Hoe lang duurt dat versneld opwarmen? Het klinkt alsof je dan nog steeds best lang moet opwarmen. Wat gebeurt er in die tijd met de verwarming in je huis?quote:Op zondag 29 november 2015 09:39 schreef outoftheblue het volgende:
Standaard zit er een 3 KW elektrisch verwarmingselement in jacuzzi's. Je kunt met een WW sowieso een snellere opwarmtijd krijgen. Ideaal natuurlijk, want dat betekent dat de jacuzzi niet altijd op 37C hoeft te staan als je er niet vaak in zit. Scheelt weer energie.
Het hele jaar door het water op temperatuur houden kan ook uiteraard.quote:Op zondag 29 november 2015 16:12 schreef henkje1234567890 het volgende:
hij hoeft toch niet zoveel op te warmen? je laat hem toch niet afkoelen tot 15 gaden??
normaal is het alleen op tempratuur houden, dus dan is het maar een half graadje opwarmen
alleen bij opnieuw vullen duurt het opwarmen langer
1,50 per dag betekent 312 W aan elektrisch vermogen gedurende de gehele dag.quote:Op zondag 29 november 2015 18:50 schreef outoftheblue het volgende:
De meeste fabrikanten zetten er een 3 KW elektrische heater in. Ze raden daarbij aan om het water constant op temperatuur te houden. Dat kan wel, zeggen de fabrikanten dan, een jacuzzi hoeft steeds maar een halve graad te verwarmen en kost op die manier maar ¤1,50 per dag. Ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar slechte marketing is het zeker!
Met vullen en daarna opwarmen met een elektrische heater ben je twee dagen bezig. En op koude dagen zoals deze, kost het (1200 liter) warm houden zo'n 4 euro per dag! Afhankelijk van de opstelling, kan je met een warmtewisselaar zo'n 6 tot 12 graden per uur verwarmen. Als je er dus niet elk weekend in zit, is een WW veel makkelijker en voordeliger.
Ik neig meer naar de 44KW, omdat 1. mijn CV water staat kouder dan de gemiddelde woning (60C) en 2. het CV water krijgt meer tijd om warmte af te geven = betere retourtemperatuur.
houtkachel en WW voor als je geen zin hebt om een vuurtje te stokenquote:Op zondag 29 november 2015 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
1,50 per dag betekent 312 W aan elektrisch vermogen gedurende de gehele dag.
Dan heeft die jacuzi wel een behoorde isolatie....
4 euro per dag betekent dus 833 W aan elektrisch vermogen gedurende de gehele dag.
De 1200l is uiteraard wel een behoorlijke massa maar mijn gevoel zegt dat je water niet op temperatuur kan blijven houden met 833 W aan elektrisch vermogen....
Ik zou zelf het water verwarmen met een houtkachel en een WW. Veel goedkoper en met de klimaattop in het verschiet ook nog co2 neutraal
Kan prima, mits voldoende geisoleerd en deksel erop.quote:Op zondag 29 november 2015 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]...
De 1200l is uiteraard wel een behoorlijke massa maar mijn gevoel zegt dat je water niet op temperatuur kan blijven houden met 833 W aan elektrisch vermogen....
...
Per uur, per dag, per nacht. per 3 uur, 4 minuten en 5 seconde, of per hoeveel tijd?quote:Op woensdag 2 december 2015 18:15 schreef TR08 het volgende:
Een volle kW warmte verlies is best veel.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:52 schreef hottentot het volgende:
Als de Jacuzzi buiten staat zou ik er gezellig een houtkachel naast zetten en daar de leiding 10,20 30X doorheen voeren (naar gelang capaciteit)
1 kW is 1000J per seconde. Dat is wat ik bedoel. 1kW punt.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Per uur, per dag, per nacht. per 3 uur, 4 minuten en 5 seconde, of per hoeveel tijd?
Per uur is het 1 kwh, per week is het 168 kwh en per 3 uur 4 minuten 3 en 5 seconde is het 3,06 kwh.
Dus wat bedoel je?
Dat is inderdaad echt flink, dan heb je gelijk. Maar je schreef dat het veel energie (of warmte, maar dat is in deze context hetzelfde), maar het is veel vermogen. Energie en vermogen zijn niet hetzelfde, maar dat weet jij als ik het zo leesquote:Op woensdag 2 december 2015 20:01 schreef TR08 het volgende:
[..]
1 kW is 1000J per seconde. Dat is wat ik bedoel. 1kW punt.
Klopt, die 833W is omgerekend naar het verbruik die de leverancier zegt per dag.quote:De 833W waar jij aan refereerde is dus 83,3% van 1 kW.
Klopt, ik bedoelde een vermenigvuldiging, dus zoveel vermogen gedurende een tijdsintervalquote:kW per tijdseenheid is een onzin eenheid, tenzij je het over op- en afregelsnelheden van bijvoorbeeld een elektrische generator hebt. Maar dat is hier niet echt het onderwerp van gesprek geloof ik.
Ik weet het wel hoor, jij dus ookquote:Misschien moet jij je even inlezen in het verschil tussen een kW en een kWh?
Dat helpt om dezelfde taal te spreken
quote:Op zondag 29 november 2015 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar 'luxe mag iets kosten' is een beetje een understatement bij een dergelijk bedrag voor een eigenlijk idioot iets. Moet je verder zelf weten natuurlijk. Maar doe niet alsof het zo'n rationele keuze isquote:Op zondag 6 december 2015 11:30 schreef henkje1234567890 het volgende:
hier staat de jacuzzi gewoon het hele jaar op 38,5 graden.
kost in de winter iets meer dan in de zomer, denk dat het zoiets als 2,5 tot 3 euro per dag gemiddeld kost.
luxe mag toch wel iets kosten??
als je een goede koopt, zijn die goed geïsoleerd, ze gaven ons de tip, om hem op rubber tegels te zetten, zodat je minder warmteverlies naar beneden hebt.
ik heb er nu isolatie onder, en de zijkanten ook nog extra glaswol in gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |