abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158110861
Ik doe een aantal uren per week wat vrijwilligerswerk om zwakkeren te helpen. Meestal islamieten maar zit ook een Chinees tussen. Hij kan niet terug naar China omdat hij bekend is bij de Chinese autoriteiten wegens zijn aansluiting bij een anti-communistische groepering. Hij wordt soms aangehouden door de Vreemdelingenpolitie maar die laten hem vrij snel los: een keer zij een agent tegen een mede-agent 'laat maar los, het is een Chinees en toch geen gevaar'. Tenminste, dat deelde hij met mij. Zijn droom: studie volgen aan TU Delft maar natuurlijk niet mogelijk omdat hij illegaal is.

Hij komt van het weekend terug omdat hij hulp wil bij het verkrijgen van een nieuwe fiets omdat zijn oude is gestolen. Anderen zouden een stelen maar hij vraagt om hulp bij maatschappelijk werk. Damn, ik ga mijn best doen voor die gast om een nieuwe voor hem te regelen. Waarschijnlijk kan ik wel ¤ 150 voor hem lospeuteren zodat hij daarmee iets op de kop kan tikken. Topvent.
pi_158111078
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het staat winkels uiteraard ook vrij om babyvoeding via de klantenservice te verkopen, en een limiet vast te stellen van maximaal 1 pak per persoon per dag.

Het is pas onprofessioneel als je je hele voorraad laat opkopen door een paar graaiers die het zelf niet nodig hebben maar het alleen maar willen verhandelen, en je vaste klanten dan geen babyvoeding meer kunnen kopen.
De limiet van 1-2 pakken per persoon per dag per filiaal is al zeker een tijd ingegaan en hier gaat het over. Niet wat jaren geleden in beginstadium gaande was.

Zelf heb ik meerdere malen onbeschofte Kruidvat medewerkers gezien tegenover klanten die een pak babymelk gingen afrekenen. Iedereen heeft het recht om een product te kopen. Aangezien het product babymelk is en de klant Aziatisch eruit ziet, geeft het de medewerker geen recht om de klant uit te schelden. Toen de klant was vertrokken en ik aan de beurt was om mijn fles water af te rekenen, waren ze voor mijn neus met een ander collega nog aan het roddelen over de vertrokken klant :r Als medewerker in een winkel is je taak om producten te verkopen en niet te oordelen over hoe iets in de wereld hoort/moet. Dat en dat schelden, roddelen doen ze maar elders. Dit is waar ik het over had en wat niet is getypt aangezien ik jarenlang plezierige ervaringen bij de Kruidvat heb.

Het is niet dat ik de Kruidvat zwart wil maken, maar in de grote steden heb ik vaak ongeschikt personeel opgemerkt. De zeer jonge opstandige meiden met een buitenlands uiterlijk; bekvechten met klanten en leidinggevende, klanten discrimineren op basis van negroīde uiterlijk, niet werken maar aan het flirten :r Dit is wat ik bedoelde met onprofessioneel gedrag en dan vind ik mijn bewoordingen nog best netjes.
pi_158111323
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:37 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Klopt, ik deed precies hetzelfde toen ik nog in de bijstand zat. Dat was een lekker extraatje.
hallo dit is de UWV webcare

wij hebben uw gegevens opgevraagd

vr gr
pi_158112174
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is gewoon hele business geworden. Collega's van mij (van een ander filiaal) hielden bussen achter. Uiteraard direct ontslagen.

Het is groter dan we kunnen vermoeden denk ik. Iets onschuldigs als melkpoeder....
Zeker groot, handelsdelegatie gaat toch regelmatig naar China voor contracten en contacten. Er komen fabrieken voor babypoeder in beide landen.

Er was toch ook een foto dat ze kennis hebben gemaakt met de oprichter van de Alibaba Group. Dit jaar op 11-11-15 de global shopping festival zijn voor het eerst Nederlandse producten zoals nutrilon, philips epileer apparaten etc. gelanceerd. En dan een tijd lang op de homepage van bijv. Tmall die ca 50% marktaandeel heeft in hun type markt in China. Nederlandse merken/producten hebben een apart categorie gekregen zodat mensen in één keer producten uit het land konden zien aangezien 1/3 van de kopers een buitenlands merk kochten. Die dag, alleen al, werd 14,3 miljard US dollar GMV gegenereerd.

Dat Nederlandse merken op zo'n grote manier entree heeft kunnen maken in de Chinese markt, is zeker groter dan we konden vermoeden.
pi_158113888
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:18 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

En als blanke dan ook echt zo antwoorden ha ha ha.
een serieus antwoord had toch niet geholpen
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:25:46 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158114204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:07 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

[..]

waarom stop je er dan mee? Heb je geld teveel ?

Is dit echt zo simpel of moet je er chinees voor zijn? Ik zie namelijk alleen maar chinezen dit doen, miss werkt t alleen als je chineze contacten in china hebt of zo ?
De Chinezen kopen het op in de winkels (met nog wat andere, hoofdzakelijk allochtone groepen). Die verkopen het op Marktplaats door aan (voornamelijk) Marokkanen.
Die Marokkanen verzamelen partijen van enkele duizenden stuks, en die verkopen het weer aan Chinezen, die deze containers naar China verschepen. Daar gaat het via Hongkong en met omkoopsommen voor de douane naar mainland China, waar straathandelaren het aan jonge ouders verkopen "Psssst. Busje Nutrilon kopen?"
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=nutrilon&postcode=5298CP
quote:
Beschrijving

Ik heb op zoek naar nutrilon 3,4,5

Nutrilon 3 # 15,30

Nutrilon 4 # 15,30

Nutrilon 5# 15,30

Met stift alleen 4 en 5 13,20

Als je uit de buurt komt kom ik het halen anders moet je het zelf komen brengen.

0647125660
Vragers en aanbieders genoeg! Als je je pakken kwijt moet lukt dat zo. een beller is sneller
The End Times are wild
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:15:08 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_158116030
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet illegaal, het kost alleen wel veel tijd. Maar als je toch de hele dag tijd hebt, waarom dan niet de ochtend gebruiken om 40 euro bij te verdienen. Op zich niks mis mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mocht ik in die situatie komen zou ik precies hetzelfde doen.
Mag je dan zomaar bijverdienen wanneer je een bijstandsuitkering hebt?
Krekker is de bom!
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:24:00 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158116381
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Mag je dan zomaar bijverdienen wanneer je een bijstandsuitkering hebt?
Het is niet werken, het is handel. Je staat niet op een loonlijst. Als je op MP iets verkoopt met winst mag dat toch ook?
The End Times are wild
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:27:14 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_158116519
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet werken, het is handel. Je staat niet op een loonlijst. Als je op MP iets verkoopt met winst mag dat toch ook?
Tot een bepaald bedrag ja... niet onbeperkt. Zie bijvoorbeeld:

quote:
Hoeveel mag ik bijverdienen als ik een bijstandsuitkering heb?

Als u 27 jaar of ouder bent, dan mag u een kwart van uw extra inkomsten houden, met een maximum van ¤ 196,- per maand (bedrag 2015) en maximaal zes maanden. Deze vrijlating hoeft u niet apart aan te vragen. Uw klantmanager bekijkt wel of de inkomsten uw kansen op werk vergroten. U moet uw inkomsten en wijzigingen in uw situatie altijd doorgeven aan uw inkomensconsulent.

Bent u jonger dan 27 jaar, dan worden al uw bijverdiensten afgetrokken van uw uitkering. Bent u een alleenstaande ouder en is uw kind jonger dan 12 jaar? Kijk dan bij de aparte regels voor alleenstaande ouders.

Vrijlating ook voor partner
Dezelfde vrijlating geldt voor uw partner. U mag dus ieder maximaal zes maanden ¤ 196,- per maand bijverdienen.

https://www.amsterdam.nl/(...)8FE5-4596943E00CE%7D
Krekker is de bom!
pi_158116628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Chinezen kopen het op in de winkels (met nog wat andere, hoofdzakelijk allochtone groepen). Die verkopen het op Marktplaats door aan (voornamelijk) Marokkanen.
Die Marokkanen verzamelen partijen van enkele duizenden stuks, en die verkopen het weer aan Chinezen, die deze containers naar China verschepen. Daar gaat het via Hongkong en met omkoopsommen voor de douane naar mainland China, waar straathandelaren het aan jonge ouders verkopen "Psssst. Busje Nutrilon kopen?"
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=nutrilon&postcode=5298CP

[..]

Vragers en aanbieders genoeg! Als je je pakken kwijt moet lukt dat zo. een beller is sneller
Die Marokkanen verpesten letterlijk alles. Ook de melkpoederhandel gaat door hun verpest worden. Was laatst nog bij Opsporing Verzocht, dat een Chinese handelaar van z'n geld is beroofd door vier Marokkanen die melkpoeder aan hem wilde verkopen.

Het is gewoon wachten totdat die Chinese handelaren ook inzien dat je beter geen zaken kan doen met Marokkanen. :')
pi_158116867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:30 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Die Marokkanen verpesten letterlijk alles. Ook de melkpoederhandel gaat door hun verpest worden. Was laatst nog bij Opsporing Verzocht, dat een Chinese handelaar van z'n geld is beroofd door vier Marokkanen die melkpoeder aan hem wilde verkopen.

Het is gewoon wachten totdat die Chinese handelaren ook inzien dat je beter geen zaken kan doen met Marokkanen. :')
yakuza komt er zo an man
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_158119936
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:36 schreef Thezappa het volgende:

[..]

yakuza komt er zo an man
Ik had een keer geopperd om een paar bussen te voorzien van nieuwe labels, werd mij afgeraden om deze reden dus.

Maar er is toch nu een nieuwe fabriek geopend?

Best gek dat de upper class van China zoveel vraag kan genereren.
.
pi_158120243
al sik nutricia was geweest had ik een fabriek in taiwan gebouwd. of hong kong. maar dat ben ik.
en ik weet vast ook wel dat dat niet kan anders hadden ze het allang gedaan.
maarja, doe dan een paar letters anders zetten. maarja, chinese babypoeder moet ook verkocht worden. en daar was nou glas in gevonden. en laat dat nou net de reden zijn waarom er zoveel vraag naar is. en ook omdat chinezen weinig melk drinken. yakmelk. dat wel, maarja, als je dat al honderden jaren drinkt, dan ga je dat vanzelf yak vinden. poeder is handig. melk erbij en klaar. moeders die geen melk kan geven. dus poeder. lekker makkelijk.
pi_158121361
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik had een keer geopperd om een paar bussen te voorzien van nieuwe labels, werd mij afgeraden om deze reden dus.

Maar er is toch nu een nieuwe fabriek geopend?

Best gek dat de upper class van China zoveel vraag kan genereren.
hehe
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_158124922
Nogmaals, kunnen Chinese vrouwen geen borstvoeding geven ofzo. In borstvoeding zit toch geen glas. Snap dit niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tamabralski op 09-12-2015 11:05:13 ]
  woensdag 9 december 2015 @ 15:26:43 #66
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_158129409
Zou er een handeltje inzitten om zwangere vrouwen te melken en dit te verpakken voor de Sjineese markt?
pi_158129809
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:52 schreef Tamabralski het volgende:
Nogmaals, kunnen Chinese vrouwen geen borstvoeding geven ofzo. In borstvoeding zit toch geen glas. Snap dit niet.
Om borstvoeding te geven moet je borsten hebben.
  woensdag 9 december 2015 @ 17:47:09 #68
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_158132171
Ik snap wel dat dat spul zo populair is. Koop het zelf ook in grote hoeveelheden, verpak het vervolgens in kleine envelopjes en je kan er ineens 50 euro per schepje voor vragen :D
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_158132328
Hier zijn het twee Marokkaanse jongens die de Etos, Kruidvat, Trekpleister en AH afgaan. Ieder 2 pakken. Ik heb ze weleens de pakken zien rangschikken onder de achterklep auto, netjes met het logo naar boven. Ik hoorde van medewerkster Etos dat ze het soms 2 keer op een dag doen, een rondje langs de drogisterijen en AH's. En dan gaan ze van dorp naar dorp. Ze werkte eerst in Nieuwegein waar het volgens naar erger was en het ook altijd vaak Marokkaanse jongens waren.
  woensdag 9 december 2015 @ 18:01:23 #70
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_158132399
Kunnen Chinezen geen melk produceren uit hun titties, zoals de natuur het bedoeld heeft?
pi_158132626

quote:
Na Albert Heijn ook Spar bij Alibaba

UPDATE

WAALWIJK - Spar opent na Albert Heijn ook een webshop op het Chinese Alibaba-platform Tmall. Onder de formule van Attent gaan op de website babyvoeding, chocolade, koek en zoetwaren. Export is de afgelopen jaren stevig gegroeid, zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk.

De Crossborder online formule Attent wordt donderdag 29 oktober op de Alibaba Campus in het bijzijn van koning Willem Alexander gelanceerd. Spar Nederland kent al lang een traditie van export via haar Dutch International Food Supply-afdeling, meldt de buurtsuperformule. "Naar China wordt al jaren geëxporteerd."

A-merken
Samen met de Chinese partners Universe & Shenzhen ZhodingHuiTong Supply Chain Service Co. is medio september de webstore attent.tmall.hk geopend. Diverse A-merken waaronder babyvoeding worden er verkocht. In chocolade, koek en zoetwaren is volgens Spar een sterke groei waar te nemen.

Babymelkpoeder
Nutrilon-babymelkpoeder ontbreekt op de website, net als bij de Chinese webwinkel van Albert Heijn. Reden hiervoor is dat het supermarktbedrijf met Nutricia zorgvuldig wil kijken naar voldoende beschikbaarheid, zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk. “Immers de verkrijgbaarheid voor ouders in Nederland, heeft voor ons allebei de prioriteit.”

Drukker
Logistiek verandert er weinig volgens Kranendonk. "anders dan dat het hoogstwaarschijnlijk drukker wordt. Wij leveren aan onze Chinese partners, die de opslag en distributie in China doen." Spar reageert hiermee zeker niet op de Chinese webwinkel van AH, aldus de Spar-directeur. "We zijn al vanaf maart met onze Chinese partners en Alibaba in gesprek. De Attent site draait al een maand. We reageren dus niet zozeer op anderen maar trekken ons eigen plan samen met onze partners."

Substantieel
Zonder op precieze cijfers in te gaan, kan Kranendonk bevestigen dat de export een 'substantieel deel van onze groothandelomzet is'. "De afgelopen jaren is dit vrij stevig gegroeid." Er is voor de naam Attent gekozen omdat Spar zijn eigen vestigingen in China heeft. Die naam is dus niet vrij, zegt Kranendonk. "Onze partners wilden graag een Nederlandse winkelnaam die zij ook in China kunnen gebruiken. Dat werd dus Attent."

Ver
Kranendonk vindt het opvallend hoe ver de Chinese markt online al is. "Zeker voor jonge generaties. Heel anders zijn bijvoorbeeld winkels waar de producten staan die je vervolgens online (vaak ter plekke) bestelt en thuis afgeleverd krijgt."
bron
pi_158132909
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:16 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet, al jaren is dit aan de gang maar geen producent die op de toegenomen vraag inspringt. :')
Chinezen willen niks meer uit China sowieso. Een 'kennis' van mij is wel met zoiets bezig voor het buitenland. Maar zal vast niet eenvoudig zijn om zo maar even op te zetten.
pi_158135187
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 10:52 schreef Tamabralski het volgende:
Soms kan je willen wat je wil, maar gaat het gewoon niet. Niet genoeg melk geven, baby die niet goed aan de borst wil en nog vele andere redenen waardoor borstvoeding erg lastig kan zijn.
Als je alleen op borstvoeding leunt is dat erg lastig met werken (en dat gaat niet over een maandje ofzo, maar over anderhalf jaar of zelfs meer). Het is daar niet zo dat er kolfruimtes zijn en de baas op andere manieren ruimte geeft om te kunnen voeden. Misschien bij de beter betaalde banen wel, maar bij het gros van de gewone mens daar niet.

Vind het een schande dat na al die jaren er nogsteeds zo'n nijpend tekort is aan kunstmatige babyvoeding daar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158136529
Kan iemand uitleggen wat die Chinezen met dat melkpoeder moeten?
Play hard, go pro.
pi_158136598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:29 schreef Aethereal het volgende:
Kan iemand uitleggen wat die Chinezen met dat melkpoeder moeten?
Ze beschouwen Chinese melkpoeder als onveilig en de Nederlandse niet. Daar komt het simpelweg op neer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')