abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157661410
Hallo, ik zit in 6vwo en ik weet dat ik sowieso aan de TU Eindhoven ga studeren. Ik kan alleen niet kiezen tussen WTB en TB! Ik heb meeloopdagen gevolgd en ik vind beide studies interessant, ik kan echt geen keuze maken. Kunnen de mensen die één van de studies volgen (met name op TU/e), misschien hun persoonlijke verhaal doen over de studie zodat ik een nog beter beeld krijg.
Alvast bedankt
pi_157662487
WTB en TB zijn beide toch behoorlijk anders. Wat trekt je bij beide aan? TB is minder technisch en meer economisch en WTB is vooral een brede technische opleiding met weinig tot geen economie.
  vrijdag 20 november 2015 @ 23:42:30 #3
450545 GroteTaco
Pittig Mexicaans
pi_157707931
Ik studeer aan de TUe maar geen (W)TB, wel deels overlappende stof met WTB en kom daarnaast wel vaak in contact met WTB'ers.

Uiteindelijk ligt het toch aan je zelf. WTB is technischer (en voor mijzelf persoonlijk interessanter), het is erg breed en uiteindelijk kan je best veel met je papiertje.

Kijk vooral naar wat voor vakken je gaat krijgen en of je dit aanspreekt en wat er na je studie gebeurt als je dit niet al hebt gevraagd bij je meeloopdagen.
  Moderator zaterdag 21 november 2015 @ 01:22:26 #4
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_157709740
Technische bedrijfskunde is een economische functie bij technische bedrijven en wekbouwtuigkunde is gewoon techniek. Daartussen zul je een keuze moeten maken.

Verder kan je open dagen bezoeken en op die manier zoveel mogelijk informatie inwinnen over de beide opleidingen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_157710100
Tc bij automotive opleiding han

Wtb gerelateerd aan auto's en technische bedrijfskunde
pi_157856627
Ik houd van het economishe aspect van TB, maar het ontwerpen/bouwen/verbeteren van machines bij WTB lijkt me ook super leuk.
  zaterdag 28 november 2015 @ 00:51:31 #7
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_157874264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:39 schreef mimimi het volgende:
Ik houd van het economishe aspect van TB, maar het ontwerpen/bouwen/verbeteren van machines bij WTB lijkt me ook super leuk.
Denk dat de portie wiskunde vergelijkbaar is, dus is het kiezen tussen M&O/economie of natuurkunde. Vergeet ook niet dat het in veel gevallen wat eenvoudiger extra bedrijfskundige vakken te volgen (als je dat mist) dan een stuk WTB in te halen naast een studie TB. Heb zelf ongeveer 40-60 ECTS aan de faculteit voor TB gevolgd naast een bouwkunde studie in Eindhoven.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_157876890
quote:
Als je het economische leuk vindt, kun je dan niet beter naar econometrie kijken? Is dan niet aan de TU/e, maar als je in Brabant woont is Tilburg ook dichtbij. Verder heb ik het idee dat je met WTB eerder iets echt technisch gaat doen, terwijl je bij TBK al snel in een 'management' functie terecht komt.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_157881477
Ik denk dat ik ga voor werktuigbouwkunde met keuzevakken uit de TB.
pi_157894074
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:25 schreef mimimi het volgende:
Ik denk dat ik ga voor werktuigbouwkunde met keuzevakken uit de TB.
Er is een grotere vraag naar werktuigbouwkundige, dus goede keuze
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 29 november 2015 @ 02:13:15 #11
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157894110
Ik denk dat er heel weinig functies zijn waar je met werktuigbouwkunde niet voor in aanmerking en met technische bedrijfskunde wel. Andersom zijn die functies er wel. Je kunt ook wellicht een minor technische bedrijfskunde volgen als je werktuigbouwkunde doet (heb ik zelf ook gedaan).
quote:
Ik denk dat je het economische aspect van TB overschat. Kosten of baten zijn uiteindelijk ook maar een te optimaliseren eigenschap van een systeem of product. Het heet technische bedrijfskunde, niet technische economie. Bedrijfskunde is niet hetzelfde als economie.

[ Bericht 32% gewijzigd door Merkie op 29-11-2015 02:20:59 ]
2000 light years from home
  zondag 29 november 2015 @ 02:30:35 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_157894175
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 02:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Er is een grotere vraag naar werktuigbouwkundige, dus goede keuze
Alsnog is het belangrijker te kiezen wat bij je past. En het is allebei geen vrijetijdskunde of culturele antropologie, dus qua vraag zit het sowieso goed.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_157902389
Je moet vind ik geen studie kiezen om de inhoud van de studie, je moet een beroepsveld uitzoeken op basis van je vaardigheden, interesses, motivatie, etc. en daar je studiepad naar uitstippelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')