abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157703991
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:37 schreef LuDann het volgende:
Herkenbaar, ik voel me ook echt belachelijk dan. :') Zo snel mogelijk jezelf kreupel de trap opsjouwen omdat je baby huilt. Kan ook niet even rustig opstaan en wachten tot alles wat minder pijnlijk aanvoelt dan he. :P

Mijn theorie is dat door de hormonen mijn bindweefsel verslapt is en dat daarom alles zo'n zeer doet. Mijn bekkeninstabiliteit is ook nog niet over. Mja, ik verwacht eigenlijk ook een beetje door de huisarts gewoon weer naar huis gestuurd te worden met een 'kijk het nog maar even aan'. Die gedachte motiveert niet. :')

Kan me niet voorstellen dat het niet vaker voorkomt? Raar dat je vlos er nooit van gehoord had. Hoewel ik ook vooral ophalende schouders kreeg toen ik er tijdens mijn zwangerschap over begon.
Dit was ook mn vk dr theorie idd :) klinkt logisch!
Afwachten maar :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157704212
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:42 schreef Mariposas het volgende:
Mijn man heeft de kat al als piemelverwarmer.
Mehehe :')

Ik val weer eens binnen en zie nieuwe features! Stap-R en Sjaak die mamma zegt! Las laatst ook over een aan de hand stap-Y! Gaat goed allemaal!

Doet me weer even beseffen dat Q een versnellinkje lager staat :') Bedacht me laatst dat het wel eens kon komen doordat hij niet gefrustreerd is dat ie niet kan kruipen en staan hem gewoon niet boeit. Als hij niet bij een speeltje kan, trappelt ie vrolijk en hijgend een tijdje in de lucht, of zoekt een speel waar hij wel bij kan, net zo goed hoor! Wel handig, maar heule grote behoefte om te kruipen krijgt hij er niet van. Sowieso doet ie niks op de grond, zal ie wel te hard vinden. Op de bank oefent ie wel eens. En afstandsbedieningen vindt ie leuk (vanmorgen drukte ie op wat knopjes voor ik em weghaalde en nou deed de tv het niet.. Was al licht pissig, tot ik hoorde dat er gewoon een storing is :P ). In z'n bed is ie vaak op zoek naar speentjes. Dus, paar avonden terug gebeurde ineens dit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157704596
haha gevalletje dat had mijn oudste ook. Die liet zich niet frustreren door dingen die ze nog niet kon. Dan probeerde ze het een keertje, oh, gaat niet? nouja dan niet xD en dan ging ze weer wat anders doen.
Zo is ze nog steeds... Waarbij ik wel moet zeggen dat ze dingen vaak "ineens" kan. Ze heeft zich nooit tot vermoeiend aan toe opgetrokken of stapjes gezet en gevallen of aan de hand gelopen. Ze deed helemaal niks. Tot ze op een gegeven moment een beetje wankel ging staan en 2 stappen zette en vanaf dat moment liep ze zeg maar. Idem met praten bijv en nu ook met lezen en schrijven.

Op het eerste gezicht leek ze daardoor soms motorisch wat trager dan leeftijdsgenoten maar uiteindelijk was ze net zo snel alleen de weg erheen is anders.
:)
pi_157704697
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:47 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Mehehe :')

Ik val weer eens binnen en zie nieuwe features! Stap-R en Sjaak die mamma zegt! Las laatst ook over een aan de hand stap-Y! Gaat goed allemaal!

Doet me weer even beseffen dat Q een versnellinkje lager staat :') Bedacht me laatst dat het wel eens kon komen doordat hij niet gefrustreerd is dat ie niet kan kruipen en staan hem gewoon niet boeit. Als hij niet bij een speeltje kan, trappelt ie vrolijk en hijgend een tijdje in de lucht, of zoekt een speel waar hij wel bij kan, net zo goed hoor! Wel handig, maar heule grote behoefte om te kruipen krijgt hij er niet van. Sowieso doet ie niks op de grond, zal ie wel te hard vinden. Op de bank oefent ie wel eens. En afstandsbedieningen vindt ie leuk (vanmorgen drukte ie op wat knopjes voor ik em weghaalde en nou deed de tv het niet.. Was al licht pissig, tot ik hoorde dat er gewoon een storing is :P ). In z'n bed is ie vaak op zoek naar speentjes. Dus, paar avonden terug gebeurde ineens dit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat stappen is bij die ene keer gebleven. Kruipen doet ze nog steeds niet, schuift ook nog alleen achteruit. Dus wat dat aangaat is Q weer iets sneller.

Heb vanmiddag een superleuk jasje gescoord bij C&A. Houtje touwtje! O+
In de aanbieding ook nog eens. Maatje 74, mouwtjes omslaan en gaan. Prima jasje voor op de fiets. Meteen maillotjes gehaald voor onder een broekje, lekker warm.
Helemaal klaar voor de fiets zijn we.
Verder ook nog twee leuke jurkjes, dus de pyjamas voor mezelf maar even achterwege gelaten. Het salaris is immers nog niet gestort. :')
Y heeft iig wat nieuws, kan er weer wat de kast uit wat eigenlijk al te klein is.
pi_157704858
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:59 schreef mignonne het volgende:
haha gevalletje dat had mijn oudste ook. Die liet zich niet frustreren door dingen die ze nog niet kon. Dan probeerde ze het een keertje, oh, gaat niet? nouja dan niet xD en dan ging ze weer wat anders doen.
Zo is ze nog steeds... Waarbij ik wel moet zeggen dat ze dingen vaak "ineens" kan. Ze heeft zich nooit tot vermoeiend aan toe opgetrokken of stapjes gezet en gevallen of aan de hand gelopen. Ze deed helemaal niks. Tot ze op een gegeven moment een beetje wankel ging staan en 2 stappen zette en vanaf dat moment liep ze zeg maar. Idem met praten bijv en nu ook met lezen en schrijven.

Op het eerste gezicht leek ze daardoor soms motorisch wat trager dan leeftijdsgenoten maar uiteindelijk was ze net zo snel alleen de weg erheen is anders.
Ah, eerst even de wereld bestuderen, en dan ineens bedenken van 'ja, nu ga ik dat ook doen, ik zie nu hoe het moet'.
Sommige dingen gaan ook ineens zo snel. De ene week spartelen ze als superman op de grond, en dan ineens zit er toch beweging in.

Y moet ook alles bekijken, en voelen en proeven. Zo zat ze van de week op da bank naast me met mijn rits te spelen (van mijn vest) zeker een kwartier aan het bestuderen hoe dat zat en op het eind moest ik mijn vest uittrekken want er zat een enorme kwijlplek in van het proeven. :') O+ Knoopjes zijn ook leuk, en oma's ketting. Maar ritsen _O_
pi_157704925
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:06 schreef Risu het volgende:

[..]

Ah, eerst even de wereld bestuderen, en dan ineens bedenken van 'ja, nu ga ik dat ook doen, ik zie nu hoe het moet'.
Sommige dingen gaan ook ineens zo snel. De ene week spartelen ze als superman op de grond, en dan ineens zit er toch beweging in.

Y moet ook alles bekijken, en voelen en proeven. Zo zat ze van de week op da bank naast me met mijn rits te spelen (van mijn vest) zeker een kwartier aan het bestuderen hoe dat zat en op het eind moest ik mijn vest uittrekken want er zat een enorme kwijlplek in van het proeven. :') O+ Knoopjes zijn ook leuk, en oma's ketting. Maar ritsen _O_
haha ja psies.
Terwijl E. heel anders was hoor, die kon soms wel 30 keer achter elkaar bij de keuken staan hier om te zien of ze al bij het lichtknopje kon zeg maar :') :D
Ze heeft er nog steeds wat meer moeite mee dan de oudste als ik zeg dat iets niet kan/mag. Stukje acceptatie en afwachten is wat minder aanwezig :P
:)
pi_157707702
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg de laatste maand last van mijn vingergewrichten. Stijf en stram, ik weet 't ook aan vocht. Vocht trekt een eind weg inmiddels, maar 't is hier ook nog stijf en stram hoor.

Mijn baby is na zijn voeding van 19 op mij in slaap gevallen en ligt nu nog heerlijk bij me te slapen O+ .
Had ik ook (carpaal tunnelsyndroom) en het duurde best lang vond ik zelf voor het weg was. Mijn vingers bleven nog zeker tot 8 weken na bevalling dikkig, toen pas paste ik mijn ringen weer. Het stramme gevoel was wel eerder weg maar ook niet meteen na een week.

Baby die in slaap valt op mij vind ik nu heerlijk, bij de oudste vond ik het beklemmend.
pi_157710265
Ik denk dat ik de oorzaak van Ketels ellende heb gevonden: ik voel een tweede tandje! Het eerste voelden we woensdag al, zonder noemenswaardige problemen. Maar voor nr 2 haalt hij dat dus even dubbel en dwars in.

Ik blijf het sneu vinden, maar weten waar het aan ligt is wel een opluchting.

Sorry voor de egoposts trouwens. Ik lees wel bij maar onthou er even weinig van.
pi_157710887
Goeiemorgen! :W

Luna, wat een snellie! Maar fijn dat de oorzaak gevonden lijkt. :)

N. sliep weer goed, wat knapt een mens daar van op! 20.00-02.15-07.15. :o *O*

Vanavond hebben we feest van sv, altijd heel gezellig. We zijn vanaf 3 uur welkom en we gaan om 6 uur aan tafel, wij zijn er dus mooi pas om half 5 / 5 uur ivm N. Het is ook nog eens bijna anderhalf uur rijden dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Meestal is ze 's avonds rond zeven / half 8 heel moe en gaat ze dus naar bed, maar ergens anders dan thuis (or onderweg, draagdoek, maxicosi, wagen) slaapt ze eigenlijk niet, spannend dus!

Zondag hebben we nog lekker niks, dus als het niet zo goed gaat kunnen we dan mooi lummelen. O+
pi_157711184
Leuk filmpje van Q! En wat een bos haar O+

Whehe spartelende superman check!

Selvaria: heerlijke nacht! Slaapt ze evt. nog bij jou op schoot? Dat is hier de enige oplossing als we een slaperig kind hebben dat nergens wil slapen.

Wij hadden gisteren een enorm wakkere M. die geen zin had om te slapen. Gewoon ook al vanaf de middag niet. 's Avonds deed ze wat hazenslaapjes en uiteindelijk lag ze er om 23 uur in. Ik had me dus ingesteld op een slechte nacht maar in plaats daarvan kwam ze om 4 uur en 8.30 uur. Ook een goede nacht dus! Beetje jammer dat ik later naar bed ging en vervolgens om 7 uur klaarwakker was maar ach. Mijn baby sliep goed O+
pi_157711942
Op schoot slapen is voor baby's toch? :N

Gelukkig slaapt ze in de auto meestal wel, toch weer 2x anderhalf uur. :)

Haha de superman wordt hier ook veelvuldig gedaan. :')
pi_157712187
Slapen is voor mietjes toch? ;) Het was ruk vannacht. Heel veel spugen, kreunen en heel veel willen drinken. Hoop dat het vandaag beter gaat want ik ben alleen tot vanavond laat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157712249
Gevalletje, wat een lief filmpje! Die ene speen in zijn mond doen en dan ook die andere nog pakken. Reserve zeker. :P

Mineola, carpaal tunnel had ik ook last van. Dat is gelukkig wel weer grotendeels weggetrokken.

Luna, een tweede tandje voor Keteltje, wow. Snelle henkie. O+ Wat rot dat hij er zoveel last van heeft.

Selvaria, wat een goede nacht! *O* Veel plezier bij het feestje, ben benieuwd hoe N. wil slapen. Wolk slaaptook nergens anders dan in haar eigen bed. Had haar gisteren in de kinderwagen mee naar de huisarts en ondanks heel moe, toch niet slapen. Stond ik daar met een krijsende baby in de apotheek. :')

Kazy, prettig dat M. jullie toch jullie nachtrust gunde. ;)

Wij hadden een oke nacht, 20.00-22.00-00.00-03.00-06.00. Om twaalf uur was ze alleen wel een uur wakker. Had een heel lief onderonsje met pappa. O+

Filmpje (zet je scherm wat feller want het is een nogal donker filmpje):

pi_157712281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:59 schreef mignonne het volgende:

Jouw oudste = mijn oudste...

Consultatiebureau in paniek, hij kroop pas met 15 maanden en liep nog niet met 19 maanden. Fysiotherapeut, het hele gedoe. Drie dagen na zijn eerste losse stapjes liep ie hier het halve blok rond _O- Praten hetzelfde, op z'n tweede verjaardag zei J nog helemaal niks. Hij wordt nu bijna 3, en af en toe wilde ik dat ie even een half uurtje z'n mond hield. PSZ vindt dat z'n woordenschat zo groot is, en z'n zinsbouw is ook bijna foutloos.

Mijn conclusie: komt meestal wel goed.

Ben vooral heel benieuwd wat F gaat doen. Zal wel even wennen zijn als die wel van het trial and error type blijkt :{
pi_157713336
Rommelige nacht hier. Baby wilde niet slapen om 23:00, in zijn wieg groot verdriet, aan de borst groot verdriet, uiteindelijk na een hoop gehuil op mijn borst in slaap gevallen. Om half 2 weer groot verdriet, aangelegd; dat hielp nu wel. Om 2 uur sliep 'ie weer en heb ik hem in zijn wiegje gelegd. Om 5 uur kwam er een huil uit 't wiegje, maar voor ik recht op zat was het weer stil en bleef het stil tot 7 uur.

Baby heeft er wel ergens een nachtvoeding uitgegooid. Eerst was het nog 22-1-4-7 maar nu slaat hij die van 1 of 4 over en maakt dan een langere ruk. Dat is dan weer wel fijn. Nu dat inslapen om 23:00 nog.
pi_157713579
En een zieke peuter in huis. Bleh. Wat een timing. ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157713750
Beterschap voor je oudste en sterkte voor jou Kuukske :*

Gevalletje, Q. on the move! O+

LD, wat zoet! *; (Enne, leuke naam! O+ )

Klinkt als een goede nacht Sillie. Dat inslapen heeft hier lang geduurd voor dat zelf lukte en dat dat steeds vroeger werd. Wij hebben zeker de eerste maand nog tot 12 uur/half 1 beneden met L. gezeten voor ze eens in slaap viel. Tegenwoordig gaat ze om 7 uur plat. :P

Verder las ik over rotnachten. :* En de rest ben ik vergeten want mijn hoofd zit vol watten.

L. begint ritme te krijgen in haar dagen. Standaard 3 slaapjes, soms 4. Daarvan is er eentje lang (1,5 uur) en de rest kort. Maar gister besloot ze van de 3 slaapjes 2 keer lang te slapen. Ik had verwacht dat ze dan vannacht wel zou spoken, maar helemaal niks. Ze vond het om 6 uur wel tijd om op te staan.

En volgens mij wil ze tijgeren of kruipen ofzo. Zodra ze op dr buik ligt gaat d'r kont omhoog en probeert ze d'r knieën onder d'r lijfje te krijgen. Dat lukt niet en dan doet ze de faceslide. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157714021
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:49 schreef Kuukske het volgende:
En een zieke peuter in huis. Bleh. Wat een timing. ;(.
ach bah :( Beterschap :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157714210
Ach, sterkte Kuukske, dat moet zwaar zijn. -O-

Thanks Kris. O+ Ik weet nog wel dat toen jullie L. geboren werd en ik de naam las dacht ''Ohhhhh, maar dat is ook een heel leuke naam!'' Maar uiteindelijk toch voor de naam gegaan die ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap in mijn hoofd had.

En faceslide. :D Die doet Wolk hier ook regelmatig. Met die knietjes onder zich en dan haar benen strekken zodat haar kont omhoog komt. Het ziet er heel koddig uit. Meestal komt ze dan een beetje vooruit om uiteindelijk op haar rug te rollen. Ben wel benieuwd hoe dat er bij L. uit ziet, filmpje? O+
pi_157714216
Dat 's avonds inslapen is hier nog steeds moeilijk. Meestal voed ik hem in slaap, dat heeft de meeste kans op succes. Daar moet ik nog mee aan de slag (heb het boek 'lekker slapen zonder huilen').

We hebben zojuist voor het eerst de voorgeschreven shampoo tegen berg gebruikt. Weg schattige babygeur... en de kuur duurt 2 weken }:|
pi_157714283
Aw, Hupje, wat jammer van de babygeur. Ik hoop dat de berg wel snel weg is dan. Heeft hij er last van?

Inslapen gaat hier sinds een week of twee ook meestal door slaperig te voeden en dan weg te leggen. Helaas lukt het anders niet op het moment vanwege die rot verkoudheid. Dan ligt ze niet lekker, gaat liggen wurmen en draait op haar rug. En slapen op haar rug lukt niet.
Eerder lukte het haar prima om zelf in slaap te vallen. Ik hoop dat het straks weer aan te leren is.
pi_157714310
Hier eindelijk 'Baby in een droomritme' gehaald (was uitgeleend bij de bieb :') )
Ik vind het wel een beetje strikt, de nadruk op ritme... dat betekent dus als ouder dat je de hele tijd ook hetzelfde ritme moet hebben en dat je thuis moet zijn om je baby op de juiste tijden te laten slapen. Wij gaat regelmatig weg en dan gaat N. in draagzak, veel handiger.
Ik ben wel nog steeds bezig met proberen haar in haar eigen bed te laten slapen overdag, maar geen succes. Na een kwartier enthousiast gespartel gaat het over in pieps en dan huils. Dus dan maar weer in de draagzak O+

Hier wordt enthousiast superman gespeeld, en probeert ze ook te kruipen, maar ze krijgt dr vette pens (nu 7400 gram) niet de lucht in :N , dus het blijft bij superman.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157714493
Wow, slechte avond/nacht/ochtend achter de rug zeg :o
Gisteren overdag had A. een plakdag, wilde weinig slapen en veel jammeren. Ik wilde om half 11 naar bed, en Lief wilde wel beneden bij slapende A. blijven en me wekken als hij wakker werd voor een voeding. Dat was helaas al om 11u :') ik lag net in bed. Ahja, niks aan de hand :)
Maargoed, na de voeding wilde hij niet meer slapen ;( Lief kwam ook naar bed en viel zo hop in slaap :( zo door alle jank en murmel heen. Toen was het half 3 en heb ik A. boos aan lief gegeven, met dat hij ook wel eens wat kan doen :( Ik wilde om half 11 slapen, lief kwam later en sliep wel, terwijl ik dus al 4u wakker zat. Ik zat er best ff doorheen.
Toen had lief m uiteindelijk maar weer mee naar beneden genomen zodat ik kon bijslapen.

Heb ik gedaan O+ Maar Meh ;( lief kwam dus om 10u naar boven: Ja hij wil wel weer een borst!
Met het bericht erbij dat A. bijna de hele tijd had gehuild, en uiteindelijk anderhalfuur had geslapen waarna hij wakker werd om te eten. Klein snel rekensommetje gedaan, blijkt dat lief m gewoon een voeding heeft laten overslaan :o :( ;( :{
Nogal logisch dat hij de hele tijd heeft gehuild ;( uiteindelijk dus kapotmoe en hongerig in slaap gevallen, t arme keind. Bah ik voel me er zo rot over. Vervolgens ligt hij bij me te drinken, plast ie zn hele pak nat omdat hij dus blijkbaar ook vanaf 3u nog geen schone luier heeft gehad, die stroomde helemaal over ;( Blaaaah.

Naja, lief had zich helemaal vergist in de tijd blijkbaar, dacht dat die voeding van half 3 om half 6 was ofzo.. :{ de nacht doet echt rare dingen met hem, zo jammer is dat. Had ie maar wat meer van dat leeuwenmoederinstinct.

Nu slaapt A. ein-de-lijk in de doek. even bijtanken.
pi_157714929
Nou Pinq, dat klinkt als een exacte kopie van mijn nacht :o incl man.

Ik heb er nu twee op bed. *O* Wilde eigenlijk zelf even gaan liggen maar ga toch liever even een kopje thee drinken en door een tijdschrift bladeren of zo. Voelt toch meer als me-time ;) Dadelijk met twee kinderen boodschappen doen en nummer 1 ophalen. Dan koken en eten met drie en ze allemaal in bed zien te krijgen vanavond. Ik kan dit :Y :X

[ Bericht 18% gewijzigd door Estrys op 21-11-2015 14:13:04 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157715153
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:04 schreef Estrys het volgende:
Nou Pinq, dat klinkt als een exacte kopie van mijn nacht :o incl man.

Ik heb er nu twee op bed. *O* Wilde eigenlijk zelf even gaan liggen maar ga toch liever even een kopje thee drinken en door een tijdschrift bladeren of zo. Dadelijk met twee kinderen boodschappen doen en nummer 1 ophalen. Dan koken en eten met drie en ze allemaal in bed zien te krijgen vanavond. Ik kan dit :Y :X
Omg es :X wat doe je jezelf aan :P koken=eten bestellen. Waar is je man?

Ik moest nog aan je denken vannacht toen mn lief zei: ik ben ook moe hoor!
Giftig was ik :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')