FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Prijzen voor het plaatsen van banners
Frenkiewoensdag 20 november 2002 @ 16:45
Heeft er iemand voor mij een overzicht van de gemiddelde prijzen die tegenwoordig worden gebruikt voor het plaatsen van een banner?
Dus een overzicht van de kosten voor het plaatsen van een banner op een gemiddelde site per 1.000..??

Ik heb dit nodig voor een onderzoek, dus ook graag een bron ervan!

ALvast bedankt!

burku003woensdag 20 november 2002 @ 16:49
Van ilse staan ze op : www.ilsemedia.nl/adverteren
Frenkiewoensdag 20 november 2002 @ 16:54
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:49 schreef burku003 het volgende:
Van ilse staan ze op : www.ilsemedia.nl/adverteren
thanks
nog meer..??
Frenkiedonderdag 21 november 2002 @ 11:32
subtiele schop!
zrskivrijdag 22 november 2002 @ 10:28
http://www.admanager.nl/ goede site, geen prijs info (kan je bij de meeste netwerken zonder problemen opvragen) behoorlijk veel info over de markt.
Frenkievrijdag 22 november 2002 @ 11:51
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 10:28 schreef zrski het volgende:
http://www.admanager.nl/ goede site, geen prijs info (kan je bij de meeste netwerken zonder problemen opvragen) behoorlijk veel info over de markt.
thanks
Nokiaringtone.orgvrijdag 22 november 2002 @ 20:41
Als je persoonlijk deze bekende portalsites contacteert, krijg je dikwijls een bedrag van rond de € 15 CPM. Dit is eigenlijk gewoon te gek voor woorden, want als je wat beter zoekt, zal je zien dat de gewone marktprijs ergens tegen de € 1.50 CPM ligt.

En € 15 CPM kan je moeilijk terugverdienen. Als je eventjes logisch redeneert, zal je zo merken dat dit niet kan renderen. Stel dat 1/25 mensen die je banner bekijken, doorklikken naar je site. Dan krijg je 40 bezoekers voor € 15. Afhankelijk van welk product je verkoopt (als je al een product verkoopt), lijkt mij dit niet echt een goede ROI te geven.

Deze grote portals profiteren gewoon van hun populariteit en zijn dus een goede oplossing voor adverteerders die te lui zijn om verder te zien dan hun neus lang is, of voor de grotere bedrijven (multinationals) die aan brand building willen doen.