abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158033017
Een paar dagen geleden dacht ik dat het, na een paar maanden de pc niet meer opgestart te hebben, wellicht een goed idee was om hem maar eens te updaten. Zo gezegd, zo gedaan. Alle windows updates gedaan en nu wil hij dus niet meer opstarten soort van.

Hij start op, maar in de automatische herstel stand......daarna gaat hij naar een blauw scherm waar ik de toetsenbord indeling kan kiezen.....en verder kan ik niet. De muis en het toetsenbord gaan namelijk tijdens het scherm waar je het windows logo ziet en dat hij bezig met automatisch herstel opstarten uit. De verlichting van het toetsenbord gaat uit en het rode lampje van de muis ook. Gevolg...ik kan dus geen toetsenbord indeling kiezen en dus niet verder opstarten.

Het is een Acer pc van 3-4 jaar oud. Toetsenbord en muis zijn usb.

Iemand enig idee hoe ik die muis en het toetsenbord weer aan de praat krijg?
pi_158033200
Probeer ff in veilige modus op te starten. En zorg dat je toetsenbord aan een usb2 poort hangt.

http://www.computeridee-totaal.nl/veilige-modus-windows-8/
:]
pi_158035001
Ja, toetsenbord en muis aan een (niet blauwe) zwarte usb poort hangen.
Heb je soms de update naar Windows 10 gestart?
pi_158040530
Toetsenbord en muis zitten altijd al aan een zwarte usb poort. Vandaag alle andere usb poorten ook al geprobeerd, geen succes.

Veilige modus heeft windows 8 volgens mij niet, tenminste ik weet niet welke f-toets ik daarvoor moet indrukken. F5 en 8 werken beide niet.

Nog geen windows 10 update gestart. Sta in de wachtrij ofzo iets, krijg een bericht als het gedownload kan worden en volgens mij heb ik dat nog niet voorbij zien komen.
pi_158040861
Zag de link naar de veilig pe modus van windows 8 pas na mijn antwoordje.....heb net op tig verwchillende manier geprobeerd te herstarten met de shift ingedrukt en er veranderd niets. Gewoon weer het scherm met het windows logo en de melding dat hij de automatische herstel gaat doen en vervolgens het blauwe scherm voor de toetsenbord indeling waar nog steeds het toetsenbord en muis niet meer werkt. Ze zitten standaard dus al niet op de twee blauwe usb poorten die wel achterop de kast zitten. Heb zojuist de overige 8 zwarte usb poorten uitgeprobeerd.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')