodem van het schuurtje is.
Verwarming dacht ik aan een electrische kachel. Is wel duur in gebruik, maar het is niet haalbaar om daar een gasleiding te krijgen en hout vind ik niet handig want dat moet ik ook weer ergens opslaan. Electra kan ik makkelijk uit het huis halen door een leiding met kabel in de grond te leggen.
Om het dan een beetje warm te houden binnen moet in elk geval de vloer geïsoleerd zijn en het dak. Ik kan eventueel later nog besluiten om aan de binnenkant isolatieplaten aan te brengen als het te koud is.
Zonnepanelen is zeker een optie, maar voor later, daar wil ik voor nu nog even mee wachten omdat ik nog niet weet of ik hier nog een paar jaar woon of veel langer.
Een kennis van me heeft precies hetzelfde gedaan, schuur gebouw van Ytong blokken, maar dan met een schuin dakje erop en daarop zonnepanelen. Alleen hij woont in Limburg dus dan kan je zo'n ding gewoon op de grond zetten en dan blijft het staan.
Daar moet je ook geen gat voor graven, maar boren of er met zo'n trilding intikken. Maar daar kun je lastig mee in je tuin komen in jou gevalquote:Op maandag 14 december 2015 13:49 schreef R2R het volgende:
5 meter diepe palen hmm.... Mijn tuin is niet bereikbaar via een achterom, dus alles wat ik in de tuin wil krijgen moet door het huis.
Of er overheen, maar dan praten we over 3 etages.
Zie mezelf ook niet ff een gat graven van 5 meter diep.
Oh dan ben ik dus niet de enige die die logica niet snaptequote:Op maandag 14 december 2015 17:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Waarom is Ytong makkelijker te isoleren dan een houtskelet?
Dat ontgaat mij even volledig. Bij houtskelet bouw je het skelet, timmer je de buitenbeplating er tegenaan. Isolatie tussen het houten frame, aan de binnenkant een dampwerende laag er overheen en vervolgens de binnenkant aftimmeren.
Bij Ytong kost je isolatie extra ruimte aan de binnenzijde.
Dit is sowieso een goede tip jaquote:Op maandag 14 december 2015 18:14 schreef Cybersijp het volgende:
Haal eesrt maar eens een paal van 270 mtr en ram die er met een palenrammer in de grond waar jes chuurtje moet komen. Dan weet je tenminste hoe de grond is. Ik lees ontzettend veel aannamen en plannen van aanpak maar die zijn nergens op gebaseerd ...
Als je weet hoe makkelijk die paal erin gaat , kun je altijd nog een plan maken .
dus :
first things first .....
Dat ik zelf de vorm kan bepalen en hoe die er uit ziet aan de buitenkant. Zodat 'ie bij het huis past en in mijn (kleine) tuin.quote:Op maandag 14 december 2015 18:27 schreef CafeRoker het volgende:
Wat is je afweging voor eigenbouw (optie 1) ipv een kant en klaar tuinhuisje? Wat prijs betreft zijn die namelijk behoorlijk scherp.
Goed ideequote:Op maandag 14 december 2015 18:14 schreef Cybersijp het volgende:
Haal eesrt maar eens een paal van 270 mtr en ram die er met een palenrammer in de grond waar jes chuurtje moet komen. Dan weet je tenminste hoe de grond is. Ik lees ontzettend veel aannamen en plannen van aanpak maar die zijn nergens op gebaseerd ...
Als je weet hoe makkelijk die paal erin gaat , kun je altijd nog een plan maken .
dus :
first things first .....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |