abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2015 @ 10:54:05 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157805812

In het onderstaande review beschrijf ik objectief mijn ervaringen met de No.1 S3 Smartwatch, een chinees horloge te verkrijgen tegen een redelijk scherpe prijs als je dat vergelijkt met de westerse smartwatch prijzen. Voor de $56,99 die dit horloge kost verwacht ik geen high end smartwatch zoals de apple watch. Wel hoop ik dat het horloge aan een aantal voorwaarden kan voldoen. Ik vind dat iedere smartwatch tenminste een dag mee zal moeten gaan en het verbinden met een telefoon moet soepel verlopen. Daarnaast zal ik kijken naar de kwaliteit van de meegeleverde apps zoals de stappenteller en hartslagmeter.

Het horloge wordt geleverd in een compact wit doosje. In het doosje vind je het horloge, de oplader van het horloge en een korte handleiding. Het wordt verder nog geleverd met een (voor bevestigde) screen protector.

Specificaties
• Chip type: MTK 2502
• Gewicht: 53.6 gram
• Grootte: 52 x 41 x 12 mm
• ROM: 128M
• Waterdicht: Ja
• Bluetooth versie: Bluetooth 4.0
• Scherm grootte: 1.22 inch
• Scherm resolutie: 240 x 204 pixels
• Compatible met: Android en iOS
• Batterij type: 350 mAh high-capacity polymer
• Talen: English, Chinese, German, Spanish, Italian, French, Portuguese (Portugal), Portuguese (Brazil), Russian, Turkey (geen Nederlands)

Functies
• Sim kaart support (Micro SIM)
• Bluetooth opties: Notificaties ontvangen, music control, camera control
• Telefoon opties: Bellen, SMSen, adresboek, logboek
• Health tracker: Bewegings herinnering, slaap monitor, hartslag monitor, UV meter en pedometer
• Telefoon verloren/zoeken: Ja
• Overige opties: Alarm, agenda, rekenmachine, stopwatch, video speler, afbeeldingen bekijken, smart wake

De aan mij geleverde versie van de smartwatch is het zwarte exemplaar, maar het horloge is ook verkrijgbaar in brons en zilver. Bij het zwarte exemplaar is een zwart leren bandje geleverd. Hiermee heeft het horloge een simpel uiterlijk en is daarmee goed voor dagelijks gebruik. Het scherm van het horloge is redelijk scherp, al zie je zo nu en dan nog wel een kartelrandje. Er zijn drie verschillende ontwerpen voor de klok, waarvan twee digitaal en drie analoog. De analogen klokken zijn mooi weergegeven, maar erg druk. Zelf mis ik een wat minimalistischer ontwerp. Helaas is het horloge ook wat aan de dikke kant (12 mm), waardoor het wat lomp overkomt. Het bandje van het horloge bevat ook de hartslagsensor, dit maakt het niet of heel lastig te vervangen.

De software op het horloge is soepel in het gebruik. Het horloge kan worden geactiveerd door gebruik te maken van de home knop aan de zijkant van het horloge, of door gebruik te maken van de “smart wake” functionaliteit. Deze activeerd het horloge wanneer je deze omhoog beweegt. Door naar links en rechts te swipen kan je door de verschillende menu’s navigeren om vervolgens een van de verschillende apps te starten. Ook kan het horloge via bluetooth gekoppeld worden met een Android of iOS apparaat. De app die hiervoor nodig is kan, hoewel dit niet duidelijk is aangegeven, geinstalleerd worden vanuit de Google Play Store. Zoek hiervoor op “Fundo Wear”.

Features
Op het horloge staan een aantal apps en met bluetooth kan een Android of iOS apparaat gekoppeld worden. Ik zal de belangrijkste functionaliteit die hiermee geboden wordt bespreken. Zelf heb ik een Android telefoon die versie 4.2 draait. Connectie maken met de telefoon is simpel, zorg dat de telefoon zichtbaar is en vervolgens kan vanaf het horloge een connectie gemaakt worden met de telefoon. Als de app geïntalleerd is ontvang je hierna automatisch alle notificaties van je telefoon op de smartwatch. In mijn geval ontving ik nogal veel notificaties wat na een tijdje vervelend werd. Gelukkig kan je in de app instellen welke apps wel en geen notificaties naar het horloge mogen sturen. Ook kan je een inkomende oproep accepteren en beantwoorden via het horloge. Zelf bel ik liever met mijn telefoon, maar de functionaliteit werkt prima. Tot slot zijn er nog een aantal gezondheids-gerelateerde apps te vinden, namelijk een hartslagmeter, een stappenteller, een slaapmonitor en een app die je herinnert zo nu en dan even te bewegen. De apps werken goed en de data kan gesynct en opgeslagen worden op de telefoon.

Batterij
Bij normaal gebruik (horloge verbonden met telefoon, zo nu en dan notificaties ontvangen, stappenteller aan, een keer bellen) gaat het horloge een goede dag mee. Het is dus aan te raden het horloge iedere avond even aan de oplader te hangen. Bij het horloge is een soort dock meegeleverd waar het horloge ingeklikt kan worden waardoor het horloge makkelijk op te laden is.

Standalone gebruik
Een leuke feature is dat het horloge ook los te gebruiken is als telefoon, aangezien er ook een simkaart in kan. Hoewel je dit waarschijnlijk niet als vervanging voor je telefoon wil gebruiken, kan dit handig zijn op momenten dat je geen telefoon wil meenemen. Op een festival bijvoorbeeld. Een minpuntje is wel dat het niet mogelijk is een externe koptelefoon aan te sluiten, bellen kan dus alleen via de luidspreker. Daarnaast kunnen er ook smsjes ontvangen en verzonden worden via het horloge. Dit werkt, al is het scherm wel wat klein voor het typen van smsjes. Ik heb het dus wel eventjes geprobeerd met een sim-kaartje (micro sim), maar eigenlijk heb ik het toestel vooral in combinatie met m’n android telefoon gebruikt. Ja het werkt zo los als telefoon, maar in het dagelijks leven is het toch is het niet ideaal z’n klein schermpje. Al zie ik mezelf toch wel tijdens festivals even switchen naar smartwatch-telefoon only bijvoorbeeld.

Het horloge is goed geprijsd en bevat de belangrijkste functionaliteit. Wanneer je zoekt naar een horloge met wat meer functionaliteit, zoals het installeren van apps of nieuwe designs voor het horloge schiet dit horloge te kort. De simkaart functionaliteit is leuk, hoewel het horloge vaak in combinatie met een telefoon gebruikt zal worden. De geluidskwaliteit tijdens het bellen is matig en het is onhandig dat er geen koptelefoon op het horloge aangesloten kan worden. Toch kan deze functionaliteit handig zijn, op een festival of als je zit te werken en niet je telefoon aan je oor wil houden bijvoorbeeld. Het is wel duidelijk dat deze smartwatch bedoeld is voor de chinese markt. Het engels binnen de app laat te wensen over en zo nu en dan kom je nog een keer een chinees teken tegen. Toch is dit voor de prijs een prima horloge. De batterij gaat lang genoeg mee en de meegeleverde functionaliteit werkt goed. Als je zoek naar een simpele smart watch is de NO.1 S3 Smartwatch een prima optie.

Pluspunten
• Bevat de belangrijkste functionaliteit, zoals het ontvangen van notificaties
• Batterij gaat een goede dag mee
• De software hapert niet
• Gezondheids apps werken goed

Minpunten
• Een wat lomp design
• Weinig variatie in de ontwerpen van de klokken
• Er kunnen geen nieuwe apps geinstalleerd worden
• Geen mogelijkheid een koptelefoon aan te sluiten

Voor meer informatie over deze smartwatch kan je op de website van No.1 watch kijken hier. En deze smartwatch is te koop bij oa Gearbest, voor een bedrag van ongeveer 50 euro (afhankelijk van coupons en actie etc.).

[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 26-11-2015 10:49:36 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')