abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157795487
In juni verwacht ik mijn diploma te behalen. In september ga ik weer starten met een master. Tot wanneer mag/kan ik dan de basisbeurs ontvangen? De hele zomervakantie nog?

[ Bericht 53% gewijzigd door Vincento17 op 24-11-2015 20:31:42 ]
pi_157795852
quote:
Uitwonendenbeurs

Word je uitwonend en val je nog onder het oude stelsel van studiefinanciering? Dan kun je ook een hogere beurs krijgen: de uitwonendenbeurs. Je regelt dit in Mijn DUO, tegelijk met je aanvraag voor de ov-vergoeding.
https://duo.nl/particulie(...)n-het-buitenland.asp

Heb je daar gekeken?
pi_157795961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:23 schreef Vincento17 het volgende:
Tot wanneer mag/kan ik dan de basisbeurs ontvangen? De hele zomervakantie nog?
Ik denk tot de maand dat je ingeschreven wordt voor je master. En als je je maanden nog niet op hebt natuurlijk.
pi_157796059
quote:
Heb dit deel inderdaad gevonden. Vandaar ook weg gehaald uit de OP ^O^
  woensdag 25 november 2015 @ 15:55:17 #5
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_157812515
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:23 schreef Vincento17 het volgende:
In juni verwacht ik mijn diploma te behalen. In september ga ik weer starten met een master. Tot wanneer mag/kan ik dan de basisbeurs ontvangen? De hele zomervakantie nog?
Hoelang je nog recht hebt op studiefinanciering, is afhankelijk van je uitschrijfdatum. Controleer of je daadwerkelijk in juni uitgeschreven wordt door je onderwijsinstelling. Is dit het geval, dan heb je vanaf juli geen recht meer en moet je je studiefinanciering (en eventueel je studentenreisproduct) stopzetten. Blijf je het hele collegejaar ingeschreven staan? Dan kun je studiefinanciering blijven ontvangen. Het collegejaar op het hoger onderwijs loopt van september t/m augustus.

Je resterende recht op studiefinanciering is afhankelijk van de studie die je nu volgt en gaat volgen in het volgende collegejaar. Behaal je in juni een hbo diploma? Dan val je t/m de 48e maand onder het oude stelsel van studiefinanciering. Eventuele maanden die je 'over' hebt, kun je inzetten tijdens de masterfase onder de oude regels. Behaal je een wo-bachelor en ga je een wo-master volgen? Dan val je vanaf september 2015 sowieso onder het nieuwe stelsel van studiefinanciering. Dit geldt ook als je per september een voltijd hbo-master gaat volgen.

Op onze website zijn een aantal voorbeeldsituaties te vinden en een test om te kijken wat voor jou van toepassing is. Vergeet in ieder geval niet om je vervolgstudie Via Mijn DUO aan ons door te geven als je er studiefinanciering voor wil ontvangen.

^JZ

[ Bericht 0% gewijzigd door DUO-Webcare op 25-11-2015 15:59:10 (Typo.) ]
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')