abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157775477
Ik ben opzoek naar een goede luchtreiniger en kwam er één tegen die mij wel interessant lijkt, de Mi Air Purifier:

Meer informatie:

http://www.mi.com/en/air/

De voordelen zijn dat hij relatief goedkoop is voor wat je krijgt (ongeveer 150 dollar) en de filters ook redelijk goedkoop zijn (rond de 25/30 dollar).

Ik heb een paar vragen:

- Is hier iemand die ervaring heeft met dit apparaat?
- Waar kan ik dit apparaat het beste bestellen?

En waarschijnlijk nog belangrijker:

- Heeft er iemand een betere oplossing, zoals bijvoorbeeld een ander merk/type?

-edit- typo in onderwerp gespot

[ Bericht 1% gewijzigd door Trippii op 23-11-2015 23:02:46 ]
pi_157775764
met 10k liter lucht per minuut zal dat ding wel gigantisch veel lawaai maken, en ik zou de kat etc er niet bij in de buurt laten.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_157778067
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:06 schreef Bzzzzt het volgende:
met 10k liter lucht per minuut zal dat ding wel gigantisch veel lawaai maken, en ik zou de kat etc er niet bij in de buurt laten.
lawaai valt reuze mee, en hij werkt alleen op 100% als je in de buurt bent ( Mi Band :) ) of hem handmatig op 100% zet.

Wel is deze Mi Purifier gemaakt voor een kleine ruimte (kamer). Denk niet dat je er een heel huis mee kan schoon krijgen.

Hier in China zijn luchtreinigers redelijk gemeengoed (vooral onder de expats) maar meestal zijn dat RMB 10K apparaten. De Xiaomi is echt een budget oplossing.
pi_157778122
Het is denk ik wel waar ik naar opzoek ben.

Ik kijk net op GearBest waar ik hem het goedkoopste zie, alleen worden de verzendkosten op 166 dollar geschat, schiet dus ook niet echt op.
pi_157778321
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 02:40 schreef Trippii het volgende:
Het is denk ik wel waar ik naar opzoek ben.

Ik kijk net op GearBest waar ik hem het goedkoopste zie, alleen worden de verzendkosten op 166 dollar geschat, schiet dus ook niet echt op.
Waarom zou je in Nederland je lucht willen reinigen?
pi_157778465
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 05:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Met die Xiaomi zal het weinig verschil maken. (hier in China wel)

Maar voor sommige mensen kunnen er medische redenen zijn (allergie etc). Dan helpt die Xiaomi niet. Dan moet je bijv een IQAir gebruiken.
http://www.iqair.com/inte(...)iers/healthproseries

Dat zijn ook de machines die door longdoktoren worden aangeraden. Dan praat je wel over iets meer geld dan die Xiaomi.
pi_157784826
Bedankt voor de info!

Ik lees op de site van IQAir die je me door hebt gegeven het volgende:
quote:
More than 90% of the particles in the air are smaller than 0.1 microns in diameter. They are known as “ultrafine” particles, and they cause heart attacks, strokes and even cancer. IQAir is the proven leader in filtering ultrafine particles.
Bij de Xiaomi Air zie ik 99,3% PM0.3, dus 99,3% van alle deeltjes groter dan 0.3 micron. Helaas is er niks te vinden over hoeveel hij tegenhoudt van 0.1 micron of kleiner.

-edit-

Gevonden voor de IQAir: >= 99.97% for particles >= 0.3 ?m (individually tested), >= 99.5% at >= 0.003 ?m

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 05:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Het schijnt ook goed te werken voor bijvoorbeeld stof, pollen, haren van huisdieren en rookluchten. Daarbij kan je ook de luchtkwaliteit testen, waar ik ook wel benieuwd naar ben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Trippii op 24-11-2015 15:14:23 ]
pi_157786445
Heb helaas geen 1000 euro over voor zo'n IQAir apparaat. Nog andere betaalbare oplossingen die wel deeltjes onder de 0.1 micron kan opvangen?

[ Bericht 32% gewijzigd door Trippii op 24-11-2015 15:16:54 ]
pi_157788010
Waarom heb je dit nodig dan? Heb je een ziekte zoals astma of zo? Anders lijkt dit me echt de reinste (hihi) geldklopperij
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:55:57 #11
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_157790344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:11 schreef Baas_bas het volgende:
Waarom heb je dit nodig dan? Heb je een ziekte zoals astma of zo? Anders lijkt dit me echt de reinste (hihi) geldklopperij
Dit inderdaad. Die medical grade dingen hebben echt wel hun nut voor mensen die ziek zijn, maar dit soort apparaten zijn echt volslagen zinloos.

Ik neem tenminste aan dat je af en toe ook gewoon buiten rond wilt lopen enzo?
pi_157803544
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Die medical grade dingen hebben echt wel hun nut voor mensen die ziek zijn, maar dit soort apparaten zijn echt volslagen zinloos.

Ik neem tenminste aan dat je af en toe ook gewoon buiten rond wilt lopen enzo?
Voor Nederland ben ik het helemaal met je eens.
Maar mocht je bijvoorbeeld een student zijn die in Beijing woont dan is die Xiaomi een uitkomst.
Zo'n medical grade is niet te betalen voor de doorsnee jongere en dan helpt die Xiaomi tenminste een beetje.

wat dat betreft ben ik blij dat ik in Shenzhen zit, zo'n beetje de schoonste stad van China (op het gebied van smog)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')