abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46621
Paus Johannes Paules II zei zondag 'verbitterd' te zijn en verklaarde dat homoseksualiteit een 'afwijking' is. Hij noemde Gay Pride 'een belediging voor het rooms katholieke jubeljaar'

Homoseksuele handelingen gaan volgens de paus 'tegen de wetten van de natuur in'.
[Bron : Volkskrant 10-7-'00]
Tering wat een ONZIN zeg !

Als ik iemand zijn schedel in wil slaan is het deze seniele oude randdebiel wel
Van dit soort gezwam word ik echt zwaar aggresief !

Maar :

Grote verliezer van de World Gay Pride is het Vaticaan , dat tevergeefs heeft geprobeerd het festival de voet dwars te zetten. Vooral het gevolg van dit verzet werd de gay pride een internationale politieke manifestatie voor universele rechtenmensen.

ANOTHER VICTORY

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 10 Juli 2000).]

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  maandag 10 juli 2000 @ 17:05:00 #2
46 ArchAngel
*Addicted to the white death*
pi_46622
Ja, die vent is echt achterlijk....
Zit hij te zeiken dat er te weinig katholieken zijn, ja vind je et gek als je zulke opmerkingen maakt.. Het katholicisme is achterhaald, sta voorbehoedmiddelen en homosexualiteit toe, dan komen er echt wel meer aanhangers.. Ze zijn gewoon te bekrompen, en willen hun debiele visie niet aanpassen...
God zegt toch dat iedereen gelijk is, waarom homo's dan niet aan hetero's?
Shit, die vent moet echt vervangen worden.. Wanneer gaat hij dood?
Ik hoop snel.. Volgens mij heeft hij ondanks dat kapje op z'n hoofd toch een fikse zonnesteek

GRTZ ArchAngel

[b]You can't wake a dog who is pretending to be asleep[/b] __Old Navaho
pi_46623
Rolduc was toch 1 groot homo-feest ?

Het is niet zozeer de hele kerkgemeenschap alswel die paar mafketels in Italie die vreemd zijn.

* Guus Muisarm gelooft niet in god.

Maar goed , vanuit de achterban van de kerk wordt hard gewerkt om ze daar een beetje normaal te laten denken.

maandag 10 juli 2000 @ 18:12:00 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_46624
Zoals de krekels vandaag in het NRC opmerken:
'Paus willen worden is een ziekelijke stoornis die tegen de natuur indruist'.
Life is what you make it.
  maandag 10 juli 2000 @ 19:08:00 #5
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_46625
Ach als paus mag je in iedergeval wel doen aan discriminatie. Maar dat vindt ik nou niet echt een toppunt

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
pi_46626
Ik ben het niet eens met de paus, maar ik vind het geen goede zaak dat die man op zo'n manier wordt geprovoceerd. Je gaat toch ook niet als zwarte zijnde bij een KKK huis protesteren ???
pi_46627
provoceren? Ach, ook in Rome wonen homoseksuelen, dus het is net zo'n voor de handliggende stad om zo'n parade e.d. te houden als elke andere stad. Alleen zit er in Rome een man die zich stoort aan dingen waar hij geen ruk mee te maken heeft, waar de meeste mensen zich gelukkig niet al te veel aan storen.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_46628
Kijk, ik zie het zo: de kerk zetelt al vele jaren daar in Rome... je weet dat de hele katholieke kerk tegen homosexualiteit is. Waarom moet je dan perse in Rome zo'n parade houden? Is Brussel of Parijs niet goed???
Doe dan niet zo moeilijk en ga dan ergens anders feest vieren.
pi_46629
Die klootzak van een Paus mag openlijk Homo's discrimineren en helemaal NIEMAND die er wat van zegt !!!!!!

Ik geloof dat ik moet gaan KOTSEN

Tijd voor een Zappa Quote :

quote:
My best advice to anyone who wants to raise a
happy, mentally healthy child is: Keep him or
her as far away from a church as you can.

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_46630
Ach het is hem ook maar ingefluisterd> Die vent is immers zo dement als de tering. Daar komt normaal geen zinnig woord meer uit. Het is die hele verdomde kerk die mag discriminere. Hij is immers alleen de spreekbuis.
Geloof sucks...
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  dinsdag 11 juli 2000 @ 05:30:00 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_46631
quote:
op 07-10-2000 om 07:44 PM schreef Roché het volgende:
Je gaat toch ook niet als zwarte zijnde bij een KKK huis protesteren ???

Juist wel lijkt me. Lekker dom voorbeeld trouwens.

Life is what you make it.
  dinsdag 11 juli 2000 @ 10:25:00 #12
4655 Boon©
Uw Echte Kwakzalver
pi_46632
Leviticus 20:

10. Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.

11. En een man, die bij zijns vaders huisvrouw zal gelegen hebben, heeft zijns vaders schaamte ontdekt; zij beiden zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

12. Insgelijks, als de man bij de vrouw zijns zoons zal gelegen hebben, zij zullen beiden zekerlijk gedood worden; zij hebben een gruwelijke vermenging gedaan; hun bloed is op hen!

13. Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

14. En wanneer een man een vrouw en haar moeder zal genomen hebben, het is een schandelijke daad; men zal hem, en diezelve met vuur verbranden, opdat geen schandelijke daad in het midden van u zij.

15. Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden.

16. Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

17. En als een man zijn zuster, de dochter zijns vaders, of de dochter zijner moeder, zal genomen hebben, en hij haar schaamte gezien, en zij zijn schaamte zal gezien hebben, het is een schandvlek; daarom zullen zij voor de ogen van de kinderen huns volks uitgeroeid worden; hij heeft de schaamte zijner zuster ontdekt, hij zal zijn ongerechtigheid dragen.

BOON is vandaag weer jonger dan hij ooit zal zijn.

pi_46633
Hmmmz, ik vind dat je deze opmerking als paus niet echt openbaar moet uiten maar ... het is nu eenmaal z'n geloof en ook het ONZE !
De paus krijgt nu de wind van voren omdat hij gewoon verteld wat er in de bijbel staat ? Dat vind ik pas dom ...

Los daarvan, waarom een Gaypride ?
Gaylympics, gaypride, gayvoetbal ... wat een bullshit !
Vraag nou eens gewoon GEEN aandacht en probeer je gewoon te mengen onder de mensen, welke sexuele voorkeur je ook hebt !
Moeten die homo's nou altijd in het middelpunt van de belangstelling staan ?

Ze probeerde de paus erbij te betrekken en die was daar blijkbaar niet van gediend, en DAT IS ZIJN GOED RECHT !
Of zijn ze nu op de teentjes getrapt ?

Ik walg van zulke acties !

Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
pi_46634
quote:

Hmmmz, ik vind dat je deze opmerking als paus niet echt openbaar moet uiten maar ... het is nu eenmaal z'n geloof en ook het ONZE !
De paus krijgt nu de wind van voren omdat hij gewoon verteld wat er in de bijbel staat ? Dat vind ik pas dom ...
Vraag nou eens gewoon GEEN aandacht en probeer je gewoon te mengen onder de mensen, welke sexuele voorkeur je ook hebt !

Ze probeerde de paus erbij te betrekken en die was daar blijkbaar niet van gediend, en DAT IS ZIJN GOED RECHT !

Ik walg van zulke acties

Precies...
Jullie eisen respect van de kerk, maar zelf hebben jullie er ook geen respect voor.

dinsdag 11 juli 2000 @ 13:03:00 #15
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_46635
ja ok aanpassen aan je omgeving.. ook als jegay bent maar de discriminatie van de paus slaat ook nergens op.
Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 juli 2000 @ 13:08:00 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_46636
quote:
op 07-11-2000 om 11:05 AM schreef §erum het volgende:

Ik walg van zulke acties !

SEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERUUUUUUUUM!!!!!

hoi hoi hoi !

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_46637
Klopt Capoe, maar het was vragen naar de bekende weg ...

Hij had deze uitspraak niet mogen doen inderdaad maar van de andere kant ... welke IDIOOT haalt het dan ook in z'n botte kop om nou net de Paus z'n mening te vragen over dit onderwerp !?
Een beetje logisch nadenken was misschien wel makkelijk geweest.

Hij houdt zich alleen aan z'n geloof ...

dinsdag 11 juli 2000 @ 21:43:00 #18
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_46638
Ik vind de homo optocht door Rome (in het voor de katholieken heilige jaar 2000) gewoon provoceren.
Ik heb niets met dat jubeljaar, maar dit was gewoon vragen om moeilijkheden. Probeer het dan "normaal" een discussie met de RK kerk aan te gaan, zonder al dat opzichtige gedoe.
Zolang ze elkaar maar wel in hun waarden laten, homo's en gelovigen.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  dinsdag 11 juli 2000 @ 21:58:00 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_46639
De paus moet zich niet aanstellen, wat weet die gast nu van de huidige maatschappij ?
ze hebben daar gewoon een enorme plaat voor hun kop .

geloven is (x 10^99 )

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_46640
hey Aaargh!... als jij niet gelooft, dat is jouw zaak. Maar heb wel respect voor mensen die dat wel doen (waaronder ik dus). De meeste jongeren keren zich tegenwoordig heel gemakkelijk tegen de kerk, zonder dat ze ooit eens goed over God hebben nagedacht. (ik geloof trouwens vrijwillig, mijn ouders zijn niet gelovig.)
En de kerk op zich is er al een paar duizend jaar (Rooms Katholieke +- 2000), nu moeten hun opeens binnen een tijdsbestek van 15 jaar alle regels bijstellen om er bij te horen in deze maatschappij???? Zeg nou zelf,is dat niet een beetje een onredelijke verwachting???
pi_46641
Iedereen leven en laten leven hoor maar dit wordt notabene verteld door een vent die de hele dag in een jurk loopt. En al die kerels die in een klooster zitten (niet zoveel meer tegenwoordig) is dat ook niet de kat op het spek binden? Denk maar aan die priesters e.d. met hun sexuele voorkeur voor kinderen.
  woensdag 12 juli 2000 @ 04:24:00 #22
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_46642
Roche: de discussie over het geloof is een tijdje terug op GoT al gestart (kijk daar ff) het geloven in god is absoluut niet verdedigbaar.
't is complete onzin, bron van veel van de ellende op deze wereld (oorlogen in naam van god etc.) , en het houd de ontwikkeling van de mens tegen (denk aan het ontkennen van de evolutietheorie, mensen die vervolgd werden omdat ze ideeen hadden die niet helemaal overeenkwamen met wat de kerk wil etc.)
dus respect voor het geloof heb ik niet, sorry. als je je gelooft in die onzin, prima, maar ga niet van andere mensen verlangen dat ze rekening houden met die sprookjes.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_46643
quote:
op 07-11-2000 om 09:58 PM schreef Aaargh! het volgende: geloven is (x 10^99 )
Als jij dit VIND, zou ik dat iets anders opschrijven dan dit. (Voorkomt een hoop reacties ...)

Ik heb begrip voor de uitspraak van de Paus en de achterliggende gedachte, niet voor de manier waarop het verteld is.

pi_46644
Iemand Jan Blokker in De Volkskrant van gisteren gelezen?
Trekt de dingen weer een beetje in perspectief en hoe!
dat ik dit nog mag meemaken!
pi_46645
quote:

de discussie over het geloof is een tijdje terug op GoT al gestart (kijk daar ff) het geloven in god is absoluut niet verdedigbaar.

En dat bepaal jij???
Ik ben gaan geloven sinds ik een keer goed heb nagedacht over God. En ik ging er over nadenken nadat ik er achter kwam, hoeveel bekende wetenschappers uiteindelijk tot de conclusie kwamen dat er een God moest zijn. Denk hierbij aan Newton, Oppenheimer en Einstein (lees de biografiën maar). Geloven in God biedt een houvast en de kerk biedt een plek waar je je kan keren tot God.
En dat argument van "de kerk is de schuldige van vele oorlogen" wordt veels te veel aangehaald en is onzin. De reden van oorlog is macht, grondgebied en rijkdommen. De mensen die strijden "in de naam van God" zijn vaak gewoon extreme kapitalisten. Ik kan mij ook niet herinneren dat Hitler riep "in de naam van God". Hetzelfde geldt voor Caesar en/of Napoleon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')