abonnement Unibet Coolblue
pi_158073004
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2015 07:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een verhaal met vooral verliezers aan alle kanten.
Niet lang in de rij hoeven staan voor een biertje of broodje braadworst met ajuintjes is anders een prettige bijkomstigheid hoor :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 7 december 2015 @ 09:38:21 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158073270
quote:
2s.gif Op maandag 7 december 2015 07:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een verhaal met vooral verliezers aan alle kanten.
Waarom gaf Nys vorig jaar op? Weet iemand dat nog?
  maandag 7 december 2015 @ 10:58:01 #153
14505 OProg
A Life in Music
pi_158074454
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarom gaf Nys vorig jaar op? Weet iemand dat nog?
Complete offday en werd er gewoon afgereden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_158074775
Volgens de letter van het contract heeft de organisatie misschien het gelijk aan hun kant, maar anderzijds is Nys wel iemand die normaal alles geeft en niet voor spek en bonen meerijdt. Als hij nou afgezegd had een paar uur voor de wedstrijd en dat daarmee de organisatie veel bezoekers had misgelopen dan hadden ze echt een punt.

Nys moet natuurlijk ook niet zo door blijven zeuren en gewoon z'n verlies pakken. Voor een dag werken is een paar duizend Euro startgeld nog steeds niet weinig.

[ Bericht 20% gewijzigd door TargaFlorio op 07-12-2015 11:28:10 ]
pi_158078888
Jammer dat van Aert en van der Haar niet meededen, want anders hadden we daadwerkelijk de impact van het wegblijven van Nys kunnen zien.

Ben wel benieuwd wat betreft de lange termijn. Ik neem aan dat de Nys-supporters gewoon een nieuwe favoriet kiezen? Je laat toch niet opeens je favoriete weekendbesteding compleet vallen? Of werkt dat niet zo simpel? :P
  maandag 7 december 2015 @ 16:43:32 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_158083260
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jammer dat van Aert en van der Haar niet meededen, want anders hadden we daadwerkelijk de impact van het wegblijven van Nys kunnen zien.

Ben wel benieuwd wat betreft de lange termijn. Ik neem aan dat de Nys-supporters gewoon een nieuwe favoriet kiezen? Je laat toch niet opeens je favoriete weekendbesteding compleet vallen? Of werkt dat niet zo simpel? :P
Ik denk dat het bij Nys toch voor een groot stuk regio-gebonden is. Die fans hadden eventueel kunnen overstappen naar Albert, maar dat heeft ook geen zin meer. Ik zie die aanhangers niet overstappen naar één of andere renner uit de kempen, al is België even groot als een postzegel en ligt het allemaal maar een kilometer of 30 verder.

En Nys spreekt nu eenmaal meer aan dan andere renners. Of dat je dat nu terugbrengt tot hype of charisma of massahysterie, van de huidige generatie gaat niemand dat ooit benaderen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 7 december 2015 @ 18:00:39 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158085022
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarom gaf Nys vorig jaar op? Weet iemand dat nog?
Luddevuduh ..... en finaal op achterstand gereden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 7 december 2015 @ 18:11:45 #158
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158085214
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jammer dat van Aert en van der Haar niet meededen, want anders hadden we daadwerkelijk de impact van het wegblijven van Nys kunnen zien.

Ben wel benieuwd wat betreft de lange termijn. Ik neem aan dat de Nys-supporters gewoon een nieuwe favoriet kiezen? Je laat toch niet opeens je favoriete weekendbesteding compleet vallen? Of werkt dat niet zo simpel? :P
Het was gisteren ook niet volledig te wijten aan het Nys effect. Dag ervoor was het in Essen wel druk, en dat ondanks dat de bijbeunende bouwvakkers gewoon zoals gebruikelijk aan het beunen waren.

Er is een nogal grote groep toeschouwers waar 2x op een weekend een reis en entreegelden + vertering er redelijk hard inhakt. Komend weekend moet je in Mol ook geen full house verwachten, de week erop in Antwerpen ook niet. Want Francorchamps en Namen op de rol zijn toch mooiere koersen om te bekijken.

Maar dat Belgen het bezoeken van een cross opgeven, ik geloof er niets van. al trekken de Franstalige crossen altijd wat minder publiek dan de Vlaamse.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 7 december 2015 @ 18:22:17 #159
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158085425
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens de letter van het contract heeft de organisatie misschien het gelijk aan hun kant, maar anderzijds is Nys wel iemand die normaal alles geeft en niet voor spek en bonen meerijdt. Als hij nou afgezegd had een paar uur voor de wedstrijd en dat daarmee de organisatie veel bezoekers had misgelopen dan hadden ze echt een punt.

Nys moet natuurlijk ook niet zo door blijven zeuren en gewoon z'n verlies pakken. Voor een dag werken is een paar duizend Euro startgeld nog steeds niet weinig.
Is dat zo dan? Staat er in dat contractje dat het startgeld alleen uitgekeerd wordt als de renner de koers reglementair uitrijdt? Anders heeft hij er gewoon recht op. Tis geen monopolygeld tenslotte.
pi_158085939
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is dat zo dan? Staat er in dat contractje dat het startgeld alleen uitgekeerd wordt als de renner de koers reglementair uitrijdt? Anders heeft hij er gewoon recht op. Tis geen monopolygeld tenslotte.
quote:
...

Navraag leverde snel de reden van zijn ongenoegen op. Nys gaf vorig jaar op in Overijse. Eén van de puntjes in een contract tussen renner en organisator is dat in het geval van een opgave de renner zijn startgeld opstrijkt in verhouding met het aantal verreden ronden. Opgave na 2 van de 10 ronden, betekent dus 20 procent van het startgeld. Een regel die amper wordt toegepast. "En al zeker niet bij Sven Nys, die altijd waar voor zijn geld biedt én toeschouwers lokt", wordt ons door andere organisatoren toevertrouwd.

In Overijse hebben ze dat dus wel aangedurfd en dat komt hen dit seizoen ongetwijfeld duur te staan. Niet de slimste zet van organisator Willy Van Roy. Nys gaf inderdaad op, maar zijn supporters waren wel naar de Druivencross afgezakt en hadden inkom betaald. En in het verleden gaf Nys altijd het beste van zichzelf in Overijse. 6 december zou voor Van Roy en zijn discipelen dit jaar wel eens een minder leuke Sinterklaas kunnen worden.
http://www.veldritkrant.b(...)uivencross-te-rijden
  maandag 7 december 2015 @ 19:40:11 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158087930
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is dat zo dan? Staat er in dat contractje dat het startgeld alleen uitgekeerd wordt als de renner de koers reglementair uitrijdt? Anders heeft hij er gewoon recht op. Tis geen monopolygeld tenslotte.
Het stond er in, alleen heeft Jan Verstraten waarschijnlijk blind getekend zonder de kleine lettertjes te lezen. Was vorig jaar al een bericht(je) in Het Nieuwsblad maar niet breed uitgemeten totdat Nys bekendmaakte dat hij niet in Overijse zou starten. Aan de andere kant natuurljk een beetje lullig als je wel supporters meebrengt die ook geen geld terugkrijgen. Het is overigens alleen van toepassing als er geen aanwijsbare materiaal of letsel schade is. Maarja geestelijk letsel is ook letsel hé.

Maar wanneer Overijse z'n datum van een week later in december weer terugkrijgt, staan alle toppers direct weer aan het vertrek, met of, oh nee, Zonder Nys dan.

[ Bericht 10% gewijzigd door buzz1291 op 07-12-2015 19:46:26 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 7 december 2015 @ 20:36:15 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158089669
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 19:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het stond er in, alleen heeft Jan Verstraten waarschijnlijk blind getekend zonder de kleine lettertjes te lezen. Was vorig jaar al een bericht(je) in Het Nieuwsblad maar niet breed uitgemeten totdat Nys bekendmaakte dat hij niet in Overijse zou starten. Aan de andere kant natuurljk een beetje lullig als je wel supporters meebrengt die ook geen geld terugkrijgen. Het is overigens alleen van toepassing als er geen aanwijsbare materiaal of letsel schade is. Maarja geestelijk letsel is ook letsel hé.

Maar wanneer Overijse z'n datum van een week later in december weer terugkrijgt, staan alle toppers direct weer aan het vertrek, met of, oh nee, Zonder Nys dan.
tis voor Nys wel laatste seizoen en als die organisatie dan een derde startgeld bied omdat je vorig jaar gestopt bent en je de laatste 10 jaar op het podium gestaan hebt zou ik mss ook zeggen laat maar zitten. Zeker als Overijsse nu niet meer mee teld voor een klassement. Snap dat ook wel.
  maandag 7 december 2015 @ 21:06:38 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158090791
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 20:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

tis voor Nys wel laatste seizoen en als die organisatie dan een derde startgeld bied omdat je vorig jaar gestopt bent en je de laatste 10 jaar op het podium gestaan hebt zou ik mss ook zeggen laat maar zitten. Zeker als Overijsse nu niet meer mee teld voor een klassement. Snap dat ook wel.
Het zat anders in elkaar. Hij kreeg vorig jaar na afloop maar een bepaald percentage van z'n startgeld uitgekeerd. Daarom wilde hij dit jaar geeneens 15K incasseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158167570
quote:
Lars Boom kan zich opmaken voor het wereldkampioenschap veldrijden, op 31 januari in het Belgische Heusden-Zolder. De Brabantse coureur heeft van zijn ploeg Astana toestemming gekregen de wegvoorbereiding te onderbreken voor de mondiale titelstrijd.

De 29-jarige Brabander start weliswaar in de Tour Down Under (17-24 januari), maar heeft zijn vliegticket laten omzetten om een paar dagen eerder te kunnen trainen voor de cross. ,,Normaal zou ik woensdag thuiskomen. Door de wijziging van het ticket ben ik nu al maandagavond terug en kan ik me mooi klaarmaken voor de 31e”, aldus Boom die vandaag vanuit Spanje naar Astana vliegt voor de jaarlijkse teampresentatie.

Bondscoach Johan Lammerts legt Boom in elk geval geen strobreed in de weg. De richtlijnen van de KNWU zeggen dat een kandidaat-deelnemer aan het WK ten minste twee keer in de top-16 van een wereldbeker moet zijn geëindigd. Boom doet normaal gesproken mee aan de wereldbekercross van Namen (volgende week zondag) en een week later in Heusden-Zolder. ,,Dan nog heb ik een ontsnappingsclausule, die erin voorziet dat ik iemand kan aanwijzen, ook als hij niet aan dat criterium heeft voldaan’’, licht Lammerts toe.
Vd Poel, vd Haar en Boom op het WK, dat moet leuk worden O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 11-12-2015 10:06:03 ]
pi_158168333
Oeioeioei. Zal Wuyts nog wel slaap kunnen vatten :D
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:09:40 #166
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158168390
Als wij het WK sweepen betekent dat effectief het einde van Vlaanderen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:11:05 #167
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_158168407
Misschien laten we Van Aert nog 3de worden om de lieve vrede te bewaren.

Daarna ga ik 3 dagen lang met de hand in de broek HLN lezen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_158168758
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:11 schreef Mani89 het volgende:
Misschien laten we Van Aert nog 3de worden om de lieve vrede te bewaren.

Daarna ga ik 3 dagen lang met de hand in de broek HLN lezen.
ik moest hardop lachen :D
Hooray for boobies!
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:58:54 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158170039
Als Boom dat WK zou winnen, niet waarschijnlijknatuurlijk, dan ontploft Belgie in z'n geheel. Maar als de hele NL ploeg nu eens voor Lars van der Haar zou rijden door op iedere demarrage te reageren en te vertragen waar het kan, dan hebben we een waardige opvolger en glimlachen we slechts naar het zuiden. Podium foto van Wout Van Aert als tweede op twee milimeter wordt nog legendarischer dan die van Nys en de Clercq in Gestel 2000. w/

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 11-12-2015 17:50:05 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158170455
Het Nederlandse blok is hoe dan ook ineens een stuk sterker en de Belgen hebben wel het overtal, maar Van der Poel, Van der Haar en Boom, boh jongens, broekje uit. :9~ Dat wordt slag om slinger demarreren op dat lange rechte stuk. _O_
Jack does it in real time...
pi_158170542
Boom zal wel weer flink uitgejouwd worden.
pi_158170672
A.u.b. een replay hiervan in januari:

Jack does it in real time...
pi_158174231
Het is allemaal wat hè.

Doe mij maar Van der Haar als wereldkampioen. En anders Pauwels ofzo. Of de grootmeester natuurlijk :9~
pi_158175456
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef DeeBee het volgende:
A.u.b. een replay hiervan in januari:

Genot _O_

Die dag was Boom winnaar en moreel winnaar tegelijk :Y
pi_158176649
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:09 schreef Mani89 het volgende:
Als wij het WK sweepen betekent dat effectief het einde van Vlaanderen.
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')