Als je een van de weinige donkere mensen bent in je regio, en daarnaast ook nog zo dapper moet zijn om een statement te gaan maken, wat de meesten niet zijn, wordt het vrij lastig wat te veranderen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:41 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral een Hilversum probleem. Overal in het land zijn doorlopend Zwarte Piet-activiteiten en nergens problemen.
Veel donkere mensen sloegen ook de katoenwerkers om een wit voetje bij hun slavenmeesters te halen. Veel Joden bewaakten ook de orde toen hun mede-Joden met treinen naar Auschwitz werden vervoerd. Of wacht je van Nederlands die actief de bezetter steunden?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel donkere mensen spelen zelf voor Zwarte Piet. Je punt?
Iemand die zich en beetje verdiept in het origin verhaal van de Sint zal inzien dat de zwarte piet een statement is tegen slavernij. Maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Veel donkere Nederlanders voelen zich gekwetst als een Zwarte Piet met dikke lippen en oorringen het slaafje voor de Witte Nederlander speelt. Waarom zou je daar niet een beetje rekening mee willen houden? Wat maakt het uit als die zwarte Piet geel, rood of wit met roetvegen is?
Plus dat iedereen de traditie mag vieren zoals hij wil. Nu is er een klein groepje dat wil verbieden dat anderen zich verkleden als Zwarte Piet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat de volgende keer weer de roetvegen teveel aan negers doet denken. Je moet ergens een grens stellen om de glijdende schaal tegen te gaan. Anders blijf je alles maar aanpassen aan een paar schreeuwende mensen die vinden dat hun gekwetste gevoelens ook daadwerkelijk iets moeten betekenen.
Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Veel donkere Nederlanders voelen zich gekwetst als een Zwarte Piet met dikke lippen en oorringen het slaafje voor de Witte Nederlander speelt. Waarom zou je daar niet een beetje rekening mee willen houden? Wat maakt het uit als die zwarte Piet geel, rood of wit met roetvegen is?
Godwin. Nep-intellectueel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Veel donkere mensen sloegen ook de katoenwerkers om een wit voetje bij hun slavenmeesters te houden. Veel Joden bewaakten ook de orde toen hun mede-Joden met treinen naar Auschwitz werden vervoerd. Of wacht je van Nederlands die actief de bezetter steunden?
Hellend vlak drogreden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Omdat de volgende keer weer de roetvegen teveel aan negers doet denken. Je moet ergens een grens stellen om de glijdende schaal tegen te gaan. Anders blijf je alles maar aanpassen aan een paar schreeuwende mensen die vinden dat hun gekwetste gevoelens ook daadwerkelijk iets moeten betekenen.
Je zou bijna denken dat het om een belangrijke kwestie gaat en niet om een of ander infantiel feestje.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Eerste voorbeeld ook? Ik heb overigens vrij weinig met die aversie jegens Godwins. Perfect historisch gebeurtenis om als voorbeeld te dienen.quote:
Een karikaturale weergave van een neger is sowieso niet van deze tijd. Maar dat statement, heb je daar verder info over? Eerst keer dat ik dit hoor...quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Iemand die zich en beetje verdiept in het origin verhaal van de Sint zal inzien dat de zwarte piet een statement is tegen slavernij. Maar dat terzijde.
Dat is een traditie.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog even terugkomend op Sylvana die zich stoort aan Zwarte Piet.
Ik stoor me ook aan de Islam, maar die verdwijnt toch ook niet uit Nederland
Belachelijke domme vergelijkingen van je. Mensen slaan en mensen vermoorden vergelijken met een onschuldig feest als Sinterklaas.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Eerste voorbeeld ook? Ik heb overigens vrij weinig met die aversie jegens Godwins. Perfect historisch gebeurtenis om als voorbeeld te dienen.
Heb je een leuk buzzwoordje geleerd?quote:
Omdat Zwarte Piet een cartooneske karikatuur van een neger is. Geel, rood of wit slaat nergens op.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mensen die op 11 september de traditie hebben om effe te juichen voor de betreffende 'geweldige' gebeurtenis moet kunnen?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:45 schreef luxerobots het volgende:
Plus dat iedereen de traditie mag vieren zoals hij wil. Nu is er een klein groepje dat wil verbieden dat anderen zich verkleden als Zwarte Piet.
Ik stoor me aan luidende kerkklokken, en ik gok dat veel meer mensen dat in deze tijd doen. Die blijven vrolijk luiden hoor...quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Nog even terugkomend op Sylvana die zich stoort aan Zwarte Piet.to
Ik stoor me ook aan de Islam, maar die verdwijnt toch ook niet uit Nederland
Het anti-kamp heeft wel sterke vergelijkingen. Slavernij, de holocaust en de aanslagen van elf september.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:48 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Mensen die op 11 september de traditie hebben om effe te juichen voor de betreffende 'geweldige' gebeurtenis moet kunnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |