abonnement Unibet Coolblue
pi_157734385
Bizar hoe slecht koefnoen is in vergelijking met deze typetjes
pi_157735611
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 02:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee man. Geniaal juist. "Ik wist niet eens of ik m'n eigen stemmetje nog kon" _O-

Ik heb me rot gelachen.
Precies. Briljante aflevering. _O_
pi_157755684
Zie net de herhaling. Veruit de beste aflevering van de laatste tijd. Ook bizar dat dit gelijk weer 10x leuker is dan Koefnoen en soortgelijke programma's.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157755732
TOPSHOW
(she/her)
pi_157755810
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:11 schreef Monolith het volgende:
Zie net de herhaling. Veruit de beste aflevering van de laatste tijd. Ook bizar dat dit gelijk weer 10x leuker is dan Koefnoen en soortgelijke programma's.
Absoluut. Het was ook gelijk weer goed.

Ook mooi om te zien dat ze er zelf ook zichtbaar plezier in hadden.

Stiekem koester ik de hoop dat Kopspijkers in die setting ooit gewoon weer terugkomt bij de Vara. :@

Al loop je altijd het risico dat het niet meer zo legendarisch wordt als vroeger.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_157755847
quote:
15s.gif Op zondag 22 november 2015 09:57 schreef Vijf_voor het volgende:
Bizar hoe slecht koefnoen is in vergelijking met deze typetjes
Diverse van deze typetjes zijn ook in Koefnoen te zien geweest. Sommige, zoals Poetin, trouwens ook in Cojones.
pi_157756663
Top show! Beste programma op de Nederlandse tv dit moment. Respect voor jack dat-ie er gewoon zat met z'n gezondheidsklachten...
pi_157757172
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Absoluut. Het was ook gelijk weer goed.

Ook mooi om te zien dat ze er zelf ook zichtbaar plezier in hadden.

Stiekem koester ik de hoop dat Kopspijkers in die setting ooit gewoon weer terugkomt bij de Vara. :@

Al loop je altijd het risico dat het niet meer zo legendarisch wordt als vroeger.
Ik vond Kopspijkers als geheel ook niet zo'n bijzonder programma. Eigenlijk was het cabaretstukje het enige echt leuke aan het programma.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 23 november 2015 @ 14:50:20 #209
403253 Meke
after all this time? always.
pi_157762725
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Diverse van deze typetjes zijn ook in Koefnoen te zien geweest. Sommige, zoals Poetin, trouwens ook in Cojones.
Ik denk dat gewoon het hele simpele, het praten het ook is wat zo tof maakt. Bij Koefnoen moeten ze er altijd een andere serie omheen maken. En bij Kopspijkers was het natuurlijk een klein gedeelte van het programma (als ik het me goed herinner :+ ), de laatste 10 minuten ofzo? In tegenstelling tot een uur :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_157763010
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:14 schreef Fylax het volgende:
TOPSHOW
Wist jij weleens wat Kopspijkers is en wie Jack Spijkerman is? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2015 15:03:23 ]
pi_157763027
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wist jij weleens wat Kopspijkers is en wie Jack Spijkerman is? :P
Ja en ja.
(she/her)
pi_157763418
quote:
17s.gif Op maandag 23 november 2015 14:50 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik denk dat gewoon het hele simpele, het praten het ook is wat zo tof maakt. Bij Koefnoen moeten ze er altijd een andere serie omheen maken. En bij Kopspijkers was het natuurlijk een klein gedeelte van het programma (als ik het me goed herinner :+ ), de laatste 10 minuten ofzo? In tegenstelling tot een uur :D
Een serie als Koefnoen maken is knap lastig. Je bent ten eerste erg van de actualiteit afhankelijk. De NPO heeft er bovendien een handje van om Koefnoen de laatste jaren te programmeren vanaf medio augustus. Veel items moeten dan in de relatief nieuws-luwe zomermaanden worden opgenomen.

Bovendien: als één seizoen van Koefnoen een 8 scoort en het volgende seizoen is "slechts" een 7,5 waard, dan begint het gemekker uit de categorie "ik heb nul keer gelachen" alweer. Ik moet zeggen: ik beleef elke uitzending weer plezier aan Koefnoen. Dat het niveau niet altijd even hoog kan zijn, neem ik voor lief. Ik blijf het vermakelijk vinden.
pi_157766955
Dit was echt serieus de beste aflevering tot nu toe _O- _O-
Echt ik hem me kapot gelachen _O_
pi_157767103
Vinden jullie die typetjes echt zo goed? Ik vond ze tenenkrommend slecht.
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 18:47:48 #215
9859 crew  Karina
Woman
pi_157767614
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 18:29 schreef Stompzinnig het volgende:
Vinden jullie die typetjes echt zo goed? Ik vond ze tenenkrommend slecht.
Echt slecht vond ik ze niet, maar ik had wel het idee dat ze vroeger beter waren (of misschien verbeeld ik me dat :') ).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_157767899
quote:
15s.gif Op zondag 22 november 2015 09:57 schreef Vijf_voor het volgende:
Bizar hoe slecht koefnoen is in vergelijking met deze typetjes
Vooral als je bedenkt dat de typetjes in Koefnoen gedeeltelijk door dezelfde mensen worden gespeeld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157768193
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 08:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vond Kopspijkers als geheel ook niet zo'n bijzonder programma. Eigenlijk was het cabaretstukje het enige echt leuke aan het programma.
Dat is ook waar Spijkerman destijds de mist in ging. Hij dacht dat Kopspijkers stond of viel met zijn aanwezigheid, terwijl zijn aandeel in feite vergelijkbaar was met dat van Paul de Leeuw in de Kwis. Hij praat het leuk aan elkaar, maar dat is het. Kan me herinneren dat Spijkerman ook nog een tijdje duopresentatie heeft gedaan met Bert Visscher, maar dat terzijde.

Je kon dat ook terugzien in de kijkcijfers van Kopspijkers. Op het moment dat het cabaret begon, volgen de kijkcijfers omhoog.

Toen Spijkerman naar Talpa ging, wilde zijn vaste team cabaretiers niet mee, en dat was de doodsteek. Op een gegeven moment zat hij daar met een stel cabaretiers van het derde garnituur, en keek er geen hond meer naar.

Dus Kopspijkers was op een gegeven moment ook geen schim meer van zichzelf. De overstap van VARA naar Talpa was de genadeklap voor het programma.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157768363
Overigens is Boddé's beste imitatie nog altijd drs P. (eveneens uit Kopspijkers).

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157768618
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 19:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is ook waar Spijkerman destijds de mist in ging. Hij dacht dat Kopspijkers stond of viel met zijn aanwezigheid, terwijl zijn aandeel in feite vergelijkbaar was met dat van Paul de Leeuw in de Kwis. Hij praat het leuk aan elkaar, maar dat is het. Kan me herinneren dat Spijkerman ook nog een tijdje duopresentatie heeft gedaan met Bert Visscher, maar dat terzijde.

Je kon dat ook terugzien in de kijkcijfers van Kopspijkers. Op het moment dat het cabaret begon, volgen de kijkcijfers omhoog.

Toen Spijkerman naar Talpa ging, wilde zijn vaste team cabaretiers niet mee, en dat was de doodsteek. Op een gegeven moment zat hij daar met een stel cabaretiers van het derde garnituur, en keek er geen hond meer naar.

Dus Kopspijkers was op een gegeven moment ook geen schim meer van zichzelf. De overstap van VARA naar Talpa was de genadeklap voor het programma.
Ik zit even te graven in mijn geheugen hoe het ook weer precies ging met de overstap naar Talpa. Wie gingen er nou wel en niet mee?
Je moet namelijk in mijn ogen ook niet helemaal onderschatten wat de impact van zo'n zenderwissel is. Zo uit mijn hoofd kwam er ook reclame tussendoor. Dat schrikt ook vaak wel kijkers af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157769353
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Overigens is Boddé's beste imitatie nog altijd drs P. (eveneens uit Kopspijkers).

Fenomenaal. Drs P is knap, maar zo'n imitatie is niet minder knap.
Somebody that I used to know
pi_157769667
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 18:29 schreef Stompzinnig het volgende:
Vinden jullie die typetjes echt zo goed? Ik vond ze tenenkrommend slecht.
De typetjes waren gewoon goed, maar de inhoud was niet heel bijzonder. Bij kopspijkers zat er hoogstwaarschijnlijk ook een stuk meer voorbereiding in.
Iets soortgelijks zou ik toch graag weer op TV zien. Een soort van combinatie van het kopspijkers cabaret en dat bij studio Spaan zou geweldig zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_157771875
In het verlengde van die grappen over Henk Krol

https://twitter.com/DeSpeld/status/668811584962232320
Somebody that I used to know
pi_157776611
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zit even te graven in mijn geheugen hoe het ook weer precies ging met de overstap naar Talpa. Wie gingen er nou wel en niet mee?
Je moet namelijk in mijn ogen ook niet helemaal onderschatten wat de impact van zo'n zenderwissel is. Zo uit mijn hoofd kwam er ook reclame tussendoor. Dat schrikt ook vaak wel kijkers af.
Op Erik van Muiswinkel na ging vrijwel iedereen mee naar koppesnellers. Het eerste seizoen Koppensnellers was vergelijkbaar met het laatste seizoen Kopspijkkers. Het ging fout in seizoen 2. De persiflages verdwenen en Koppensnellers verloor kansloos de strijd van Mooi weer de leeuw. In het derde seizoen was Koppensnellers nog maar een schim van wat het vroeger was.
  Redactie Sport dinsdag 24 november 2015 @ 11:06:09 #224
109131 crew  sportfreak
pi_157780968
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 23:33 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Op Erik van Muiswinkel na ging vrijwel iedereen mee naar koppesnellers. Het eerste seizoen Koppensnellers was vergelijkbaar met het laatste seizoen Kopspijkkers. Het ging fout in seizoen 2. De persiflages verdwenen en Koppensnellers verloor kansloos de strijd van Mooi weer de leeuw. In het derde seizoen was Koppensnellers nog maar een schim van wat het vroeger was.
Kopspijkers zelf was in de laatste seizoenen bij VARA ook al over zijn hoogtepunt heen. Eigenlijk vanaf het moment dat Paul Groot en Owen Schumacher vertrokken om Koefnoen te gaan maken.

Ze hadden natuurlijk de mazzel om te beginnen met de typetjes in 2001, toen Pim Fortuyn opkwam. Die verkiezingcampagne en het daaropvolgende kabinet met LPF waren natuurlijk prachtige onderwerpen om te persifleren.
  † In Memoriam † zaterdag 28 november 2015 @ 20:20:38 #225
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157885562
Over een paar minuten is het weer! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')