De limiet van 1-2 pakken per persoon per dag per filiaal is al zeker een tijd ingegaan en hier gaat het over. Niet wat jaren geleden in beginstadium gaande was.quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het staat winkels uiteraard ook vrij om babyvoeding via de klantenservice te verkopen, en een limiet vast te stellen van maximaal 1 pak per persoon per dag.
Het is pas onprofessioneel als je je hele voorraad laat opkopen door een paar graaiers die het zelf niet nodig hebben maar het alleen maar willen verhandelen, en je vaste klanten dan geen babyvoeding meer kunnen kopen.
hallo dit is de UWV webcarequote:Op dinsdag 8 december 2015 16:37 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Klopt, ik deed precies hetzelfde toen ik nog in de bijstand zat. Dat was een lekker extraatje.
Zeker groot, handelsdelegatie gaat toch regelmatig naar China voor contracten en contacten. Er komen fabrieken voor babypoeder in beide landen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 17:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is gewoon hele business geworden. Collega's van mij (van een ander filiaal) hielden bussen achter. Uiteraard direct ontslagen.
Het is groter dan we kunnen vermoeden denk ik. Iets onschuldigs als melkpoeder....
een serieus antwoord had toch niet geholpenquote:Op dinsdag 8 december 2015 18:18 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
En als blanke dan ook echt zo antwoorden ha ha ha.
De Chinezen kopen het op in de winkels (met nog wat andere, hoofdzakelijk allochtone groepen). Die verkopen het op Marktplaats door aan (voornamelijk) Marokkanen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:07 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
[..]
waarom stop je er dan mee? Heb je geld teveel ?
Is dit echt zo simpel of moet je er chinees voor zijn? Ik zie namelijk alleen maar chinezen dit doen, miss werkt t alleen als je chineze contacten in china hebt of zo ?
Vragers en aanbieders genoeg! Als je je pakken kwijt moet lukt dat zo. een beller is snellerquote:Beschrijving
Ik heb op zoek naar nutrilon 3,4,5
Nutrilon 3 # 15,30
Nutrilon 4 # 15,30
Nutrilon 5# 15,30
Met stift alleen 4 en 5 13,20
Als je uit de buurt komt kom ik het halen anders moet je het zelf komen brengen.
0647125660
quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet illegaal, het kost alleen wel veel tijd. Maar als je toch de hele dag tijd hebt, waarom dan niet de ochtend gebruiken om 40 euro bij te verdienen. Op zich niks mis mee.
Mag je dan zomaar bijverdienen wanneer je een bijstandsuitkering hebt?quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mocht ik in die situatie komen zou ik precies hetzelfde doen.
Het is niet werken, het is handel. Je staat niet op een loonlijst. Als je op MP iets verkoopt met winst mag dat toch ook?quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Mag je dan zomaar bijverdienen wanneer je een bijstandsuitkering hebt?
Tot een bepaald bedrag ja... niet onbeperkt. Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet werken, het is handel. Je staat niet op een loonlijst. Als je op MP iets verkoopt met winst mag dat toch ook?
quote:Hoeveel mag ik bijverdienen als ik een bijstandsuitkering heb?
Als u 27 jaar of ouder bent, dan mag u een kwart van uw extra inkomsten houden, met een maximum van ¤ 196,- per maand (bedrag 2015) en maximaal zes maanden. Deze vrijlating hoeft u niet apart aan te vragen. Uw klantmanager bekijkt wel of de inkomsten uw kansen op werk vergroten. U moet uw inkomsten en wijzigingen in uw situatie altijd doorgeven aan uw inkomensconsulent.
Bent u jonger dan 27 jaar, dan worden al uw bijverdiensten afgetrokken van uw uitkering. Bent u een alleenstaande ouder en is uw kind jonger dan 12 jaar? Kijk dan bij de aparte regels voor alleenstaande ouders.
Vrijlating ook voor partner
Dezelfde vrijlating geldt voor uw partner. U mag dus ieder maximaal zes maanden ¤ 196,- per maand bijverdienen.
https://www.amsterdam.nl/(...)8FE5-4596943E00CE%7D
Die Marokkanen verpesten letterlijk alles. Ook de melkpoederhandel gaat door hun verpest worden. Was laatst nog bij Opsporing Verzocht, dat een Chinese handelaar van z'n geld is beroofd door vier Marokkanen die melkpoeder aan hem wilde verkopen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Chinezen kopen het op in de winkels (met nog wat andere, hoofdzakelijk allochtone groepen). Die verkopen het op Marktplaats door aan (voornamelijk) Marokkanen.
Die Marokkanen verzamelen partijen van enkele duizenden stuks, en die verkopen het weer aan Chinezen, die deze containers naar China verschepen. Daar gaat het via Hongkong en met omkoopsommen voor de douane naar mainland China, waar straathandelaren het aan jonge ouders verkopen "Psssst. Busje Nutrilon kopen?"
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=nutrilon&postcode=5298CP
[..]
Vragers en aanbieders genoeg! Als je je pakken kwijt moet lukt dat zo. een beller is sneller
yakuza komt er zo an manquote:Op dinsdag 8 december 2015 21:30 schreef Mark031 het volgende:
[..]
Die Marokkanen verpesten letterlijk alles. Ook de melkpoederhandel gaat door hun verpest worden. Was laatst nog bij Opsporing Verzocht, dat een Chinese handelaar van z'n geld is beroofd door vier Marokkanen die melkpoeder aan hem wilde verkopen.
Het is gewoon wachten totdat die Chinese handelaren ook inzien dat je beter geen zaken kan doen met Marokkanen.
Ik had een keer geopperd om een paar bussen te voorzien van nieuwe labels, werd mij afgeraden om deze reden dus.quote:
hehequote:Op dinsdag 8 december 2015 22:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik had een keer geopperd om een paar bussen te voorzien van nieuwe labels, werd mij afgeraden om deze reden dus.
Maar er is toch nu een nieuwe fabriek geopend?
Best gek dat de upper class van China zoveel vraag kan genereren.
Om borstvoeding te geven moet je borsten hebben.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:52 schreef Tamabralski het volgende:
Nogmaals, kunnen Chinese vrouwen geen borstvoeding geven ofzo. In borstvoeding zit toch geen glas. Snap dit niet.
bronquote:Na Albert Heijn ook Spar bij Alibaba
UPDATE
WAALWIJK - Spar opent na Albert Heijn ook een webshop op het Chinese Alibaba-platform Tmall. Onder de formule van Attent gaan op de website babyvoeding, chocolade, koek en zoetwaren. Export is de afgelopen jaren stevig gegroeid, zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk.
De Crossborder online formule Attent wordt donderdag 29 oktober op de Alibaba Campus in het bijzijn van koning Willem Alexander gelanceerd. Spar Nederland kent al lang een traditie van export via haar Dutch International Food Supply-afdeling, meldt de buurtsuperformule. "Naar China wordt al jaren geëxporteerd."
A-merken
Samen met de Chinese partners Universe & Shenzhen ZhodingHuiTong Supply Chain Service Co. is medio september de webstore attent.tmall.hk geopend. Diverse A-merken waaronder babyvoeding worden er verkocht. In chocolade, koek en zoetwaren is volgens Spar een sterke groei waar te nemen.
Babymelkpoeder
Nutrilon-babymelkpoeder ontbreekt op de website, net als bij de Chinese webwinkel van Albert Heijn. Reden hiervoor is dat het supermarktbedrijf met Nutricia zorgvuldig wil kijken naar voldoende beschikbaarheid, zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk. “Immers de verkrijgbaarheid voor ouders in Nederland, heeft voor ons allebei de prioriteit.”
Drukker
Logistiek verandert er weinig volgens Kranendonk. "anders dan dat het hoogstwaarschijnlijk drukker wordt. Wij leveren aan onze Chinese partners, die de opslag en distributie in China doen." Spar reageert hiermee zeker niet op de Chinese webwinkel van AH, aldus de Spar-directeur. "We zijn al vanaf maart met onze Chinese partners en Alibaba in gesprek. De Attent site draait al een maand. We reageren dus niet zozeer op anderen maar trekken ons eigen plan samen met onze partners."
Substantieel
Zonder op precieze cijfers in te gaan, kan Kranendonk bevestigen dat de export een 'substantieel deel van onze groothandelomzet is'. "De afgelopen jaren is dit vrij stevig gegroeid." Er is voor de naam Attent gekozen omdat Spar zijn eigen vestigingen in China heeft. Die naam is dus niet vrij, zegt Kranendonk. "Onze partners wilden graag een Nederlandse winkelnaam die zij ook in China kunnen gebruiken. Dat werd dus Attent."
Ver
Kranendonk vindt het opvallend hoe ver de Chinese markt online al is. "Zeker voor jonge generaties. Heel anders zijn bijvoorbeeld winkels waar de producten staan die je vervolgens online (vaak ter plekke) bestelt en thuis afgeleverd krijgt."
Chinezen willen niks meer uit China sowieso. Een 'kennis' van mij is wel met zoiets bezig voor het buitenland. Maar zal vast niet eenvoudig zijn om zo maar even op te zetten.quote:Op dinsdag 8 december 2015 16:16 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, al jaren is dit aan de gang maar geen producent die op de toegenomen vraag inspringt.
Soms kan je willen wat je wil, maar gaat het gewoon niet. Niet genoeg melk geven, baby die niet goed aan de borst wil en nog vele andere redenen waardoor borstvoeding erg lastig kan zijn.quote:Op woensdag 9 december 2015 10:52 schreef Tamabralski het volgende:
Nogmaals, kunnen Chinese vrouwen geen borstvoeding geven ofzo. In borstvoeding zit toch geen glas. Snap dit niet.
Ze beschouwen Chinese melkpoeder als onveilig en de Nederlandse niet. Daar komt het simpelweg op neer.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:29 schreef Aethereal het volgende:
Kan iemand uitleggen wat die Chinezen met dat melkpoeder moeten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |