Persoonlijk vind ik het erg knap wat haar vader heeft gedaan, direct er bovenop en vol in de aanval en in de aandacht. En hiermee dus bereikt wat nodig is, om antwoorden te krijgen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:31 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Daar trek ik me weinig van aan of iets wel of niet gezegd mag worden.![]()
Ik hoop dat ze na een goed onderzoek zonder doofpotgedoe achter de werkelijke waarheid komen. En wij ook, ook al hebben wij geen enkel recht. Maar wil het toch weten!
De 'aanrijdende' machinist zei toch dat hij haar "als een zombie op het spoor had zien staan"?quote:Op maandag 30 november 2015 22:52 schreef hottentot het volgende:
Het kan dus niet zo zijn dat ze al uren op het spoor lag (of er is echt een hele rits treinen waaronder meerdere goederentreinen overheen gereden.)
Ik ben het met je eens dat vader het goed heeft aangepakt en hiermee een fatsoenlijk onderzoek afgedwongen heeft. Top!quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het erg knap wat haar vader heeft gedaan, direct er bovenop en vol in de aanval en in de aandacht. En hiermee dus bereikt wat nodig is, om antwoorden te krijgen.
Nu de zaak zo in de belangstelling staat, is de kans klein dat camerabeelden gewist worden en er gedegen onderzoek wordt gedaan op de resten, naar de telefoongegevens en de getuigenverklaringen. Daarnaast zorgt alle media-aandacht ervoor dat elke mogelijke getuige zich zal melden en niet pas over 6 maanden als de zaak in Opsporing verzocht komt.
Ook voor de andere nabestaanden van moord/zelfmoord zaken is dit weer een opening om aandacht te vragen voor hun dossiers. Het huidige systeem werkt niet, dan is waar Frank van der Goot al jaren voor knokt.
Helemaal mee eens, die vader heeft nu bijna 2000 fb-vrienden...quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:59 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat vader het goed heeft aangepakt en hiermee een fatsoenlijk onderzoek afgedwongen heeft. Top!
Daarnaast lijkt het nu ook gepast om als gehele familie uit de media te blijven als ze rust willen. Die rust kunnen ze zelf namelijk ook creeeren als ze hun FB en Twitter tijdelijk op zwart gooien. Dan hoeven ze zich ook niet te ergeren aan al die onbekenden die ineens iets van hun willen of ongevraagd glitterplaatjes op hun deels openbare[!] profiel droppen.
Beetje tegenstrijdig bericht of lijkt dat maar zo?quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:08 schreef Obvious5555 het volgende:
Stukje van website rtlnieuws:
"Vanmiddag is de recherche op bezoek geweest bij de familie. De politie zegt honderd procent zeker te zijn van zelfmoord. Waarom de politie daar zo zeker van is, wordt niet bekendgemaakt. De familie blijft twijfels houden bij de doodsoorzaak, maar is er nu minder zeker van dat het niet om zelfdoding gaat."
Daar dacht ik ook aan, donker en slecht weer.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:13 schreef Obvious5555 het volgende:
Ik denk dat het 'zombie op het spoor'-verhaal
uit een duim komt en op basis van de verklaring van de machinist zelfmoord de enige conclusie is.
Al vraag ik me zowel bij mijn eigen speculatie als bij het zombieverhaal echt af wat een machinist echt ziet in het donker bij 120 km per uur.
Nieuwe treinen gaan ze volgend jaar pas krijgen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:17 schreef Obvious5555 het volgende:
http://m.telegraaf.nl/bin(...)camera-aan-voorzijde
Heel misschien zijn er al een aantal treinen met camera's aan de voorzijde en kan de politie daarom zo stellig zijn?
Wat is er tegenstrijdig aan? Blijkbaar heeft de politie nog een en ander kunnen vertellen waardoor de familie toch geneigd is te geloven dat het zelfmoord is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:16 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig bericht of lijkt dat maar zo?
Oh ik dacht de hele tijd gelezen te hebben dat zijn doel bereikt was omdat hij juist niet gelooft in zelfmoord. En als de politie zo stellig is en bewijzen heeft hoeven ze ook niks meer te onderzoeken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:20 schreef Obvious5555 het volgende:
[..]
Wat is er tegenstrijdig aan? Blijkbaar heeft de politie nog een en ander kunnen vertellen waardoor de familie toch geneigd is te geloven dat het zelfmoord is.
Tekst van vader is ook gewijzigd afgelopen avond. Eerst weigerde hij te geloven in suicide. Nu wil hij weten wat haar zover heeft doen komen.
Volgens mij bedoelt hij dat zijn doel is bereikt omdat nu de 'verdwenen' uren van dat meisje worden onderzocht en wellicht helpt dat de puzzel wat op te lossen waarom ze onder een trein is geeindigd, vermoedelijk dus toch als eigen keus.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:22 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Oh ik dacht de hele tijd gelezen te hebben dat zijn doel bereikt was omdat hij juist niet gelooft in zelfmoord. En als de politie zo stellig is en bewijzen heeft hoeven ze ook niks meer te onderzoeken.
Maar het zal wel aan mij liggen..tis al laat ;-)
Ik dacht serieus dat dit een sarcastich grapje was. Niet.quote:Op dinsdag 1 december 2015 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, die vader heeft nu bijna 2000 fb-vrienden...
Erger dan die plaatjes zijn toch wel de verhalen met het eigen rouw-verdriet, hele verhalen plempen ze daar neer, over hun drie jaar geleden aan een longaandoening overleden moeder.
"Ik begrijp u zo goed want mijn hondje is ook overleden..."
FB en twitter inderdaad op zwart.
gvdquote:Op dinsdag 1 december 2015 02:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Misschien zag ze d'r vriendje vreemdgaan daar, of maakte hij het uit ofzo?
Heeft social media geholpen in die zaak? Of was dat ook zo'n hype? Men ging later zelfs massaal met de auto kijken op de plek waar die jongens gevonden waren.quote:Op maandag 30 november 2015 20:32 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Ik zou echt niet weten hoe te reageren , hoop het ook nooit mee te maken .
Maar als je veel vragen hebt en het wilt weten snap ik social media wel , kijk maar naar de twee broertjes destijds .
Ik gaf een voorbeeld aan dat ouders wanhopig kunnen zijn en dan grijpen naar social media voor info en hulpquote:Op dinsdag 1 december 2015 08:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Heeft social media geholpen in die zaak? Of was dat ook zo'n hype? Men ging later zelfs massaal met de auto kijken op de plek waar die jongens gevonden waren.
Dat kan. Ik vraag mij af of het werkelijk zinvol is in veel gevallen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:38 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Ik gaf een voorbeeld aan dat ouders wanhopig kunnen zijn en dan grijpen naar social media voor info en hulp
Ik denk niet altijd wel denk ik in het geval van de vader in deze zaak het geholpen heeft dat de politie de laatste uren gaat reconstrueren .quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan. Ik vraag mij af of het werkelijk zinvol is in veel gevallen.
Ik denk dat de politie sowieso wel na onderzoek doet. Dan bedoel ik kijken naar evt. camerabeelden en het horen van getuigen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:41 schreef DeNiAs het volgende:
[..]
Ik denk niet altijd wel denk ik in het geval van de vader in deze zaak het geholpen heeft dat de politie de laatste uren gaat reconstrueren .
Als bij een zaak vanaf het begin de politie denkt aan zelfmoord dan wordt er niets onderzocht. Dat is ook het punt van Frank van der Goot. Zo werkt het systeem hier, dan ligt het balletje weer bij nabestaanden. Deze moeten dan bezwaar indienen en vaak is de overledene dan al begraven.quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie sowieso wel na onderzoek doet. Dan bedoel ik kijken naar evt. camerabeelden en het horen van getuigen.
Frank de Groot heeft het over iets anders. Iets waar hij gelijk in schijnt te hebben. Het is te gek dat het bijv. altijd een zeer duur NFI onderzoek moet zijn als er prima andere patholoog anatomen zijn. Maar ik geloof werkelijk niet dat de politie niet uit haarzelf was gaan kijken naar camerabeelden en niet open had gestaan voor getuigen. Je zal er als familie vast druk op moeten zetten. De Politie kan soms wat laks zijn.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als bij een zaak vanaf het begin de politie denkt aan zelfmoord dan wordt er niets onderzocht. Dat is ook het punt van Frank van der Goot. Zo werkt het systeem hier, dan ligt het balletje weer bij nabestaanden. Deze moeten dan bezwaar indienen en vaak is de overledene dan al begraven.
Deze zaken heropenen wordt dan knetterduur en alleen gedaan als er een dader in beeld is.
Frank van der Goot en anderen vakgenoten pleiten al een hele tijd voor beter onderzoek op PD en sectie zodat het zeker is wat er gebeurt is.
Dat is het hem nu juist, case closed is case closed.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Frank de Groot heeft het over iets anders. Iets waar hij gelijk in schijnt te hebben. Het is te gek dat het bijv. altijd een zeer duur NFI onderzoek moet zijn als er prima andere patholoog anatomen zijn. Maar ik geloof werkelijk niet dat de politie niet uit haarzelf was gaan kijken naar camerabeelden en niet open had gestaan voor getuigen. Je zal er als familie vast druk op moeten zetten. De Politie kan soms wat laks zijn.
De zaak is in zoverre gesloten omdat men het als zelfmoord ziet. Dat wil niet zeggen dat men verder geen onderzoek doet naar wat er aan vooraf ging.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist, case closed is case closed.
Dat gebeurde er dus gisterenmorgen.
Politie doet niets uit zichzelf, daarvoor zijn ambtenaren niet bevoegd. En dat zou ergens ook wel heel raar zijn, dat ze op eigen houtje/onderbuik gevoel onderzoek gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |