abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157832548
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een mooie set DAP+hoofdtelefoon voor weinig. Dan is dit het juiste forum lijkt me.

Qua hoofdtelefoon (on ear) heb ik een besluit genomen dat de Takstar Hi 2050 de bestbuy moet zijn, gezien de vele lovende reviews in relatie tot de lage prijs van nog geen ¤ 35,-.

Echter een spelertje mist nog.
Ik kan gaan voor mijn telefoon als geluidsbron, maar wil eigenlijk iets wat de functionaliteiten van een Fiio X1 heeft. Niet enkel afspelen van mp3, maar meer dus.
Ook een goede ingebouwde DAC en een goede versterker is belangrijk.
De Takstar hoofdtelefoon schijnt 60 ohms drivers te hebben dus vraagt wel het nodige.

Onder de streep, wie kent er wat DAPs die concurrerend zijn met de Fiio X1 (¤ 119,-) qua prijs en minimaal hetzelfde leveren aan functionaliteit en vermogen?
audioformaten Lossless Flac of iets dergelijks: 192 khz/24 bits.

greetz,
j0p3Y
pi_157833340
Waarom eigenlijk geen Fiio X1? Die speelt toch ook gewoon flac af?
En hij is krachtig genoeg om een 60 ohms hoofdtelefoon aan te sturen.

Die 192KHz/24 bits heeft alleen zin als je bronmateriaal ook van die kwaliteit is. Verreweg de meeste muziek is 16 bits en dat is ook toereikend tenzij je naar muziek met veel dynamiek luistert. Dan heb je het eigenlijk alleen over klassieke muziek, maar dan kan je je afvragen of jouw hoofdtelefoon wel zo'n handige keus is. 24 bits is met name in de studio handig om in op te nemen, zodat je headroom hebt voor de (16 bits) eindmix. Dus je kan je afvragen of je er goed aan doet om daar een punt van te maken.

Maar de X1 tikt alle boxjes, volgens mij. Dus waarom dan niet gewoon die nemen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 26-11-2015 14:14:55 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 21:50:25 #3
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_157910679
Ik kwam met dezelfde zoektocht terecht op de XDUUO X3 (zelfde prijsklasse als de Fiio X1), al zou de XDUOO X2 (half zo duur) ook al aardig zijn geweest. Maar ik wilde een ruime soundstage, en de X3 kan twee geheugenkaartjes van 128 Gb per stuk aan. Nu ook nog eens in de aanbieding bij Banggood!
(Hoewel ik 'm van Sint krijg heb ik 'm toch al even uitgetest. Heel helder geluid vind ik. Goede review op Head-fi is herkenbaar.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')