Woonkamer is een teringzooi waarbij boeken, studiemateriaal, computerspullen (lege kasten, onderdelen, cd-roms etc), een wasrekje met nog wat was en restanten van leeggegooide rugzakken een competitie voeren om de kleine ruimte.
Keuken is ondertussen een nieuwe Zoo in Nederland met diverse flora en fauna. Kastjes zijn leeg. Afwas verspreid over hele aanrecht, fornuis en keukenvloer. Tevens verspreid het zich.
Slaapkamer met beddengoed dat maar eens gewassen moet worden, overal wasgoed waarvan ik niet goed meer kan zien of het reeds gewassen was of nog gewassen moest worden. Kledingkast is vrijwel leeg. Tevens ligt er nog een volle koffer van de vakantie waarvan de onhoud al wat naar buiten is komen zetten, maar niet overtuigend.
wc heeft nog steeds geen licht en ik gebruik toiletten nu bijna overal zonder lampje zo ben ik eraan gewend geraakt... redelijk schoon toilet, maar prullenbakje met wcrolletjes (verder niets) stroomt over
douche is schoon door van die kant&klaar doucheschoonmaakdingen
kelder....daar wilde de recherche niet eens aan beginnen bij de huiszoeking, sindsdien niets aan veranderd. Je denkt: het valt wel mee! Je doet de deur open en voelt hartkloppingen en smijt de deur snel weer toe.
Mijn ouders komen op mijn verjaardag!!! Help!!
Tips voor snel en grondig schoonmaken, opruimen, puin ruimen gewenst
(ps: ook de ramen mogen wel eens gelapt worden in het hele huis...)
ik zou beginnen met een container te huren.
Hoef je voortaan alleen nog maar de pannen af te wassen.
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef BobRooney het volgende:
Ik heb dat ook....ik zet altijd gewoon lekker muziek op....en begin gewoon, waar maakt dan niet echt uit. Binnen een uur ben ik dan klaar.
Geloof me: de afwas zal al zo'n 4 uur duren.
En het kan geen kwaad om een voorraadje lampjes in huis te hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 20-11-2002 15:52]
quote:Voor de verjaardag zelf een prima oplossing.
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef Joene het volgende:
*gooi alles weg* , lijkt me in dit geval de beste oplossing
koop plastic bordjes en bestek en drinkbekers !
* Isabeau noteert: plastic bestek inslaan
quote:Je kan het beter in een keer goed doen, duurt iets langer maar als je eenmaal bent begonnen heb je het lastigste al achter de rug (jezelf ertoe dwingen op te ruime), zonde dan om die kans om het echt eens opgeruimd te krijgen te verspelen..
Op woensdag 20 november 2002 15:51 schreef Jordy-B het volgende:
je begint met de kamer, de keuken en het toilet. Maak gewoon schoon wat mensen het eerst zien. Als je bij je verjaardag een deel niet klaar hebt (bijvoorbeeld de bovenverdieping) wordt dat automatisch verboden gebied.
quote:Ja...dat denk je maar...dat heb ik ook als ik er van een afstandje naar kijk....dan denk je echt dat je er nooit doorheen komt.
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef Isabeau het volgende:[..]
![]()
![]()
Geloof me: de afwas zal al zo'n 4 uur duren.
Okay...ik speel dan wel vals....heb een afwasmachine.
quote:Das idd een goeie ja dat helpt echt
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef BobRooney het volgende:
Ik heb dat ook....ik zet altijd gewoon lekker muziek op....en begin gewoon, waar maakt dan niet echt uit. Binnen een uur ben ik dan klaar.
Is trouwens al ergens een topic over!
Niet bedoeld als vraag om slotje maar als hulp zodat je even kan kijken of daar nog meer tips zijn.
quote:Je kent m'n moeder nog niet
Op woensdag 20 november 2002 15:51 schreef Jordy-B het volgende:
je begint met de kamer, de keuken en het toilet. Maak gewoon schoon wat mensen het eerst zien. Als je bij je verjaardag een deel niet klaar hebt (bijvoorbeeld de bovenverdieping) wordt dat automatisch verboden gebied.En het kan geen kwaad om een voorraadje lampjes in huis te hebben.
Enne, het licht is stuk...lampje vervangen helpt niet, ik moet met de draadjes klooien en heb er geen licht bij want geen raampje oid in toilet (vicieuze cirkel)
quote:Moet je het wel weggooien na gebruik
Op woensdag 20 november 2002 15:52 schreef Isabeau het volgende:[..]
Voor de verjaardag zelf een prima oplossing.
Je kunt ook gewoon alles aan de kant schuiven; kleedje erover heen en klaar!
By the way: het is een studentenhuis zeker? Dan mag een beetje rotzooi wel denk ik!
quote:plastic bestek is kut, imo. plastic bordjes kunnen wel, maar met plastic bestek valt met de beste wil van de wereld niet te eten. Je vorkje is na 3 keer prikken zó krom dat 't niet meer gebruikt kan worden, en je mes is gewoon niet scherp en niet hanteerbaar. Lepels hebben meestal zo'n scherpe rand waaraan je je mond openhaalt.
Op woensdag 20 november 2002 15:52 schreef Isabeau het volgende:[..]
Voor de verjaardag zelf een prima oplossing.
quote:Isabeau die nooit boos is, is nu wel boos!
Op woensdag 20 november 2002 15:53 schreef UnleashMitch het volgende:Das idd een goeie ja dat helpt echt
Wel echt lekker muziek die lekker hard kan!.
quote:kaarsje neerzetten (en/of een campinglamp (op electriciteit))
Op woensdag 20 november 2002 15:53 schreef Isabeau het volgende:[..]
Je kent m'n moeder nog niet
(die ben je zo kwijt en dan is ze in je slaapkamer het bed aan het opmaken)
Enne, het licht is stuk...lampje vervangen helpt niet, ik moet met de draadjes klooien en heb er geen licht bij want geen raampje oid in toilet (vicieuze cirkel)
quote:Ze komen 's middags. Kreeg al de neiging om te zeggen: joh, doe geen moeite! Ik vier m'n verjaardag wel bij jullie
Op woensdag 20 november 2002 15:55 schreef Jordy-B het volgende:[..]
kaarsje neerzetten (en/of een campinglamp (op electriciteit))
(en het is geen studentenhuis....)
quote:Het schoonmaken word dan een stuk leuker ook...
Op woensdag 20 november 2002 15:53 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Das idd een goeie ja dat helpt echt
Wel echt lekker muziek die lekker hard kan!.
quote:Prima oplossing, lieverd
Op woensdag 20 november 2002 15:55 schreef golfer het volgende:
Gemeente-reinigingsdienst laten komen.
quote:hier hebben alle deuren een slot
Op woensdag 20 november 2002 15:53 schreef Isabeau het volgende:[..]
Je kent m'n moeder nog niet
(die ben je zo kwijt en dan is ze in je slaapkamer het bed aan het opmaken)
En als je schoonmaakt moet je altijd zorgen dat je juist de onzichtbare plekjes schoonmaakt (bovenkant van die hoge kast, bijvoorbeeld), want daar haalt je moeder vast en zeker de vinger overheen.
quote:En het huis naast je wordt ook meteen een stuk leger/schoner.
Op woensdag 20 november 2002 15:56 schreef BobRooney het volgende:[..]
Het schoonmaken word dan een stuk leuker ook...
En als tip: gewoon beginnen met de kleine dingen opruimen die overal rond slingeren, het lijkt niet op te schieten maar uiteindelijk is het toch schoon
[Dit bericht is gewijzigd door UnleashMitch op 20-11-2002 15:58]
quote:maar als er geen raampje is, is het altijd donker... of het nou middag of avond is.
Op woensdag 20 november 2002 15:56 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ze komen 's middags. Kreeg al de neiging om te zeggen: joh, doe geen moeite! Ik vier m'n verjaardag wel bij jullie
(en het is geen studentenhuis....)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |