omdat het contract van TS wordt beëindigd als er een nieuwe leverancier op de lijn komt, ongeacht of dat op haar eigen naam is of de naam van nieuwe bewoners. Dat krijgt ED niet te horen tenzij de nieuwe bewoners zich toevallig ook bij ED melden voor hun levering.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ze anders met hetzelfde probleem komen te zitten???
Die andere bewoner gebruikt toch energie? Echt wat is hun probleem in hemelsnaam?!quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Omdat mijn contract 2 weken door laten lopen mij alleen vastrecht kost omdat ik geen energie meer verbruik maar Energiedirect dwingt mij om op te zeggen en daardoor moet ik 100 euro boete betalen.
Maar stel nu dat de nieuwe bewoners hun contract mee moeten nemen om zelf geen boete te krijgen, moeten zij dan ook weer de boel 2 weken uitstellen, word nogal een kettingreactie op deze manier. Zo bedoelt Wespensteek dit.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
omdat het contract van TS wordt beëindigd als er een nieuwe leverancier op de lijn komt, ongeacht of dat op haar eigen naam is of de naam van nieuwe bewoners. Dat krijgt ED niet te horen tenzij de nieuwe bewoners zich toevallig ook bij ED melden voor hun levering.
Zij hebben geen probleem en houden zich gewoon aan de afspraak die met TS is gemaaktquote:Op woensdag 2 december 2015 14:30 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Die andere bewoner gebruikt toch energie? Echt wat is hun probleem in hemelsnaam?!
Dat is inderdaad wel het gevaar van de nieuwe bewoner idd. Zo had ik de reactie van Wesp niet gelezen.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar stel nu dat de nieuwe bewoners hun contract mee moeten nemen om zelf geen boete te krijgen, moeten zij dan ook weer de boel 2 weken uitstellen, word nogal een kettingreactie op deze manier. Zo bedoelt Wespensteek dit.
Zeker bij vijf jaar vast en als je kado's hebt gekregen kan het boetebedrag oplopen tot 350,-
Mwah, best kans dat de nieuwe bewoners die 2 weken meer dan goed kunnen gebruiken en helemaal niet in de problemen komen als ze niet direct hun contract van hun oude huis naar het nieuwe kunnen meenemen.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar stel nu dat de nieuwe bewoners hun contract mee moeten nemen om zelf geen boete te krijgen, moeten zij dan ook weer de boel 2 weken uitstellen, word nogal een kettingreactie op deze manier. Zo bedoelt Wespensteek dit.
Zeker bij vijf jaar vast en als je kado's hebt gekregen kan het boetebedrag oplopen tot 350,-
Het was dan ook een hypothetische situatie, net zoals er nog vele andere situaties denkbaar zijn.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, best kans dat de nieuwe bewoners die 2 weken meer dan goed kunnen gebruiken en helemaal niet in de problemen komen als ze niet direct hun contract van hun oude huis naar het nieuwe kunnen meenemen.
Dat hoeft niet eens, als je beiden de meterstanden van de sleuteloverdracht gebruikt om op eindcontract en start van nieuwe contract is er geen leverancier die er naar kraait.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het was dan ook een hypothetische situatie, net zoals er nog vele andere situaties denkbaar zijn.
Tot en met: "Oh goddank dat je dit aan ons vraagt, ik realiseer mij nu pas dat wij de verhuizing nooit hebben doorgegeven aan de leverancier, we willen je dan wel het abonnement en het verbruik betalen voor die 2 weken, zeg maar hoeveel je van ons krijgt"
Maar om eerlijk te zijn zou ik als energiedirect zijn poot stijf houd, voor dit bedrag helemaal dat gezeik niet willen hebben dat je met de nieuwe bewoners in overleg gaat treden e.d. vooropgesteld dat je die mensen al zou kennen, en dat zij inderdaad hun eigen verhuizing niet al doorgegeven hebben.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens, als je beiden de meterstanden van de sleuteloverdracht gebruikt om op eindcontract en start van nieuwe contract is er geen leverancier die er naar kraait.
Het vast recht, ja daar zou een afspraak over gemaakt kunnen worden, maar wat je zegt: vele situaties zijn denkbaar.
Ik snap ook niet waarom ze dit doen. Zouden ze niet begrijpen dat ik de aankomende 40/50/60 jaar nooit meer een contract bij ze af ga sluiten?quote:Op vrijdag 4 december 2015 00:22 schreef eight het volgende:
Typisch Energie Direct. Een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Ik ben blij dat ik er weg ben
Aan de andere kant, TS en ED gaan met elkaar een contact aan. Die TS nu eerder wil afbreken. Waarom is ED dan klant onvriendelijk? Ze zijn samen toch een overeenkomst aan gegaan, waarin zowel TS als ED bepaalde verplichtingen met elkaar zijn aangegaan.quote:Op vrijdag 4 december 2015 00:22 schreef eight het volgende:
Typisch Energie Direct. Een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Ik ben blij dat ik er weg ben
Moet je niet te vaak verhuizen, want dan houd je geen leverancier meer over.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom ze dit doen. Zouden ze niet begrijpen dat ik de aankomende 40/50/60 jaar nooit meer een contract bij ze af ga sluiten?
De OP is inderdaad wat onduidelijk en tegenstrijdig, maar het verhaal is wel te radenquote:Op vrijdag 4 december 2015 08:49 schreef Postbus100 het volgende:
Dit is normaal bij alle energieleveranciers, hoor. En in hun recht staan ze. Heb die boetebedragen ook wel gezien bij één dag te vroeg overstappen. Tja...
Afmelden per 26-1 en nieuwe bewoners vragen om zich 27-1 aan te melden met meterstanden van 12-1. Ben je van alle gezeik af.
Aansturen op achteraf coulance vragen is geen goed idee, krijg je toch niet.
Edit: wanneer ga je eigenlijk die woning uit? In OP staat 26-1, maar dan zou er geen probleem moeten zijn. Iets in die data klopt niet...
Contact, ik weet niet of de relatie zo innig wasquote:Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Aan de andere kant, TS en ED gaan met elkaar een contact aan. Die TS nu eerder wil afbreken. Waarom is ED dan klant onvriendelijk? Ze zijn samen toch een overeenkomst aan gegaan, waarin zowel TS als ED bepaalde verplichtingen met elkaar zijn aangegaan.
Dat heet nu eenmaal een contact....
Nee, ik wil het contract niet eerder afbreken. Ik wil het gewoon uitdienen door het vastrecht te betalen de laatste 2 weken. Alleen mag ik dat niet van Energie Direct.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Aan de andere kant, TS en ED gaan met elkaar een contact aan. Die TS nu eerder wil afbreken. Waarom is ED dan klant onvriendelijk? Ze zijn samen toch een overeenkomst aan gegaan, waarin zowel TS als ED bepaalde verplichtingen met elkaar zijn aangegaan.
Dat heet nu eenmaal een contact....
Dat is ook geen reële eis van je. Je betaalt gewoon je maandelijkse voorschotten en die worden verrekend met je verbruik op je eindafrekening. Het slaat nergens op om voor 2 weken een voorschot te verlagen, dat kan niet eens omdat je een voorschot maandelijks betaalt. Heb je te veel betaald dan krijg je dat gewoon terug op je eindafrekening. Als het huis nou maanden leeg zou staan heb je wel een punt, dan kun je leegstandstarief aanvragen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:52 schreef Sunri5e het volgende:
Nee, ik wil het contract niet eerder afbreken. Ik wil het gewoon uitdienen door het vastrecht te betalen de laatste 2 weken. Alleen mag ik dat niet van Energie Direct.
Mijn part betaal ik gewoon het voorschot dan ben ik nog goedkoper uit dan die boete.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is ook geen reële eis van je. Je betaalt gewoon je maandelijkse voorschotten en die worden verrekend met je verbruik op je eindafrekening. Het slaat nergens op om voor 2 weken een voorschot te verlagen, dat kan niet eens omdat je een voorschot maandelijks betaalt. Heb je te veel betaald dan krijg je dat gewoon terug op je eindafrekening. Als het huis nou maanden leeg zou staan heb je wel een punt, dan kun je leegstandstarief aanvragen.
Het is een voorschot, staat compleet los van een eventuele boete. En nogmaals, als jij je contract uitdient krijg je geen boete. Dat moet je dus proberen te regelen met de nieuwe bewoner.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:00 schreef Sunri5e het volgende:
Mijn part betaal ik gewoon het voorschot dan ben ik nog goedkoper uit dan die boete.
Zo werkt het alleen niet.....quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:52 schreef Sunri5e het volgende:
Nee, ik wil het contract niet eerder afbreken. Ik wil het gewoon uitdienen door het vastrecht te betalen de laatste 2 weken. Alleen mag ik dat niet van Energie Direct.
Het mag niet van energie direct omdat het niet mag van de netbeheerder /wetgever. Je hebt als consument de verplichting om een contract te hebben ten tijde dat je daar woont. Energie Direct kan dan niet officieel uitventen dat je dan ook wel twee weken langer een contract kan hebben. Dat moet je gewoon zelf onderhands regelen en Energie Direct er niet op aankijken dat ze de regels naleven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop