abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 december 2015 @ 13:13:05 #101
151515 verita
Happy days
pi_158077347
De nieuwe Funda-site ; ligt het nou aan mij, of vinden meer mensen het absolute bagger?
De foto's zijn echt veel kleiner, je moet nou op pijltjes klikken terwijl je eerst op de foto zelf kon klikken, ik mis de tabbladen, je kunt niet meer vanaf de home een specifiek adres zoeken }:|
De oude site vond ik veel overzichtelijker.

:@ of moet dit in Klaagbaak? :(
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 13:52:07 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158078431
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 12:41 schreef Saisai het volgende:

[..]

Thanks. Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met 'vind het apart dat je maar één nul gebruikt". Waarom is dit duurder en vreemd? Ik heb er echt geen kaas van gegeten.

Perilex = toch gewoon een krachtstroomaansluiting? Die aansluiting kan ik toch niet gebruiken/ is niet zinvol als ik maar 220v heb?
Ik was niet helemaal duidelijk :P
Perilex stopcontact kun je gebruiken voor drie fasen en één nul (krachtstroom, optie 1) maar ook voor twee fasen en twee nullen (twee gewone groepen dus, maar wel aan elkaar gekoppeld in de meterkast als bv fornuisgroep)


Aangezien jij op een wat ouder flatje in Amsterdam woont (toch?) zul je geen driefasenaansluiting hebben, daarom die 2L2N oplossing (die heel veel v wordt toegepast in woningen)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 december 2015 @ 13:59:34 #103
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158078667
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:13 schreef verita het volgende:
De nieuwe Funda-site ; ligt het nou aan mij, of vinden meer mensen het absolute bagger?
De foto's zijn echt veel kleiner, je moet nou op pijltjes klikken terwijl je eerst op de foto zelf kon klikken, ik mis de tabbladen, je kunt niet meer vanaf de home een specifiek adres zoeken }:|
De oude site vond ik veel overzichtelijker.

:@ of moet dit in Klaagbaak? :(
De mobiele site was flink verouderd en om eerlijk te zijn vind ik de nieuwe juist een flinke verbetering! Allemaal veel strakker en 'touch-friendly'. Minder grote foto's ben ik het niet mee eens, er is juist een veel grotere focus op foto's, vooral bij de zoekresultaten. En ik kan gewoon foto's vergroten door ze aan te klikken of bladeren door te swipen?

Functioneel zal het hier en daar vast beter kunnen, hopelijk wordt de huidige versie nog doorontwikkeld.
  maandag 7 december 2015 @ 15:24:07 #104
151515 verita
Happy days
pi_158081287
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 13:59 schreef Barrah het volgende:

[..]

De mobiele site was flink verouderd en om eerlijk te zijn vind ik de nieuwe juist een flinke verbetering! Allemaal veel strakker en 'touch-friendly'. Minder grote foto's ben ik het niet mee eens, er is juist een veel grotere focus op foto's, vooral bij de zoekresultaten. En ik kan gewoon foto's vergroten door ze aan te klikken of bladeren door te swipen?

Functioneel zal het hier en daar vast beter kunnen, hopelijk wordt de huidige versie nog doorontwikkeld.
Op pc kan ik ze niet vergroten, ze zijn ongeveer 40% kleiner dan bij de oude site. Uiteraard kan ik op de pc niet swipen. Fijn dat het mobiel beter is, ik blijf het bagger vinden.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 7 december 2015 @ 15:43:06 #105
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158081664
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 13:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik was niet helemaal duidelijk :P
Perilex stopcontact kun je gebruiken voor drie fasen en één nul (krachtstroom, optie 1) maar ook voor twee fasen en twee nullen (twee gewone groepen dus, maar wel aan elkaar gekoppeld in de meterkast als bv fornuisgroep)

[ afbeelding ]
Aangezien jij op een wat ouder flatje in Amsterdam woont (toch?) zul je geen driefasenaansluiting hebben, daarom die 2L2N oplossing (die heel veel v wordt toegepast in woningen)
Ja sorry, was ff op pad. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer elektra door het huis te gaan trekken :@
De keuken hebben we tijdens het verbouwen een aparte groep gegeven. Daar hangt nu aan:
* (horeca) koffiezetapparaat
* boiler
* vaatwasser
* kookplaat (maar dat is puur voor veiligheid en ontsteking)
* koelkast/ vriezer combi.
* afzuigkap
* nog nog een combimagnetron, maar die willen we dus inruilen voor een inbouwoven
O+
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 15:57:39 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158082007
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:43 schreef Saisai het volgende:

[..]

Ja sorry, was ff op pad. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer elektra door het huis te gaan trekken :@
De keuken hebben we tijdens het verbouwen een aparte groep gegeven. Daar hangt nu aan:
* (horeca) koffiezetapparaat
* boiler
* vaatwasser
* kookplaat (maar dat is puur voor veiligheid en ontsteking)
* koelkast/ vriezer combi.
* afzuigkap
* nog nog een combimagnetron, maar die willen we dus inruilen voor een inbouwoven
Dat hangt aan een groep? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158082024
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 15:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat hangt aan een groep? :o
Ah het is dus niet raar dat ik het veel vind
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 16:07:47 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158082292
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:58 schreef Puala het volgende:

[..]

Ah het is dus niet raar dat ik het veel vind
Dat is niet raar nee, alles boven de 2000W (dus oven, boiler, vaatwasser) hoort op een eigen groep.

Is ook helemaal niet handig zo weinig groepen in de keuken :P In de vorige keuken van mijn ouders was het ook niet helemaal optimaal geregeld. We waren keer aan het gourmetten en er stond van alles aan, dat ging goed totdat k slagroom ging mixen. Godverdekut, naar de meterkast, schakelaar om. Hoor ik ineens de mixer op standje turbo weer aan gaan. Mixer niet uitgezet :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 december 2015 @ 16:08:37 #109
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158082315
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 15:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat hangt aan een groep? :o
Ja, alleen geloof ik dat de afzuigkap aan een andere groep zit bij nader inzien.
Vind het niet echt schrikbarend eigenlijk :D Heb meerdere keren alles aangehad (er wordt uitgebreid gekookt/ gebakken in dit huis), nooit fout gegaan :')
O+
pi_158083506
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:13 schreef verita het volgende:
De nieuwe Funda-site ; ligt het nou aan mij, of vinden meer mensen het absolute bagger?
De foto's zijn echt veel kleiner, je moet nou op pijltjes klikken terwijl je eerst op de foto zelf kon klikken, ik mis de tabbladen, je kunt niet meer vanaf de home een specifiek adres zoeken }:|
De oude site vond ik veel overzichtelijker.

:@ of moet dit in Klaagbaak? :(
Verschrikkelijk. Dacht eerst dat ik steeds de mobiele site kreeg, maar het bleek de nieuwe site te zijn. Erg onoverzichtelijk, doe mij die tabbladen maar terug en die foto's hoeven hoeven van mij ook niet full-screen.
  maandag 7 december 2015 @ 17:39:21 #111
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158084574
hmm ik zoek op funda altijd alles via de kaart, die is (nog) hetzelfde..
O+
  maandag 7 december 2015 @ 18:09:39 #112
151515 verita
Happy days
pi_158085171
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:54 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Verschrikkelijk. Dacht eerst dat ik steeds de mobiele site kreeg, maar het bleek de nieuwe site te zijn. Erg onoverzichtelijk, doe mij die tabbladen maar terug en die foto's hoeven hoeven van mij ook niet full-screen.
Full screen????
ik krijg ze 40% kleiner dan normaal, ik gebruik Firefox, jij dan?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_158085403
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:09 schreef verita het volgende:

[..]

Full screen????
ik krijg ze 40% kleiner dan normaal, ik gebruik Firefox, jij dan?
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ingezoomd waren ze groter dan nu, maar ik gebruik de zoom functie dan ook maar zelden. 99% van het aanbod is toch troep, daar hoef ik geen grote foto's van te zien dus die kleine foto's die je eerst kreeg vond ik veel prettiger. Nu zit er zo'n witte rand omheen, kan je ondertussen ook niet meer zien welk huis je aan het bekijken bent (adres). Dat bedoelde ik met "full-screen".
En die hype dat alle informatie maar onder elkaar moet tegenwoordig vind ik ook erg onoverzichtelijk, met die tabbladen is het een keer klikken en je ziet gelijk wat je wil weten.
Vernieuwing is niet altijd beter blijkt maar weer, maar vroeg of laat wen je er toch wel aan.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 18:29:44 #114
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 7 december 2015 @ 19:02:46 #115
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158086750
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Mag ik jullie wijzen op dit uiterst leerzame topic ?
K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten #2
Bedankt Vonk :)
O+
pi_158086764
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Mag ik jullie wijzen op dit uiterst leerzame topic ?
K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten #2
Wat heeft dat topic met de nieuwe site van funda temaken???


:+
  maandag 7 december 2015 @ 19:21:15 #117
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158087369
Vandaag de dag is 60-80% van al het surfverkeer mobiel of tablet. Ook traditionele apparaten zoals laptops en pc's groeien steeds meer naar dergelijke apparaten toe (denk aan convertables). Dan ga je anno nu niet meer 2 aparte websites ontwikkelen en onderhouden (één voor mobiel en één voor 'gewone' bezoekers).

Als de veranderingen die nu zijn doorgevoerd bij Funda niet zouden schuren bij trouwe bezoekers, zou Funda iets niet goed hebben gedaan. De site is vele jaren nauwelijks vernieuwd. Als de veranderingen nauwelijks merkbaar zouden zijn, dan zou men kansen hebben laten liggen.

Ik denk dat 90% van alle fotoformaten op de site groter is geworden. Behalve misschien het maximale formaat. Maar dit wordt op veel apparaten nauwelijks gehaald en men is voor de kwaliteit ook altijd afhankelijk van derden. Ik denk ook dat deze keuze inspeelt op de komst van retina schermen, waar je meer pixels nodig hebt om een afbeelding op hetzelfde formaat te kunnen tonen om gebruik te maken van de scherptemogelijkheden van dit soort schermen.

Het niet langer kunnen zoeken op een specifiek adres is alleen een probleem bij zoeken in straten waar veel huizen te koop staan. Je kunt nog gewoon zoeken op straatnaam. In combinatie met de uitgebreidere zoekfilters en sorteeropties moet het te doen zijn om vrij snel de gezochte woning op je scherm te krijgen.

Swipen op een niet-touch apparaat is trouwens prima mogelijk; houd je muis ingeklikt en sleep de cursor in de gewenste richting. Daarnaast kun je ook heel makkelijk door de foto's bladeren met de pijltjestoetsen op je toetsenbord.

Ik ben het eens dat bepaalde veranderingen flink wennen zijn. Dit betekent nog niet dat de nieuwe site ruk is. Geen verbetering zonder afscheid van wat vertrouwd is.
  maandag 7 december 2015 @ 19:38:54 #118
151515 verita
Happy days
pi_158087886
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:21 schreef Barrah het volgende:
Vandaag de dag is 60-80% van al het surfverkeer mobiel of tablet...

Bla bla heel verhaal

Dit betekent nog niet dat de nieuwe site ruk is. Geen verbetering zonder afscheid van wat vertrouwd is.
Ik vind het nog steeds ruk en bagger. Heb je meegewerkt aan de ontwikkeling ofzo?
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 7 december 2015 @ 19:42:51 #119
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158088018
Nou, ik moet zeggen dat ik ook nooit zo van de leg raak van verandering. Gewoon ff wennen denk ik.
O+
  maandag 7 december 2015 @ 19:50:34 #120
151515 verita
Happy days
pi_158088223
quote:
10s.gif Op maandag 7 december 2015 19:42 schreef Saisai het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ik ook nooit zo van de leg raak van verandering. Gewoon ff wennen denk ik.
Ik normaal ook niet. Ben erg meegaand met verandering.
Maar juist nu baal ik er van. Ik moet nog een woning ermee verkopen en we moeten nog nieuwe kopen. Je wilt niet weten hoeveel tijd we al bespaard hebben doordat ik minutieus de foto's bestudeerd heb en daardoor soms heel snel de conclusie kon trekken dat het voor ons niet geschikt was, en we dus geen tijd hoefden te besteden aan een bezichtiging. (bijvoorbeeld door een elektriciteitsmast verderop).
Dat zie ik nu niet meer door die kleine foto's. Bovendien is het scherm nu voorzien van een wit vlak, waardoor als je zoals ik, echt VEEL zoekt, je niet meer kunt onthouden welke woning het weer was als je door een fotoreeks van 50 stuks bent gegaan. Vroeger (jawel) stond het adres nog boven de foto's....
Voor mij betekent dit een kleine ramp, iig.Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Enneuh, niet iedereen is de hele dag met zijn debieltje bezig, gros van de mensheid werkt nog gewoon op pc (denk alleen al aan de ouderen en de werkenden). Dus om nou te insinueren dat een site geen bestaansrecht heeft op de pc, dat gaat me te ver.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 7 december 2015 @ 19:54:14 #121
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158088337
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:50 schreef verita het volgende:

[..]

Ik normaal ook niet. Ben erg meegaand met verandering.
Maar juist nu baal ik er van. Ik moet nog een woning ermee verkopen en we moeten nog nieuwe kopen. Je wilt niet weten hoeveel tijd we al bespaard hebben doordat ik minutieus de foto's bestudeerd heb en daardoor soms heel snel de conclusie kon trekken dat het voor ons niet geschikt was, en we dus geen tijd hoefden te besteden aan een bezichtiging. (bijvoorbeeld door een elektriciteitsmast verderop).
Dat zie ik nu niet meer door die kleine foto's. Bovendien is het scherm nu voorzien van een wit vlak, waardoor als je zoals ik, echt VEEL zoekt, je niet meer kunt onthouden welke woning het weer was als je door een fotoreeks van 50 stuks bent gegaan. Vroeger (jawel) stond het adres nog boven de foto's....
Voor mij betekent dit een kleine ramp, iig.Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Enneuh, niet iedereen is de hele dag met zijn debieltje bezig, gros van de mensheid werkt nog gewoon op pc (denk alleen al aan de ouderen en de werkenden). Dus om nou te insinueren dat een site geen bestaansrecht heeft op de pc, dat gaat me te ver.
Ik gebruik ook gewoon mijn laptop hoor, ik vind funda met mijn mobiel sowieso niet handig, nu niet maar daarvoor ook al niet. Inderdaad, door de kleine foto's.
Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt. Ik zie nog steeds gewoon de adressen erbij staan? :{
O+
  maandag 7 december 2015 @ 19:56:46 #122
151515 verita
Happy days
pi_158088402
Als je op de eerste grote foto klikt, krijg je in Firefox een beeldvullend scherm met onder en boven een groot wit vlak. Het adres is niet te zien. Pas als je de fotoserie wegkruist, kom je weer bij het adres.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  maandag 7 december 2015 @ 20:01:34 #123
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158088520
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:56 schreef verita het volgende:
Als je op de eerste grote foto klikt, krijg je in Firefox een beeldvullend scherm met onder en boven een groot wit vlak. Het adres is niet te zien. Pas als je de fotoserie wegkruist, kom je weer bij het adres.
O dat. Ja, dat vind ik niet zo erg :@ Ik bewaar alle woningen die ik wat vind, zo kan ik ze altijd terugvinden.
Je kunt het adres nog wel in je adresbalk zien als je foto's kijkt.
O+
  maandag 7 december 2015 @ 20:40:25 #124
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_158089805
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 16:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is niet raar nee, alles boven de 2000W (dus oven, boiler, vaatwasser) hoort op een eigen groep.

Is ook helemaal niet handig zo weinig groepen in de keuken :P In de vorige keuken van mijn ouders was het ook niet helemaal optimaal geregeld. We waren keer aan het gourmetten en er stond van alles aan, dat ging goed totdat k slagroom ging mixen. Godverdekut, naar de meterkast, schakelaar om. Hoor ik ineens de mixer op standje turbo weer aan gaan. Mixer niet uitgezet :')
oeps :')

Ik kom er net achter dat ik volgens mij nog een hele groep over heb.
We hebben dit hele huis omgegooid en daardoor ook de groepen wat anders verdeelt. Volgens mij, (maar dat test ik morgen even) hangt er alleen een wekker en een lampje aan één van de groepen die ook wel bij een andere op kan.

Ik zal er morgen bij daglicht eens even netjes voor gaan zitten en alles goed documenteren :Y)
O+
  dinsdag 8 december 2015 @ 00:45:46 #125
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158097136
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 19:38 schreef verita het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds ruk en bagger. Heb je meegewerkt aan de ontwikkeling ofzo?
Nee, heb er niet aan meegewerkt. Maar dit soort projecten is wel mijn dagelijks brood dus vandaar dat ik er wel iets anders tegenaan kijk dan de doorsnee bezoeker :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')