abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157918406
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-voor-politie.dhtml

quote:
De conceptwet geeft de politie ongekend veel bevoegdheden. Ze mag stiekem inbreken in computers, data kopiëren, toevoegen en wissen. De politie mag meekijken met webcams, afluisteren via de microfoon van een computer en live meekijken wat iemand typt.

Er mag zelfs worden ingebroken bij onschuldige derden om bij een verdachte uit te komen.
Dan is het nu aan de Eerste Kamer om dit wetsvoorstel maar mooi te gaan blokkeren.
Met name het "bij derden" gedeelte zorgt voor een enorm grijs gebied dat niet toelaatbaar is.
  maandag 30 november 2015 @ 12:08:46 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157918561
Afschuwelijk.
Was mijn eerste gedachte na Parijs; dit zal de overheid wel weer aangrijpen om Nederland nog sneller richting politiestaat te leiden. Het middel is erger dan de kwaal.
pi_157918584
En nu heb ik niets te verbergen, dus het zal mij echt worst wezen.
pi_157918600
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:09 schreef hoas het volgende:
Jij zou het prima vinden als er volop meegekeken zou worden bij alles wat je doet? ;)
Installeer anders even Teamviewer, dan kijk ik graag met je mee :)
  maandag 30 november 2015 @ 12:12:44 #5
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157918633
Ik heb ook niks te verbergen waar ik strafbaar voor ben. En die politie ken ik niet, en ze kennen mij niet. Dus vrij onpersoonlijk ook allemaal...
Maar het zou natuurlijk wel onwenselijk zijn als we leefden binnen een dictatuur met een tiranniek regime. Daarin zit natuurlijk wel een groot gevaar voor dergelijke ontwikkelingen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157918654
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jij zou het prima vinden als er volop meegekeken zou worden bij alles wat je doet? ;)
Installeer anders even Teamviewer, dan kijk ik graag met je mee :)
Waarom sla je meteen door naar de andere kant? Heb jezelf iets te verbergen?
Oja en mijn Dna mogen ze ook hebben.
pi_157918694
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:14 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik sla niet meteen door maar ik vind het een brug te ver dat men zoveel vrijheden geeft aan het politieapparaat. En dan het argument "ik heb niks te verbergen", dat is irrelevant. Feit blijft dat ze dus alles kunnen zien op zo'n moment.
pi_157918730
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:17 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik sla niet meteen door maar ik vind het een brug te ver dat men zoveel vrijheden geeft aan het politieapparaat. En dan het argument "ik heb niks te verbergen", dat is irrelevant. Feit blijft dat ze dus alles kunnen zien op zo'n moment.
De gene die domweg schreeuwen niets te verbergen hebben zijn juist een gevaar voor de maatschapij.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_157918882
Grenzeloze bevoegdheid en mogelijkheden, begint steeds meer op Noord Korea te lijken hier :X
blablablabla
pi_157918942
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:14 schreef hoas het volgende:

[..]

Alles wat je doet op de pc laptop of smartphone kan bekeken worden. Foto's van jou maar ook je kinderen persoonlijke appjes chaos webcamsessies besef je wel half hoe kwetsbaar je dit maakt?

Niets is nog privé. En wat als de democratie op een dag omvalt en men alles van jou weet?
blablablabla
  maandag 30 november 2015 @ 12:37:56 #11
338340 88-4
Last van de tijd
pi_157919075
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:28 schreef Elan het volgende:
Grenzeloze bevoegdheid en mogelijkheden, begint steeds meer op Noord Korea te lijken hier :X
Stel je niet aan!

Alsof ze gaan meekijken met alle computers in Nederland. Dat kan niet!

Als ze op die manier criminelen kunnen pakken, vind ik het prima.
De tijd dringt, het einde nadert. De dagen tikken weg.
En dan... verschijnt hij.
Hij kijkt je recht aan en lacht.
Die lach is het laatste wat je hoort.
pi_157919087
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:31 schreef Elan het volgende:

Niets is nog privé. En wat als de democratie op een dag omvalt en men alles van jou weet?
Als een democratie dit soort maatregelen nodig heeft dan mag het de naam democratie niet meer dragen wat mij betreft.

Had dit ook al in het algemeen complottheorie topic geplaatst maar een eigen topic is dit het wel waard.

