abonnement Unibet Coolblue
pi_157934489
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:46 schreef molletjebolletje het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit bekend stond als de voormalige Natuurkunde 1,2 etc.
Misschien was dat het doel maar als ze dan voor allerlei opleidingen in de biomedische hoek 1, 2 verplichten ben je geen stap dichter bij een oplossing. Maak er gewoon een die enkel voor het NT-profiel is en een voor de rest. De huidige kan je voor de rest behouden, voor de NT-leerlignen maak je een nieuwe variant, wat mij betreft een waar je pas in 5-VWO mee start nadat je het differentiëren en integreren met 1 variabele een beetje fatsoenlijk hebt geleerd (de concepten, de belangrijkste formules etc.).

Oh, nu ik toch bezig ben. ik zou zelf graag zien dat in dat nieuwe wiskundevak wel het werken met andere coördinatenstelsels wordt opgenomen aangezien je dat toch moet gebruiken voor bepaalde opleidingen en het best wel een pain in the butt is om daar plotseling mee te moeten werken, je hebt tijdens het VWO tijd genoeg om alle fijne details van zoiets uit te zoeken en automatismes te kweken, dat gaat niet als je in 8 weken tijd een vak onder de knie moet krijgen en dit slechts gebruikt moet worden in dat vak. Ik had bijv. ook graag meer met complexe getallen gewerkt (bewijzen van de formule van Euler) en inzicht gekregen in het kruisproduct (waarom loodrecht op elkaar?), de divergent en curl en zo. Allemaal zaken die nu niet behandeld kunnen worden omdat je 100 keer de wortelformule moet uitleggen in plaats van dat je 1 keer de afleiding laat zien en iedereen het kan gebruiken. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Uiteindelijk vervangen door 'algemene natuurkunde', d.w.z. toegankelijk voor iedereen met zowel wiskunde A als wiskunde B.
Dat is dus precies wat je niet moet doen, hoe graag sommige mensen ook zouden zien dat meer mensen natuurkunde leren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157934600
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:32 schreef molletjebolletje het volgende:

[..]

Welkom in Nederland met onze polderpolitiek :')

Het hele probleem is dat men van VWO'ers verwacht dat ze een hele brede basis kennen.
Er wordt niet verwacht dat NT'ers 10'en halen voor Nederlands of Frans en hetzelfde geldt voor CM'ers met Wiskunde A.

Nu zal een docent wiskunde meer wiskunde uren willen en een docent Frans ook meer uren willen. Uiteindelijk moet er bemiddeld worden. Het resultaat: slappe aftreksels bij elk vak en het VWO stelt niets meer voor, vanuit mijn perspectief gezien. Tja... polderpolitiek... voor wat hoort wat.
Dat is waar maar dat is 1 aspect van het probleem, het feit dat te heterogene groepen hetzelfde vak moeten volgen is ook een probleem.

quote:
Overigens een goed voorstel. Liever een NT'er die de talen perfect kan beheersen dan eentje met steenkool Engels, maar die wel Pride & Prejudice kent van Jane Austen...
Precies mijn gedachte. Uiteindelijk hoef je maar enkele duizenden woorden en enkele tientallen tot iets meer dan 100 grammaticale regels of zo te leren (al zou ik er een factor twee naast zitten dan nog maakt het weinig uit ;)) om soepel relatief simpele teksten in twee richtingen te vertalen, dat is best te doen als je vanaf 1-VWO drie vreemde talen krijgt en dit onderwijs goed wordt verzorgd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157934792
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:22 schreef Lokasenna het volgende:
En ik had best gewild dat ik al vroeg meer ervaring had opgedaan met presenteren. Misschien had ik dan niet die gekke angst gehad die ik nu altijd een beetje heb :')
Is dat niet veel meer een kwestie van persoonlijkheid? De een heeft er geen moeite mee om voor een grote groep te praten, de ander wel. Weinig aan te doen, behalve je goed voor te bereiden zodat er niets mis kan gaan. Op Youtube kan je heel erg veel filmpjes vinden waarin prima wordt uitgelegd hoe je dat doet. :)
Bovendien hoeft niet iedereen een tweede Steve Jobs te worden. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157934921
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is dat niet veel meer een kwestie van persoonlijkheid? De een heeft er geen moeite mee om voor een grote groep te praten, de ander wel. Weinig aan te doen, behalve je goed voor te bereiden zodat er niets mis kan gaan. Op Youtube kan je heel erg veel filmpjes vinden waarin prima wordt uitgelegd hoe je dat doet. :)
Bovendien hoeft niet iedereen een tweede Steve Jobs te worden. :)
Als het je niet van nature komt aanwaaien is oefening toch wel echt een pre. Want uiteraard heb ik alle tips wel eens gekregen, maar als je het niet vaak genoeg doet, wen je er nooit aan. En een betere spreker worden is wel een groot voordeel in een carriere, lijkt me zo.
  maandag 30 november 2015 @ 23:11:30 #130
447890 molletjebolletje
de mol is je beste vriend
pi_157935198
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is waar maar dat is 1 aspect van het probleem, het feit dat te heterogene groepen hetzelfde vak moeten volgen is ook een probleem.
Tja, het makkelijkst is als de leerlingen nou echt leren rekenen op de basisschool. Daarnaast is het gewoon absurd dat men de interpunctie nog niet beheerst in groep 8. Zou heel veel tijd besparen op de middelbare school. Wat mij betreft één van de meest efficiënte manieren om tijd vrij te maken voor bijvoorbeeld meer wiskunde uren in de onderbouw. Daardoor weer meer uren beschikbaar in de bovenbouw, etc.

Het bovenstaande is voornamelijk gericht om meer tijd te creëren.

Maar inderdaad: er moet meer onderscheid gemaakt worden tussen de vakken zelf.
[..]

quote:
Precies mijn gedachte. Uiteindelijk hoef je maar enkele duizenden woorden en enkele tientallen tot iets meer dan 100 grammaticale regels of zo te leren (al zou ik er een factor twee naast zitten dan nog maakt het weinig uit ;)) om soepel relatief simpele teksten in twee richtingen te vertalen, dat is best te doen als je vanaf 1-VWO drie vreemde talen krijgt en dit onderwijs goed wordt verzorgd.
De grammatica moet eigenlijk al na 3 jaar erin zitten. Je woordenschat kun je dan elk jaar nog uitbreiden. Wellicht handig om al wat vaktermen te leren voordat je gaat studeren. Ik vind het altijd zo sneu om te horen dat 1 à 2 studenten de studie Natuurkunde & Wiskunde niet heeft gehaald, omdat ze te veel tijd kwijt waren met het opzoeken van de woorden of de tekst niet konden begrijpen...

In de bovenbouw nog heel snel de grammatica herhalen en dan heel - veel - oefenen met schrijven, luisteren, spreken en lezen. Deze vaardigheden zijn onmisbaar voor elke student.
"What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty or democracy?" ~Mahatma Gandhi
pi_157935321
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:05 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als het je niet van nature komt aanwaaien is oefening toch wel echt een pre. Want uiteraard heb ik alle tips wel eens gekregen, maar als je het niet vaak genoeg doet, wen je er nooit aan. En een betere spreker worden is wel een groot voordeel in een carriere, lijkt me zo.
Het hangt ervan af wat voor carrière je ambieert, voor heel veel goede banen heb je het weinig of niet nodig. :)
Denk je niet dat je het vanzelf wel gaat leren als je het eenmaal voldoende doet? Het beste advies: je goed voorbereiden en relaxed zijn. Spiekbriefjes in telegramstijl gebruiken zodat je niet de draad kan kwijtraken en als het toch gebeurt de tijd nemen en rustig eerst nadenken over wat je verder gaat zeggen voordat je iets doet. Iets in die geest.

Begrijp me niet verkeerd. Als je vindt dat de gelegenheid er moet zijn om extra te oefenen op de universiteit dan vind je mij aan jouw kant maar ga zoiets niet verplichten aan mensen die het al kunnen. Niet dat jij ervoor pleitte maar dit is wel gebeurd naar aanleiding van mensen die er moeite mee hebben, en dan niet 1 keer maar tig keer, ook al bewees je de eerste keer al dat je het goed genoeg kan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157935488
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:11 schreef molletjebolletje het volgende:

[..]

Tja, het makkelijkst is als de leerlingen nou echt leren rekenen op de basisschool. Daarnaast is het gewoon absurd dat men de interpunctie nog niet beheerst in groep 8. Zou heel veel tijd besparen op de middelbare school.
Ja. Er is een simpele oplossing voor dit probleem: laat VWO-scholen maar een toelatingstest afnemen. Niet goed genoeg in rekenen en taalvaardigheid => geen toelating. Het zou de druk op de leraren van de lagere school flink vergroten om het wel aan te leren (reputatie school, klachten ouders). Je moet nooit met hiaten verder gaan, eerst de hiaten dichten en pas dan verder gaan.

quote:
De grammatica moet eigenlijk al na 3 jaar erin zitten. Je woordenschat kun je dan elk jaar nog uitbreiden. Wellicht handig om al wat vaktermen te leren voordat je gaat studeren. Ik vind het altijd zo sneu om te horen dat 1 à 2 studenten de studie Natuurkunde & Wiskunde niet heeft gehaald, omdat ze te veel tijd kwijt waren met het opzoeken van de woorden of de tekst niet konden begrijpen...
Ik schat in dat dat meer iets zegt over hun algemene beheersing van het Engels. Ik heb zelf ook niets van jargon geleerd voordat ik begon en ik moet dan ook regelmatig een woordje opzoeken maar dat is niet zo'n probleem. Ik vind het trouwens wel vervelend dat de meeste docenten verzuimen om het Nederlandse jargon aan te leren. Hoewel ik het Engels zeer goed beheers denk en communiceer ik toch echt liever in mijn moedertaal wanneer dat kan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157935617
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt ervan af wat voor carrière je ambieert, voor heel veel goede banen heb je het weinig of niet nodig. :)
Denk je niet dat je het vanzelf wel gaat leren als je het eenmaal voldoende doet? Het beste advies: je goed voorbereiden en relaxed zijn. Spiekbriefjes in telegramstijl gebruiken zodat je niet de draad kan kwijtraken en als het toch gebeurt de tijd nemen en rustig eerst nadenken over wat je verder gaat zeggen voordat je iets doet. Iets in die geest.

Begrijp me niet verkeerd. Als je vindt dat de gelegenheid er moet zijn om extra te oefenen op de universiteit dan vind je mij aan jouw kant maar ga zoiets niet verplichten aan mensen die het al kunnen. Niet dat jij ervoor pleitte maar dit is wel gebeurd naar aanleiding van mensen die er moeite mee hebben, en dan niet 1 keer maar tig keer, ook al bewees je de eerste keer al dat je het goed genoeg kan.
Ik kan maar weinig beroepen bedenken waarvoor je dat niet of nauwelijks nodig hebt.

Maar ik vind sowieso dat er op een universiteit wel wat meer aandacht besteed mag worden aan vaardig zijn in over je kennis communiceren. Bijvoorbeeld door mondelinge examens af te nemen, en ook werkcolleges aan te bieden waar wat meer interactie in de vorm van discussie plaatsvindt. Teksten doorspitten en routineopgaven maken kan ik ook wel thuis in mijn eentje. En ik merk vaak dat in een kwartier actief meepraten over concepten vaak net zo veel duidelijk wordt als in een uur aan sommen maken. Niet dat dat laatste niet hard nodig is, maar daarvoor zou in mijn ogen best iets meer beroep op zelfstandigheid van een student gedaan mogen worden.
pi_157935844
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:22 schreef Lokasenna het volgende:
Maar ik vind sowieso dat er op een universiteit wel wat meer aandacht besteed mag worden aan vaardig zijn in over je kennis communiceren. Bijvoorbeeld door mondelinge examens af te nemen, en ook werkcolleges aan te bieden war wat meer interactie in de vorm van discussie plaatsvindt. Teksten doorspitten en routineopgaven maken kan ik ook wel thuis in mijn eentje. En ik merk vaak dat in een kwartier actief meepraten over concepten vaak net zo veel duidelijk wordt als in een uur aan sommen maken. Niet dat dat laatste niet hard nodig is, maar daarvoor zou in mijn ogen best iets meer beroep op zelfstandigheid van een student gedaan mogen worden.
Daar ben ik het in grote lijnen mee eens. Ik zie veel meer in het zelfstandig opgaves maken en dat de docent een zeer duidelijke foutloze schriftelijke uitleg geeft (LaTeX, geen gekriebel met de hand!) met een inloopuur en een forum dan in die uren begeleide zelfstudie. Ik vind het onderwijs zoals het nu is behoorlijk saai (meestal niet vanwege het onderwerp!) en passief terwijl dat echt niet nodig is. Ik heb net als jij behoefte aan meer interactieve manieren van werken op de universiteit, echter werkt dat alleen maar goed bij voldoende kleinschalig onderwijs en zoals we allemaal weten is dat duurder en heeft Nederland juist met 1/3de het budget van de universiteiten gekort, nadat het budget wat aan onderwijs wordt besteed al flink was gedaald sinds de jaren 80 (ongeveer 50% per student volgens bepaalde hoogleraren die tegen de 'lang'studeerboete waren en in een uitgebreid krantenartikel aan het woord kwamen :@).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157937296
Komt het bij jullie ook vaak voor dat je bij uitwerkingen van docenten en in die dure Americaanse handboeken +/--fouten tegenkomt? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157937429
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Komt het bij jullie ook vaak voor dat je bij uitwerkingen van docenten en in die dure Americaanse handboeken +/--fouten tegenkomt? :?
Meestal zijn die er van tevoren wel uitgevist door de assistentie.
pi_157940423
Zijn we eigenlijk niet op het punt aangekomen dat het niveau van VWO zo gedavalueerd is tegen de bovenste 25% (?) dat er een nieuwe opleiding soort zou moeten komen voor hardcore beta? We zijn bezig een niet werkend concept zo te vervormen dat het voor iedereen werkt, maar dit gaat echt niet lukken, al probeer je dit op 100 verschillende manieren binnen 1 opleiding soort.
Nope
pi_157943124
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zeer lomp. Ook niet geschikt voor op de schoot, dan valt de laptop om als je het niet goed vasthoudt. Een van de onderschatte aspecten bij het ontwerp van een laptop: de gewichtsverdeling. Niet dat je er zo veel mee op schoot zit maar het moet wel kunnen en het tilt ook wat handiger als het zwaartepunt niet bijv. volledig achter ligt.
Boeie, heb toch altijd een bureau. Voor op schoot koop je maar een tablet. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:07:35 #139
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_157944800
Wat mij betreft mag het aantal uur Nederlands ook wel wat omhoog op de middelbare scholen.. Hoe men tegenwoordig met taal omgaat is echt draaaama :r
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:53:57 #140
447890 molletjebolletje
de mol is je beste vriend
pi_157945692
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:07 schreef Bravebart het volgende:
Wat mij betreft mag het aantal uur Nederlands ook wel wat omhoog op de middelbare scholen.. Hoe men tegenwoordig met taal omgaat is echt draaaama :r
Wat mij betreft ligt het probleem bij de basisschool, niet bij de middelbare school. Daarnaast gaat het om efficiëntie, niet om de hoeveelheid uren. De informatiedichtheid ligt behoorlijk laag in de lessen Nederlands. Op het VWO mag je daarnaast wat meer zelfstudie verwachten. Moeite met spelling? ---> Thuis extra huiswerk maken en inleveren bij de docent(e).
"What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty or democracy?" ~Mahatma Gandhi
  dinsdag 1 december 2015 @ 14:54:36 #141
447890 molletjebolletje
de mol is je beste vriend
pi_157945699


[ Bericht 100% gewijzigd door molletjebolletje op 01-12-2015 14:55:25 ]
"What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty or democracy?" ~Mahatma Gandhi
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:56:13 #142
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_157947003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:53 schreef molletjebolletje het volgende:

[..]

Wat mij betreft ligt het probleem bij de basisschool, niet bij de middelbare school. Daarnaast gaat het om efficiëntie, niet om de hoeveelheid uren. De informatiedichtheid ligt behoorlijk laag in de lessen Nederlands. Op het VWO mag je daarnaast wat meer zelfstudie verwachten. Moeite met spelling? ---> Thuis extra huiswerk maken en inleveren bij de docent(e).
Haha, zelfstudie _O-
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:34:36 #143
447890 molletjebolletje
de mol is je beste vriend
pi_157947765
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Haha, zelfstudie _O-
Ja ik weet het, op het VWO kun je het niet echt zelfstudie noemen.
"What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty or democracy?" ~Mahatma Gandhi
pi_157948360
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:26 schreef netchip het volgende:

[..]

Punt is dat de eisen niet te hoog kunnen zijn omdat er altijd een groepje is dat baggerkwaliteit aflevert. Maar verder heb je natuurlijk gelijk, als ze ons zouden verplichten om literatuuronderzoek e.d. te doen dan zou het veel leerzamer zijn.
Dan geef je toch lekker dat kutgroepje een onvoldoende? Problem solved.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 14:53 schreef molletjebolletje het volgende:

[..]

Wat mij betreft ligt het probleem bij de basisschool, niet bij de middelbare school. Daarnaast gaat het om efficiëntie, niet om de hoeveelheid uren. De informatiedichtheid ligt behoorlijk laag in de lessen Nederlands. Op het VWO mag je daarnaast wat meer zelfstudie verwachten. Moeite met spelling? ---> Thuis extra huiswerk maken en inleveren bij de docent(e).
Zullen de docenten leuk vinden. Komen er allemaal idioten met zwakstroom-Nederlands hun vrije uren opeisen met oefeningen die ze op de basisschool al zouden moeten kunnen..
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_157948402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 12:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Boeie, heb toch altijd een bureau. Voor op schoot koop je maar een tablet. :')
What the fuck moet ik met een tablet als ik al een desktop en een laptop heb? :')
Om nog maar te zwijgen over mensen die een desktop, een laptop, een tablet en een smartphone hebben. Over verkwisting gesproken.
Als ik een tablet zou nemen dan zou de laptop verdwijnen maar helaas is dat voor mij geen optie aangezien het tablet te weinig kan. Dat is leuk voor mensen die psychologie, rechten of geneeskunde zo studeren, wij hebben die optie niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157948444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

What the fuck moet ik met een tablet als ik al een desktop en een laptop heb? :')
Om nog maar te zwijgen over mensen die een desktop, een laptop, een tablet en een smartphone hebben. Over verkwisting gesproken.
Ik mag dan hopen dat je ook gewoon een bureau hebt. Laptop op schoot is altijd onhandig imo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157948454
Laptop en smartphone lijkt me gewoon vanzelfsprekend. Tablet is chill voor onderweg en een desktop is opzich geen overbodige luxe. Je laat het nu net lijken alsof het een wereldzonde is als je dat hebt.
pi_157948562
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik mag dan hopen dat je ook gewoon een bureau hebt. Laptop op schoot is altijd onhandig imo.
Natuurlijk heb ik een bureau (soort van) maar er zijn omstandigheden waarin je die laptop zo kort mogelijk gebruikt en waarin het meer praktisch is om dat ding even op je schoot te leggen. Je hebt ook niet altijd een tafel bij de hand, bijvoorbeeld als je buiten je woning bent waarvoor een laptop toch vooral dient. Als je alleen maar thuis die computer gebruikt dan moet je natuurlijk een desktop nemen: meer performance, minder duur, meer upgradebaar, minder gedoe. Bottomline, een laptop - de naam zegt het (on the top of your lap en niet on top of your desk) - moet je veilig op je schoot kunnen leggen, dus moet het zwaartepunt netjes in het midden liggen (of in ieder geval voldoende) en moet het niet belachelijk heet worden (Apple). Ook voor het vastpakken van de laptop is het heel wat handiger als het zwaartepunt netjes in het midden ligt als je zoals ik graag de laptop met 1 hand op wil kunnen pakken. Het is een kleine moeite om bij het ontwerp de massa netjes te verdelen.

Voor mij is de laptop trouwens een noodcomputer, ik gebruik die het liefst helemaal niet wanneer ik thuis ben. Ik haat werken met laptops en ik doe dat dan ook alleen maar als het niet anders kan. De schermpjes zijn slecht (matige kwaliteit TN :r) en klein, de toetsenborden zijn onhandig (veel te klein, niet verplaatsbaar zonder heel de laptop te verplaatsen), het is allemaal wat trager dan een desktop, je moet veel te laag kijken (geen op hoogte verstelbare monitor)...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157948684
laptop om series te kijken in bed

oh yes dinsdag Fargo dag
pi_157948786
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:02 schreef Mitsu het volgende:
Laptop en smartphone lijkt me gewoon vanzelfsprekend. Tablet is chill voor onderweg en een desktop is opzich geen overbodige luxe. Je laat het nu net lijken alsof het een wereldzonde is als je dat hebt.
Een wereldzonde is het niet maar het is wel verkwistend. Beeld je even in dat 3-6 miljard mensen zo door blijven gaan, hoe lang denk je dat dat blijft duren vooraleer we een schaarste aan grondstoffen gaan krijgen? + een belachelijk tempo waarmee we fossiele brandstoffen verbranden en zo. De wereld redt het wel en de natuur herstelt zichzelf wel weer maar we maken het er niet beter op voor toekomstige generaties.

Ik zie het als volgt. Een laptop is voor een deel van de studenten noodzakelijk, niet zo zeer omdat je niet zonder kan maar omdat de universiteiten verplichten om er een te hebben. Een desktop naast een laptop is luxe maar ik gebruik die ook als televisie en als muziekapparaat en een aparte monitor zou ik toch al nodig hebben, ook als ik thuis de laptop zou gebruiken en dan zou ik een dockingstation moeten kopen.
Een smartphone is luxe. Ja, het kan handig zijn als je van A naar B moet en de weg niet weet of als je in de stad bent met iemand en je plotseling ergens wil gaan eten, het kan handig zijn dat je direct even kan chatten met iemand zo gauw je ziet dat hij/zij online is. Maar dit soort dingen los je ook op door je wat beter voor te bereiden, nietwaar?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')