abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157574516
Magic Blue E27

Een maand of 3 geleden heb ik mijn been gebroken, omdat ik het niet handig vond om steeds van mijn bed af te gaan en mijn licht handmatig uit te doen ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Zodoende kwam ik bij de Magic Blue uit die ik voor iets meer dan 8 euro kocht bij Gearbest.

Het zag er simpel uit. Lamp in de fitting schroeven, app downloaden, connecten en klaar is kees, maar zou het in de praktijk ook zo makkelijk gaan? Een lamp voor 8 euro uit China met die functies?

Van de verpakking heb ik helaas geen foto's meer, maar de lamp kwam goed verpakt binnen. Ik heb hem uit de EU warehouse besteld maar kwam volgens het etiket uit China. Zodoende duurde het ook een tijdje voordat de lamp binnen was. Dat is dan wel jammer, maar hoor je vaker bij Gearbest.

Goed, we beginnen met de app. Deze kun je downloaden in Google Play of de Appstore.

Nadat ik de lamp in de fitting had gedraaid zag Magic Blue de lamp meteen. Het is slechts een kwestie van de lamp een naam geven en klaar. Als je meerdere lampen zou hebben kun je ze samen in een groep zetten om zodoende de lampen tegelijk te bedienen. Maar dat is hier niet het geval.

Nu de lamp goed werkt is het tijd om de functies door te nemen. Eigenlijk spreek alles wel voor zich. Op het eerste scherm kun je zelf de kleur bepalen. Ook zijn er 5 snelkoppelingen die je zelf aan een kleur kan koppelen. Verder valt de brightness nog aan te passen.

Op het tweede scherm kun je de warmte van de kleuren aan passen. Stel je de warmte in op 100% is het net alsof er een felle LED lamp van bijvoorbeeld Philips erin zit. Deze stand gebruik ik dan ook als ik bezig ben op mijn kamer. Kijk ik een filmpje gaan de warmte en brightness naar beneden.

Vanaf het derde scherm komen we functies tegen die ik niet snel zal gaan gebruiken. Misschien kan het tijdens een vreemde vrijpartij nog wel leuk zijn maar dan heb ik het liefst goed licht. :P We zijn nu bij de functies aanbeland. In totaal zitten er 20 standen op. Van vervagende kleuren naar kleuren die in elkaar over lopen, ook is hier de snelheid van aan te passen.

Op het vierde scherm kun je de LED lamp laten verkleuren op je eigen muziek die je kiest via Magic Blue.

Dit is weer helemaal anders op het vijfde scherm. Hier kun je namelijk de luidspreker van je telefoon ergens bij houden en danst de lamp op de muziek. Ook kan je door op de homeknop te klikken en disco houden met elke app naar keuze, bijvoorbeeld YouTube of Spotify.

En tot slotte kun je via de camera elke kleur aannemen. Dit kan automatisch of handmatig.

Conclusie:

Voor een LED lamp met bluetooth van die prijs ben ik verbaasd wat er mogelijk is. Al ga ik 90% van de functies nooit gebruiken is het leuk dat het erbij zit. Over de duurzaamheid van de lamp kan ik niks zeggen. Ik heb de lamp nu sinds vrijdag en ik weet niet hoe lang hij nog mee gaat.

Ook voor de doorloop is de lamp niet zo handig. Met deze donkere dagen heb je al snel een lamp nodig om wat te kunnen zien. Allereerst grijp je naar de schakelaar als je de kamer op komt lopen, maar die doet het natuurlijk niet. Hierbij zou een widget al helpen. Echter de meegeleverde widget moet eerst handmatig connecten met de lamp, iedere keer. Dus dan maar in de app, waar de lamp het wel meteen doen.

Zelf heb ik de lamp gekocht zodat ik vanuit mijn luie bed de lamp kun bedienen. En daar is hij perfect voor. Voor het schakelaar probleem ga ik nog wat verzinnen.

In de link hieronder zie je een video waarop ik de hele app doorloop. Ik wil je eigenlijk een filmpje maken zodat je ook meteen zag want ik met de app deed, maar dat bleek onmogelijk om voor elkaar te krijgen voor mij.

https://vid.me/rkqB
Uitvinder van de biersmiley.
pi_157576946
Dit is wel interessant. Ik wil al een tijdje een dimmend licht hebben maar dan moet ik extra kabels door de muur en het plafond trekken. Dit is wel een snelle makkelijke oplossing zo.

Moet je de E27 of B22 fitting hebben? Kan je er ook iets van een timer op zetten? En zit er iets van een wachtwoord op of zo? Zodat de buren je niet pesten?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_157578749
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 20:01 schreef Baas_bas het volgende:
Dit is wel interessant. Ik wil al een tijdje een dimmend licht hebben maar dan moet ik extra kabels door de muur en het plafond trekken. Dit is wel een snelle makkelijke oplossing zo.

Moet je de E27 of B22 fitting hebben? Kan je er ook iets van een timer op zetten? En zit er iets van een wachtwoord op of zo? Zodat de buren je niet pesten?
E27. Ik zie net pas dat er ook een timer op zit. Daar Had ik niet eerder naar gekeken.

Geen wachtwoord verder, maar ik denk niet dat je buren toevallig die app hebben.
pi_157605468
Hij staat dus in de bluetooth lijst zoals je hem zelf noemt?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_157607078
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:04 schreef Baas_bas het volgende:
Hij staat dus in de bluetooth lijst zoals je hem zelf noemt?
Niet in de bluetooth lijst van je telefoon, maar wel in de app. En zonder app kan je er niks mee.
pi_157626466
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 19:59 schreef dimmak het volgende:

[..]

Niet in de bluetooth lijst van je telefoon, maar wel in de app. En zonder app kan je er niks mee.
aaah duidelijk

nu maar hopen dat mn buren niet dezelfde lamp hebben dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')