abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6913023
Oke misschien is deze review uit een totaal voor julie onverwachte hoek.

Gisteravond was het zover, mijn eerste Proms ervaring. Om ong. kwart voor acht begon de eerste avond van de Night of the Proms editie Nederland.

Wie Ahoy' (daar werd het gehouden) een beetje kent, die weet dat je een centraal midden stuk hebt met daar aan 3 kanten omheen tribunes. Wij hadden de duurste kaarten zodat we op de VIP-tribune op het midden veld recht voor het podium zaten net achter het "springveld".

Gelukkig was de bar al open dus installeerden wij ons met en biertje (voor mij), koffie en spaatje (voor de dames) op de tribune. De tribunes vulden zich langzaam en klokslag acht uur ging het licht uit en begon "Fine Fleur" Het achtergrond koor met het opwarmen van het publiek door middel van het inzetten van de wave die langzaam op gang kwam maar naarmate het publiek losser werd uitgroeide tot een volwaardige golfslag waar menig surfer bang van zou worden
Natuurlijk viel het orkest in met de befaamde standaard opening; de ouverture van Also Sprach Zarathusta (Johan Strauss)
De host van de avond was Carl Huybrechts.

Het orkest "Il Novecento" onder leiding van Robert Groslot begon de avond met "Guillaume Tell" (van G. Rossini), waarna John Miles het over nam. Hij begon de avond natuurlijk met het stuk "Music". Bij zijn volgende nummer (sh*t - welk nummer was dat ook al weer?) waarna David Garrett een stukje meespeelde (David Garrett is een jonge violist die er uit ziet als een overmaatse hippy met muts , maar spelen kan die zeker op de Stradivarius!).

Na de uitvoering van Danse Macabre (welbekend ook uit het Efteling spookhuis) was het de beurt aan The Pointer Sisters.

Deze dames al zijn ze al wat op leeftijd hebben nog steeds de swing en de voice van hun tijd bewaard, de nummers "Fire" , "I'm so Excited" en "Jump" lieten de zaal losbarsten echt heerlijk muziek, op de plaat al goed, maar live nog beter.

Na dat geweld was het natuurlijk tijd voor wat rustigers.

Een tussen stuk van orkest "Il Novecento" onder leiding van Robert Groslot erg mooi gespeeld.

Daarna trad er een mooie verschijning op, helemaal in het rode na bij het tweede nummer bleek strakke avondjurk gekleed met een figuurtje :~9 om op te eten, de musical ster Petra Berger.

Het geen ze zong is niet echt mijn stijl "Terra Promessa" en "Eres Todo Para Mi" zijn toch klasieke werken. Maar het klonk toch zeker niet verkeerd.

Tussen elke artiest en de volgende volgt dus elke keer een klassiek werk, wat met veel gevoel voor theater werd gespeeld door "Il Novecento" en nu dus weer.

Marco Borsato mocht het orkest aflossen, ik heb nog nooit zo'n schaam vertoning gezien, die man kan echt niet meer zingen, z'n stem is compleet weg. Waar de Pointer Sisters even lieten horen wat een vocale stem is , bleef hij in de schaduw van de artiest die hij ooit was.

Gelukkig voor hem zijn de nummers "Binnen" , "Ik leef niet meer voor jou" en "Dromen zijn bedrog" zo bekend dat het publiek ze uit volle borst meezong zodat Marco zelf weinig meer hoefte te doen.

Na de vertoning van Marco kwam Carl Huybrechts gelukkig het einde van deel één afkondigen, tijd voor een biertje.
Na 30 minuten pauze waarvan 20 in de rij voor de biertent gingen we verder met deel twee. Deze jongen was natuurlijk niet gek dus direct twee biertjes meegenomen de tribune op

De opening van deel twee gebeurde door het koor "Fine Fleur" met "Carmina Burana" (van Carl Orff) voor de mensen die dat niets zegt, Oh Fortuna zegt misschien meer. en dat gezongen door een 50 man sterk koor wat bestaat uit jonge gasten, oftewel: dat swingt de pan uit. Daarna een iets rustiger uitvoering: "Les contes d'Hoffmann: Barcarolle" (van J. Offenbach).

Na het prachtige koor geweld was het de beurt aan niemand meer of minder dan Bonnie Tylor .. Zij heeft nog steeds die fantastische rauwe stem al was ze een beetje verkouden.

Dat mocht de pret niet drukken met "Total Eclipse of the Heart" en "It's a hardache" liet ze het podium trillen... prachtig dus.

Na het vocale rauwe geluid trad het orkest weer op met iets wat ik nog nooit gehoord had maar wat bijzonder mooi was "The Planets: Mars" (van Gustaf Holst) errug mooi opgebouwde muziek met een briljant uitgevoerde lichtshow.
Na deze orkestrale uitspatting kwam de laatse artiest van de avond.

Nu ja artiest, 2 mans formatie onder begeleiding van de electrische band, het orkest en het koor. The Simple Minds..

Deze groep is nog steeds erg goed en het dak ging zowat van Ahoy af. Ze brachten de nummers "Don't you", "Belfast Child" en "Alive and Kicking".

Na al dit werd er afgesloten met traditie getrouw "Land of Hope and Glory" door het hele publiek , het koor en het orkest. Je krijgt gewoon kippevel bij dit nummer.
Het eind was ook een traditie . "Let it be" van the Beatles , maar nu gezongen door alle artiesten het koor en het publiek uit volle borst.

Inmiddels was het al elf uur geworden en begon de strijd om de weg naar de uitgang. Na die gevonden te hebben was ons avondje Night of the Proms compleet. Ik mag wel zeggen dat het een hele belevenis was en de kaarten voor volgend jaar alweer besteld zijn .. Ja ik ben een fan van het gebeuren geworden.

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_6913154
Ik heb er zin in! Was het maar alvast vrijdag!
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_6926131
ga volgende week, voor de derde keer, het is elk jaar weer gaaf. Ik kijk er al lange tijd naar uit
pi_6935849
Ik ben ook geweest!!

En heb nu een joekel van een blauwe plek op mn kuit omdat ik t niet kon laten om te gaan springen voor mn stoeltje en dat stoeltje precies net onder mn knieholte stond.....(valt best tegen, de beenruimte op de eerste rang...maar het was waarschijnlijk ook niet de bedoeling dat ik daar ging springen )

Maar t was echt SUPERGAAF!! Ik was er de eerste avond en heb t echt super naar mn zin gehad.

Wat er bij "mij" ook nog was, was het hele publiek dat onder leiding van het orkest "het kleine café aan de haven" zong. Dat was ook echt vet gaaf!!!!!!

En die "overmaatse hippy met muts" was echt supergoed (en superleuk )

pi_6950733
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6951771
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:55 schreef OneSoul het volgende:
Night of the Proms 2002 o.a. Roxette

Er was al een topic

Lord Dreamer heeft hier toestemming voor gevraagd.
pi_6951850
Ik ga de 30 ste en heb er zeker na het lezen van zulke leuke berichten erg veel zin in!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_6959542
Het was echt helemaal top! Ik heb echt op en top genoten. Lekker meegezongen en mee gefeest! De sfeer was echt super goed. Volgend jaar zeker weer!!!
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_6997935
leuk geschreven review, Lord.

ik zal 'm onder de aandacht brengen van mn vriendin, die gaat volgende week met een vriend naar NOTP.

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  dinsdag 26 november 2002 @ 07:53:28 #10
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_6998490
vanavond ben ik van de partij!
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_6998820
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:38 schreef Pechvogel het volgende:
Ik ben ook geweest!!

En heb nu een joekel van een blauwe plek op mn kuit omdat ik t niet kon laten om te gaan springen voor mn stoeltje en dat stoeltje precies net onder mn knieholte stond.....(valt best tegen, de beenruimte op de eerste rang...maar het was waarschijnlijk ook niet de bedoeling dat ik daar ging springen )

Maar t was echt SUPERGAAF!! Ik was er de eerste avond en heb t echt super naar mn zin gehad.

Wat er bij "mij" ook nog was, was het hele publiek dat onder leiding van het orkest "het kleine café aan de haven" zong. Dat was ook echt vet gaaf!!!!!!

En die "overmaatse hippy met muts" was echt supergoed (en superleuk )

KLopt jah dat kleine cafe was ik vergeten .. was zeker leuk
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_6998829
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 18:55 schreef OneSoul het volgende:
Night of the Proms 2002 o.a. Roxette

Er was al een topic

Klopt, ik had het ook als review kunnen posten voor de FP .Maar vond het gewoon leuk om in muziek te zetten.

Voor de rest is het een review en dat andere topic was al vrij oud.
En Sbje vond het Ok

pi_7015846
En hoe vonden de mensen het die er de afgelopen week heen zijn gegaan ??
pi_7015943
Ik ben afgelopen zondag heen geweest naar Ahoy. We hadden kaarten voor het middenplein en we stonden al voor de opening voor de deur. Toen de deur openging liepen we naar binnen en we hadden een perfecte staanplaats, vooraan bij het hek van het podium.

Het was toen nog 1.5 uur wachten voordat het begon, maar om 20:00 brak de hel los en ik wist niet wat ik meemaakte. Het was mijn eerste keer bij de Proms en het was echt mooi, qua geluid en vooral het licht.

De muziek werd goed afgewisseld, dan weer een artiest, dan weer een stuk klassieke muziek. Alleen de eerste Mars vond ik niet veel aan. Verder waren Marco Borsato en The Simple Minds top.

Wat ook nog wel mooi was, was dat iedereen een lampje kreeg bij de ingang. Toen het op een gegeven moment donker wa sin de zaal en ik keek achter me, zag ik iets van 5000 lampjes. Dat gaf wel een beetje kippenvel.

Volgend jaar ga ik zeker weer heen. Ik vond het toppie

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_7075386
Ik ga vanavond naar de Night of the Proms 2002. Vorig jaar ben ik ook geweest en ik hoop dat dit jaar weer net zo spetterend is als toen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_7180798
Ik was 2 december naar de Night of the Proms geweest, dat was de Sligro uitvoering.. maar er was volgens mij weinig anders dan de andere uitvoeringen..

Ik vond het wel vet, Simple Minds waren goed,
Maar 2 jaar geleden was k ook geweest met UB40 en Coolio, dat vond ik toch een betere, maar al bij al was het toch weer een goeie avond!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')