Het is een toets om eerlijk te zijn. alleen zit ik op een autistenschool dus mag ik m thuismaken. kheb met mn ouders afgesproken dat als ik een 7 haal ik eenmalig een fles wodka krijg, dus ja het is belangrijkquote:Op zondag 22 november 2015 19:56 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Huiswerk mag je fout maken hoor.
Pak het handboek en doe je best.
Ik kom ook op 10 uit. Je moet kijken op hoeveel verschillende plekken je de twee 5en kunt krijgen.quote:Op zondag 22 november 2015 19:51 schreef stijn010 het volgende:
Hallo,
Ik ben met mijn huiswerk bezig voor kansrekenen maar ik loop tegen een probleem aan. Het is niet erg ingewikkeld dus ik denk dat jullie wel snel kunnen helpen.
De vraag luidt: Je gooit 5 keer met een dobbelsteen. Bij elke worp noteer je het aantal ogen en zet de cijfers naast elkaar. op deze manier krijg je steeds een 5 cijferig getal, bijv. 44561
Bepaal hoeveel mogelijkheden er mogelijk zijn bij de volgende beperking: je gooit 3 vijven en 2 zessen
PS. Volgensmij zijn er 10 mogelijkheden maar ik weet niet hoe je dit berekent
Heel erg bedankt!
Stijn
Vijf worpen, twee groepen (3x5 en 2x6). N(3 vijven en 2 zessen | 5 worpen) = 5 nCr 2.quote:Op zondag 22 november 2015 19:51 schreef stijn010 het volgende:
Hallo,
Ik ben met mijn huiswerk bezig voor kansrekenen maar ik loop tegen een probleem aan. Het is niet erg ingewikkeld dus ik denk dat jullie wel snel kunnen helpen.
De vraag luidt: Je gooit 5 keer met een dobbelsteen. Bij elke worp noteer je het aantal ogen en zet de cijfers naast elkaar. op deze manier krijg je steeds een 5 cijferig getal, bijv. 44561
Bepaal hoeveel mogelijkheden er mogelijk zijn bij de volgende beperking: je gooit 3 vijven en 2 zessen
PS. Volgensmij zijn er 10 mogelijkheden maar ik weet niet hoe je dit berekent
Heel erg bedankt!
Stijn
quote:Op zondag 22 november 2015 19:58 schreef stijn010 het volgende:
[..]
Het is een toets om eerlijk te zijn. alleen zit ik op een autistenschool dus mag ik m thuismaken. kheb met mn ouders afgesproken dat als ik een 7 haal ik eenmalig een fles wodka krijg, dus ja het is belangrijk
5 6 6 5 5 bijvoorbeeld?quote:Op zondag 22 november 2015 20:05 schreef Geralt het volgende:
5 5 5 6 6
5 5 6 5 6
5 6 5 5 6
6 5 5 5 6
6 5 5 6 5
6 5 6 5 5
6 6 5 5 5
Welke mis ik nog?
Doe maar niet. Die wodka kost je hersencellen, en aangezien je met de hersencellen die je nu nog hebt al niet zo'n eenvoudige opgave over combinatoriek (niet kansrekening) kunt oplossen ...quote:Op zondag 22 november 2015 19:58 schreef stijn010 het volgende:
[..]
Het is een toets om eerlijk te zijn. alleen zit ik op een autistenschool dus mag ik m thuismaken. kheb met mn ouders afgesproken dat als ik een 7 haal ik eenmalig een fles wodka krijg, dus ja het is belangrijk
Fijn dat je even een zinloze rotopmerking maaktequote:Op zondag 22 november 2015 21:02 schreef Riparius het volgende:
[..]
Doe maar niet. Die wodka kost je hersencellen, en aangezien je met de hersencellen die je nu nog hebt al niet zo'n eenvoudige opgave over combinatoriek (niet kansrekening) kunt oplossen ...
Hint: er zijn vijf posities en de twee zessen kun je dus op (5·4)/2 = 10 manieren over de vijf posities verdelen.
Hij heeft wel gelijk.quote:Op zondag 22 november 2015 21:22 schreef stijn010 het volgende:
[..]
Fijn dat je even een zinloze rotopmerking maakte
quote:Op zondag 22 november 2015 19:58 schreef stijn010 het volgende:
[..]
Stoer hoor.quote:Op zondag 22 november 2015 21:22 schreef stijn010 het volgende:
[..]
Fijn dat je even een zinloze rotopmerking maakte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |