abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157806155
Hallo lezers,

Ik ben derdejaars student en ik zou graag stage lopen. Ik heb, vooral via internet, vernomen dat het voor universitaire studenten redelijk 'normaal' is om een zomerstage te lopen. Dit vooral omdat (mijn) universitaire studie hier, in tegenstelling tot hbo, geen ruimte voor heeft in het cirriculum.

Ik zat al een beetje te kijken op de sites van verschillende corporate's en bijvoorbeeld financiële instellingen etc. en het valt me op dat er (nagenoeg) helemaal geen info te vinden is over de eventuele mogelijkheden tot het lopen van een zomerstage. Bestaat zoiets in Nederland uberhaupt of is het meer iets voor in de angelsaksische wereld? Of ben ik gewoon iets te vroeg?

Bij voorbaat dank,
Groeten
  woensdag 25 november 2015 @ 11:27:29 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_157806394
Gewoon beetje rondmailen, meeste bedrijven hebben sowieso weinig informatie over stages op de site.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_157811627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:13 schreef ulq het volgende:
Hallo lezers,

Ik ben derdejaars student en ik zou graag stage lopen. Ik heb, vooral via internet, vernomen dat het voor universitaire studenten redelijk 'normaal' is om een zomerstage te lopen. Dit vooral omdat (mijn) universitaire studie hier, in tegenstelling tot hbo, geen ruimte voor heeft in het cirriculum.

Ik zat al een beetje te kijken op de sites van verschillende corporate's en bijvoorbeeld financiële instellingen etc. en het valt me op dat er (nagenoeg) helemaal geen info te vinden is over de eventuele mogelijkheden tot het lopen van een zomerstage. Bestaat zoiets in Nederland uberhaupt of is het meer iets voor in de angelsaksische wereld? Of ben ik gewoon iets te vroeg?

Bij voorbaat dank,
Groeten
Welke opleiding doe je en heb je een beetje een idee welke sector je in wil?
pi_157819042
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:18 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Welke opleiding doe je en heb je een beetje een idee welke sector je in wil?
Economie & Bedrijfseconomie, EUR. Weet inderdaad al 'een beetje' welke sector ik in wil.
pi_157824484
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:14 schreef ulq het volgende:

[..]

Economie & Bedrijfseconomie, EUR. Weet inderdaad al 'een beetje' welke sector ik in wil.
Financiële sector dan neem ik aan, heb je al enige idee welke segment daarvan, bijvoorbeeld de accountancy, investment banking etc.?

Bij investment banking is het inderdaad gebruikelijk om in je 3e jaar in de zomer een stage van zo'n twee maanden te lopen, vaak in Londen. In de accountancy zijn stages ook gebruikelijk alhoewel dat dan weer niet per se in de zomer hoeft en bovendien gewoon in Nederland kan.
pi_157926926
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:54 schreef management.consulted het volgende:

[..]

Financiële sector dan neem ik aan, heb je al enige idee welke segment daarvan, bijvoorbeeld de accountancy, investment banking etc.?

Bij investment banking is het inderdaad gebruikelijk om in je 3e jaar in de zomer een stage van zo'n twee maanden te lopen, vaak in Londen. In de accountancy zijn stages ook gebruikelijk alhoewel dat dan weer niet per se in de zomer hoeft en bovendien gewoon in Nederland kan.
Nouja, een IB-stage is niet echt een stage voor de gemiddelde economie student :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')