abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6908922
weet er misschien iemand waar ik een keyboardje kan halen (op de pc zeg maar) waar ik als eens pianootje op kan spelen (met mijn toetsenbord)??
...
pi_6908940
Bedoel je een klavier? Ik bedoel zoiets als dit : http://www.terratec.com/products/accessories/midimasterusb.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 20-11-2002 17:38]

Where facts are few, experts are many.
pi_6909281
Er zijn denk ik 2 mogelijkheden

een muziekwinkel
een computerwinkel

Bel eens rond of ga eens op bezoek, als de muziekwinkel het niet heeft weten zij vast wel waar ze 't wel hebben

Original Ratbiker
  woensdag 20 november 2002 @ 18:02:00 #4
23920 Nitroglycerine
I'm kinda...... explosive
pi_6909377
ik heb een keyboard op de ingang van m'n geluidskaart aangesloten, werkt ook prima
wilde niet zoveel uitgeven voor een integraal klavier
Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
pi_6909566
Ik ben dus toevallig laatst op zoek geweest naar die dingen die je aansluit op je geluidskaart en kwam alleen bij terratec uit. Andere merken konden ze bij meerdere zaken gewoon niet vinden.. Weet ook niet of ze dus nog wel op die simpele manier gemaakt worden tegen een normale prijs (de terratec's zijn nogal duur).
pi_6915233
Je hebt Terratec, maar Studiologic heeft ze ook. Heb er zelf een van Studiologic.
Als je iets uitgebreidere wilt, is misschien het Engelse Evolution een uitkomst. Die hebben een aantal hele mooie midi keyboards.
Veelal via USB.
Wil zelf ook nog een keer de Evolution MK-361C (Pro Controller 61 USB) halen.

MK-361C (Pro Controller 61 USB)
61 full-size velocity sensitive keys
Electric Blue display
16 assignable rotary controllers with individual channels
Assignable modulation wheel and data entry making 18 assignable controllers in all
Controller snapshot
USB compatible. MIDI OUT switch for keyboard and USB
Prog while Play unique to Evolution keyboards
10 Non volatile memories no battery required
Mac OSX, OS9.x
Class-compliant for OS X or Windows XP
D rivers for OS9.x, Win98, ME, 2000
Self powered from USB
Standard MIDI OUT

Check hun site voor meerdere types, www.evolution.co.uk

pi_6935853
maar zijn er geen programaatjes die je als keyboard kunt gebruiken?
...
  donderdag 21 november 2002 @ 23:39:21 #8
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_6935875
Ik heb de oxygen 8, ook heel fijn
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_6935951
quote:
Op donderdag 21 november 2002 23:38 schreef Mie het volgende:
maar zijn er geen programaatjes die je als keyboard kunt gebruiken?
Die zijn er wel, maar hebben oa. als nadeel dat ze niet de kracht waarmee je je toets indrukt kunnen registreren, met als gevolg dat je ingespeelde stukje heel dood klinkt. Misschien goed voor sommige extreme vormen van electronische muziek, maar niet echt flexibel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 21 november 2002 @ 23:48:55 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6936140
De meeste kleine masterkeyboards hebben wel de mogelijkheid om 'velocity' uit te sturen. De Evolution keyboards zijn goed, de MidiMan Oxygen ook.
Ik heb zelf nog steeds een oude Roland PC200 die het best goed doet, maar hij is heel beperkt. Zorg in ieder geval dat je minimaal 2 aparte 'wielen' hebt (1 voor pitchbend en 1 voor modulation) of een XY-pad/joystick. Het grootste gemis op mijn keyboard is dat hij geen aftertouch uit kan sturen. Veel synths gebruiken die controller voor extra effecten.

Wat wil je ongeveer besteden aan een keyboard?

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6940791
Als je Fruity Loops neemt kan je zo weet ik veel hoeveel instrumenten bespelen met je qwerty toetsenbord, maar om het echt spelen te noemen. Makkelijk voor als je even een loopje wil maken, maar voor de leuke moledieen en effecten heb je toch echt een klavier nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')