abonnement Unibet Coolblue
pi_157788440


Wat is Roamler?

Roamler is een app voor je telefoon waarbij het er om draait dat je opdrachten uitvoert voor de opdrachtgever. Hetzij voor geld hetzij voor de xp die je kan verdienen, waardoor je in een hoger lvl komt.

De bedragen die je per opdracht krijgt zijn zeer verschillend. In theorie variëren de bedragen van 2 tot 50 euro maar in de praktijk is 25 euro toch wel de max. Maar opdrachten van een euro of 2 a 3 zijn meer gangbaar, De prijzen lopen wel op maar het heeft er erg mee te maken wat voor opdracht het is. Is het een onderzoek naar een weekaanbieding en er wordt niet bij vermeld dat de inzending sluit als er genoeg opdrachten binnen zijn kan je er van uitgaan dat hij zaterdagmiddag meer waard is dan maandagochtend. Of je er op wilt wachten is aan jou, en houd er daarbij rekening mee dat zolang jij de opdracht niet reserveert, anderen hem kunnen claimen en hij dus weg is. Probeer voor jezelf te beredeneren wie de opdrachtgever is en welk gewin ze halen uit de gegevens va de opdracht en je kan beter inschatten hoe je een opdracht moet doen en of de beloning zal oplopen.

Er zijn verschillende soorten opdrachten,

*opdrachten die je thuis kan uitvoeren door iets creatief te doen. Voor deze opdrachten krijg je alleen xp's en geen geld
*opdrachten die je op straat kunt doen: een voorbeeld is fotografeer een skatespot, op deze manier brengen ze alle skatespots in kaart. Voor dit soort opdrachten krijg je ook geen geld maar wel xp's
*en als laatste de opdrachten voor geld en xp. Dit is natuurlijk waar het allemaal omdraait. Uiteindelijk kan iedereen wel wat geld gebruiken
Uitleg over de opdrachten voor geld
Een opdrachtgever kan heel veel verschillende opdrachten geven.

Wekelijks keert de ''babymelk check'' terug. Dit is een vrij simpele opdracht die ongeveer 3 minuten kost. Je maakt een foto van het schap en beantwoord de vragen die je op je scherm krijgt en telt de producten die aanwezig zijn.
Er zijn ook babymelk check + opdrachten, iets meer werk en iets meer beloning. Je begint net de babymelkcheck en als je klaar bent vraag je naar de voorraad bij de servicesbalie of het magazijn.

Nog een voorbeeld van een opdracht is, 'de kaascheck'. Vanmiddag was dit bijvoorbeeld een opdracht, het was de bedoeling om een foto te maken van een actiekoeling in de opgegeven AH en die naar Roamler te sturen.

Een ander voorbeeld zijn de terraschecks. Hier is het de bedoeling dat je om een drankje vraagt in de opgegeven locatie. Je moet dan een foto maken van de kaart en van het drankje. Zo controleren ze of een drankje wel in het juiste glas wordt geschonken. Je beloning is dan xp's geld en de vergoeding wat je voor het drankje kwijt was.
Voor sommige opdrachten heb je een toestemmingsbrief in je app voor andere opdrachten ben je anoniem.


Waarom doen bedrijven dit?

Bedrijven gebruiken liever Roamler-gebruikers als 'misteryshopper' dan dat ze een professioneel persoon moeten gaan inhuren. Op deze manieren zien ze op het hoofdkantoor heel gemakkelijk en snel hoe er in een vestiging wordt omgegaan met bepaalde producten.
Hoe word ik een Roamler?
Een Roamler kun je op 2 manieren worden.
1.Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn.
2. Een invite krijgen van een andere Roamler.
Dit lijkt heel simpel, je vraagt even aan een Roamler of hij/zij je even wilt inviten, maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Als je lvl 3 bent op Roamler kun pas je iemand anders inviten. Maar je stuurt niet zomaar naar een willekeurig iemand een invite.

Waarom niet? Omdat met elke opdracht die de Roamler-gebruiker uitvoert diegene die de invite heeft verstuurd ook namelijk 2% van zijn inkomsten binnenkrijgt van Roamler zelf. Plus 2 euro wanneer deze persoon level 2 bereikt. Daarom is het belangrijk dat diegene die een invite weg kan geven zeker weet dat jij er echt gebruik van gaat maken omdat het anders zonde zou zijn. Invites weggeven in je eigen gebied is niet handig!

SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen die ook Roamler hebben! :D
pi_157788518
Nou bij mijn supermarkt waren er vier van de acht chocoladedingen niet. Maar vervolgens moet je daar dan wel foto's van maken???
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157788654
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:32 schreef Tamashii het volgende:
Nou bij mijn supermarkt waren er vier van de acht chocoladedingen niet. Maar vervolgens moet je daar dan wel foto's van maken???
Dan maak je overzichtsfoto's, of van hetzelfde artikel, maar dan een ander gewicht, om te tonen dat het er niet is.
  roze dinsdag 24 november 2015 @ 17:28:47 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_157789745
Meeste opdrachten die nu staan vind ik maar niks haha
Your beauty never ever scared me.
pi_157789869
Ik kan nizno niet meer quoten, maar ik heb pas 1 oliebollen opdracht gedaan. Alle opdrachten met voetjes of een bankje zijn weg uit mijn roamler app. Ook na opnieuw installeren..
pi_157790098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:35 schreef Dragonberry het volgende:
Ik kan nizno niet meer quoten, maar ik heb pas 1 oliebollen opdracht gedaan. Alle opdrachten met voetjes of een bankje zijn weg uit mijn roamler app. Ook na opnieuw installeren..
Stuur Roamler even een berichtje via de app bij Inbox :)
pi_157793148
Heeft dus met het probleem te maken dat hij bepaalde woonplaatsen niet herkend. Ik heb het een paar dagen geleden veranderd naar mijn echte woonplaats en dan geeft de app dus gelijk die opdrachten niet meer aan..
Voor degenen die dat probleem ook hadden bij het registreren, laat gewoon zo staan :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 november 2015 @ 20:00:41 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157794608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:35 schreef Dragonberry het volgende:
Ik kan nizno niet meer quoten, maar ik heb pas 1 oliebollen opdracht gedaan. Alle opdrachten met voetjes of een bankje zijn weg uit mijn roamler app. Ook na opnieuw installeren..
ik was ook vergeten om een nieuwe aan te maken, had niet gezien dat ik de lapo had... (blonT is een goed excuus)
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:23 schreef Dragonberry het volgende:
Heeft dus met het probleem te maken dat hij bepaalde woonplaatsen niet herkend. Ik heb het een paar dagen geleden veranderd naar mijn echte woonplaats en dan geeft de app dus gelijk die opdrachten niet meer aan..
Voor degenen die dat probleem ook hadden bij het registreren, laat gewoon zo staan :P
huh? dus als je je woonplaats aanpast krijg je ineens geen opdrachten meer die landelijk staan?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157795090
Blijkbaar ja. Volgens roamler bestaat mijn dorp niet :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 november 2015 @ 20:18:51 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157795331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:13 schreef Dragonberry het volgende:
Blijkbaar ja. Volgens roamler bestaat mijn dorp niet :P
hmm dan terugzetten op een plaats die volgens roamler wel bestaat :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_157795400
Ik vindt het sowieso raar dat er woonplaatsen niet bestaan terwijl er wel gewoon checks voor in de app staan..
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  roze dinsdag 24 november 2015 @ 20:21:55 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_157795436
Er staat best veel open :o
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 november 2015 @ 20:28:32 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157795725
Ik zie ineens de oliebol weer staan terwijl ik al 5 ballen naar binnen heb moeten werken voor die opdracht. In de opdracht staat nog steeds dat je hem maar 5 keer mag doen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  roze dinsdag 24 november 2015 @ 20:46:25 #14
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_157796391
Ik hoop dat die chocolade checks snel weg gaan :@ Ga niet allemaal weg klikken stuk voor stuk _O-
Your beauty never ever scared me.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 november 2015 @ 20:52:50 #15
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157796625
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:46 schreef Amarantha het volgende:
Ik hoop dat die chocolade checks snel weg gaan :@ Ga niet allemaal weg klikken stuk voor stuk _O-
Ik hoop dat ze 10eu per stuk waard worden :@
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:17:10 #16
316175 IJsbeertje21
Gewoon lekker koud
pi_157797591
De Hema Pieten check staat hier bij eentje op 5 euro! :o En heel erg dichtbij mijn huis, de rest hier in de stad staat op 2 euro. En dan nog een bonus van 1 euro als je Zwarte Pieten kan vinden.
pi_157797954
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:52 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze 10eu per stuk waard worden :@
Oh... Dus het is de bedoeling dat je wacht? :9
Heb hem nu gedaan voor 6e.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 november 2015 @ 21:57:46 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_157798821
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:28 schreef Nizno het volgende:
Ik zie ineens de oliebol weer staan terwijl ik al 5 ballen naar binnen heb moeten werken voor die opdracht. In de opdracht staat nog steeds dat je hem maar 5 keer mag doen.
Inmiddels staat de tekst er dat je hem 10 keer mag doen. Ben straks ziek van de oliebollen ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:27 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Oh... Dus het is de bedoeling dat je wacht? :9
Heb hem nu gedaan voor 6e.
bedoeling is een groot woord, maar is wel lekker voor het werk dat je doet dat hij meer waard wordt. En wanneer hij lang open staat zal hij ooit wel meer waard worden ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 22:53:06 #19
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_157800632
Ik was al misselijk na een heel klein hapje van de eerste oliebol :') Wat een wandingen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  roze dinsdag 24 november 2015 @ 22:54:37 #20
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_157800685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:17 schreef IJsbeertje21 het volgende:
De Hema Pieten check staat hier bij eentje op 5 euro! :o En heel erg dichtbij mijn huis, de rest hier in de stad staat op 2 euro. En dan nog een bonus van 1 euro als je Zwarte Pieten kan vinden.
Ik ga hem morgen doen als hij dan nog open staat, maar hij is hier 2 euro. Oh 4 euro :9
Your beauty never ever scared me.
  Moderator dinsdag 24 november 2015 @ 22:56:05 #21
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_157800720
Die Pietencheck stond eerst op level 4, later opeens mocht ik 'm ook doen :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  One tough cookie dinsdag 24 november 2015 @ 23:05:15 #22
169210 liesje1979
pi_157800932
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:27 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Oh... Dus het is de bedoeling dat je wacht? :9
Heb hem nu gedaan voor 6e.
Is altijd een gok, zeker bij opdrachten die sluiten bij een bepaald aantal inzendingen. Weekaanbiedingen lopen bijvoorbeeld zaterdagmiddag wel op als ze nog open staan, omdat dan de week bijna om is. De chococheck zal denk ik nog wel iets stijgen maar zekerheid heb je nooit.
pi_157801076
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:05 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Is altijd een gok, zeker bij opdrachten die sluiten bij een bepaald aantal inzendingen. Weekaanbiedingen lopen bijvoorbeeld zaterdagmiddag wel op als ze nog open staan, omdat dan de week bijna om is. De chococheck zal denk ik nog wel iets stijgen maar zekerheid heb je nooit.
Klopt, maar hij varieert nu tussen de 3,50 en 6. Dat vind ik het werk nog echt niet waard eerlijk gezegd...
pi_157801232
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:05 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Is altijd een gok, zeker bij opdrachten die sluiten bij een bepaald aantal inzendingen. Weekaanbiedingen lopen bijvoorbeeld zaterdagmiddag wel op als ze nog open staan, omdat dan de week bijna om is. De chococheck zal denk ik nog wel iets stijgen maar zekerheid heb je nooit.
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 november 2015 21:57 schreef Nizno het volgende:

[..]

Inmiddels staat de tekst er dat je hem 10 keer mag doen. Ben straks ziek van de oliebollen ;)

[..]

bedoeling is een groot woord, maar is wel lekker voor het werk dat je doet dat hij meer waard wordt. En wanneer hij lang open staat zal hij ooit wel meer waard worden ;)
Thanks voor deze uitleg!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_157805004
Ze zijn in sinterklaasmodus bij SS :+


Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')