abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157917041
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee hoor , ik heb je de uitzonderingen verteld van de afgelopen jaren , dat is geen vrijheid van meningsuiting . Het is wel duidelijk dat je de status quo niet lastig mag vallen of hun positie mag bekritiseren . We leven echt in een hypocriete wereld waar vrijheid van meningsuiting een media dag hype is waar je ff met een bordje je suis charlie roept en oorlogsmisdadigers even een veer in hun kont steken en als ze weer terug zijn van hun pr uitje journalisten oppakken en vermoorden .

[..]

Nee hoor bij het koningshuis maakt het niet uit of je gewoon vredig stilstaat met een bord , je word altijd gearresteerd .
Nee hoor. Met Koningsdag in Dordt heb ik tientallen mensen met protestborden ("ik ben geen onderdaan" etc en meer in die trent) gezien die daar gewoon stonden en door t publiek liepen. Pplitie liet ze met rust.

Ik denk dat je doelt op die johljanneke die onterecht werd opgepakt tijdens de inauguratie van WA. Daar zijn (bewust?) fouten gemaakt door de politie. Ik denk dat ze dat bewust hebben gedaan, net als ze met Pegida demonstraties in Utrecht deden. Ze arresteren iemand of verbieden een bord/spandoek, maken daarna nederig excuses maar het doel is dan allang behaald, het niet aanwezig laten zijn van iets of iemand op die demonstratie

[ Bericht 10% gewijzigd door kalinhos op 30-11-2015 10:41:47 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 30 november 2015 @ 10:37:10 #77
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157917180
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 10:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee hoor. Met Koningsdag in Dordt heb ik tientallen mensen met protestborden ("ik ben geen onderdaan" etc en meer in die trent) gezien die daar gewoon stonden en door t publiek liepen. Pplitie liet ze met rust.

Ik denk dat je doelt op die johljanneke die onterecht werd opgepakt tijdens de inauguratie van WA.

dit!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 30 november 2015 @ 10:57:17 #78
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157917445
Je mag tegen onze Oranje uitkeringstrekkers protesteren maar niet in groepsverband dus in je uppie en dan nog word je scherp in de gaten gehouden en kun je worden opgepakt. Lijken wel kleine dictatortjes onze oranje appeltjes :@
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 30 november 2015 @ 11:11:05 #79
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157917639
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:57 schreef controlaltdelete het volgende:
Je mag tegen onze Oranje uitkeringstrekkers protesteren maar niet in groepsverband dus in je uppie en dan nog word je scherp in de gaten gehouden en kun je worden opgepakt. Lijken wel kleine dictatortjes onze oranje appeltjes :@
Ik zou zeggen, stuur berichtje naar Summers spreek wat af voor de volgende Koningsdag ;)
Om maar even wat te noemen.
Op utrecht centraal waren ze gisteren nog aan het protesteren tegen zwarte piet btw ;)
  maandag 30 november 2015 @ 11:28:13 #80
189978 controlaltdelete
pi_157917859
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, stuur berichtje naar Summers spreek wat af voor de volgende Koningsdag ;)
Om maar even wat te noemen.
Op utrecht centraal waren ze gisteren nog aan het protesteren tegen zwarte piet btw ;)
Ik wil daar alleen mee aangeven dat je een demonstratie in groepsverband tegen de Oranjes op je buik kan schrijven en dat in een land wat (zogenaamd) de (schijn)democratie hoog in het vaandel heeft staan. In je uppie met een bordje zwaaien schiet niet zoveel op en dan nog word je in de gaten gehouden en/of opgepakt. Dat in de gaten houden daar blijven ze nadien nog wel even mee doorgaan.

Wat dat met demo Zwarte Piet heeft te maken is me niet helemaal duidelijk want demonstreren tegen het koningshuis kun je het op deze wijze niet echt noemen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 30 november 2015 @ 11:44:14 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157918149
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:28 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik wil daar alleen mee aangeven dat je een demonstratie in groepsverband tegen de Oranjes op je buik kan schrijven en dat in een land wat (zogenaamd) de (schijn)democratie hoog in het vaandel heeft staan. In je uppie met een bordje zwaaien schiet niet zoveel op en dan nog word je in de gaten gehouden en/of opgepakt. Dat in de gaten houden daar blijven ze nadien nog wel even mee doorgaan.

Wat dat met demo Zwarte Piet heeft te maken is me niet helemaal duidelijk want demonstreren tegen het koningshuis kun je het op deze wijze niet echt noemen.
Tja dan sta je een beetje alleen, dus delen niet veel mensen je mening.
Of mensen maken er zich gewoon niet druk over en hebben geen behoefte er aan om ervoor te gaan demonstreren.
pi_157918184
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:07 schreef Szikha2 het volgende:

Ik snap wat je wilt zeggen maar feit blijft dat dit topic in BNW staat en niet NWS dus dat hier weldegelijk de ruimte is om het over die onderwerpen op die manier te hebben.

Ik zie ook geen inperking van vrijheden zoals die door anderen wordt genoemd overigens. Dus ik wacht nog steeds af op concrete voorbeelden dat we vrijheden kwijt zijn in Nederland.
  maandag 30 november 2015 @ 11:53:19 #83
189978 controlaltdelete
pi_157918316
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 11:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Tja dan sta je een beetje alleen, dus delen niet veel mensen je mening.
Of mensen maken er zich gewoon niet druk over en hebben geen behoefte er aan om ervoor te gaan demonstreren.
Ook al heeft men de behoefte protesteren tegens ons koningshuis mag niet in een groep. Wat is nou een demonstratie in je uppie, dat snap jij ook wel lijkt me?
pi_157918362
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ook al heeft men de behoefte protesteren tegens ons koningshuis mag niet in een groep. Wat is nou een demonstratie in je uppie, dat snap jij ook wel lijkt me?
Zolang je een vergunning hebt aangevraagd mag je gewoon demonstreren. Die mensen die dit jaar "apart" stonden van elkaar hebben dat gedaan zodat ze geen vergunning hoefden aan te vragen.
  maandag 30 november 2015 @ 11:58:52 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157918410
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als er behoefte aan is zal het gebeuren.
Je moet wel opletten dat in Nederland gewoon gedemonstreerd mag worden, je moet het alleen aangeven bij de gemeente.
De reden is simpel de gemeente wil hier gewoon van op de hoogte wordeen gebracht ivm ongeregeldheden.
Je mag niet zomaar in de cel gegooid worden omdat je aan het demonstreren gaat.
Mocht je verdere informatie er over willen hebben verwijs ik je naar het juridisch loket bij jou in de buurt.
of lees dit even door
http://www.denhaag.nl/hom(...)ties.htm?channel=pdf
pi_157918430
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:58 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als er behoefte aan is zal het gebeuren.
Je moet wel opletten dat in Nederland gewoon gedemonstreerd mag worden, je moet het alleen aangeven bij de gemeente.
De reden is simpel de gemeente wil hier gewoon van op de hoogte wordeen gebracht ivm ongeregeldheden.
Je mag niet zomaar in de cel gegooid worden omdat je aan het demonstreren gaat.
Mocht je verdere informatie er over willen hebben verwijs ik je naar het juridisch loket bij jou in de buurt.
of lees dit even door
http://www.denhaag.nl/hom(...)ties.htm?channel=pdf
Sterker nog, de reden dat je het moet aanvragen is omdat de gemeente ook wil weten of er rekening moet worden met de veiligheid van anderen en van de demonstranten zelf. Ook wilen ze vaak weten of er kwetsbare groepen meedoen bij de demonstratie (ouderen, gehandicapten).

bron: zelf wel eens aangevraagd
  maandag 30 november 2015 @ 12:14:39 #87
189978 controlaltdelete
pi_157918661
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:00 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Sterker nog, de reden dat je het moet aanvragen is omdat de gemeente ook wil weten of er rekening moet worden met de veiligheid van anderen en van de demonstranten zelf. Ook wilen ze vaak weten of er kwetsbare groepen meedoen bij de demonstratie (ouderen, gehandicapten).

bron: zelf wel eens aangevraagd
Dude net alsof ik dit allemaal niet weet :O maar een vergunning zul je voor zo'n demo nooit krijgen en als je het al krijgt dan krijg je een plekje toegewezen op een achteraf stukje in de stad waar niet veel mensen je zien.

Maar goed, genoeg mensen die weglopen met deze familie en met een vlaggetje langs de weg blij naar ze gaan zwaaien.
pi_157918707
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dude net alsof ik dit allemaal niet weet :O maar een vergunning zul je voor zo'n demo nooit krijgen en als je het al krijgt dan krijg je een plekje toegewezen op een achteraf stukje in de stad waar niet veel mensen je zien.
.
Blijkbaar weet je het niet want je doet allemaal aannames, ook over het toekennen van de vergunning en over de locatie.
  maandag 30 november 2015 @ 12:23:33 #89
189978 controlaltdelete
pi_157918780
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Blijkbaar weet je het niet want je doet allemaal aannames, ook over het toekennen van de vergunning en over de locatie.
Nee joh, dat is al eens eerder gebleken in Amsterdam. Ik weet verdomd goed waar ik het over heb. Nu jij nog :+
pi_157918839
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:23 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee joh, dat is al eens eerder gebleken in Amsterdam. Ik weet verdomd goed waar ik het over heb. Nu jij nog :+
Ik spreek letterlijk uit eigen ervaring. Jij haalt denk ik het woord van anderen aan. Dat lijkt me nogal een verschil. Nogmaals; mits je gewoon een normale en duidelijke aanvraag doet krijg je die vergunning bijna altijd wel. Daar is Nederland erg liberaal in.
  maandag 30 november 2015 @ 12:31:07 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157918931
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik spreek letterlijk uit eigen ervaring. Jij haalt denk ik het woord van anderen aan. Dat lijkt me nogal een verschil. Nogmaals; mits je gewoon een normale en duidelijke aanvraag doet krijg je die vergunning bijna altijd wel. Daar is Nederland erg liberaal in.
Klopt tijdje terug was hier zelfs een neo nazi protest mars door de stad.
Er waren zelfs meer agenten om hun heen om hun te beschermen dan dat er mensen aan het protesteren waren.
http://laatzenietlopen.bl(...)op-inwoners-van.html
  maandag 30 november 2015 @ 12:43:32 #92
189978 controlaltdelete
pi_157919193
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jij spreekt uit ervaring? Met het organiseren van een demo anti-oranje-appels? Daar krijg je geen vergunning voor en de vergunning die zijn gegeven werd men verbannen naar een uithoek van het centrum of dat je hooguit in je uppie mocht demonstreren waarop je alsnog werd verwijderd en opgepakt. NL was ooit eens liberaal in de jaren 70.
pi_157919272
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:43 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jij spreekt uit ervaring? Met het organiseren van een demo anti-oranje-appels? Daar krijg je geen vergunning voor en de vergunning die zijn gegeven werd men verbannen naar een uithoek van het centrum of dat je hooguit in je uppie mocht demonstreren waarop je alsnog werd verwijderd en opgepakt. NL was ooit eens liberaal in de jaren 70.
Nu kom je weer met aannames. Ze staan gewoon op de normale demo-plekken. Die demo van afgelopen mei meen ik met als titel "Fuck racisme Fuck de Koning" ging ook gewoon door he.

Er is een verschil tussen demonstreren tegen de monarchie en het beledigen van de koning. Majesteitsschennis is gewoon strafbaar. Demonstreren tegen de monarchie zonder opzet belediging is dat niet.
  maandag 30 november 2015 @ 12:59:59 #94
189978 controlaltdelete
pi_157919537
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:47 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nu kom je weer met aannames. Ze staan gewoon op de normale demo-plekken. Die demo van afgelopen mei meen ik met als titel "Fuck racisme Fuck de Koning" ging ook gewoon door he.

Er is een verschil tussen demonstreren tegen de monarchie en het beledigen van de koning. Majesteitsschennis is gewoon strafbaar. Demonstreren tegen de monarchie zonder opzet belediging is dat niet.
Nee joh ze staan niet op de normale demoplekken, forget it, laat staan dat je een vergunning krijgt en als je er ene krijgt zo ver mogelijk uit zicht. Destijds werd het zo opgelost dat je zelfs niet mocht demonstreren in een groep maar alleen maar als éénling en nog werd je in de gaten gehouden.

FYI die demo Fuck de Koning was geen demo tegen het koningshuis maar voor het vrije woord en vrijheid van meningsuiting.
  maandag 30 november 2015 @ 13:16:05 #95
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157919832
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:59 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nee joh ze staan niet op de normale demoplekken, forget it, laat staan dat je een vergunning krijgt en als je er ene krijgt zo ver mogelijk uit zicht. Destijds werd het zo opgelost dat je zelfs niet mocht demonstreren in een groep maar alleen maar als éénling en nog werd je in de gaten gehouden.

FYI die demo Fuck de Koning was geen demo tegen het koningshuis maar voor het vrije woord en vrijheid van meningsuiting.
Als het een demonstratie betreft tegen het verstoren van de openbare orde mag je inderdaad op een andere locatie gaan demonstreren.
Puur vanwege je eigen veiligheid en die van een ander.
pi_157920501
Zullen we het weer verder over parijs en Frankrijk hebben, daar heeft men andere wetten dan hier.
There is only one religion
  maandag 30 november 2015 @ 14:05:20 #97
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_157920826
quote:
Ahead of climate summit, French use emergency laws to put activists under house arrest

http://www.reuters.com/ar(...)#jlXqDGkQQIC9oIod.97
quote:
Climate protesters clash with police as activists defy Paris ban – video

http://www.theguardian.co(...)defy-paris-ban-video

Hundreds of protesters demonstrate near the Place de la Republique in Paris on Sunday despite a ban imposed by the French authorities. Activists clash with riot police who use teargas to try and disperse the crowds. The march, planned for Sunday to coincide with the global climate change talks in the city on Monday, had been cancelled for security reasons in the wake of recent terror attacks in the French capital .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 30 november 2015 @ 14:29:38 #98
189978 controlaltdelete
pi_157921308
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:05 schreef Summers het volgende:

[..]

[..]

En dan zijn er nog steeds mensen die blijven beweren dat er door de noodtoestand niets is veranderd voor de Fransen. Dan heb je niet door waar het om gaat of een bord voor je kop, maar kan ook beiden natuurlijk.
pi_157921732
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:05 schreef Summers het volgende:

[..]

[..]

Nu zal men misschien het wel begrijpen, maar in de toekomst wordt gewoon de terreur-dreiging verhoogd om demonstraties te kunnen verbieden. 1+1=2
There is only one religion
  maandag 30 november 2015 @ 14:51:56 #100
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_157921769
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En dan zijn er nog steeds mensen die blijven beweren dat er door de noodtoestand niets is veranderd voor de Fransen. Dan heb je niet door waar het om gaat of een bord voor je kop, maar kan ook beiden natuurlijk.
Aangezien Isis onzichtbaar door heel Europa zwerft kunnen ze in elk land roepen dat het om de veiligheid van de burger gaat en militairen op straat zetten en noodmaatregelen . Ze praten het alvast goed .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')