abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158247994
Portland zou ook beter samen met Carnisselande een deelgemeente van Rotterdam kunnen zijn. Het centrum van Rhoon is ook iets van 7km verderop. En die A15 verdeelt Barendrecht letterlijk in twee.
pi_158248370
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:40 schreef R2R het volgende:

Antwoord was dat het er relatief rustig is, maar er "achter de schermen" aardig wat criminaliteit plaatsvindt. HIj had het vooral over "zware" criminaliteit, zonder in details te treden.
Zijn korte antwoord was volmondig nee.
Achter de schermen kan ik me wel in vinden, maar dat zijn ook maar een paar huizen gok ik.

Succes met je keuze
Hell To The Liars
pi_158248621
Ik vind Rotterdam-zuid over het algemeen wel fijn, ik herken de negatieve berichtgeving niet zo. Het blijft maar hangen in het verleden toen het nog wel redelijk shitty was. Maar er is zoveel veranderd. Veel nieuwbouw, meer veiligheid d.m.v. politie die vaker patrouilleert, etc. De sfeer is er echt wel op verbeterd.
pi_158248677
Liskwartier ben ik ook wel bekend, zou dan lekker daar blijven wonen. Zit je wel een beetje tussen de yuppen en de bakfietsen maar die houden de bevolkingssamenstelling mooi een beetje in evenwicht. ;)
pi_158248821
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:28 schreef R2R het volgende:
Liskwartier ben ik ook wel bekend, zou dan lekker daar blijven wonen. Zit je wel een beetje tussen de yuppen en de bakfietsen maar die houden de bevolkingssamenstelling mooi een beetje in evenwicht. ;)
Heb zelf ook een bakfiets :@ :s)
pi_158248841
Dan houd jij de buurt ook in evenwicht.
pi_158248888
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 22:32 schreef R2R het volgende:
Dan houd jij de buurt ook in evenwicht.
In welke buurt woon jij R2R?
pi_158249086
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:09 schreef caroro het volgende:
Portland zou ook beter samen met Carnisselande een deelgemeente van Rotterdam kunnen zijn. Het centrum van Rhoon is ook iets van 7km verderop. En die A15 verdeelt Barendrecht letterlijk in twee.
Carnisselande scoort goed volgens de leefbarometer met dank aan link van R2R
http://www.leefbaarometer(...).5002673776245#kaart
pi_158249243
Ik woon in de afvoerput van Rotterdam, namelijk Schiedam. Maar vanwege mijn werk moet ik vaak in Rotterdam zijn op verschillende plaatsen.

In Carnisselande is het heeeeeel rustig. Voor mij persoonlijk misschien een beetje te rustig.
Als je dat kan betalen, kan je ook kijken in Berkel & Rodenrijs of Berschenhoek.
pi_158249832
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:40 schreef Jennifer26 het volgende:

[..]

Carnisselande scoort goed volgens de leefbarometer met dank aan link van R2R
http://www.leefbaarometer(...).5002673776245#kaart
Het is ook meer de geografische ligging waardoor het beter bij Rotterdam zou passen. Je rijd zo zuid in, terwijl je voor zowel Rhoon als Barendrecht centrum toch wel even op pad bent. Ook het OV is gericht op het direct reizen naar Rotterdam ipv naar het eigen centrum.
Maar terug on topic, wil je echt nieuwbouw, of vind je bestaande bouw ook leuk??
pi_158257560
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 23:04 schreef caroro het volgende:

[..]

Het is ook meer de geografische ligging waardoor het beter bij Rotterdam zou passen. Je rijd zo zuid in, terwijl je voor zowel Rhoon als Barendrecht centrum toch wel even op pad bent. Ook het OV is gericht op het direct reizen naar Rotterdam ipv naar het eigen centrum.
Maar terug on topic, wil je echt nieuwbouw, of vind je bestaande bouw ook leuk??
Hoi Caroro dankje voor je reactie ,
Heb afgelopen jaar veelal bestaande woningen bezichtigd.
Ben o.a ook in Ommoord gaan kijken daar wel een aantal leuke woningen gezien.
Bij 1 zelfs een bouwtechnische keuring laten doen , alleen kwamen ze er al snel achter dat de vloer beton rot ofziets had ivm kwaaitaal beton gebruikt in de jaren 70.

Bij een nieuwbouw heb je de eerste 10 jaren relatief weinig kopzorgen dan bij een bestaande bouw. Vandaar dat mijn voorkeur naar een nieuwbouw ging
pi_158361224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:09 schreef Jennifer26 het volgende:

[..]

RSR, dankje voor je reactie .

Ik ben vandaag wederom gaan buurten rondom plein 1953. Een aantal gesprekken met ondernemers gevoerd en ook zij zien de wijk achteruit gaan en zien ook steeds meer leegstand. Sommige adviseerden mij om verder te kijken richting Barendrecht. Binnenkort een afspraak bij een paar scholen in de wijk .Ik merkte uit sommige reacties dat er weinig voor de jeugd te doen is in Pendrecht. Dat vind ik wel jammer. Veel groen en ruimte t.o.v het oude noorden is duidelijk zichtbaar. Veel politie surveillance en een buurtbestuurt werd mij verteld dat is wel positief signaal. In de Ah een paar jongeren gesproken en die gaven aan hun hele leven al in de wijk te wonen.Ze zouden voor geen goud willen weggaan. Het blijft nog steeds een lastige keus. Zeker als je straks vast zit aan een koopwoning in een niet zo gewilde wijk.
http://www.oozo.nl/nieuws(...)n-woninginbraken-aan.

Het is inmiddels al de zoveelste woninginbraak en volgens mij het gedeelte waar de nieuwbouwwoningen straks komen.

Ben het eens met R2R ze scoren heel erg slecht op de leefbarometer index
pi_158366243
Hier wordt er ook veel ingebroken.... Er wordt tegenwoordig overal veel ingebroken. Dat zou voor mij eerlijk gezegd geen dealbreker zijn.

Ben benieuwd wat TS beslist!
pi_158372672
Ts, heb je Lombardijen al eens overwogen? Daar word ook nog wel eea gebouwd, is groen en toch ben je zo in het centrum. Zomaar een suggestie hoor! Ik ben ook benieuwd naar je keuze!
pi_158374635
Ja! Lombardijen is ook leuk! Een collega van mij is er naartoe verhuisd. Niet naar nieuwbouw, maar je zit daar toch wel fijn (ligt er uiteraard wel aan waar, kanten van spinozaweg lijkt me 3xniks). Winkelcentrum Keizerswaard in de buurt, eventueel voor kindjes monkeytown,...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')