abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158024186
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Volgens mij is het vooral een Hilversum probleem. Overal in het land zijn doorlopend Zwarte Piet-activiteiten en nergens problemen.
Als je een van de weinige donkere mensen bent in je regio, en daarnaast ook nog zo dapper moet zijn om een statement te gaan maken, wat de meesten niet zijn, wordt het vrij lastig wat te veranderen natuurlijk.
pi_158024190
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Veel donkere mensen spelen zelf voor Zwarte Piet. Je punt?
Veel donkere mensen sloegen ook de katoenwerkers om een wit voetje bij hun slavenmeesters te halen. Veel Joden bewaakten ook de orde toen hun mede-Joden met treinen naar Auschwitz werden vervoerd. Of wacht je van Nederlands die actief de bezetter steunden?
pi_158024191
Ad Visser heeft alle groten der aarde ontmoet, meer dan Ivo
pi_158024192
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Veel donkere Nederlanders voelen zich gekwetst als een Zwarte Piet met dikke lippen en oorringen het slaafje voor de Witte Nederlander speelt. Waarom zou je daar niet een beetje rekening mee willen houden? Wat maakt het uit als die zwarte Piet geel, rood of wit met roetvegen is?
Iemand die zich en beetje verdiept in het origin verhaal van de Sint zal inzien dat de zwarte piet een statement is tegen slavernij. Maar dat terzijde.
pi_158024196
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Omdat de volgende keer weer de roetvegen teveel aan negers doet denken. Je moet ergens een grens stellen om de glijdende schaal tegen te gaan. Anders blijf je alles maar aanpassen aan een paar schreeuwende mensen die vinden dat hun gekwetste gevoelens ook daadwerkelijk iets moeten betekenen.
Plus dat iedereen de traditie mag vieren zoals hij wil. Nu is er een klein groepje dat wil verbieden dat anderen zich verkleden als Zwarte Piet.
pi_158024199
quote:

[..]

Veel donkere Nederlanders voelen zich gekwetst als een Zwarte Piet met dikke lippen en oorringen het slaafje voor de Witte Nederlander speelt. Waarom zou je daar niet een beetje rekening mee willen houden? Wat maakt het uit als die zwarte Piet geel, rood of wit met roetvegen is?
Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas.

Allemaal in the eye of the beholder die zelf de link legt zwart - dom - hulpje en vergezochte verbanden legt vanuit één of ander minderwaardigheidscomplex.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_158024200
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Veel donkere mensen sloegen ook de katoenwerkers om een wit voetje bij hun slavenmeesters te houden. Veel Joden bewaakten ook de orde toen hun mede-Joden met treinen naar Auschwitz werden vervoerd. Of wacht je van Nederlands die actief de bezetter steunden?
Godwin. Nep-intellectueel.
pi_158024202
Gaan alle transgenders nu ook klagen omdat Jett Rebel aan tafel zit.
pi_158024211
quote:

[..]

Omdat de volgende keer weer de roetvegen teveel aan negers doet denken. Je moet ergens een grens stellen om de glijdende schaal tegen te gaan. Anders blijf je alles maar aanpassen aan een paar schreeuwende mensen die vinden dat hun gekwetste gevoelens ook daadwerkelijk iets moeten betekenen.
Hellend vlak drogreden.
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:46:33 #285
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_158024213
quote:

[..]

Je zou bijna denken dat het om een belangrijke kwestie gaat en niet om een of ander infantiel feestje.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_158024215
Hou nou op over die Piet, het leidt af van Bowie.
pi_158024224
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Godwin. Nep-intellectueel.
Eerste voorbeeld ook? Ik heb overigens vrij weinig met die aversie jegens Godwins. Perfect historisch gebeurtenis om als voorbeeld te dienen.
pi_158024228
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Iemand die zich en beetje verdiept in het origin verhaal van de Sint zal inzien dat de zwarte piet een statement is tegen slavernij. Maar dat terzijde.
Een karikaturale weergave van een neger is sowieso niet van deze tijd. Maar dat statement, heb je daar verder info over? Eerst keer dat ik dit hoor...
pi_158024230
Nog even terugkomend op Sylvana die zich stoort aan Zwarte Piet.
Ik stoor me ook aan de Islam, maar die verdwijnt toch ook niet uit Nederland
pi_158024236
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog even terugkomend op Sylvana die zich stoort aan Zwarte Piet.
Dat is een traditie.
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 23:47:45 #291
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_158024238
Vsync stond niet aan zie ik.
What can change the nature of a man?
pi_158024239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Eerste voorbeeld ook? Ik heb overigens vrij weinig met die aversie jegens Godwins. Perfect historisch gebeurtenis om als voorbeeld te dienen.
Belachelijke domme vergelijkingen van je. Mensen slaan en mensen vermoorden vergelijken met een onschuldig feest als Sinterklaas.
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:48:07 #293
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158024249
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hellend vlak drogreden.
Heb je een leuk buzzwoordje geleerd?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158024255
Onderwerp Zwarte Piet is al een kwartier voorbij hoor.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_158024257
quote:

[..]

Omdat Zwarte Piet een cartooneske karikatuur van een neger is. Geel, rood of wit slaat nergens op.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_158024259
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef luxerobots het volgende:

Plus dat iedereen de traditie mag vieren zoals hij wil. Nu is er een klein groepje dat wil verbieden dat anderen zich verkleden als Zwarte Piet.
Mensen die op 11 september de traditie hebben om effe te juichen voor de betreffende 'geweldige' gebeurtenis moet kunnen?
  vrijdag 4 december 2015 @ 23:48:43 #297
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158024262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog even terugkomend op Sylvana die zich stoort aan Zwarte Piet.to
Ik stoor me aan luidende kerkklokken, en ik gok dat veel meer mensen dat in deze tijd doen. Die blijven vrolijk luiden hoor...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158024274
Wat doet Zwarte Piet aan tafel?
pi_158024280
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:48 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Mensen die op 11 september de traditie hebben om effe te juichen voor de betreffende 'geweldige' gebeurtenis moet kunnen?
Het anti-kamp heeft wel sterke vergelijkingen. Slavernij, de holocaust en de aanslagen van elf september.
pi_158024286
De dresscode van vanavond was rare streepjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')