abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 november 2015 @ 08:09:01 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157778702
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:11 schreef Pancake1967 het volgende:
Waar een wil is, is een weg. Dus de droger zou evt. naast de wasmachine kunnen staan, maar dan moeten we de berging in haar appartementje totaal anders indelen (lees: stelling met keukenvoorraad en schoonmaakspul in een logeerkamertje zetten).
Je zou de wasmachine en droger ook op een verhoging kunnen zetten, en de schoonmaakmiddelen eronder.

Hoeft ze ook niet zo diep te bukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157790691
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 01:31 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Dat laatste id niet waar. De machine kan vaak de helft tot 2/3 drogen van wat het kan wassen. Dus een 6 kilo wasmachine droogt 3 tot 4 kilo.

Mijn ouders hebben of hadden er 1. Droogt slecht en was ook niet zo best.
Kwestie van niet meer dan 3 tot 4 kilo tegelijk wassen.

Ook al weer opgelost.
Wie dit leest is gek
pi_157802670
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 november 2015 18:09 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kwestie van niet meer dan 3 tot 4 kilo tegelijk wassen.

Ook al weer opgelost.
Dan wordt a++ wasmachine in eens een C of een D. Ow toch nog een probleem.
pi_157802702
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:39 schreef Nico987 het volgende:
:{w zonnepanelen op he dak hier dus stroom is gratis ;)
En hier 20 jaar oude miele was en afwasmachine alleen zeep kosten, want ook geen watermeter hier ^O^ :7
  Moderator woensdag 25 november 2015 @ 00:44:00 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157802714
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:39 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Alsof dat iemand aan de kont kan roesten. Die labels zeggen alleen iets over het relatieve verbruik op dat moment dus zegt het weinig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157803585
Nou mij wel en je verbruikt per kilo veel meer stroom.
pi_157804333
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Alsof dat iemand aan de kont kan roesten. Die labels zeggen alleen iets over het relatieve verbruik op dat moment dus zegt het weinig.
Klopt helemaal. Meneer van de mediamarkt wilde mij wel een warmtepomp droger aansmeren. Verbruikt de helft van het apparaat wat ernaast stond per uur. Om vervolgens te vermelden dat de warmtepompdroger 2,5 uur nodig heeft om een was te drogen en een standaard condens een uur...... per droogbeurt is dus alsnog die condensdroger goedkoper in verbruik. Om maar nog niet te spreken over het verschil in aanschafprijs.
  woensdag 25 november 2015 @ 09:37:31 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157804761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:01 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Meneer van de mediamarkt wilde mij wel een warmtepomp droger aansmeren. Verbruikt de helft van het apparaat wat ernaast stond per uur. Om vervolgens te vermelden dat de warmtepompdroger 2,5 uur nodig heeft om een was te drogen en een standaard condens een uur...... per droogbeurt is dus alsnog die condensdroger goedkoper in verbruik. Om maar nog niet te spreken over het verschil in aanschafprijs.
Behalve dat die condensdroger dan ook nog een meer verbruikt dan een luchtdroger, want veel meer tijd nodig.

Maar je verhaaltje wordt niet gestaafd door de vergelijking van deze 3 drogers.
Overigens heb ik deze 3 voor de vergelijking gekozen omdat ze alle drie hetzelfde maximale beladingsgewicht hebben.

De luchtafvoerdroger met een C-label heeft 94 minuten nodig voor het standaardprogramma en gebruikt daarbij 4,01 kWh, dus voor de hele droogbeurt 6,28 kWh.
De condensdroger met een B-label heeft 109 minuten nodig voor het standaardprogramma en gebruikt daarbij 4,14 kWh, dus voor de hele droogbeurt 7,51 kWh.
De warmtepompdroger met een A++-label heeft 137 minuten nodig voor het standaardprogramma en gebruikt daarbij 1,73 kWh, dus voor de hele droogbeurt 3,95 kWh.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157804899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Behalve dat die condensdroger dan ook nog een meer verbruikt dan een luchtdroger, want veel meer tijd nodig.

Maar je verhaaltje wordt niet gestaafd door de vergelijking van deze 3 drogers.
Overigens heb ik deze 3 voor de vergelijking gekozen omdat ze alle drie hetzelfde maximale beladingsgewicht hebben.

De luchtafvoerdroger met een C-label heeft 94 minuten nodig voor het standaardprogramma en gebruikt daarbij 4,01 kWh, dus voor de hele droogbeurt 6,28 kWh.
De condensdroger met een B-label heeft 109 minuten nodig voor het standaardprogramma en gebruikt daarbij 4,14 kWh, dus voor de hele droogbeurt 7,51 kWh.
De warmtepompdroger met een A++-label heeft 137 minuten nodig voor het standaardprogramma en gebruikt daarbij 1,73 kWh, dus voor de hele droogbeurt 3,95 kWh.
Het zal ook niet in elke situatie hetzelfde zijn. Maar wat mij op dat moment aangeboden werd had totaal geen zin. De meerprijs, ongemak van veel langer durend programma en het geringe verschil in verbruik kon mij niet over de streep trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')