quote:Kan best, wel ff distortion pedaaltje ertussen gooien zou ik zeggen
Op woensdag 20 november 2002 17:55 schreef nevetS het volgende:
Ik speel nou al een behoorlijke tijd basgitaar, en akoestisch gitaar erbij, maar nou wil ik eigenlijk ook een elektrische gitaar erbij kopen.
Kan ik die dan ook in mijn basamp inpluggen of zal ik een speciale versterker moeten kopen?
quote:Hoe heb je dat gedaan dan?
Op woensdag 20 november 2002 19:17 schreef bohrap het volgende:
Ik heb er wel eens eentje mee verziekt.......
quote:Zolang de bassamp maar een groot genoeg frequentiebereik hebben kun je ze prima als gitaarversterker gebruiken.
Op woensdag 20 november 2002 19:17 schreef bohrap het volgende:
Ik heb er wel eens eentje mee verziekt.......
De gevoeligheid voor verschillende frequenties zal niet helemaal kloppen maar een goeie bassamp heeft een meerband equalizer
quote:Twéé zelfs: de laatste keer dat ik de Queens zag had Josh twee kleine buizenversterkers met de speakers tegenover elkaar met daartussen een microfoon. Zelf ook eens geprobeerd, geeft erg raar effect.
Op donderdag 21 november 2002 10:22 schreef green_machine het volgende:
Een mooi gruizig geluid.Josh Homme van de Queens of the Stone Age schijnt altijd over een basversterker te spelen.
quote:had ie in ieder geval op Werchter 2001, maar later in 013 en Melkweg etc. niet meer ...
Op donderdag 21 november 2002 10:31 schreef boozeroony het volgende:
Twéé zelfs: de laatste keer dat ik de Queens zag had Josh twee kleine buizenversterkers met de speakers tegenover elkaar met daartussen een microfoon. Zelf ook eens geprobeerd, geeft erg raar effect.
voor clean gitaar vind ik de meeste basversterkers niet geschikt, met een of ander fuzzbakje ertussen kun je heel gave geluiden krijgen.
quote:100 Euro is ook wat een distortionpedaal kost, dus of je er financieel er echt op wint... Scheelt iig ruimte en kan je sparen voor een betere versterker.
Op woensdag 20 november 2002 18:15 schreef nevetS het volgende:
Bedankt jongens (of meiden), dat scheelt me (voorlopig) weer 100euro.
Als blijkt dat et niks is kan ik et later alsnog eens kopen.
quote:Ja, alleen bassversterkers kunnen meestal juist een groter vermogen aan en hebben grotere drivers, dus zit wel goed met "niet te hard spelen" hoor.
dus het is niet 100% goed. Uit ervaring weet ik wel dat de meeste versterkers het op zich wel aan kunnen zolang je maar niet te hard speelt.
quote:Idd.
Op donderdag 21 november 2002 10:26 schreef zZaZz het volgende:
gitaar op een basversterker gaat heel lang goed....
bas op een gitaarversterker minder lang
Bij een gitaarversterker maak je gebruik van de niet ideale lijn van de speaker. Het grafiekje van deze speaker loopt dus niet in een rechte lijn, maar op het einde, bij de hogere frequenties, juist omhoog.
Dit geeft het typische 'elektrische gitaar' geluid.
Een bas- of keyboardversterker is veel meer lineair en dus 'vlakker'.
quote:op een goede gitaarversterker valt dat best mee, heb ook heel vaak bas gespeeld (loeihard) op mijn gitaarbak en hij is er niet minder door geworden.
Op donderdag 21 november 2002 10:26 schreef zZaZz het volgende:
gitaar op een basversterker gaat heel lang goed....
bas op een gitaarversterker minder lang
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |