Kreator | woensdag 20 november 2002 @ 18:05 |
Daar was gisteren een reportage over op Discovery. Indrukwekkend vliegtuig zeg! ![]() | |
Kreator | woensdag 20 november 2002 @ 18:08 |
De specs...wow! ![]() Crew (Besatzung): 6 (pilot, co-pilot, two flight engineers, navigator, communications specialist) plus loadmaster
-------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- [Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 20-11-2002 18:10] | |
ChillyWilly | woensdag 20 november 2002 @ 18:09 |
quote:Dat is wel erg veel... maak daar maar kilos van ![]() | |
U-lerZzZ | woensdag 20 november 2002 @ 18:10 |
quote:Die heeft hier op Maastricht Aachen Airport laatst nog gestaan. En ja! Hij is aardig impressive! | |
Kreator | woensdag 20 november 2002 @ 18:11 |
Het was dus inderdaad 600.000 kg. Geen ton ![]() | |
jacco | woensdag 20 november 2002 @ 18:14 |
wou alleen ff zeggen dat ik dat progamma ook gezien had. Met die locomotief was ook best indrukwekkend. greeetz | |
Sm0lders | woensdag 20 november 2002 @ 18:21 |
^je bedoelt zeker "Big Boy" ? Dit vliegtuig rocks | |
sunbloem | woensdag 20 november 2002 @ 18:23 |
dat vliegtuig zou ik ook nog wel eens in het echt willen zien ![]() | |
Kreator | woensdag 20 november 2002 @ 18:24 |
quote:Het is erg cool om te zien als de neus omhoog is. Ook zijn de hoeveelheid wielen enorm indrukwekkend...*zoekt naar plaatje van wielen* | |
Fence | woensdag 20 november 2002 @ 18:24 |
Ik heb het ook gezien. Hij heeft alleen maar wat testvluchten gemaakt, en daarna "viel" de Sovjet Unie, zodat er geen geld meer was om dat ding te laten vliegen. En nu staat ie weg te roesten. Echt zonde, er zouden iets van 1500 passagiers mee vervoerd kunnen worden, drie keer zoveel als de grootste Boeing 747........... | |
Kreator | woensdag 20 november 2002 @ 18:28 |
![]() Beetje onduidelijk, maar wel een indruk. | |
Alkaline | woensdag 20 november 2002 @ 19:02 |
quote:whaa, check die wielen aan de achterkant! | |
MetalMaupio | woensdag 20 november 2002 @ 23:12 |
quote:32 stuks in totaal om het vliegtuigje te dragen. Klopt het trouwens dat er maar een van gemaakt is, ik begreep het niet helemaal want ik heb niet alles gezien. | |
Furby | woensdag 20 november 2002 @ 23:19 |
quote:Ja. In 1988 zijn eerste vlucht gemaakt. Speciaal ontworpen om de "Boeran" op zijn rug te vervoeren. 8 jaar staan wegrotten na de koude oorlog ivm geld maar nu binnen een jaar ge-restaureerd door de Antonov fabriek omdat er vraag is naar een mega-carrier. Het leukste van die hele documentaire vond ik dat an-passant de space shuttle afgekraakt werdt. De Boeran doet tot 4 keer het laadvermogen | |
Furby | woensdag 20 november 2002 @ 23:21 |
quote:Dat is trouwens de reden van het dubbele staartvlak. | |
xyz | donderdag 21 november 2002 @ 11:59 |
quote:Volgens mij is de Antonov 225 nog nooit in Maastricht geweest. Het is meestal een Antonov 124 (lijkt er een beetje of maar is een stukje kleiner), maar als hij er er wel geweest baal ik dat ik niet geweest ben. | |
vipergts | donderdag 21 november 2002 @ 12:29 |
Leuk als prive vliegtuig. Kan dat lulletje in Airforce one dan nog een puntje aan zuigen. Wel giantisch dat ding trouwens | |
Gravit | donderdag 21 november 2002 @ 12:45 |
wow bruut vliegtuigje ![]() Jammer dat ik die reportage heb gemist.... | |
Tjeppie | donderdag 21 november 2002 @ 15:11 |
quote:Lijkt mij idd niet de 225. als ik de specificaties hier zo zie staan. dan is dit vliegtuig echt veel te groot om daar ooit te landen. Ik heb jammer genoeg de reportage gemist. kende het vliegtuig al langer en ben een grote fan ervan. geweldig stukje rusland. ^0^ p.s. dat van die tegenhanger van de spaceshuttle wist ik niet. knap stom dat ze dan nog steeds de spaceshuttle gebruiken als die andere 4x zoveel kan meenemen per vlucht. edit: ff iets uitgezocht. Maastricht aachen airport heeft het volgende: komt dus iets te kort. bron: www.azworldairports.com/airports/p216mst.htm [Dit bericht is gewijzigd door Tjeppie op 21-11-2002 15:25] | |
xyz | donderdag 21 november 2002 @ 15:37 |
quote:Bedankt voor opzoeken dacht al dat het een beetje krap zou worden op Maastricht-Aachen Airport. Maar je weet nooit met russische vliegtuigen, die kunnen vaak op hele korte banen landen en opstijgen. En als hij leeg is scheelt dat een heleboel baanlengte. Maar het zou een beetje onzinnig zijn om leeg naar Maastricht te vliegen en ook weer terug. Nu hoef tenminste niet te balen dat het gemist heb. | |
Tjeppie | donderdag 21 november 2002 @ 15:41 |
graag gedaan. russen zijn idd bekend om de korte startbanen, ik vind zelf 3000-3500 ook nog mee vallen. het is een compleet nieuwe dimensie zo groot is de 225. zou graag eens 1 in het echt zien. | |
PsychoDude_666 | donderdag 21 november 2002 @ 16:14 |
Heb t ook gezien maar vroeg me nou af, of die hoeveelheid benzine enzo dit ding verbrand hij nou wel een btje rendabel kan vervoeren?? | |
xyz | vrijdag 22 november 2002 @ 01:40 |
Hier nog een paar foto's van de An225: http://www.airliners.net/open.file/171560/M/ cockpit (echt russisch, niks digitaal): in cargo ruimte: en special voor Kreator een foto van de wielen: | |
OETEPETOET | zondag 24 november 2002 @ 21:12 |
Dat ding in Maastricht was toen eens geveild... tijdje trug. Hij was van een Russisch bedrijf dat failliet was gegaan dat ding was een vrachttoestel dacht ik. De gast die em had gekocht kon trouwens ook een flinke prijs betalen voor de stal kosten, die voor de koper waren. | |
Kreator | maandag 25 november 2002 @ 14:54 |
quote:Cool he? ![]() | |
extreme | maandag 25 november 2002 @ 14:58 |
quote:dat was een 124, en die is al imposant, kan je nagaan hoe groot deze is ![]() ik hoop dat ze de 225 een keer naar Nederland halen, ik ben niet vliegtuiggek, maar dan ga ik zeker ff kijken | |
KidPaddle | woensdag 27 november 2002 @ 10:19 |
quote:klopt helemaal, de 225 is er niet geweest, gewoon omdat dat kreng toen in revisie was.. de 225 is een hele tijd uit de running geweest, en pas recent weer gaan vliegen... de baan op MAA is zowiezo te kort | |
KidPaddle | woensdag 27 november 2002 @ 10:22 |
quote:Bijna goed: De Buran kan 20 ton vervoeren, de Shuttle 15 ton.. da's echt niet 4* zo veel. Het ging over de ENERGIA raket, in vergelijking met de raketten vd shuttle. De Buran heeft nl zelf geen raketmotor, daarom moet de draagraket (energia dus) krachtiger zijn.. de energia kan 120 ton liften, de shuttle raket (en dan hebben we het dus alleen over de shuttle 'raketjes', niet de combinatie met de SRBs) 30 ton.
[Dit bericht is gewijzigd door KidPaddle op 27-11-2002 10:25] | |
Tjeppie | woensdag 27 november 2002 @ 10:24 |
quote:okee het is niet 4x zoveel. maar toch nog altijd 5 ton meer laadvermogen. lijkt mij dat je die goed kan gebruiken elke keer dat je omhoog gaat. | |
Roonaan | woensdag 27 november 2002 @ 10:26 |
quote:waren de vliegtuigen in '85 dan in het algemeen wel digitaal dan? | |
extreme | woensdag 27 november 2002 @ 10:27 |
quote: ![]() vijf ton is best een hoop om de dampkring uit te schieten.. | |
xyz | woensdag 27 november 2002 @ 16:13 |
quote:De types die toen in het westen zijn ontworpen zijn een stuk digitaler dan de vliegtuigen uit het oosten. Een voorbeeld de Airbus A320 is ook ontworpen rond 1985 (eerste vlucht 1987). Die wordt zelfs volledig bestuurd door een flybywire-systeem, met een joystick dus. Hierbij een aantal foto's van een A320 cockpit: http://www.airliners.net/open.file/016987/M/ en nog eentje van de buitenkant zodat je kunt zien over welk vliegtuig ik het heb. (wel een "stukje" kleiner dan de An224) |