Dan is het nu aan de Eerste Kamer om dit wetsvoorstel maar mooi te gaan blokkeren.quote:De conceptwet geeft de politie ongekend veel bevoegdheden. Ze mag stiekem inbreken in computers, data kopiëren, toevoegen en wissen. De politie mag meekijken met webcams, afluisteren via de microfoon van een computer en live meekijken wat iemand typt.
Er mag zelfs worden ingebroken bij onschuldige derden om bij een verdachte uit te komen.
Jij zou het prima vinden als er volop meegekeken zou worden bij alles wat je doet?quote:Op maandag 30 november 2015 12:09 schreef hoas het volgende:
En nu heb ik niets te verbergen, dus het zal mij echt worst wezen.
Waarom sla je meteen door naar de andere kant? Heb jezelf iets te verbergen?quote:Op maandag 30 november 2015 12:10 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Jij zou het prima vinden als er volop meegekeken zou worden bij alles wat je doet?
Installeer anders even Teamviewer, dan kijk ik graag met je mee
Ik sla niet meteen door maar ik vind het een brug te ver dat men zoveel vrijheden geeft aan het politieapparaat. En dan het argument "ik heb niks te verbergen", dat is irrelevant. Feit blijft dat ze dus alles kunnen zien op zo'n moment.quote:Op maandag 30 november 2015 12:14 schreef hoas het volgende:
[..]
Waarom sla je meteen door naar de andere kant? Heb jezelf iets te verbergen?
Oja en mijn Dna mogen ze ook hebben.
De gene die domweg schreeuwen niets te verbergen hebben zijn juist een gevaar voor de maatschapij.quote:Op maandag 30 november 2015 12:17 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik sla niet meteen door maar ik vind het een brug te ver dat men zoveel vrijheden geeft aan het politieapparaat. En dan het argument "ik heb niks te verbergen", dat is irrelevant. Feit blijft dat ze dus alles kunnen zien op zo'n moment.
Alles wat je doet op de pc laptop of smartphone kan bekeken worden. Foto's van jou maar ook je kinderen persoonlijke appjes chaos webcamsessies besef je wel half hoe kwetsbaar je dit maakt?quote:Op maandag 30 november 2015 12:14 schreef hoas het volgende:
[..]
Waarom sla je meteen door naar de andere kant? Heb jezelf iets te verbergen?
Oja en mijn Dna mogen ze ook hebben.
Stel je niet aan!quote:Op maandag 30 november 2015 12:28 schreef Elan het volgende:
Grenzeloze bevoegdheid en mogelijkheden, begint steeds meer op Noord Korea te lijken hier
Als een democratie dit soort maatregelen nodig heeft dan mag het de naam democratie niet meer dragen wat mij betreft.quote:Op maandag 30 november 2015 12:31 schreef Elan het volgende:
Niets is nog privé. En wat als de democratie op een dag omvalt en men alles van jou weet?
dat doet men al via Twitter, facebook etc...quote:Op maandag 30 november 2015 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles wat je doet op de pc laptop of smartphone kan bekeken worden. Foto's van jou maar ook je kinderen persoonlijke appjes chaos webcamsessies besef je wel half hoe kwetsbaar je dit maakt?
Niets is nog privé. En wat als de democratie op een dag omvalt en men alles van jou weet?
Dus als ze jouw pc hacken omdat ze denken zo een crimineel te kunnen pakken dan vind je dat prima?quote:Op maandag 30 november 2015 12:37 schreef 88-4 het volgende:
Als ze op die manier criminelen kunnen pakken, vind ik het prima.
Geen probleem.quote:Op maandag 30 november 2015 12:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus als ze jouw pc hacken omdat ze denken zo een crimineel te kunnen pakken dan vind je dat prima?
Och, ze hebben ooit al een paar pc's van mij in beslag genomen bij een huiszoeking omdat ze er bewijsmateriaal op hoopten te vinden tegen een vriendin van mijquote:Op maandag 30 november 2015 12:39 schreef Chewie het volgende:
Dus als ze jouw pc hacken omdat ze denken zo een crimineel te kunnen pakken dan vind je dat prima?
dat doen ze toch wel.quote:Op maandag 30 november 2015 12:40 schreef Chewie het volgende:
Het enige wat je hier mee bewerkstelligt is dat criminelen op zoek gaan naar nog betere encryptie en/of andere manieren zoeken om gegevens over te kunnen dragen.
Die werkwijze is al schandalig, maar met dit conceptvoorstel hoeven ze niet eens meer te vertellen dat ze bij je in gaan breken.quote:Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, ze hebben ooit al een paar pc's van mij in beslag genomen bij een huiszoeking omdat ze er bewijsmateriaal op hoopten te vinden tegen een vriendin van mijDus, op zich niets nieuws. Bij de voordeur ook direct verteld dat ik geen verdachte was, dat ze wel een huiszoekingsbevel hadden en dat ik dus op zich weinig rechten had (want geen verdachte).
Het gaat niet perse om jou of mij natuurlijk.quote:Op maandag 30 november 2015 12:37 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Stel je niet aan!
Alsof ze gaan meekijken met alle computers in Nederland. Dat kan niet!
Als ze op die manier criminelen kunnen pakken, vind ik het prima.
Maar met dit concept veranderd er voor criminelen dus verdomd weinig, die gaan dus nog steeds hun gang en de enigen die er last van hebben zijn de gewone burgers.quote:Op maandag 30 november 2015 12:42 schreef 88-4 het volgende:
[..]
dat doen ze toch wel.
Ze hun gang laten gaan is ook geen optie.
Met deze regering niet nee. Maar kijk naar de wereld en zie hoe snel dat kan veranderen.quote:Op maandag 30 november 2015 12:09 schreef hoas het volgende:
En nu heb ik niets te verbergen, dus het zal mij echt worst wezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |