abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157712198
Mijn buren, die schuin onder mij wonen, hebben een probleem met de waterleiding en/of thermostaatkraan. Deze maakt namelijk een onwijs irritant geluid wat door heel ons appartementencomplex heen trekt. }:|

Hieronder staat een link naar het bestand met het geluid. Na een paar seconden hoor je dat ze stoppen met douchen.
https://www.dropbox.com/s/lbmckcv15ovxz7o/hetdouchenvandeburen.wav?dl=0

Kan iemand vertellen na het horen van het geluid of dit een probleem met de thermostaatkraan of leidingen is? Ik wil anders namelijk gaan vragen of ze deze kraan kunnen vervangen. Desnoods betaal ik er zelfs aan mee, want naast dat het een super irritant toontje is wat op je zenuwen werkt, word ik er ook nog is wakker van. :{
pi_157712335
Tjee je hebt een behoorlijk gehorig appartementen complex.

Lijkt mij niet de thermostaatkraan.

Mij lijkt de beste oplossing de leidingen op meer punten vastzetten (misschien om de 30 cm) en vervolgens leidingen bekleden met isolatie. Misschien ook even goed kijken of de leiding aan jullie woningscheidende wand vastzit en als dat zo is, kijken of deze voldoende massa heeft (zo klinkt het wel nl.).

Ben benieuwd wat anderen denken!
praise the lord i saw the light
pi_157712474
Dat het al wat gehorig is klopt inderdaad, en dat voor een pand uit 1997. Had ook verwacht dat er toen wat beter geïsoleerd werd.

Het zijn vooral de contactgeluiden die je hoort. Als de onderburen ook maar iets laten vallen hoor ik het. Je hoort soms ook wel eens wat luchtgeluid maar alleen als iemand zijn stem verheft of kinderen die aan het schreeuwen zijn. Normaal praten hoor ik niet, net zo als muziek en tv geluiden.

Leidingen zitten overigens niet aan de woningscheidende wand vast. Hun badkamer zit in het midden van de woning en de leidingen lopen via de grond en binnenmuren.
  zaterdag 21 november 2015 @ 11:21:35 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_157712514
Wij hebben ook gezoem, bij ons is het de thermostaat kraan.

Eerst zoemt het weinig tot niet tot het warme water bij de kraan is. Dan begint het. Als ik in de badkamer bij de wastafel warm water tap is het geluid er niet.

Als je de douche op koud zet is het zoemen weg.

Helaas geen tips voor je, behalve eventueel de buren een nieuwe kraan aan bieden die niet zoemt.

Zou je me misschien kunnen vertellen of zij net als wij ook een Grohe Atrio kraan hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')