Gelukkig wel veel kritiek op dit conceptvoorstel maar met al die digibeten in de kamers zou zoiets eigenlijk nooit op de agenda mogen komen.
pi_157919089
dit is afschuwelijk.
maar aan de andere kant heb ik geen enkele illusie dat ze dit niet allang allemaal doen, maar dan stiekum.
  maandag 30 november 2015 @ 12:39:00 #14
338340 88-4
Last van de tijd
pi_157919098
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Alles wat je doet op de pc laptop of smartphone kan bekeken worden. Foto's van jou maar ook je kinderen persoonlijke appjes chaos webcamsessies besef je wel half hoe kwetsbaar je dit maakt?

dat doet men al via Twitter, facebook etc...
pi_157919100
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:37 schreef 88-4 het volgende:

Dus als ze jouw pc hacken omdat ze denken zo een crimineel te kunnen pakken dan vind je dat prima?
pi_157919134
Het enige wat je hier mee bewerkstelligt is dat criminelen op zoek gaan naar nog betere encryptie en/of andere manieren zoeken om gegevens over te kunnen dragen.
  maandag 30 november 2015 @ 12:41:24 #17
338340 88-4
Last van de tijd
pi_157919142
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus als ze jouw pc hacken omdat ze denken zo een crimineel te kunnen pakken dan vind je dat prima?
Geen probleem.

Ik help de politie dan graag.
Bij een overval of inbraak vraagt men ook om de hulp van het publiek/ getuige.
pi_157919144
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:39 schreef Chewie het volgende:

Och, ze hebben ooit al een paar pc's van mij in beslag genomen bij een huiszoeking omdat ze er bewijsmateriaal op hoopten te vinden tegen een vriendin van mij :X Dus, op zich niets nieuws. Bij de voordeur ook direct verteld dat ik geen verdachte was, dat ze wel een huiszoekingsbevel hadden en dat ik dus op zich weinig rechten had (want geen verdachte).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 30 november 2015 @ 12:42:17 #19
338340 88-4
Last van de tijd
pi_157919161
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:40 schreef Chewie het volgende:
Het enige wat je hier mee bewerkstelligt is dat criminelen op zoek gaan naar nog betere encryptie en/of andere manieren zoeken om gegevens over te kunnen dragen.
dat doen ze toch wel.
Ze hun gang laten gaan is ook geen optie.
pi_157919176
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och, ze hebben ooit al een paar pc's van mij in beslag genomen bij een huiszoeking omdat ze er bewijsmateriaal op hoopten te vinden tegen een vriendin van mij :X Dus, op zich niets nieuws. Bij de voordeur ook direct verteld dat ik geen verdachte was, dat ze wel een huiszoekingsbevel hadden en dat ik dus op zich weinig rechten had (want geen verdachte).
Die werkwijze is al schandalig, maar met dit conceptvoorstel hoeven ze niet eens meer te vertellen dat ze bij je in gaan breken.
  maandag 30 november 2015 @ 12:51:44 #21
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157919366
Bedank die extremistische tyfus stinkdieren maar voor dit alles.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157919390
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:37 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Stel je niet aan!

Alsof ze gaan meekijken met alle computers in Nederland. Dat kan niet!

Het gaat niet perse om jou of mij natuurlijk.
Je kunt met dergelijke gevoelige data op een gegeven moment ook mensen gaan chanteren natuurlijk. Of opkomende politieke bedreigingen voor het zittend pluche neutraliseren. Genoeg smerige corruptie in Nederland.

Daarbij faalt de overheid op nagenoeg elk ICT-dossier sinds de commodore 64 dus dat maakt het een extra zorgwekkende ontwikkeling. Wat als data in verkeerde handen komt?
blablablabla
pi_157919428
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:42 schreef 88-4 het volgende:

[..]

dat doen ze toch wel.
Ze hun gang laten gaan is ook geen optie.
Maar met dit concept veranderd er voor criminelen dus verdomd weinig, die gaan dus nog steeds hun gang en de enigen die er last van hebben zijn de gewone burgers.

En de politie graag helpen is natuurlijk wel iets anders dan de politie onwetend hun gang laten gaan op jouw pc of smartphone.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2015 12:54:54 ]
pi_157919431
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:09 schreef hoas het volgende:
Met deze regering niet nee. Maar kijk naar de wereld en zie hoe snel dat kan veranderen.
  maandag 30 november 2015 @ 12:55:43 #25
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157919457
Het zou natuurlijk enkel en alleen voor criminelen moeten gelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')