Het probleem is dat bij die projecten altijd een belangenafweging gemaakt moet worden. Dat is per definitie een politieke aangelegenheid en een (onlosmakelijk) kenmerk van energie en infrastructuurprojecten. De maatschappelijke impact is dusdanig groot dat men het beheer van het energienetwerk niet kan afdoen als een puur "technische" of "bedrijfseconomische" aangelgenheid. Feitelijk ben je al politiek aan het bedrijven wanneer je die frame aanbrengt omdat je daarmee bijvoorbeeld burgers en hun belangen (niet als consument, maar als burger) buiten spel stelt.quote:Op maandag 23 november 2015 14:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat weet ik ook allemaal wel. De vraag is of die politieke bemoeienis niet een deel van het probleem vormt. Bij infrastructuur en verkeer spelen dit soort vraagstukken ook en diverse rampprojecten zijn rechtstreeks terug te voeren op minutieuze politieke bemoeienis met iets dat toch in werkelijkheid vooral een technisch vraagstuk is.
Helaas. He did it again.quote:
Ik ben het echt fundamenteel met je oneens. De hoofdvraag is hoe krijgen we huishoudens en bedrijven efficiënt voorzien van energie in de vorm van elektriciteit en gas. Zo is ook de hoofdvraag bij vervoer en infrastructuur hoe personen en goederen efficiënt van A naar B komen. Dat zijn technische vraagstukken waarbij een mix van elektriciteits/gastechnologieën en een mix van vervoersmodaliteiten de meest optimale oplossing aan weet te bieden. Rücksichtslos in die mix ingrijpen, zoals de politiek vaak doet, is erg schadelijk voor het efficiënt behalen, in economisch en duurzaamheidsperspectief, van de eerder beschreven doelen.quote:Op maandag 23 november 2015 14:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het probleem is dat bij die projecten altijd een belangenafweging gemaakt moet worden. Dat is per definitie een politieke aangelegenheid en een (onlosmakelijk) kenmerk van energie en infrastructuurprojecten. De maatschappelijke impact is dusdanig groot dat men het beheer van het energienetwerk niet kan afdoen als een puur "technische" of "bedrijfseconomische" aangelegenheid. Feitelijk ben je al politiek aan het bedrijven wanneer je die frame aanbrengt omdat je daarmee bijvoorbeeld burgers en hun belangen (niet als consument, maar als burger) buiten spel stelt.
Wat was het ook alweer, sunk cost fallacy?quote:Op maandag 23 november 2015 14:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vast niet, maar nu ze er staan is het naar mijn idee echt te laat om over de sluiting er van te beginnen. Gewoon uitfaseren als de economische levensduur op zijn eind loopt.
Gewoon een grove belediging aan het adres van de blanke man die het toch al zwaar heeft op het moment.quote:
Elektrische auto's.quote:Op maandag 23 november 2015 14:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar dat is fruit wat hoger hangt. Voor verbrandingsmotoren bestaan namelijk geen efficiëntere alternatieven die je zomaar even op grote schaal kunt introduceren.
quote:
Het centraliseren van uitstoot lijkt mij anders wel een positief iets. Dat het feit dat je in de buurt van een snelweg woont niet direct betekent dat je levensverwachting ook zichtbaar minder is dan in de rest van het land.quote:Op maandag 23 november 2015 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die natuurlijk op energie rijden die zomaar ontstaat uit niks.
De wetgever kijkt daar iets tegen anders aan. Uit de aanhef van de Electriciteitswet:quote:Op maandag 23 november 2015 15:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben het echt fundamenteel met je oneens. De hoofdvraag is hoe krijgen we huishoudens en bedrijven efficiënt voorzien van energie in de vorm van elektriciteit en gas. Zo is ook de hoofdvraag bij vervoer en infrastructuur hoe personen en goederen efficiënt van A naar B komen. Dat zijn technische vraagstukken waarbij een mix van elektriciteits/gastechnologieën en een mix van vervoersmodaliteiten de meest optimale oplossing aan weet te bieden. Rücksichtslos in die mix ingrijpen, zoals de politiek vaak doet, is erg schadelijk voor het efficiënt behalen, in economisch en duurzaamheidsperspectief, van de eerder beschreven doelen.
Deze aanhef is "beroemd" omdat hier vrij concreet de maatschappelijke noodzaak tot overheidsregulering wordt benoemd.quote:), de mogelijkheden voor opwekking, levering en in- en uitvoer van elektriciteit en voor het gebruik van leidinggebonden elektriciteitswerken te verruimen, en daarvoor met inachtneming van het belang van het betrouwbaar, duurzaam, doelmatig en milieuhygiënisch verantwoord functioneren van de elektriciteitsvoorziening een nieuwe regeling tot stand te brengen met betrekking tot de productie, het transport en de levering van elektriciteit;
quote:
Daarom OV. Individueel autobezit niet toestaan en enkel carpools onder publiek eigendom toestaan. Voor de rest alles OV.quote:Op maandag 23 november 2015 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat jij nou geen rijbewijs hebt.quote:Op maandag 23 november 2015 15:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Daarom OV. Individueel autobezit niet toestaan en enkel carpools onder publiek eigendom toestaan. Voor de rest alles OV.
+fietsenquote:Op maandag 23 november 2015 15:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Daarom OV. Individueel autobezit niet toestaan en enkel carpools onder publiek eigendom toestaan. Voor de rest alles OV.
Het is makkelijker en rendabeler om energie op een punt op te wekken en zo schoon mogelijk te produceren dan om allemaal autootjes proberen schoon te laten rijden.quote:Op maandag 23 november 2015 15:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je haalt hier juist aan wat in mijn ogen precies datgene is wat problematisch is, namelijk de grootschalige politieke bemoeienis met energie (, infrastructuur en verkeer). Jij concludeert hier uit de bestaande politiek op het gebied van energie dat energie een politiek thema is, ik heb het echter over de vraag of het wel een politiek thema moet zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 15:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
De wetgever kijkt daar iets tegen anders aan. Uit de aanhef van de Electriciteitswet:
[..]
Deze aanhef is "beroemd" omdat hier vrij concreet de maatschappelijke noodzaak tot overheidsregulering wordt benoemd.
Het doelmatig aspect is "slechts" een van de vier kernuitgangspunten van onze elektriciteitsvoorziening. Dat "betrouwbaar" als eerste genoemd wordt is ook geen toeval. Het is juist die eis waar de overheid (en daarmee ook de politiek) zich het sterkst roert. Het is ook die eis (in combinatie met milieuhygienisch verantwoord) die tot felle politieke debatten leidt.
De betrouwbaarheid van ons energievoorziening echter van dusdanig groot belang dat wij deze niet kunnen de-politiekiseren (is dat een woord? dunnow). Zou de leverancier of de opwekker bepalen wat wel / niet betrouwbaar genoeg is dan zou deze bedrijfseconomische en technische belangen hierin de overhand laten hebben. Vandaar dat wij die ongelooflijk uitgebreide en ingewikkelde wet hebben opgesteld. Dat is de situatie die wij als maatschappij kosten wat het kost zouden willen vermijden.
Robin die de wereld zo onleefbaar mogelijk wil makenquote:Op maandag 23 november 2015 15:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
TPOquote:Op maandag 23 november 2015 15:17 schreef KetchupFTW het volgende:
Goedemiddag!![]()
NWS / 'Politieke lafheid laat moslimextremisme welig tieren.'
Huppakee, daar gaan we al weer. Het gaat over vervoer en direct komt men weer met stokpaardjes aanzetten. Een efficiënt vervoersnetwerk maakt gebruik van alle soorten vervoer. Stokpaardjesdenken is echt een heel slecht idee op dit terrein.quote:Op maandag 23 november 2015 15:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
quote:
Ik zou nog een artikel lezen van Joop.nl , als het enigszins interessant was .quote:
De onderbouwing waarom het een (bij uitstek) politiek thema is staat dus genoemd in de (aanhef van) de wet zelf. Ik zie daarin geen enkele aanleiding om te twijfelen aan de noodzaak van het politieke component.quote:Op maandag 23 november 2015 15:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je haalt hier juist aan wat in mijn ogen precies datgene is wat problematisch is, namelijk de grootschalige politieke bemoeienis met energie (, infrastructuur en verkeer). Jij concludeert hier uit de bestaande politiek op het gebied van energie dat energie een politiek thema is, ik heb het echter over de vraag of het wel een politiek thema moet zijn.
Laat maar aan ons over om te bepalen wat enigszins interessant is, ja.quote:Op maandag 23 november 2015 15:21 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Ik zou nog een artikel lezen van Joop.nl , als het enigszins interessant was .
Tuurlijk, ik dwing niemand. Als jij niet geïnteresseerd bent in een groot maatschappelijk probleem is dat je goedrecht.quote:Op maandag 23 november 2015 15:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Laat maar aan ons over om te bepalen wat enigszins interessant is, ja.
Je bedoelt met groot maatschappelijk probleem van Amerongen zelf of niet?quote:Op maandag 23 november 2015 15:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik dwing niemand. Als jij niet geïnteresseerd bent in een groot maatschappelijk probleem is dat je goedrecht.
Goederenrecht. Topvak.quote:Op maandag 23 november 2015 15:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik dwing niemand. Als jij niet geïnteresseerd bent in een groot maatschappelijk probleem is dat je goedrecht.
Homo.quote:Op maandag 23 november 2015 15:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Vandaag voor het eerst dit seizoen m'n verwarming aangezet. Voel me nu net een wijf.
Dat jij nou niet vatbaar bent voor rationeel denken, langetermijndenken en redelijkheid, tja.quote:Op maandag 23 november 2015 15:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Want het erkennen van een grote salafistische core in het hartje van het Europese bestuur met vertakkingen over heel Europa valt onder onredelijkheid?quote:Op maandag 23 november 2015 15:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat jij nou niet vatbaar bent voor rationeel denken, langetermijndenken en redelijkheid, tja.
Lekker interessant, Bert.quote:Op maandag 23 november 2015 15:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Want het erkennen van een grote salafistische core in het hartje van het Europese bestuur met vertakkingen over heel Europa valt onder onredelijkheid?
Volgens mij worden de problemen overal erkend hoor. Dat is echt nooit het probleem geweest (al wil de PVV je dat graag laten geloven natuurlijk, dat zij als enigen je wel even de waarheid vertellen).quote:Op maandag 23 november 2015 15:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Want het erkennen van een grote salafistische core in het hartje van het Europese bestuur met vertakkingen over heel Europa valt onder onredelijkheid?
Wacht, Beatrice is niet de GBL? Wie dan wel?quote:Op maandag 23 november 2015 15:38 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig is Beatrice de Graaf de laatste week wel weer vaak in de media om ons te vertellen hoe het één en ander in elkaar steekt. Die vertrouw ik op de één of andere manier meer dan de GBL.
Blond is ze wel...quote:Op maandag 23 november 2015 15:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wacht, Beatrice is niet de GBL? Wie dan wel?
quote:Op maandag 23 november 2015 15:37 schreef Euribob het volgende:
Maar dat komt vast allemaal goed wanneer hij rechten gaat studeren.
Niet? Dan moet ik nog eens kritisch gaan kijken naar al die tweets waarin ik mijn steun betuig voor de GBL als het gaat om de aanpak van terrorisme. Die kunnen nog wel eens heel anders zijn opgevat dan bedoeld.quote:Op maandag 23 november 2015 15:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wacht, Beatrice is niet de GBL? Wie dan wel?
De problemen worden wel degelijk niet altijd erkend, dat zagen we in Den Haag en (als ik het artikel mag geloven) in Molenbeek. En als ze dan erkend worden, weet men zich er vaak geen raad mee. Niet geheel verrassend: het is moeilijk niet als racist of idioot weg te worden gezet als men het over dergelijke gevoelige kwesties heeft, zeker als dom-rechts zich er mee gaat bemoeien.quote:Op maandag 23 november 2015 15:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij worden de problemen overal erkend hoor. Dat is echt nooit het probleem geweest (al wil de PVV je dat graag laten geloven natuurlijk, dat zij als enigen je wel even de waarheid vertellen).
Islamistische Nederlanders hun paspoort willen afpakken, hun cultuur als achterlijk bestempelen en boos zijn als er ergens in je gemeente een AZC wordt geplaatst is daarentegen wel degelijk onredelijk. Het polariseert het debat en maakt het zoeken naar oplossingen alleen maar moeilijker.
Ik heb het gewoon graag op een aangename temperatuur als ik me door drie kerels uit laat wonen.quote:
De grap is dus dat andere juristen hier bekend staan als uiterst rationeel, genuanceerd, en uitermate politiek correct.quote:
Ik heb Geert Wilders anders ook nooit over de Molenbeekse kwestie gehoord, of de Haagse. Achteraf kijk je een koe in de kont. Lekker na afloop schreeuwen dat je het allemaal zoveel beter weet, klinkt inderdaad echt als de oplossing.quote:Op maandag 23 november 2015 15:47 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De problemen worden wel degelijk niet altijd erkend, dat zagen we in Den Haag en (als ik het artikel mag geloven) in Molenbeek. En als ze dan erkend worden, weet men zich er vaak geen raad mee. Niet geheel verrassend: het is moeilijk niet als racist of idioot weg te worden gezet als men het over dergelijke gevoelige kwesties heeft, zeker als dom-rechts zich er mee gaat bemoeien.
Respect voor andersdenkenden? Sinds wanneer is dat dan precies? Wil je hiermee zeggen dat je geen deel uitmaakt van de westerse cultuur?quote:De westerse cultuur met diens normen en waarden (democratie, vrijheid en respect voor andersdenkenden) staat soms haaks op anderen culturen. Betekent dat, dat de westerse cultuur opgedrongen moet worden aan degenen die daarmee niets te maken willen hebben? Nee, maar verwacht dan niet dat je een respectabele positie krijgt in een westerse maatschappij.
Ik hoef en wil niet samenwerken met salafisten. Als jij ze een kerstmandje wilt sturen vind ik het helemaal prima, met een vriendschappelijke knuffel erbij.quote:Op maandag 23 november 2015 15:37 schreef Euribob het volgende:
Ketchup snapt niet dat wanneer je constant op problemen bij anderen blijft wijzen je ook nooit samen kunt werken. Maar dat komt vast allemaal goed wanneer hij rechten gaat studeren.
Slim. Gewoon negeren die hap inderdaad.quote:Op maandag 23 november 2015 15:50 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik hoef en wil niet samen werken met salafisten. Als jij ze een kerstmandje wilt sturen vind ik het helemaal prima, met een vriendschappelijke knuffel erbij.
Dat is alleen voor PVV-adepten lastig. Dit omdat dat vaak ook echt racisten en/of idioten zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 15:47 schreef KetchupFTW het volgende:
Niet geheel verrassend: het is moeilijk niet als racist of idioot weg te worden gezet als men het over dergelijke gevoelige kwesties heeft, zeker als dom-rechts zich er mee gaat bemoeien.
quote:Op maandag 23 november 2015 15:50 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik hoef en wil niet samen werken met salafisten. Als jij ze een kerstmandje wilt sturen vind ik het helemaal prima, met een vriendschappelijke knuffel erbij.
Realiseer je wel wat je zegt? Samenwerken met mensen die geen greintje respect voor jouw leven hebben, die je het liefst zo snel mogelijk een kopje kleiner zouden willen maken, letterlijk of figuurlijk. Nee, breng jij nou maar die kerstmand.quote:Op maandag 23 november 2015 15:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Slim. Gewoon negeren die hap inderdaad.
Wat is de link tussen moeten samenwerken met Salafisten en het sturen van een kerstmand?quote:Op maandag 23 november 2015 15:54 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Realiseer je wel wat je zegt? Samenwerken met mensen die geen greintje respect voor jouw leven hebben, die je het liefst zo snel mogelijk een kopje kleiner zouden willen maken, letterlijk of figuurlijk. Nee, breng jij nou maar die kerstmand.
Ja, al die moslims bestaan alleen maar uit salafisten en die willen je allemaal een kopje kleiner maken. Waarom zou je nog nadenken of nuanceren? Gewoon moslims = slecht, klaar. Het is wat je zegt, veel beter om ze gewoon te negeren.quote:Op maandag 23 november 2015 15:54 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Realiseer je wel wat je zegt? Samenwerken met mensen die geen greintje respect voor jouw leven hebben, die je het liefst zo snel mogelijk een kopje kleiner zouden willen maken, letterlijk of figuurlijk. Nee, breng jij nou maar die kerstmand.
quote:Op maandag 23 november 2015 15:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb Geert Wilders anders ook nooit over de Molenbeekse kwestie gehoord, of de Haagse. Achteraf kijk je een koe in de kont. Lekker na afloop schreeuwen dat je het allemaal zoveel beter weet, klinkt inderdaad echt als de oplossing.
[..]
Respect voor andersdenkenden? Sinds wanneer is dat dan precies? Wil je hiermee zeggen dat je geen deel uitmaakt van de westerse cultuur?
Ik doel op Jozias van Aartsen ten tijde van de isisvlaggen kwestie in de Schilderswijk en de burgemeester van Molenbeek, maar wellicht is het handig eerst het artikel te lezen voordat je er op antwoordquote:Op maandag 23 november 2015 15:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb Geert Wilders anders ook nooit over de Molenbeekse kwestie gehoord, of de Haagse. Achteraf kijk je een koe in de kont. Lekker na afloop schreeuwen dat je het allemaal zoveel beter weet, klinkt inderdaad echt als de oplossing.
[..]
Respect voor andersdenkenden? Sinds wanneer is dat dan precies? Wil je hiermee zeggen dat je geen deel uitmaakt van de westerse cultuur?
quote:Op maandag 23 november 2015 15:59 schreef Euribob het volgende:
Straks blijken er nog aardige moslims te zijn. Hele wereldbeeld van Ketchup weer overhoop. Dat moeten we toch niet willen met z'n allen, mensen.
Het hele artikel gaat bijna alleen over salafisten en diens invloed op de andere islamitische stromingen, maar het is (nogmaals) handiger om het eerst te lezen voordat je een opmerking erover maakt.quote:Op maandag 23 november 2015 15:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, al die moslims bestaan alleen maar uit salafisten en die willen je allemaal een kopje kleiner maken. Waarom zou je nog nadenken of nuanceren? Gewoon moslims = slecht, klaar. Het is wat je zegt, veel beter om ze gewoon te negeren.
Gelukkig hebben de aanslagen in Parijs het rechtspopulisme niet in de hand gespeeld, hè?quote:Op maandag 23 november 2015 16:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
Euribob heeft gelijk heb ik besloten na alle argumenten gelezen te hebben.
Het doodknuffelen van extremisten in de samenleving met iets wat ze in eerste instantie blij aannemen maar in gedachten verafschuwen.quote:Op maandag 23 november 2015 15:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat is de link tussen moeten samenwerken met Salafisten en het sturen van een kerstmand?
Moet ik ook verplicht samenwerken met orthodox-gereformeerden en die mensen een kerstmand sturen?
Daarom rol ik mijn telefoon altijd in een rol aluminiumfolie.quote:Op maandag 23 november 2015 16:07 schreef robin007bond het volgende:
What the fuck.
http://arstechnica.com/te(...)ne-tv-tablet-and-pc/
Knuffelen wij extremisten dood? Daar denken de extremisten in Vught toch echt anders over. Nee, dat is ook niet de strekking van het betoog van Amerongen. Die stelt dat de invloed van radicale moslims groter is dan "de mensen" denken en dat er geen gematigde moslims bestaan. Twee vrij ongenuanceerde uitspraken waarvan bij beide vraagtekens gezet kan worden.quote:Op maandag 23 november 2015 16:08 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het doodknuffelen van extremisten in de samenleving met iets wat ze in eerste instantie blij aannemen maar in gedachten verafschuwen.
quote:Op maandag 23 november 2015 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom rol ik mijn telefoon altijd in een rol aluminiumfolie.
Stellen dat gematigde moslims niet bestaan dient geen enkel doen dan ontmenselijking en staat ver van de werkelijkheid.quote:Op maandag 23 november 2015 16:08 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het doodknuffelen van extremisten in de samenleving met iets wat ze in eerste instantie blij aannemen maar in gedachten verafschuwen.
Mwah, hangt er van af wat voor definitie van "gematigd" je hanteert.quote:Op maandag 23 november 2015 16:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Stellen dat gematigde moslims niet bestaan dient geen enkel doen dan ontmenselijking en staat ver van de werkelijkheid.
Mwah het is gewoon een poepstelling.quote:Op maandag 23 november 2015 16:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwah, hangt er van af wat voor definitie van "gematigd" je hanteert.
Haha. Gelukkig zijn het niet alle apps die dergelijke tracking bevat, maar zorgwekkend is het wel.quote:Op maandag 23 november 2015 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom rol ik mijn telefoon altijd in een rol aluminiumfolie.
Verre van.quote:Op maandag 23 november 2015 16:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mwah het is gewoon een poepstelling.
Ben jij een gematigde Westerling?
Hij heeft zich wel een groot gedeelte van zijn leven onder deze gemeenschap bevonden, anders dan de ervaringen van jou en mij.quote:Op maandag 23 november 2015 16:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Knuffelen wij extremisten dood? Daar denken de extremisten in Vught toch echt anders over. Nee, dat is ook niet de strekking van het betoog van Amerongen. Die stelt dat de invloed van radicale moslims groter is dan "de mensen" denken en dat er geen gematigde moslims bestaan. Twee vrij ongenuanceerde uitspraken waarvan bij beide vraagtekens gezet kan worden.
Nog een voetbalhater!quote:Op maandag 23 november 2015 16:18 schreef Ryon het volgende:
We hebben in onze samenleving ook een groot probleem met voetbalhooligans. Voor mij als fervent voetbalhater zou dat de stok kunnen zijn waar ik alle voetbalfans mee zou kunnen slaan. Ik zou kunnen betogen dat normale fans niet bestaan of dat zij als het puntje bij het paaltje komt altijd zullen zwichten onder druk van de gewelddadige harde kern.
Vervolgens kan ik burgemeesters verwijten dat zij "hebben weggekeken van de problemen" met betrekking tot voetbalfans. Dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de 1.5 miljoen gewelddadige seizoenskaarthouders de samenleving zullen ontwrichten. Retorisch gezien een sterk verhaal, maar wellicht schiet ik met die stellingname dan het werkelijke probleem voorbij
De vergelijking religieus-extremisme en voetbalwereldje valt niet op te maken. Ik heb nog geen boek van 1000+ bladzijdes gelezen over waarom voetbal de enige ware sport is.quote:Op maandag 23 november 2015 16:18 schreef Ryon het volgende:
We hebben in onze samenleving ook een groot probleem met voetbalhooligans. Voor mij als fervent voetbalhater zou dat de stok kunnen zijn waar ik alle voetbalfans mee zou kunnen slaan. Ik zou kunnen betogen dat normale fans niet bestaan of dat zij als het puntje bij het paaltje komt altijd zullen zwichten onder druk van de gewelddadige harde kern.
Vervolgens kan ik burgemeesters verwijten dat zij "hebben weggekeken van de problemen" met betrekking tot voetbalfans. Dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de 1.5 miljoen gewelddadige seizoenskaarthouders de samenleving zullen ontwrichten. Retorisch gezien een sterk verhaal, maar wellicht schiet ik met die stellingname dan het werkelijke probleem voorbij
Dat kan wel een verklaring bieden waar zijn Islam-haat vandaan komt, maar dat gegeven maakt het niet meteen dat alles wat hij stelt waar isquote:Op maandag 23 november 2015 16:20 schreef KetchupFTW het volgende:
Hij heeft zich wel een groot gedeelte van zijn leven onder deze gemeenschap bevonden, anders dan de ervaringen van jou en mij.
Dat is gek. Jij spreekt nu van Amerongen tegen. Dat betekent dat of jij of de expert mis zit. Het zou ook kunnen dat de "expert" zich te sterk heeft uitgelatenquote:Op maandag 23 november 2015 16:20 schreef KetchupFTW het volgende:
Enfin, gematigde moslims bestaan wel degelijk, maar zijn toch altijd eerder vatbaar voor radicalisering dan niet-moslims. Ik denk dat dat meer een beetje de boodschap is van de schrijver. Veel moslims in mijn klas zou ik voor geen mogelijkheid houden dat zij extremist kunnen worden, maar zij komen dan ook vaker uit een rijkere omgeving en/of zijn gewoon best koppie-koppie en kunnen zelf nadenken, wat nou niet bepaald te zeggen is voor het grootste gedeelte van de samenleving.
Praat eens een half uurtje met een voetbalfan en je merkt waarom de vergelijking met religie wel goed te trekken isquote:Op maandag 23 november 2015 16:22 schreef KetchupFTW het volgende:
De vergelijking religieus-extremisme en voetbalwereldje valt niet op te maken. Ik heb nog geen boek van 1000+ bladzijdes gelezen over waarom voetbal de enige ware sport is.
Het punt gaat dan ook meer om de framing in het maatschappelijk debat dan een 1:1 analogie met religies.quote:Op maandag 23 november 2015 16:22 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De vergelijking religieus-extremisme en voetbalwereldje valt niet op te maken. Ik heb nog geen boek van 1000+ bladzijdes gelezen over waarom voetbal de enige ware sport is.
Voetbal is overigens inderdaad kut.
quote:Op maandag 23 november 2015 16:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat kan wel een verklaring bieden waar zijn Islam-haat vandaan komt, maar dat gegeven maakt het niet meteen dat alles wat hij stelt waar is
[..]
Dat is gek. Jij spreekt nu van Amerongen tegen. Dat betekent dat of jij of de expert mis zit. Het zou ook kunnen dat de "expert" zich te sterk heeft uitgelatenDat moslims die uit rijkere omgevingen komen (en ook hogere opleidingen genieten) minder snel radicaliseren is trouwens wel een heel interessant gegeven.
[..]
Praat eens een half uurtje met een voetbalfan en je merkt waarom de vergelijking met religie wel goed te trekken is![]()
De vergelijking is serieus bedoeld trouwens: onvoorwaardelijke clubliefde (en de wil om voor je club te vechten en te sterven) is een vrij bizar fenomeen waar duidelijke religieuze componenten in te herkennen zijn.
Hij zou vast wel hebben ondervonden hoe sommige gematigde jonge moslims uiteindelijk door het ruk van het salafisme extremisten werden, Amerongen is zeker geen expert, maar een onderzoeksjournalist die lange tijd in dit wereldje heeft geleefd. Dat betekend zeker niet dat al zijn uitspraken waar zijn of zonder kritiek moeten worden ontvangen.quote:Op maandag 23 november 2015 16:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat kan wel een verklaring bieden waar zijn Islam-haat vandaan komt, maar dat gegeven maakt het niet meteen dat alles wat hij stelt waar is
[..]
Dat is gek. Jij spreekt nu van Amerongen tegen. Dat betekent dat of jij of de expert mis zit. Het zou ook kunnen dat de "expert" zich te sterk heeft uitgelatenDat moslims die uit rijkere omgevingen komen (en ook hogere opleidingen genieten) minder snel radicaliseren is trouwens wel een heel interessant gegeven.
[..]
Praat eens een half uurtje met een voetbalfan en je merkt waarom de vergelijking met religie wel goed te trekken is![]()
De vergelijking is serieus bedoeld trouwens: onvoorwaardelijke clubliefde (en de wil om voor je club te vechten en te sterven) is een vrij bizar fenomeen waar duidelijke religieuze componenten in te herkennen zijn.
Het probleem ligt toch echt gecompliceerder dan dit, omdat dit bij religies ,die uitgaan van een almachtige schepper, eigenlijk taboe is om kritiek te hebben op wat deze schepper zegt. De voetbalwereld heeft dat niet.quote:Op maandag 23 november 2015 16:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Het punt gaat dan ook meer om de framing in het maatschappelijk debat dan een 1:1 analogie met religies.
Maar als ik met de metafoor mee zou moeten gaan, zou ik wel inhoudelijk naar het voetbal gaan kijken. Wat is het toch dat maakt dat voetbalfans wel met elkaar op de vuist gaan of een binnenstad kort en klein slaan, en dat de omgang bij de meeste andere sporten wel gewoon prima is? Zitten er misschien factoren in die voor bepaalde mensen makkelijker om te buigen zijn en aldus dienst te doen als -in hun ogen- rechtvaardiging voor deze handelingen?
Maarja, dan ben je voetbalofoob.
Zoals eerder gezegd: het gaat om de framing in het maatschappelijk debat, niet om een 1:1 analogie.quote:Op maandag 23 november 2015 16:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het probleem ligt toch echt gecompliceerder dan dit, omdat dit bij religies ,die uitgaan van een almachtige schepper, eigenlijk taboe is om kritiek te hebben op wat deze schepper zegt. De voetbalwereld heeft dat niet.
Besluiten nemen? Daarom ben je toch geen ambtenaar geworden...quote:Op maandag 23 november 2015 16:41 schreef Reya het volgende:
Ik ben de enige op managementniveau die aanwezig is deze middag. Hopelijk gaat men mij niet vragen daadwerkelijk een besluit te nemen.
Gewoon roepen dat je het graag nog iets verder uitgezocht ziet en een of ander non-onderzoeksvraag verzinnen. Dat lukt de meeste managers zonder capaciteiten al wel, dus dan moet het een statisticus ook nog wel lukken.quote:Op maandag 23 november 2015 16:41 schreef Reya het volgende:
Ik ben de enige op managementniveau die aanwezig is deze middag. Hopelijk gaat men mij niet vragen daadwerkelijk een besluit te nemen.
O zeker. Gelukkig zegt zelfs Geert dat niet alle moslims slecht zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 16:42 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: het gaat om de framing in het maatschappelijk debat, niet om een 1:1 analogie.
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Al sinds 9/11 is moslim-extremisme een van de grootste punten van aandacht voor onze veiligheidsdiensten en diverse geautoriseerde gedragswetenschappers. Er is heel erg veel informatie bekend.quote:Op maandag 23 november 2015 16:37 schreef KetchupFTW het volgende:
Dat betekent natuurlijk niet dat elke moslim zich naar dit pad van waanzin laat leiden, maar het is wel een veelvoorkomend fenomeen geworden en niemand heeft eigenlijk zicht op de grote van dit probleem.
quote:Op maandag 23 november 2015 16:45 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
O zeker. Gelukkig zegt zelfs Geert dat niet alle moslims slecht zijn.
Geert Wilders 2002.quote:Kijk, 99 procent van de moslims in Nederland heeft niets te maken met die moslimterroristen. Net als jij en ik wijst de meerderheid van de moslims dergelijke acties af. Maar het is geen goede ontwikkeling dat steeds meer jongeren voor de djihad worden geronseld. Dat zij daar vatbaar voor zijn, heeft te maken met een slechte integratie.'
Hij is inderdaad van ver gekomen. Maar de problemen zijn tussen 2002 en 2015 niet bepaald minder erg geworden...quote:Op maandag 23 november 2015 16:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders 2002.
Hij is van ver gekomen.
Toch weet men niet hoe het moslimradicalisme precies moet tegengaan. Ik denk nogmaals dat het weghalen van de voedingsbodem (armoede) erg zou kunnen helpen, maar hoe begin je met zoiets? Het moet ook vanuit de mensen zelf komen en helaas zijn de meeste moslims in Nederland arme arbeiders met geen tot weinig educatie.quote:Op maandag 23 november 2015 16:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Al sinds 9/11 is moslim-extremisme een van de grootste punten van aandacht voor onze veiligheidsdiensten en diverse geautoriseerde gedragswetenschappers. Er is heel erg veel informatie bekend.
Het probleem is dat er in de samenleving een sterk gevoel leeft tegen moslims en iedereen die over een zweem van autoriteit beschikt daar op in kan spelen. Door bijvoorbeeld te stellen dat elke moslim in potentie een vrijheid-hatende terrorist is. Waar of niet waar, mensen willen dat het waar is. Althans: zij willen dat geluid horen.
Zijn supporters radicaliseren ook vrolijk mee. Waar voorheen Wilders en aanhang liepen te briesen als hij ook maar enigzins vergeleken werd met Haider, Le Pen of DeWinter, gaat hij nu vrolijk met dat soort types in zee. Sterker nog, je ziet ze hier op Fok al briesen over 'linkse media' als van die NVU typejes wat kritische vragen krijgen waar ze met hun LTS zwakstroom niet echt een zinnig weerwoord op weten te geven.quote:Op maandag 23 november 2015 16:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders 2002.
Hij is van ver gekomen.
Rechts ingehaald door Didi:quote:Op maandag 23 november 2015 16:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders 2002.
Hij is van ver gekomen.
http://www.elsevier.nl/Po(...)ast-ELSEVIER316636W/quote:'Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn,' aldus Samsom. 'Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.'
Vanquote:Op maandag 23 november 2015 16:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders 2002.
Hij is van ver gekomen.
Ja, toen hij nog bij de VVD zat. Ik ken dat interview. Neemt niet weg dat de problemen verergerd zijn sinds 2002 en dat er meer informatie naar buiten is gekomen.quote:Op maandag 23 november 2015 16:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Geert Wilders 2002.
Hij is van ver gekomen.
En in 2002 leerde je het Beast-model kennen?quote:Op maandag 23 november 2015 16:52 schreef Pokkelmans het volgende:
Achja, in 2001 vond ik Bc Rich Warlocks nog de vetste gitaren mogelijk.
Ad Melkert was ook wel jouw type.quote:Op maandag 23 november 2015 16:53 schreef Reya het volgende:
In 2001 vond ik de PvdA nog best wel een prima partij.
Tjah. Dat is de emancipatie strategie die de PvdA heeft ingezet m.b.t moslimsradicalisme. De resultaten daarvan zijn echter niet tot nauwelijks tastbaar. Betekent dat dat de sociaaldemocraten het mis hebben? Dat hoeft niet direct. Goede kans dat op termijn "het verheffen" de enige juiste weg is.quote:Op maandag 23 november 2015 16:50 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Toch weet men niet hoe het moslimradicalisme precies moet tegengaan. Ik denk nogmaals dat het weghalen van de voedingsbodem (armoede) erg zou kunnen helpen, maar hoe begin je met zoiets? Het moet ook vanuit de mensen zelf komen en helaas zijn de meeste moslims in Nederland arme arbeiders met geen tot weinig educatie.
Vond ik inderdaad ook nog een periode heel mooi.quote:Op maandag 23 november 2015 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En in 2002 leerde je het Beast-model kennen?
Ad is wel een held, inderdaad.quote:Op maandag 23 november 2015 16:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ad Melkert was ook wel jouw type.
Ik ben een extremistische westerling. Want lolbertarier.quote:Op maandag 23 november 2015 16:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mwah het is gewoon een poepstelling.
Ben jij een gematigde Westerling?
Het ligt eraan of je de VPN kunt vertrouwen.quote:Op maandag 23 november 2015 17:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wat vinden jullie van VPN-gebaseerde adblockers op je mobiel?
Websites schijnen het niet op te merken.
Zelf heb ik BlackVPN en ben er tevreden over.quote:Op maandag 23 november 2015 17:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ah, ja dat klinkt niet gewenst. Fok whitelisten is belangrijk en zou dat zeker altijd doen.
Bedankt voor het advies, ik zoek wel een betrouwbare VPN.![]()
quote:Op maandag 23 november 2015 17:38 schreef robin007bond het volgende:
Ze hebben ook de socialistische vuist als logo.
Breng die jongen nou niet op gedachten. Straks radicaliseert hij ook nog.quote:
O, ik leerde bij godsdienst altijd dat dat een gebaar was voor ''Yes, we can!''.quote:
Enkel in de gay-subcultuur.quote:Op maandag 23 november 2015 17:42 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
O, ik leerde bij godsdienst altijd dat dat een gebaar was voor ''Yes, we can!''.
Ja, godsdienst dus.quote:
Gewoon basis-abo nemen, geen problemen meer.quote:Op maandag 23 november 2015 17:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
Zou trouwens wel fijn zijn als Fok niet 12 van die grote MB'slurpende ads op elke mobiele pagina zou zetten.
And when you go black..quote:Op maandag 23 november 2015 17:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelf heb ik BlackVPN en ben er tevreden over.Ze hebben ook de socialistische vuist als logo.
Oh ja, en bewaren ook geen logs.
Hehe. Zo heb ik al bijna 20 jaar een handtekening die gebaseerd is op het onleesbare logo van een Noorse blackmetalbandquote:Op maandag 23 november 2015 16:58 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Vond ik inderdaad ook nog een periode heel mooi.
Heb toen ik een eigen bankpas kon laten maken gekozen voor een afbeelding met een Mockinbird. Ik krijg nu telkens die bankpas thuisgestuurd als hij vernieuwd moet worden. Ben te lui dat te vervangen. Vind dat gelukkig nog altijd een acceptabel model.
quote:Op maandag 23 november 2015 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hehe. Zo heb ik al bijna 20 jaar een handtekening die gebaseerd is op het onleesbare logo van een Noorse blackmetalband
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets ja
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
quote:Op maandag 23 november 2015 18:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]Oh die zijn wel van een andere orde jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets ja.
Blijft episch.
In 1996 waren ze nog wel tofquote:Op maandag 23 november 2015 18:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oh die zijn wel van een andere orde ja.
Blijft episch.
Meid toch.quote:Op maandag 23 november 2015 18:47 schreef KetchupFTW het volgende:
Heb ik net toch weer een stukje van die mokkataart genomen. Het gaat nooit goed met de kilootjes op deze manier
quote:Op maandag 23 november 2015 18:47 schreef KetchupFTW het volgende:
Heb ik net toch weer een stukje van die mokkataart genomen. Het gaat nooit goed met de kilootjes op deze manier
Zou haar niet doen.quote:Op maandag 23 november 2015 18:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Speciaal voor jou een plaatje van Doro Pesch:
[ afbeelding ]
Ah nee, je bent toch niet dik hè? We hebben Kaas al als jolige dikzak.quote:Op maandag 23 november 2015 18:47 schreef KetchupFTW het volgende:
75 kilo, 184 cm lang en 19 cm groot, maar wil voor het einde van dit schooljaar een sixpackquote:Op maandag 23 november 2015 18:57 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ah nee, je bent toch niet dik hè? We hebben Kaas al als jolige dikzak.
Hoe oud ben je?quote:Op maandag 23 november 2015 18:59 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
75 kilo, 184 cm lang en 19 cm groot, maar wil voor het einde van dit schooljaar een sixpack.
18quote:
Hey! Dat is bovengemiddeldquote:
Mag ik daarom niet een goed lichaam hebbenquote:
Op Fok zijn inderdaad een paar hele grote lullen.quote:
Is er een keer wat te doen in Zeeland, gaan ze de politie bellen.quote:De KLM betreurt dat inwoners van Zeeland zijn geschrokken van de proefvlucht van haar nieuwste vliegtuig, de Boeing 787. Dat meldt Omroep Zeeland. De luchtvaartmaatschappij wilde de Dreamliner goed laten zien en vloog daarom zondag laag over de provincie.
De bewoners van Zeeland noch de politie wisten van deze actie. Met de terreurdreiging in Parijs en Brussel in het achterhoofd waren sommige inwoners bezorgd over de laagvliegende Boeing 787. De politie kreeg tientallen meldingen. De Dreamliner vloog later ook nog een rondje over Noord-Nederland.
Het verklaart vooral één en ander.quote:Op maandag 23 november 2015 19:05 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Mag ik daarom niet een goed lichaam hebben, of er in ieder geval voor gaan
Zoals?...quote:
Does that turn you on?quote:Op maandag 23 november 2015 19:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ga je Disana gedroogd gras voeren?
2/10.quote:Op maandag 23 november 2015 19:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ga je Disana gedroogd gras voeren?
Fixedquote:Op maandag 23 november 2015 19:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Kowloon valt op vrouwen mannen met een paardengebit.
Jammer, dan val ik af.quote:Op maandag 23 november 2015 19:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Correct, alleen wel zonder paardengebit.
Ik heb ook nog platvoeten en een wrat op mijn neus.quote:Op maandag 23 november 2015 19:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat het meer om het totaalbeeld.
En een bezem?quote:Op maandag 23 november 2015 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb ook nog platvoeten en een wrat op mijn neus.
Niet meer. Heb er wel eens drie tegelijk gehad. Die noemde ik De Zwarte Mannen. De buurt vreesde ons.quote:
Beetje tegenvallend, deze micro-agressiequote:Op maandag 23 november 2015 19:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet meer. Heb er wel eens drie tegelijk gehad. Die noemde ik De Zwarte Mannen. De buurt vreesde ons.
Ik ben toevallig net ff online voor het eerst vandaag, maar geef jij nou je pikmaat?quote:Op maandag 23 november 2015 18:59 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
75 kilo, 184 cm lang en 19 cm groot, maar wil voor het einde van dit schooljaar een sixpack.
Niet zo verwonderlijk dat men in Groningen bang is voor drie zwarte mannen.quote:Op maandag 23 november 2015 19:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet meer. Heb er wel eens drie tegelijk gehad. Die noemde ik De Zwarte Mannen. De buurt vreesde ons.
Wel opvallend dat u meteen weer opduikt.quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben toevallig net ff online voor het eerst vandaag, maar geef jij nou je pikmaat?
Whehe.quote:Op maandag 23 november 2015 19:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je iets tegen zwarte katten? Hipster racisme!quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Beetje tegenvallend, deze micro-agressie
Nee, die van mijn voeten natuurlijk.quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben toevallig net ff online voor het eerst vandaag, maar geef jij nou je pikmaat?
Hoe is het met Bonfire?quote:
Misschien moet je meteen ff vragen of hij ook graag kontje verkoopt?quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
7/10quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Niet zo verwonderlijk dat men in Groningen bang is voor drie zwarte mannen.
Moet weer weg. Laat ketchup weten dat ik wel wil daten als 'ie echt een mooie blonde jongen is.quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Wel opvallend dat u meteen weer opduikt.
Notificatiescriptje voor elke keer dat er op FOK! iets tussen de 15 en 30 cm wordt vermeld.quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Reya het volgende:
[..]
U mag nog een weekje lopen las ik. Krijgt u zo voor de Kerst toch nog een fit figuur.quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik las dat woensdag de metro's alweer langzaam aan zouden gaan rijden.quote:Op maandag 23 november 2015 19:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
U mag nog een weekje lopen las ik. Krijgt u zo voor de Kerst toch nog een fit figuur.
Het gaat niks tussen ons worden. Oude kaas is duidelijk superieur, ik kan geen relatie beginnen met iemand die daarin niet gelooft.quote:Op maandag 23 november 2015 19:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Moet weer weg. Laat ketchup weten dat ik wel wil daten als 'ie echt een mooie blonde jongen is.
Wie heeft het over een relatie?quote:Op maandag 23 november 2015 19:33 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het gaat niks tussen ons worden. Oude kaas is duidelijk superieur, ik kan geen relatie beginnen met iemand die daarin niet gelooft.
Mijn god. Wat een wilde. Als je maar weet dat ik de assertieve ben.quote:Op maandag 23 november 2015 19:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wie heeft het over een relatie?
En oude kaas is ook lekkerder, maar niet op tosti's.
Heb homo's nog nooit geprobeerd, zou het niet wetenquote:
Stuur later wel een bericht.quote:Op maandag 23 november 2015 19:36 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Heb homo's nog nooit geprobeerd, zou het niet weten.
Hoe groter hoe beter.quote:Op maandag 23 november 2015 19:39 schreef Monolith het volgende:
Dit topic heeft dringend tieten nodig.
Mee eens. Kaas, laat eens je manboobs zien.quote:Op maandag 23 november 2015 19:39 schreef Monolith het volgende:
Moet dit?quote:Op maandag 23 november 2015 19:45 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Mee eens. Kaas, laat eens je manboobs zien.
Wat een foute post dit.quote:Op maandag 23 november 2015 19:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Schiet op dan. Heb je geen verzameling?quote:Op maandag 23 november 2015 19:39 schreef Monolith het volgende:
Zo begon tosti ook...quote:Op maandag 23 november 2015 19:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Echt telkens die link van Gatestone die gebruikt wordt.quote:Op maandag 23 november 2015 20:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.bbc.com/news/magazine-19592372
Dit voor Pokkelmans, Ketchup en co trouwens.
Waar is VS als je hem nodig hebt.quote:Op maandag 23 november 2015 19:39 schreef Monolith het volgende:
De ramen van je huis zijn ongevraagd gezeemd?quote:Op maandag 23 november 2015 21:06 schreef GSbrder het volgende:
Glazenwassers.
Eigenlijk tuig om eerst een dienst te leveren en daarna de vergoeding te innen zonder schriftelijk akkoord. Soort overheid.
Glassex mafiaquote:Op maandag 23 november 2015 21:06 schreef GSbrder het volgende:
Glazenwassers.
Eigenlijk tuig om eerst een dienst te leveren en daarna de vergoeding te innen zonder schriftelijk akkoord. Soort overheid.
Zo is het.quote:Op maandag 23 november 2015 21:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
De ramen van je huis zijn ongevraagd gezeemd?
Belachelijk. Dat pik je toch niet?quote:Op maandag 23 november 2015 21:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo is het.
Sterker nog, ik woon er koud een halve maand en moet voor september en november betalen.
Heb vriendelijk gezegd dat ik voor november best hun diensten wil afnemen, maar dat ze het voortaan eerst moeten vragen. Voor eventuele overeenkomsten met de vorige huurder moeten ze niet bij mij zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 21:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Belachelijk. Dat pik je toch niet?
Misschien hadden ze niet in de gaten dat er nieuwe bewoners in het huis zitten?quote:Op maandag 23 november 2015 21:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heb vriendelijk gezegd dat ik voor november best hun diensten wil afnemen, maar dat ze het voortaan eerst moeten vragen. Voor eventuele overeenkomsten met de vorige huurder moeten ze niet bij mij zijn.
Mogelijk. Maar beetje raar om dan eind november het geld voor september te komen innen.quote:Op maandag 23 november 2015 21:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien hadden ze niet in de gaten dat er nieuwe bewoners in het huis zitten?
Tja, leuk geprobeerd.quote:Op maandag 23 november 2015 21:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar beetje raar om dan eind november het geld voor september te komen innen.
Of het was een trucje om aan dubbele inkomsten te komen. "Er staat nog een rekeningetje open, meneertje"
Uh-uh.
Had nou maar gewoon een sociale huurwoning genomen. Dan was het je buurman geweest en had je dat probleem überhaupt niet gehad.quote:Op maandag 23 november 2015 21:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zo is het.
Sterker nog, ik woon er koud een halve maand en moet voor september en november betalen.
Helaas, teveel inkomen en Amsterdam.quote:Op maandag 23 november 2015 21:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had nou maar gewoon een sociale huurwoning genomen. Dan was het je buurman geweest en had je dat probleem überhaupt niet gehad.
Hartelijk dank. Dan ga ik wel ergens anders vrouwen aanranden.quote:Op maandag 23 november 2015 20:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
http://www.bbc.com/news/magazine-19592372
Dit voor Pokkelmans, Ketchup en co trouwens.
Ook dood?quote:Op maandag 23 november 2015 21:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Benieuwd wie Krol morgen weer gaat feliciteren. Herman van Veen?
Ik jatte een grap van jochem meyerquote:
Wat denk je aan te treffen bij de bezemsteel van Kaas dan?quote:Op maandag 23 november 2015 19:33 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Het gaat niks tussen ons worden. Oude kaas is duidelijk superieur.
U kunt daar met uw makelaarstechnieken vast wel een miljoen afpraten.quote:Op maandag 23 november 2015 21:31 schreef GSbrder het volgende:
Ik wil hier wel wonen.
[ afbeelding ]
Jammer dat het appartement naar keuze rond de 10 miljoen moet doen.
Even de salamitechniek toepassen.quote:Op maandag 23 november 2015 21:32 schreef Reya het volgende:
[..]
U kunt daar met uw makelaarstechnieken vast wel een miljoen afpraten.
Mooi.quote:Op maandag 23 november 2015 21:31 schreef GSbrder het volgende:
Ik wil hier wel wonen.
[ afbeelding ]
1440 m²quote:
Waar is dat?quote:Op maandag 23 november 2015 21:31 schreef GSbrder het volgende:
Ik wil hier wel wonen.
[ afbeelding ]
Amsterdam.quote:
Daar wil ik ook wel een verdieping. Ben ik binnen 3 minuten bij mijn arbeid. Jammer alleen dat het pontje moest wieberen voor dat gebouw.quote:Op maandag 23 november 2015 21:31 schreef GSbrder het volgende:
Ik wil hier wel wonen.
[ afbeelding ]
Ik wou zeggen 'het lijkt wel een school', maar ik lees dat het een weeshuis was dus ik zit er niet ver naast. Ik vind het niet zo'n vriendelijk gebouw.quote:Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef eriksd het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)n-cuserhof-43/fotos/
Dit is mijn droomhuisje.
Kleuren goed, perfecte locatie en ook niet zo'n enorme tuin.quote:Op maandag 23 november 2015 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik wou zeggen 'het lijkt wel een school', maar ik lees dat het een weeshuis was dus ik zit er niet ver naast. Ik vind het niet zo'n vriendelijk gebouw.
Beter. Komt binnen ook ruimer over, en dat groen vind ik juist wel fijn.quote:Op maandag 23 november 2015 21:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kleuren goed, perfecte locatie en ook niet zo'n enorme tuin.
Alternatief:
http://www.funda.nl/koop/(...)e-wittlaan-23/fotos/
Nouja, ik ga uit van een eenpersoonshuishouden he. Zo'n villa werkt dan niet.quote:Op maandag 23 november 2015 21:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Beter. Komt binnen ook ruimer over, en dat groen vind ik juist wel fijn.
Dromen kan geen kwaad. Als je maar niet ontevreden wordt.quote:Op maandag 23 november 2015 21:53 schreef eriksd het volgende:
Maargoed, allemaal dromen natuurlijk.
[..]
Nouja, ik ga uit van een eenpersoonshuishouden he. Zo'n villa werkt dan niet.
Waarom zijn er geen foto's van het interieur? Het land eromheen vind ik fantastisch.quote:Op maandag 23 november 2015 21:53 schreef GSbrder het volgende:
Even een dolle stier loslaten in het interieur en je hebt een prima woonhuis:
http://funda.nl/koop/blar(...)-34-a/fotos/#foto-29
Leuke giraf.quote:Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef eriksd het volgende:
Dit is mijn droomhuisje.
Heeft maar gewoon net iets meer dan een maand te koop gestaan.quote:Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef eriksd het volgende:
Dit is mijn droomhuisje.
Die is wel mooi. Die ander aan de buitenkant ook wel, maar het interieur daarvan is echt vreselijk.quote:Op maandag 23 november 2015 21:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kleuren goed, perfecte locatie en ook niet zo'n enorme tuin.
Alternatief:
http://www.funda.nl/koop/(...)e-wittlaan-23/fotos/
Een piano in de slaapkamer.quote:Op maandag 23 november 2015 23:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die is wel mooi. Die ander aan de buitenkant ook wel, maar het interieur daarvan is echt vreselijk.
Crisis is voorbij hè?quote:Op maandag 23 november 2015 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heeft maar gewoon net iets meer dan een maand te koop gestaan.
Huis van de buurvrouw staat al 3 jaar te koop.quote:
Zo gedetailleerd had ik het ook weer niet bekeken, maar ik vind dat kleedje daar een stuk erger.quote:
quote:Hackerscollectief Anonymous verstoort IS-communicatie op Twitter door onder de hashtags die de jihadisten gebruiken om te communiceren, continue Never Gonna Give You Up van Rick Astley te posten.
Dat meld de Franse website Direct Matin.
Anonymous heeft de hashtags achterhaald die door IS en geestverwante organisaties worden gebruikt om te communiceren. De bedoeling is dat de hacktivisten de popmuziekhatende jihadist mateloos irriteren met het vrolijke liefdesliedje én de communicatiesystemen van IS te ontregelen.
Het sturen van de muziekvideo van Never Gonna Give You Up naar iemand die dat niet verwacht staat op internet ook wel bekend als 'rickrollen'.
Het is niet de eerste keer dat Anonymous IS probeert te dwarsbomen op Twitter. Eerder kaapten de hackers al duizenden Twitter-accounts die door jihadisten gebruikt werden.
http://www.nu.nl/internet(...)k-astley-nummer.html
Dergelijke zebraprintjes zijn wel lekker eighties natuurlijk.quote:
Kan je best zelf. Hoe groot is die hut? 10m2quote:Op maandag 23 november 2015 23:57 schreef eriksd het volgende:
Begin volgend jaar de binnenschilder maar laten komen. Maar welke kleur, lastig lastig
Krijg je van die stroken denk ik.quote:Op maandag 23 november 2015 23:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan je best zelf. Hoe groot is die hut? 10m2
Stroken?quote:Op dinsdag 24 november 2015 00:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Krijg je van die stroken denk ik.
Ook nieuwe gordijnen. En een tv meubel, ook al maanden mee bezig.
En speakerstandaards
Heb ik al wel eens gedaan hier.quote:Op maandag 23 november 2015 19:45 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Mee eens. Kaas, laat eens je manboobs zien.
Heb net een nieuw TV-meubel. Moet nu nog een surround setje. De draden liggen al onder de vloer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 00:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Krijg je van die stroken denk ik.
Ook nieuwe gordijnen. En een tv meubel, ook al maanden mee bezig.
En speakerstandaards
Niet als je netjes rolt, zorgt voor kamertemperatuur zodat de verf goed uitvloeit en goede rollertjes aanschaft. En niet bezuinigen op de verf, gewoon naar de verfspeciaalzaak gaan ipv. de Action.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Moet je vandaag weer een uur lopen?
Hmmmm, het is inderdaad niet de bedoeling dat we zonder onze zeer gewaardeerde moderator komen te zitten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Fietsen in Brussel = levensmoe zijn.
Mensen die niks zelf kunnenquote:Op maandag 23 november 2015 23:57 schreef eriksd het volgende:
Begin volgend jaar de binnenschilder maar laten komen. Maar welke kleur, lastig lastig
Lachen. Daar hebben de ouders van een vriend van me gewoond.quote:Op maandag 23 november 2015 21:48 schreef eriksd het volgende:
Dit is mijn droomhuisje.
Zoals brood bakken?quote:
Soms is het fijner om iets aan een professional over te laten.quote:
Het liefst een beetje mijn kant op Piet.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals brood bakken?
Geld moet rollen
Geld verdienen zit hem vooral in het uitgeven GS.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Soms is het fijner om iets aan een professional over te laten.
Dat klopt. Je kan "rijk" zijn, maar met te hoge uitgaven alsnog een stukje maand hebben aan het einde van je salaris.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geld verdienen zit hem vooral in het uitgeven GS.
Iets zelf doen is altijd goedkoper tenzij je in die tijd meer kan verdienen met iets anders.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt. Je kan "rijk" zijn, maar met te hoge uitgaven alsnog een stukje maand hebben aan het einde van je salaris.
Echter, soms is iets zelf doen duurder dan iets uitbesteden.
Altijd? Zelfs als je het daarna nog een keer moet laten doen door een ander omdat je het zelf hebt verknoeid? Of als je apparaten aan moet schaffen die duurder zijn dan de dienst die je afneemt?quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iets zelf doen is altijd goedkoper tenzij je in die tijd meer kan verdienen met iets anders.
Je moet kijken naar de lange termijn. Die apparaten heb je voor altijd. Ik kan mijn huis laten schilderen voor ¤9000 of het zelf doen voor ¤800. Voor dat verschil kan ik aardig wat apparaten kopen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Altijd? Zelfs als je het daarna nog een keer moet laten doen door een ander omdat je het zelf hebt verknoeid? Of als je apparaten aan moet schaffen die duurder zijn dan de dienst die je afneemt?
Die kosteninschattingen liggen er natuurlijk maar net aan hoeveel waarde je hecht aan je vrije tijd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 08:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je moet kijken naar de lange termijn. Die apparaten heb je voor altijd. Ik kan mijn huis laten schilderen voor ¤9000 of het zelf doen voor ¤800. Voor dat verschil kan ik aardig wat apparaten kopen.
Die laatste worden in de regel beantwoord met hoon en spot hetgeen u een zielige persoon maakt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:01 schreef Reya het volgende:
Ik doe zelf nooit iets, behalve oekazes uitvaardigen.
Vrije tijd is de tijd die je niet besteedt aan werken. We leven in een land waar het zelfs voor de hoogleraar voordeliger is om zijn eigen huis te schilderen. Ik zou alles door een ander laten doen als mijn netto Euro zijn netto loon zou zijn. Helaas houdt de schilder van mijn bruto ¤200 op zijn best ¤50 netto over in onze geweldige verzorgingsstaat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die kosteninschattingen liggen er natuurlijk maar net aan hoeveel waarde je hecht aan je vrije tijd.
Denk aan je bloeddruk.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die laatste worden in de regel beantwoord met hoon en spot hetgeen u een zielige persoon maakt.
Zelf je huis schilderenquote:
Ik heb het niet over de opportuniteitskosten, ik heb het over de waarde die vrije tijd voor een individu vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vrije tijd is de tijd die je niet besteedt aan werken. We leven in een land waar het zelfs voor de hoogleraar voordeliger is om zijn eigen huis te schilderen. Ik zou alles door een ander laten doen als mijn netto Euro zijn netto loon zou zijn. Helaas houdt de schilder van mijn bruto ¤200 op zijn best ¤50 netto over in onze geweldige verzorgingsstaat.
Dat begrijp ik.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de opportuniteitskosten, ik heb het over de waarde die vrije tijd voor een individu vertegenwoordigt.
Het is altijd grappig hoe jij beweert dingen te begrijpen, maar je inhoudelijke posts daar niets van laten merken.quote:
Nee ik hecht meer waarde aan zelf mijn huis schilderen dan aan vrije tijd. ik kan dan ook mijn werk beter uitbesteden aan medewerkers en zelf gaan schilderen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is altijd grappig hoe jij beweert dingen te begrijpen, maar je inhoudelijke posts daar niets van laten merken.
Jammer weer dit. Dankzij jou belanden hardwerkende schilders in de bijstand, waardoor de belasting weer moet worden verhoogd.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee ik hecht meer waarde aan zelf mijn huis schilderen dan aan vrije tijd. ik kan dan ook mijn werk beter uitbesteden aan medewerkers en zelf gaan schilderen.
PT is een genie.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is altijd grappig hoe jij beweert dingen te begrijpen, maar je inhoudelijke posts daar niets van laten merken.
Het alternatief zou zijn de schilder BTW vrij te maken en zijn inkomen minder af te romen zodat het tientje wat ik verdien de schilder nog alijd netto negen Euro oplevert.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer weer dit. Dankzij jou belanden hardwerkende schilders in de bijstand, waardoor de belasting weer moet worden verhoogd.
Met dat belastinggeld wordt toch ook jouw primaire broodjeskoper bekostigd?quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vrije tijd is de tijd die je niet besteedt aan werken. We leven in een land waar het zelfs voor de hoogleraar voordeliger is om zijn eigen huis te schilderen. Ik zou alles door een ander laten doen als mijn netto Euro zijn netto loon zou zijn. Helaas houdt de schilder van mijn bruto ¤200 op zijn best ¤50 netto over in onze geweldige verzorgingsstaat.
Neequote:Op dinsdag 24 november 2015 09:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Met dat belastinggeld wordt toch ook jouw primaire broodjeskoper bekostigd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |