abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157628453
]Hallo fokkers,

Ik zit met vraag mbt mijn stage.

In mijn stagecontract dat verstrekt is door school staan de volgende citaten:

"De praktijkbiedende organisatie zal de deelnemer gedurende de looptijd van de beroepspraktijkvormingsovereenkomst in de gelegenheid stellen werkzaamheden te verrichten en taken uit te voeren die het de deelnemer mogelijk maken te voldoen aan de leerdoelen voor de beroepsvorming in de periode van 07-09-2015 tot en met 19-02-2016."

"De beroepspraktijkvorming beslaat in totaal 720 (klok)uren."

"De looptijd van deze overeenkomst is gelijk aan de duur van de beroepspraktijkvorming"

Er staat in het contract verder niets vermeld over het aantal te maken uren.

Mijn gedachte was om 720 klokuur te maken in de periode van 07-09-2015 t/m 19-02-2016 en vervolgens aan het bedrijf aan te bieden om daar te werken tegen minimumloon. Met dit voorstel belde ik mijn docent op om na te vragen of ik dit goed begreep, mij werd erg duidelijk gemaakt dat dit toch niet was wat in het contract stond.

Zoals ik het opvat krijgt het stageverlenende bedrijf een periode, in die periode is aan hun om mij 720 klokuur iets bij te brengen. Als deze 720 klokuur geweest zijn "vervalt" het contract.

Mijn docent zij "in dit geval geld wat er zwart op zit staat en niet wat de agent zegt", begrijp ik het contract verkeerd of kan ik na 720 klokuur de resterende tijd invullen met eigentijdste bedoelingen? (in dit geval dus werken bij het ex-stagebedrijf)

Gr Tim

Edit: Fotos van het contract geleverd door school

[ Bericht 5% gewijzigd door glexaeon op 17-11-2015 18:56:36 ]
pi_157628755
720uur is voldoende. En zoals jij wilt kan maar dit is dan niet meer deel van de stage maar gewoon een baan (na de 720u).
  dinsdag 17 november 2015 @ 18:48:20 #3
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157628764
Zolang je daar stage loopt heeft je school iets te zeggen over wat je daar uitspookt.

Maar in wat je daarna bij dat bedrijf doet is de school toch helemaal geen partij meer? :s)

Dus ik zou zeggen: zodra je je stage hebt afgerond (720 uur, leerdoelen behaald, opdrachten gemaakt etc) mag je daar gewoon werken. Moet het bedrijf wel willen natuurlijk :')

[ Bericht 39% gewijzigd door PatatFriet op 17-11-2015 18:55:54 ]
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157629006
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:48 schreef PatatFriet het volgende:
Zolang je daar stage loopt heeft je school iets te zeggen over wat je daar uitspookt.

Maar in wat je daarna bij dat bedrijf doet is de school toch helemaal geen partij meer? :s)
Dat klopt, school beweert alleen dat ik na de 720 gemaakte klokuren de stageperiode moet volwerken met stage uren, ik kan dit echter nergens terug vinden in het contract dat ik heb getekend.
pi_157629072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:56 schreef glexaeon het volgende:

[..]

Dat klopt, school beweert alleen dat ik na de 720 gemaakte klokuren de stageperiode moet volwerken met stage uren, ik kan dit echter nergens terug vinden in het contract dat ik heb getekend.
Dan moet je dat gewoon met het bedrijf regelen, hoeft je school niks van te weten lijkt mij.
Do what you love, love what you do!
pi_157629115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:58 schreef kree het volgende:

[..]

Dan moet je dat gewoon met het bedrijf regelen, hoeft je school niks van te weten lijkt mij.
Dit idd.

Maar wat maakt het uit? Als ze je het minimum loon willen betalen dan laat je dat toch lekker van het begin af aan doen?
pi_157629208
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:00 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Dit idd.

Maar wat maakt het uit? Als ze je het minimum loon willen betalen dan laat je dat toch lekker van het begin af aan doen?
Zo'n bedrijf krijgt een stagevergoeding van de overheid voor het hebben van een stagair, dit word meteen doorgespeeld naar mij in dit geval. Het bedrijf hoeft niets te betalen gedurende stageperiode. Daarom wil ik graag de stageperiode zo snel mogelijk af hebben zodat ik mezelf kan aanbieden om daar te werken.

Gr
pi_157629236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:02 schreef glexaeon het volgende:

[..]

Zo'n bedrijf krijgt een stagevergoeding van de overheid voor het hebben van een stagair, dit word meteen doorgespeeld naar mij in dit geval. Het bedrijf hoeft niets te betalen gedurende stageperiode. Daarom wil ik graag de stageperiode zo snel mogelijk af hebben zodat ik mezelf kan aanbieden om daar te werken.

Gr
Dan de 720 u volmaken en stoppen met je stage. Daarna hun vragen of je kan werken tegen minimum loon. (dit laatste hoeft school natuurlijk niet te weten)
pi_157629247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:02 schreef glexaeon het volgende:

[..]

Gr
Ze hoeven niks te betalen nee, maar het mag wel, dus als dat bedrijf jou wil betalen gewoon alle uren, gelijk aanpakken
Do what you love, love what you do!
pi_157629275
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:03 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Dan de 720 u volmaken en stoppen met je stage. Daarna hun vragen of je kan werken tegen minimum loon.
Dat was inderdaad mijn plan, echter krijg ik net een redelijk boze reactie toen ik dat vertelde en werd er zelfs gezegd dat mijn stage dan niet goedgekeurd zou worden en dat het niet de afspraak was zoals opgesteld in het contract. Daarom vraag ik hier even voor een andere kijk op de situatie maar die lijkt dus dusver overeen te komen met mijn gedachten.

Gr
pi_157629319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:04 schreef kree het volgende:

[..]

Ze hoeven niks te betalen nee, maar het mag wel, dus als dat bedrijf jou wil betalen gewoon alle uren, gelijk aanpakken
Het stagebedrijf zoeken ging in 1e instantie allemaal last-minute omdat mijn oorspronkelijke stagebedrijf liet afweten in de laatste week, veel keus/eisen die ik kon stellen was er dus niet, wel een goede tip om mee te nemen voor de volgende keer.

Gr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')