quote:
Op dinsdag 24 november 2015 20:23 schreef Vincento17 het volgende:In juni verwacht ik mijn diploma te behalen. In september ga ik weer starten met een master. Tot wanneer mag/kan ik dan de basisbeurs ontvangen? De hele zomervakantie nog?
Hoelang je nog recht hebt op studiefinanciering, is afhankelijk van je uitschrijfdatum. Controleer of je daadwerkelijk in juni uitgeschreven wordt door je onderwijsinstelling. Is dit het geval, dan heb je vanaf juli
geen recht meer en moet je je studiefinanciering (en eventueel je studentenreisproduct)
stopzetten. Blijf je het hele collegejaar ingeschreven staan? Dan kun je studiefinanciering blijven ontvangen. Het collegejaar op het hoger onderwijs loopt van september t/m augustus.
Je resterende recht op studiefinanciering is afhankelijk van de studie die je nu volgt en gaat volgen in het volgende collegejaar. Behaal je in juni een hbo diploma? Dan val je t/m de 48e maand onder
het oude stelsel van studiefinanciering. Eventuele maanden die je 'over' hebt, kun je inzetten tijdens de masterfase onder de oude regels. Behaal je een wo-bachelor en ga je een wo-master volgen? Dan val je vanaf september 2015 sowieso onder
het nieuwe stelsel van studiefinanciering. Dit geldt ook als je per september een voltijd hbo-master gaat volgen.
Op onze website zijn een aantal
voorbeeldsituaties te vinden en
een test om te kijken wat voor jou van toepassing is. Vergeet in ieder geval niet om je vervolgstudie Via Mijn DUO aan ons door te geven als je er studiefinanciering voor wil ontvangen.
^JZ
[ Bericht 0% gewijzigd door DUO-Webcare op 25-11-2015 15:59:10 (Typo.) ]
We geven alleen algemene informatie op Fok!.
Voor persoonlijk contact klik hier.Volg je ons al op:
Twitter of Facebook:
mbo *
hbo en universiteit *
debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl