abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157562426
De aanslagen in Parijs hebben inmiddels meer dan 120 doden geëist. Een verschrikkelijke daad, gepleegd door verschrikkelijke mensen met verkeerde ideeën. Dat staat vast. Maar een ander ding is ook verkeerd: onze selectieve verontwaardiging over wat er in de wereld gebeurt.

Enkele dagen voor deze aanslag, vond er een andere aanslag plaats in Libanon. Een van de dodelijkste ooit, in Beirut. Maar waar was de uitgebreide media-aandacht? De steunbetuiging van vele wereldleiders? De Libanese vlaggetjes op Facebook? Juist: nergens.

Het toont maar aan hoe selectief verontwaardigd we zijn. Boko Haram in Nigeria - meer dan 2.000 doden. Maar waar zijn de Nigeriaanse vlaggen op Facebook? Juist: nergens.

Dit sentiment is walgelijk.
pi_157562456
NIMBY-effect
pi_157562472
Zo zijn mensen nu eenmaal.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_157562481
En als je eens een keer de straat op gaat om te protesteren tegen wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt (en wat de mensen hier niet echt interesseert) "moet je maar naar je Verweggistan gaan". Althans, dat zeggen de internethelden op social media. :')
pi_157562505
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:00 schreef sylvesterrr het volgende:
NIMBY-effect
Net alsof de gemiddelde profielfoto veranderende Nederlander ook maar 1x per jaar in Parijs komt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 15 november 2015 @ 10:06:16 #6
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_157562514
Vond je het neerstorten van dat Russische vliegtuig net erg als de mh17 TS? Of haalde je daar ook maar je schouders bij op?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_157562516
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 10:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Net alsof de gemiddelde profielfoto veranderende Nederlander ook maar 1x per jaar in Parijs komt.
In hun dromen wonen ze in Parijs.
pi_157562527
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:06 schreef MPC60 het volgende:
Vond je het neerstorten van dat Russische vliegtuig net erg als de mh17 TS? Of haalde je daar ook maar je schouders bij op?
Dat was inderdaad verschrikkelijk. Het politieke spel dat daarover gespeeld wordt, is van soortgelijke ernst als de MH17.
pi_157562543
quote:
9s.gif Op zondag 15 november 2015 10:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Parijs is West-Europa, Libanon is de zandbak waar er ieder jaar wel een conflict is. Mensen raken het zo ongeveer moe gehoord dat er daar in die zandbak weer eens iets gebeurt is. Ik kan me van mijn 12 jaar tot nu al continu "nieuws" herinneren over aanslagen / oorlog / geweld in die hoek. Waarom zou ik er nog van moeten schrikken? Het zou voor mij nieuws zijn dat er eens een maand géén geweld is daar.

Laat het die mensen daar gewoon zelf opknappen zonder inmenging van buitenaf, betuttelen werkt niet, op geen enkel vlak. Niet bij integratie, niet bij bevolkingsgroepen onderling problemen laten oplossen. Nu nog de politiek dit laten inzien, maar helaas zal dit niet gaan wegens "politiek incorrect", waardoor ze het gewoon gaande houden...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 15 november 2015 @ 10:09:46 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_157562551
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 10:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Parijs is West-Europa, Libanon is de zandbak waar er ieder jaar wel een conflict is. Mensen raken het zo ongeveer moe gehoord dat er daar in die zandbak weer eens iets gebeurt is. Ik kan me van mijn 12 jaar tot nu al continu "nieuws" herinneren over aanslagen / oorlog / geweld in die hoek. Waarom zou ik er nog van moeten schrikken? Het zou voor mij nieuws zijn dat er eens een maand géén geweld is daar.
Sluit ik me helemaal bij aan.
pi_157562587
quote:

[..]

Laat het die mensen daar gewoon zelf opknappen zonder inmenging van buitenaf, betuttelen werkt niet, op geen enkel vlak. Niet bij integratie, niet bij bevolkingsgroepen onderling problemen laten oplossen. Nu nog de politiek dit laten inzien, maar helaas zal dit niet gaan wegens "politiek incorrect", waardoor ze het gewoon gaande houden...
Laten we daar dan volledig wegblijven. Maar nee, het Westen wil zich toch overal mee bemoeien. :')

Met het Westen bedoel ik de regeringsleiders, niet de bevolking.
pi_157562609
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Laten we daar dan volledig wegblijven. Maar nee, het Westen wil zich toch overal mee bemoeien. :')

Met het Westen bedoel ik de regeringsleiders, niet de bevolking.
Strak plan. Gewoon alles zelf uit laten zoeken en hooguit wat grondstoffen ruilen voor infrastructuur o.i.d. China-style.
pi_157562629
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Geef ik je 100% gelijk, maar als we helemaal wegblijven dan zie je weer betogingen voor ambassades omdat "het Westen" alles maar laat begaan zonder in te grijpen...

Pappen en nathouden techniek, juist zoals de politiek 99% van de keren doet. Zo hou je beide kanten ongeveer tevreden, levert dat voor beide partijen stemmen op & blijven ze mooi herverkozen.
pi_157562642
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 09:58 schreef Friek_ het volgende:
Een verschrikkelijke daad
Met je zusje was het vannacht een prima daad
pi_157562651
Daar wegblijven? :') Alsof landen even hun geopolitieke belangen overboord gaan gooien?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157562827
Dat komt omdat vele mensen waaronder ikzelf moslimmoe en middenoosten moe zijn geworden.

Er gaat geen dag voorbij zonder dat moslims iets eisen, ergens woedend over zijn of zichzelf en anderen om het leven brengen. Er gaat geen dag voorbij zonder aanslag in het midden oosten. En weet je wat? Inmiddels ben ik op het punt dat het me allemaal mijn reet zal roesten.

De primitieve barbaren zoeken het maar uit met hun religie en samenleving vol voormiddeleeuwse achterlijkheid. Al moorden ze elkaar helemaal uit en schieten ze heel hun land aan puin. Ik slaap er geen minuut minder van.

Iedere moslim die normaal wil leven en iets van zijn leven wil maken is wat mij betreft welkom. Iedere moslim die zich wil wentelen in de kenmerkende islamitische religieuze achterlijkheid mag daar blijven of teruggestuurd worden. En als dan daar zijn hoofd wordt afgehakt door een geloofsbroeder is dat het gevolg van zijn eigen keuze.

Tja en die aanslag in Beiroet. Vervelend maar liever daar dan hier.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 15 november 2015 @ 10:37:30 #17
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_157562905
Omdat aanslagen in Islamitische landen door moslims dagelijkse kost is en niets 'nieuws'.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 15 november 2015 @ 10:39:02 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_157562928
Het meest vermoeiende aan ver van m'n bed shows zijn dergelijke kleuterklasfilosofieen er over.
Ik ga naar huis.
pi_157562943
Helemaal mee eens. Hypocrisie ten top.

Goed artikel hierover:

http://bunkermag.org/paris-terrorism-hypocrisy-western-media/
pi_157562972
Omdat het een aanval is op de westerse vrijheid. Ook de vrijheid van jou en mij.
  zondag 15 november 2015 @ 10:45:20 #21
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_157563019
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:39 schreef robin007bond het volgende:
Helemaal mee eens. Hypocrisie ten top.

Goed artikel hierover:

http://bunkermag.org/paris-terrorism-hypocrisy-western-media/
quote:

[..]

Dit dus. Anders kan men elke 2 dagen wel hun UI veranderen in dat van een Islamitisch land.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_157563045
Op zicht een terechte klacht. Een meer evenredige nieuwsbelichting zou wenselijk zijn.

Wel is het zo dat geweld in een gewelddadig gebied, minder nieuws is dan geweld in een relatief geweldloos gebied.
pi_157563113
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:45 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. Anders kan men elke 2 dagen wel hun UI veranderen in dat van een Islamitisch land.
Tsja, dat is ook wel zo. Op den duur gebeuren dingen zo geregeld dat het geen "nieuws" meer is voor velen.

Desalniettemin vind ik wel dat mensen ook wat meer steun voor die mensen zou moeten tonen.
pi_157563356
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 10:52 schreef robin007bond het volgende:

Desalniettemin vind ik wel dat mensen ook wat meer steun voor die mensen zou moeten tonen.
Ik steun ze iedere dag met een stukje van mijn belastinggeld dat naar ontwikkelingshulp budgetten gaat.
pi_157563464
quote:

[..]

dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')