Haha, dacht dat jij niet mee zou doen dit jaar en dan juist deze trofee.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef Disana het volgende:
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Zonder twijfel Kowloon. Omdat hij van vele markten thuis is, en toch gezellig meekletst. En omdat hij zo vreselijk graag ook eens een trofee wil winnen.
Iemand heeft mij vermurwd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Haha, dacht dat jij niet mee zou doen dit jaar en dan juist deze trofee.
Het loopt ook niet echt storm.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Haha, dacht dat jij niet mee zou doen dit jaar en dan juist deze trofee.
Je moet ook wel inspiratie hebben om zo'n lijst in te vullen. Het liefst met hilarisch commentaar.quote:
Nice.quote:
Dat is waar. Vaak komt inspiratie van andere users die hun verhalen posten. Prisoner's dilemma.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:41 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Je moet ook wel inspiratie hebben om zo'n lijst in te vullen. Het liefst met hilarisch commentaar.
I'm not sure if the rooster allows me this hot chick.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En als je liever haan dan kip wil (heet), hoe vraag je dat dan?
Ik stel voor dat je gewoon je smoel houdt en ons verder niet lastig valt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:45 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, wat zal ik vanavond nog eens doen? Een boekje lezen? Film kijken? Serie?
Ik ga film kijken, althans als de vrouw des huizes ook eens gaat zitten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:45 schreef Friek_ het volgende:
Gewoon je muil houden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo scheel als de neten, die kijkt met d'r rechteroog zo in d'r rechterbroekzak.
Kijk: jong of opa, in alle leeftijdsgroepen doen koppeltjes hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ga film kijken, althans als de vrouw des huizes ook eens gaat zitten.
Zozo. Stoel in de keuken?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ga film kijken, althans als de vrouw des huizes ook eens gaat zitten.
Je doelt op een van je homemade's samen met je vriend?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:46 schreef Kaas- het volgende:
Doe wat ik doe Friek, ga nu effe een horror kijken met m'n vriend.
Kijken naar Ik Vertrek. Schadenfreude is altijd leuk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:45 schreef Friek_ het volgende:
Coulant. Maar ik dacht dat je voor bier halen je kinderen kon trainen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Ketting is net lang genoeg om bier te kunnen halen.
Die slapen nu, morgen weer vroeg naar de kolenmijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Coulant. Maar ik dacht dat je voor bier halen je kinderen kon trainen.
Antroposofische softheid weer, een beetje vader stuurt z'n kinderen naar de haven in plaats van naar bed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Die slapen nu, morgen weer vroeg naar de kolenmijn.
quote:Ook prijzen mensen zijn gevoel voor humor, dat met name in het vragenrondje na zijn presentatie naar boven komt. Bijvoorbeeld als Angelsaksische beleggers vragen naar zijn salaris, van 759.000 euro. Waarom is dat zo laag? En ook al geen bonus... Is Zalm wel dedicated om hard te werken? Zalm zegt dan dat hij ook twaalf jaar minister van Financiën geweest is – over hard werken voor weinig geld gesproken.
Bron: NRC
Mooie werktijden ook:quote:
quote:Hij begint zijn werkdag bij voorkeur pas om een uur of negen, half tien. Maar ’s avonds thuis werkt Zalm lang door, vaak tot na middernacht. In die late uren zit Zalm ook geregeld te schrijven voor zijn weblog - eveneens met pen en papier. Bijna dagelijks doet hij de 22.000 werknemers van ABN Amro verslag van zijn bezigheden. Dat gaat vaak over de bank, maar soms is het persoonlijk. ,,Sta om 5.45 uur op. Voor een avondmens als ik een gruwel", schreef hij vorige week vrijdag.
Echt een topprofiel, dat stuk in de NRC.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:11 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Alsof die andere bankiers wel voor negen uur beginnen. Prima tijd.
Weten die Amerikanen veel. Daar heeft Joe the Plumber al > $250k.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:14 schreef Reya het volgende:
Voor een luttele 22 keer modaal zou ik ook niet vroeg opstaan.
I prefer the hot rooster?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:44 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En als je liever haan dan kip wil (heet), hoe vraag je dat dan?
Leuk stuk. Fijne man.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Echt een topprofiel, dat stuk in de NRC.
Hij pronkt met zijn eenvoud
Klinkt als een fijn land.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weten die Amerikanen veel. Daar heeft Joe the Plumber al > $250k.
Retorische vraag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat zou je mij als econoom toch moeten kunnen uitleggen ipv ernaar te vragen.
Wat is urban economics dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Uhm, dat is niet echt economisch vakgebied.
Dichtheid van de Bijlmer is laag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Retorische vraag.In de Bijlmer wonen ook veel mensen, toch heeft het niet echt sfeer op straat 's nachts.
Oh, hmmm. Ergens waar wel veel mensen wonen dan, maar waar nou niet een uitgesproken interessant centrum is. Zoetermeer ofzo?quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dichtheid van de Bijlmer is laag.
Binnenstad > 13.000 p/km2, Bijlmer zit op 30% daarvan.
Ha, dat begrijp ik wel.quote:Hij begint zijn werkdag bij voorkeur pas om een uur of negen, half tien. Maar ’s avonds thuis werkt Zalm lang door, vaak tot na middernacht.
Daar wonen uitsluitend mensen die levensmoe zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, hmmm. Ergens waar wel veel mensen wonen dan, maar waar nou niet een uitgesproken interessant centrum is. Zoetermeer ofzo?
Koppeling van bevolkingsdichtheid met verzorgingsgebied, lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, hmmm. Ergens waar wel veel mensen wonen dan, maar waar nou niet een uitgesproken interessant centrum is. Zoetermeer ofzo?
Veel vastgoed met zakelijke bestemmingen, daar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:01 schreef GSbrder het volgende:
Centrum van A'dam is overigens maar half zo dichtbevolkt als Manhattan.
Had verwacht dat de bevolkingsdichtheid van NY hoger zou liggen.
Geknipt als saaie topbankier dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik ben ook meer een avondmens.
Dat is een oorzaak. En de bevolkingsdichtheid van Central Park, plus een Westers bouwbesluit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Veel vastgoed met zakelijke bestemmingen, daar.
Liever professortje. Overdag op de automatische piloot doceren, 's avonds publiceren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geknipt als saaie topbankier dus.
De Kowloon Walled City haalde over een miljoen per vierkante kilometer, zelfs.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is een oorzaak. En de bevolkingsdichtheid van Central Park, plus een Westers bouwbesluit.
In Manilla en Hong Kong kan je over de 100.000 per km2.
Knus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:09 schreef Reya het volgende:
[..]
De Kowloon Walled City haalde over een miljoen per vierkante kilometer, zelfs.
Veel plezier, betyar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:11 schreef betyar het volgende:
Taxi is er zo, lang geleden dat ik ben wezen stappen.
Doe het rustig aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:11 schreef betyar het volgende:
Taxi is er zo, lang geleden dat ik ben wezen stappen.
Let dan een beetje goed op jezelf, oké?quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Helemaal alleen op stap![]()
Volgende keer mijn maten wat eerder bellen.
Wehe, komen zij later nog, of ben je de hele avond in je eentje op avontuur?quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Helemaal alleen op stap![]()
Volgende keer mijn maten wat eerder bellen.
Ja ja, misschien hou ik jullie wel op de hoogte.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Let dan een beetje goed op jezelf, oké?
Nee, allemaal bezet en eentje die tijd had ligt al heel de dag ziek op bed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wehe, komen zij later nog, of ben je de hele avond in je eentje op avontuur?
Wij zijn de chaperonnes op afstandquote:Op zaterdag 14 november 2015 22:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja ja, misschien hou ik jullie wel op de hoogte.
Laffe afhakers dan. Waar ga je naartoe?quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, allemaal bezet en eentje die tijd had ligt al heel de dag ziek op bed.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Wij zijn de chaperonnes op afstand
Kreeg zojuist nog een lijntje ketamine aangeboden. Vriendelijk afgeslagen. Vervolgvraag was of ik misschien in plaats daarvan liever speed deed. Ook vriendelijk afgeslagen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Hoogstens een gram coke van de hoerenbillen.
Tentfeest, vermoed ik zo.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Laffe afhakers dan. Waar ga je naartoe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebookhippies![]()
Geeft een dergelijke studie uitsluitsel over hoe men het centrum in Rotterdam weer levendig kan maken?quote:
Ik krijg het ook nog wel eens aangeboden tussendoor, maar de laatste tijd sla ik ook maar over.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kreeg zojuist nog een lijntje ketamine aangeboden. Vriendelijk afgeslagen. Vervolgvraag was of ik misschien in plaats daarvan liever speed deed. Ook vriendelijk afgeslagen.
Drugs zijn slecht, maar mensen die drugs delen wel oké.
Meteen het gerucht dat die nieuwe docent een homo is een steun in de rug gegeven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik krijg het ook nog wel eens aangeboden tussendoor, maar de laatste tijd sla ik ook maar over.
Kreeg die vraag wel laatst vanuit leerlingen, of ik ooit drugs gedaan had. Toen maar een kletsverhaaltje opgehangen dat ik niet verder was gekomen dan sigaretten.
Studies praktische problemen laten oplossen, moeten we niet hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geeft een dergelijke studie uitsluitsel over hoe men het centrum in Rotterdam weer levendig kan maken?
Grappig genoeg ging mijn eerste les over vooroordelen. Zo'n 90% van de havo-klas dacht dat ik homo was en zo rond de 36 jaar oud.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Meteen het gerucht dat die nieuwe docent een homo is een steun in de rug gegeven.
Hahaha.. Begrijpelijk, maar fout.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Grappig genoeg ging mijn eerste les over vooroordelen. Zo'n 90% van de havo-klas dacht dat ik homo was en zo rond de 36 jaar oud.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is een oorzaak. En de bevolkingsdichtheid van Central Park, plus een Westers bouwbesluit.
In Manilla en Hong Kong kan je over de 100.000 per km2.
Dat jij voor de klas mag staan is mij oprecht een raadsel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Grappig genoeg ging mijn eerste les over vooroordelen. Zo'n 90% van de havo-klas dacht dat ik homo was en zo rond de 36 jaar oud.
Waarschijnlijk verbaas jij je er elke ochtend nog om dat de zon opkomt, domme mongool als je bent.quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat jij voor de klas mag staan is mij oprecht een raadsel.
Maar ik verbaas mij wel vaker.
Altijd beter dan een vette homo zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 23:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verbaas jij je er elke ochtend nog om dat de zon opkomt, domme mongool als je bent.
Als je bent?quote:Op zaterdag 14 november 2015 23:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk verbaas jij je er elke ochtend nog om dat de zon opkomt, domme mongool als je bent.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:33 schreef Pokkelmans het volgende:
Hebben ze geen punt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebookhippies
Grunnings dialect.quote:
ik vind het belachelijk dat jij als blanke autochtoon zo praat.quote:Op zondag 15 november 2015 00:04 schreef robin007bond het volgende:
Ben in bezitting van de streetz motherfuckers. Ewa je ziet me toch shinen in deze pattas.
Aaaight check mijn swag. Kaoloharde swag jeweettog aah zemmers.
Cultureel-marxisme.quote:
Marokkanen hebben soul?quote:Op zondag 15 november 2015 00:05 schreef robin007bond het volgende:
Kom mensen, laat jullie innerlijke soul vrij.
Dat mag je enkel op vrijspreker, /pol/, stormfront of elders zeggen.quote:
We zijn hier op POL, dus het mag.quote:Op zondag 15 november 2015 00:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat mag je enkel op vrijspreker, /pol/, stormfront of elders zeggen.
Ik ben ooit in real life wel eens een cultureel marxist genoemd.![]()
Behalve roodharigen.quote:Op zondag 15 november 2015 00:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Iedereen heeft soul. Bevrijd hem!
Het is je Es, zou Freud hebben gezegd.
Zonde van je tijd man.quote:Op zondag 15 november 2015 00:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
gewoon beetje schijtposten elke dag
I'm blue. Dabedie.quote:
quote:Op zondag 15 november 2015 00:09 schreef Insomnia_ het volgende:
daarna even schijtposten op /r/anarchism op den reddit over dat we we de wouten moeten schieten en moeten shopliften en dan is het kringetje weer rond
Andersom ook.quote:Op zondag 15 november 2015 00:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Ik heb helaas het gevoel dat veel linkse boards of sites door /pol/ geïnfiltreerd worden. Geen grap, dat wordt wel gedaan.
Who cares.quote:Op zondag 15 november 2015 00:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja.. Ik heb helaas het gevoel dat veel linkse boards of sites door /pol/ geïnfiltreerd worden. Geen grap, dat wordt wel gedaan.
Gebeurt nauwelijks volgens mij.quote:
Puike strategie.quote:Op zondag 15 november 2015 00:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]En zogenaamde 'accelerationists' die op Trump stemmen om het kapitalisme sneller aan zichzelf onder te laten gaan zodat men klaar zou zijn voor revolutie.
Ik denk dat het nogal sneu is als "rechtsen" zich voor gaan doen als linksen om te infiltreren.quote:Op zondag 15 november 2015 00:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Denk jij dat dergelijke linksen echt bestaan of moeten dat rechtse infiltranten zijn?
Over het algemeen heb ik "linksen" zeker op het internet wel gekkere dingen zien zeggen.quote:Op zondag 15 november 2015 00:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Denk jij dat dergelijke linksen echt bestaan of moeten dat rechtse infiltranten zijn?
Ja, dat zijn sneue tactieken inderdaad, maar ik maak geen grap. Het gebeurt.quote:Op zondag 15 november 2015 00:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat het nogal sneu is als "rechtsen" zich voor gaan doen als linksen om te infiltreren.
Maar goed, een hoop politiek-geinteresseerden zijn wat te enthousiast en daarmee in staat tot dit soort geintjes.
Hmm.. Sucks.quote:Op zondag 15 november 2015 00:18 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Over het algemeen heb ik "linksen" zeker op het internet wel gekkere dingen zien zeggen.
Aan de flanken van spectrums natuurlijk wel wat meer.quote:Op zondag 15 november 2015 00:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm.. Sucks.Binnen iedere groep heb je natuurlijk retards.
Dat is waar. Dat trekt vaak toch bepaalde mensen sneller aan.quote:Op zondag 15 november 2015 00:20 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Aan de flanken van spectrums natuurlijk wel wat meer.
Wat iemands beroep is kun je vaak aan de handen zienquote:Op zondag 15 november 2015 00:49 schreef betyar het volgende:
Godverdomme, mooi vrouwke aan het praten. Is het een psycholoog. Wist zo dat ik met hout werk en problemen heb.........
Of aan z'n hoofd.quote:Op zondag 15 november 2015 00:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat iemands beroep is kun je vaak aan de handen zien
Dat is.. niet zo aardigquote:
Over die problemen dan. Als iemand in de put zit na een aantal vermoeiende weken dan kan ik me voorstellen dat het te zien is aan z'n gezicht.quote:
Haha.quote:Op zondag 15 november 2015 00:49 schreef betyar het volgende:
Godverdomme, mooi vrouwke aan het praten. Is het een psycholoog. Wist zo dat ik met hout werk en problemen heb.........
Wat een feest, zo'n christenschool.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Denk je even lekker naar een concert te gaan, word je gegijzeld en neergeschoten.quote:Op zondag 15 november 2015 01:43 schreef Euribob het volgende:
Denk je even lekker je serie te kunnen gaan kijken, faalt Netflix precies met het seizoen dat je hebben wil.
First world problems.quote:Op zondag 15 november 2015 01:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk je even lekker naar een concert te gaan, word je gegijzeld en neergeschoten.
Struggles.
Niet meer of minder uitsluitsel dan andere takken van de economische wetenschap over de focus van de desbetreffende tak.quote:Op zaterdag 14 november 2015 22:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geeft een dergelijke studie uitsluitsel over hoe men het centrum in Rotterdam weer levendig kan maken?
Ze dachten gewoon naar een death metal concert te gaan, dan kan ik mij voorstellen dat je boos wordt als die druiloren een ordinaire rockband blijken te zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 01:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk je even lekker naar een concert te gaan, word je gegijzeld en neergeschoten.
Struggles.
Die mensen die dat gedaan hebben zijn stom.quote:Op zondag 15 november 2015 02:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ze dachten gewoon naar een death metal concert te gaan, dan kan ik mij voorstellen dat je boos wordt als die druiloren een ordinaire rockband blijken te zijn.
Wat is dit nou weer voor een onderbuikreactie?quote:Op zondag 15 november 2015 02:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mensen die dat gedaan hebben dienen afgevoerd te worden naar een kamp alwaar daar een eindoplossing op hun wacht.
Sorry. Moet voor mijn gevoel gewoon provoceren om tegenwicht te bieden aan alle linkse excuses van wat eergisteren is gebeurdquote:Op zondag 15 november 2015 02:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een onderbuikreactie?
Hoe luiden die excuses dan? Heb vandaag geen nieuws gezien of krant gelezen, dus zou het serieus niet weten.quote:Op zondag 15 november 2015 02:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry. Moet voor mijn gevoel gewoon provoceren om tegenwicht te bieden aan alle linkse excuses van wat eergisteren is gebeurd
Die komen nog. Verwacht sowieso weer ellenlange betogen bij pauw en dwdd over ''de dag van de verdraagzaamheid'', of ''respect voor iedereen!''. Waar het op neer komt is dat Europa -wederom- haar wang toekeert wanneer zij geslagen wordt.quote:Op zondag 15 november 2015 02:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoe luiden die excuses dan? Heb vandaag geen nieuws gezien of krant gelezen, dus zou het serieus niet weten.
Als de linksen dan prettiger slapen mogen ze van mij.quote:Op zondag 15 november 2015 02:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die komen nog. Verwacht sowieso weer ellenlange betogen bij pauw en dwdd over ''de dag van de verdraagzaamheid'', of ''respect voor iedereen!''.
Ik ben er eigenlijk meer voorstander van dat het Westen zich terug trekt uit de regio aldaar. Landen moeten daar hun eigen wederopstanding doormaken, dat kost gewoon tijd (laten we eens beginnen met 50 tot 100 jaar). Wat mij betreft blijft de aanwezigheid van het Westen beperkt tot handel en het veilig stellen van de eigen belangen, inclusief vrede in de Westerse wereld.quote:Waar het op neer komt is dat Europa -wederom- haar wang toekeert wanneer zij geslagen wordt.
Er hadden op dit moment meer amraam-raketten in de lucht moeten zitten dan vogels.
Mooi gesproken. Maar onder welk begrip valt bij jou dequote:Op zondag 15 november 2015 02:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als de linksen dan prettiger slapen mogen ze van mij.
[..]
Ik ben er eigenlijk meer voorstander van dat het Westen zich terug trekt uit de regio aldaar. Landen moeten daar hun eigen wederopstanding doormaken, dat kost gewoon tijd (laten we eens beginnen met 50 tot 100 jaar). Wat mij betreft blijft de aanwezigheid van het Westen beperkt tot handel en het veilig stellen van de eigen belangen, inclusief vrede in de Westerse wereld.
Naar mijn idee moet je onderscheid maken tussen asielzoekers/vluchtelingen en andere migranten. Asielzoekers/vluchtelingen zoeken een ander heenkomen omdat ze in hun eigen omgeving niet veilig zijn of omdat er bijvoorbeeld hongersnood is. Die mensen moeten vrij makkelijk toegelaten worden. Is het de situatie in de eigen omgeving weer genormaliseerd dan moeten ze terug. Tot die tijd moeten ze hier volop mogelijk krijgen om te kunnen werken en studeren.quote:Op zondag 15 november 2015 02:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Maar onder welk begrip valt bij jou de
Immigratiestromen? Vrede of eigen belang. En wil jij doorgaan met het opvangen van vluchtelingen ?
Fijn, dat biedt hoop.quote:De identiteit van een van de daders van de aanslagen in Parijs is bekend. Een tweede dader is mogelijk geïdentificeerd.
[..]
Het gaat om een Fransman die in 2013 naar Syrië is afgereisd. De man woonde in een zuidelijke voorstad van Parijs. Hij had een strafblad met acht veroordelingen, voornamelijk voor kleine vergrepen. De Franse politie hield hem al sinds 2010 in de gaten omdat hij geradicaliseerd was.
Zondagavond arresteerde de Franse politie de vader en de broer van Omar. Zij werden ondervraagd. Volgens een Franse journalist zijn de ouders van de terrorist ''zeer gerespecteerd in hun buurt''. De vader is verhoord in Romilly-sur-Seine, de broer in Bondoufle.
Onzin. In het ene geval slachten ze elkaar af en het andre geval ons.quote:Op zondag 15 november 2015 09:37 schreef Friek_ het volgende:
Waar is de media-aandacht voor de aanslag in Beirut? De steunbetuiging van Obama aan het Libanese volk?
We zijn als Westen zeer hypocriet bezig.
Kenia is nog wel erger. 150 studenten afgeknaldquote:Op zondag 15 november 2015 09:37 schreef Friek_ het volgende:
Waar is de media-aandacht voor de aanslag in Beirut? De steunbetuiging van Obama aan het Libanese volk?
We zijn als Westen zeer hypocriet bezig.
quote:Op zondag 15 november 2015 09:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onzin. In het ene geval slachten ze elkaar af en het andre geval ons.
Dat is zoals iedereen het ziet Robin.quote:
Door wie?quote:Op zondag 15 november 2015 09:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Kenia is nog wel erger. 150 studenten afgeknald
Eens.quote:Op zondag 15 november 2015 02:13 schreef Kowloon het volgende:
The Devil's Advocate was op TV net. Blijft toch wel één van mijn favorieten.
In april toen, door al shabab.quote:
Top. Vertel. Gewoon alleen wezen kroegtijgeren in Den Bosch en met leuke vrouwtjes (of gezellige gasten) in gesprek geraakt en goede bieren gehad?quote:
Haha. Het is wel opvallend ja hoeveel mensen dat doen.quote:
Beetje een kuttopic, want het is allemaal best logisch te verklaren eigenlijk.quote:Op zondag 15 november 2015 10:02 schreef Friek_ het volgende:
KLB / Het Westen is selectief en hypocriet.
Even een topic aangemaakt.
Een verklaring is geen rechtvaardiging. Her Westen toont zich weer eens van zijn selectieve kant.quote:Op zondag 15 november 2015 10:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beetje een kuttopic, want het is allemaal best logisch te verklaren eigenlijk.
Het artikel biedt toch genoeg handvaten? Het westen is op sommige vlakken gewoon achterlijk bezig. We denken vaak dat we veel doen voor Afrika, maar dat valt vies tegen.quote:Op zondag 15 november 2015 10:06 schreef Disana het volgende:
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-624191.html
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Haten ze ons echt zo, en is dat omdat we ze fout behandelen?
Snap ik allemaal, maar wat is het alternatief. Moeten we mensen, en dan toch vaak met name vrouwen, dan maar aan hun lot overlaten? Of moeten we Afrika verder gaan uitbuiten zoals de Chinezen doen?quote:Op zondag 15 november 2015 10:17 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het artikel biedt toch genoeg handvaten? Het westen is op sommige vlakken gewoon achterlijk bezig. We denken vaak dat we veel doen voor Afrika, maar dat valt vies tegen.
Een Keniaanse ambtenaar die werkzaam is op een ministerie spendeert in sommige gevallen 44 van de 52 aan verantwoording tov Westerse overheden die geld doneren. Google eens op the Cartel of good intentions. Tot slot snap ik best dat je het westen gaat haten als halve families met behulp van predator drones worden afgeknald.
Er zijn wel wat opties; allereerst moeten schulden afgeschreven worden die donoren nooit gaan terugkrijgen.quote:Op zondag 15 november 2015 10:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Snap ik allemaal, maar wat is het alternatief. Moeten we mensen, en dan toch vaak met name vrouwen, dan maar aan hun lot overlaten? Of moeten we Afrika verder gaan uitbuiten zoals de Chinezen doen?
Als een dikke ongestelde lesbo?quote:Op zondag 15 november 2015 10:22 schreef Friek_ het volgende:
Vandaag kan ik de ganse dag de Asha ten Broeke uithangen. Heerlijk.
Haat is een groot woord, en correct.quote:Op zondag 15 november 2015 10:06 schreef Disana het volgende:
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-624191.html
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Haten ze ons echt zo, en is dat omdat we ze fout behandelen?
Als we op vooruitgang in Afrika gaan zitten wachten, zijn de Chinezen ons voor. Ik denk dat we wat dat betreft weinig op te leggen hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 10:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Er zijn wel wat opties; allereerst moeten schulden afgeschreven worden die donoren nooit gaan terugkrijgen.
Verder moeten landen selectiever zijn. (Afrikaanss landen moeten net als Griekenland maar eens laten zien dat ze daadwerkelijk willen veranderen)
Tot slot is het van belang om te accepteren dat veranderingen gradueel plaatsvinden. Good Governance/Democratie moet vanzelf kunnen ontstaan, anders werkt het niet.
We moeten nog zien hoe dat op den duur uitpakt. Kunnen de nieuwkomers zich aanpassen, of moeten wij rekening gaan houden met hun andere waarden.quote:Op zondag 15 november 2015 10:45 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Haat is een groot woord, en correct.
Maar verder mogen ze wel allemaal hier wonen natuurlijk. Want dat is progressief.
Grote misvatting dit. Niet iedereen deelt jouw waarden. Dat geldt binnen Nederland en buiten Nederland nog meer.quote:Op zondag 15 november 2015 10:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Zij hechten aan geschiedenis, niet aan vooruitgang. Ergens vind ik dat moeilijk te geloven, want in de praktijk lijkt iedereen het toch beter te willen hebben volgens onze waarden.
Ik doelde op welvaart. Kijk naar het communistische China: als puntje bij paaltje komt, wil iedereen welvaart en spullen.quote:Op zondag 15 november 2015 10:53 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Grote misvatting dit. Niet iedereen deelt jouw waarden. Dat geldt binnen Nederland en buiten Nederland nog meer.
Niet iedereen wil een seculiere parlementaire democratie volgens Westers model. Integendeel, het is uitzonderlijk.
Een deel zal zich aanpassen, een ander deel zorgt voor problemen. Hetzelfde als met eerdere golven immigranten. Uiteindelijk hebben we dan een nieuwe samenleving die al dan niet beter is dan de vorige.quote:Op zondag 15 november 2015 10:52 schreef Disana het volgende:
[..]
We moeten nog zien hoe dat op den duur uitpakt. Kunnen de nieuwkomers zich aanpassen, of moeten wij rekening gaan houden met hun andere waarden.
Qua welvaart zeker, maar qua politieke en religieuze opvatting kan het een wereld van verschil zijn. Zo zullen veel Chinezen hun systeem prima vinden ook al kent het relatief minder vrijheden. Juist helemaal omdat het systeem welvaart biedt is het te accepteren.quote:Op zondag 15 november 2015 10:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik doelde op welvaart. Kijk naar het communistische China: als puntje bij paaltje komt, wil iedereen welvaart en spullen.
Inderdaad, zolang mensen maar binnen de grenzen blijven maakt een groot cultuurverschil niet uit. Maar zou het niet zo zijn dat mensen zich minder aanpassen naarmate ze met meer zijn?quote:Op zondag 15 november 2015 10:57 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Een deel zal zich aanpassen, een ander deel zorgt voor problemen. Hetzelfde als met eerdere golven immigranten. Uiteindelijk hebben we dan een nieuwe samenleving die al dan niet beter is dan de vorige.
Het maakt mij niet echt uit of iemand ons systeem en onze waarden onderschrijft, zo lang iemand maar netjes binnen de grenzen blijft. De vraag is of dat laatste überhaupt mogelijk is als we te maken hebben met een religieuze fanaat die te ver van Westerse waarden staat. Ik denk van niet.
Die wereld van verschil is volgens deze man onoverkomelijk. Het zal ons niet lukken onze waarden over te brengen en men haat ons als we het proberen. Waarom denkt hij dat die mensen niet in staat zijn ons te begrijpen, en waarom moeten wij wel alles begrijpen?quote:Op zondag 15 november 2015 10:58 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Qua welvaart zeker, maar qua politieke en religieuze opvatting kan het een wereld van verschil zijn. Zo zullen veel Chinezen hun systeem prima vinden ook al kent het relatief minder vrijheden. Juist helemaal omdat het systeem welvaart biedt is het te accepteren.
Dat ligt in de lijn der verwachting ja.quote:Op zondag 15 november 2015 11:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, zolang mensen maar binnen de grenzen blijven maakt een groot cultuurverschil niet uit. Maar zou het niet zo zijn dat mensen zich minder aanpassen naarmate ze met meer zijn?
Dat is menselijk. De moord op het buurmeisje komt ook veel harder binnen dan het bericht op pagina 3 in de krant over de moord op de achtjarige Hong Li ergens op het Chinese platteland.quote:Op zondag 15 november 2015 10:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Een verklaring is geen rechtvaardiging. Her Westen toont zich weer eens van zijn selectieve kant.
Je kunt best iets begrijpen maar het dan nog steeds fout vinden. Aan iemands kernwaarden kun je moeilijk sleutelen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Die wereld van verschil is volgens deze man onoverkomelijk. Het zal ons niet lukken onze waarden over te brengen en men haat ons als we het proberen. Waarom denkt hij dat die mensen niet in staat zijn ons te begrijpen, en waarom moeten wij wel alles begrijpen?
Ik vind dit een hele lastige. Als vrouw bijvoorbeeld kan ik domweg geen respect hebben voor een maatschappij waarin vrouwen niets te zeggen hebben. Ik zie vooruitgang als de enige weg naar gelijke rechten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:04 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Je kunt best iets begrijpen maar het dan nog steeds fout vinden. Aan iemands kernwaarden kun je moeilijk sleutelen.
Ik weet dat je trollt, maar stiekem maak je echt een goed punt.quote:Op zondag 15 november 2015 10:56 schreef Friek_ het volgende:
Er bestaat zoiets als genocide. Maar waarom is er geen wet tegen 'ecocide' - tegen bedrijven die misdaden plegen tegen onze aarde en ons milieu?
"Één dode is een tragedie. Miljoenen doden een statistiek."quote:Op zondag 15 november 2015 11:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is menselijk. De moord op het buurmeisje komt ook veel harder binnen dan het bericht op pagina 3 in de krant over de moord op de achtjarige Hong Li ergens op het Chinese platteland.
Dat begrijp ik, maar je beseft denk ik ook wel dat niet iedereen die vooruitgang wil, oftewel het als achteruitgang zou zien. Vervolgens krijg je conflicten in een maatschappij als die twee meningen tegenover elkaar komen te staan.quote:Op zondag 15 november 2015 11:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele lastige. Als vrouw bijvoorbeeld kan ik domweg geen respect hebben voor een maatschappij waarin vrouwen niets te zeggen hebben. Ik zie vooruitgang als de enige weg naar gelijke rechten.
Ik snap je heel goed. Je denkt trouwens goed kritisch na over dat stuk zeg.quote:Op zondag 15 november 2015 11:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dit een hele lastige. Als vrouw bijvoorbeeld kan ik domweg geen respect hebben voor een maatschappij waarin vrouwen niets te zeggen hebben. Ik zie vooruitgang als de enige weg naar gelijke rechten.
Hoe verder ellende van je is verwijderd hoe makkelijker het is om je schouders er over op te halen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Één dode is een tragedie. Miljoenen doden een statistiek."
Je kunt het ook zien als het een volk gunnen van hun eigen geschiedenis en ontwikkeling.quote:Op zondag 15 november 2015 11:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En het doet me pijn om mensen dan maar aan hun lot over te laten.
Hij zit gewoon de Volkskrant te lezen en waant zich zo elitair dat hij denkt dat hij de enige is.quote:Op zondag 15 november 2015 11:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik weet dat je trollt, maar stiekem maak je echt een goed punt.
Nee, ik heb dus moeite dat te beseffen. Zozeer zit ik waarschijnlijk vast in het westerse denken. Dat er conflicten van komen kan ik begrijpen, getuige Iran en haar kinderen. Wat ik niet kan begrijpen is de oprechte haat jegens ons.quote:Op zondag 15 november 2015 11:14 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar je beseft denk ik ook wel dat niet iedereen die vooruitgang wil, oftewel het als achteruitgang zou zien. Vervolgens krijg je conflicten in een maatschappij als die twee meningen tegenover elkaar komen te staan.
Dat heb ik ook, ik vind het ondenkbaar om mensen aan hun lot over te laten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik snap je heel goed. Je denkt trouwens goed kritisch na over dat stuk zeg.
Maar ik vind het vaak ook lastig voor te stellen inderdaad. En het doet me pijn om mensen dan maar aan hun lot over te laten.
Nou ja, het zal met die haat wel meevallen hoor. Het zijn normale mensen en normale mensen gaan snel kapot als ze dag in dag uit intens haten. In een opwelling is snel iets gezegd en dat klinkt dan door. Het blijft echter meningsverschil waar je verder niet veel mee hoeft te doen, mits je niet geforceerd met elkaar hoeft te leven.quote:Op zondag 15 november 2015 11:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, ik heb dus moeite dat te beseffen. Zozeer zit ik waarschijnlijk vast in het westerse denken. Dat er conflicten van komen kan ik begrijpen, getuige Iran en haar kinderen. Wat ik niet kan begrijpen is de oprechte haat jegens ons.
Ik vind het ook lekker. Hoe ik dat morgenochtend vind als ik er vroeg uit moet, is van latere orde.quote:
Waarschijnlijk omdat ze feitelijk door het westen geregeerd worden en omdat zelfs de landen en de grenzen door het westen zijn gecreëerd. (lees westerse politici)quote:Op zondag 15 november 2015 11:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, ik heb dus moeite dat te beseffen. Zozeer zit ik waarschijnlijk vast in het westerse denken. Dat er conflicten van komen kan ik begrijpen, getuige Iran en haar kinderen. Wat ik niet kan begrijpen is de oprechte haat jegens ons.
Dan neem ik aan dat deze meneer het ook hoofdzakelijk heeft over de extremisten en de leiders.quote:Op zondag 15 november 2015 11:19 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Nou ja, het zal met die haat wel meevallen hoor. Het zijn normale mensen en normale mensen gaan snel kapot als ze dag in dag uit intens haten. In een opwelling is snel iets gezegd en dat klinkt dan door. Het blijft echter meningsverschil waar je verder niet veel mee hoeft te doen, mits je niet geforceerd met elkaar hoeft te leven.
Morgen is het droger en is er minder wind.quote:Op zondag 15 november 2015 11:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het ook lekker. Hoe ik dat morgenochtend vind als ik er vroeg uit moet, is van latere orde.
Denk het wel.quote:Op zondag 15 november 2015 11:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat deze meneer het ook hoofdzakelijk heeft over de extremisten en de leiders.
Maar ook deze mensen zouden in staat moeten zijn te beseffen dat we van onze fouten hebben geleerd en het niet slecht met ze voor hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 11:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze feitelijk door het westen geregeerd worden en omdat zelfs de landen en de grenzen door het westen zijn gecreëerd. (lees westerse politici)
Oh, eigenlijk vind ik dat wel jammer.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Morgen is het droger en is er minder wind.
Ze zouden ook vreedzaam moeten kunnen leven met de Israëliërs. Maar goed de haat stamt uit de tijd dat het Ottomaanse rijk uiteenviel en Frankrijk en Engeland de regio verdeelden.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ook deze mensen zouden in staat moeten zijn te beseffen dat we van onze fouten hebben geleerd en het niet slecht met ze voor hebben.
We hebben niet van onze fouten geleerd.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ook deze mensen zouden in staat moeten zijn te beseffen dat we van onze fouten hebben geleerd en het niet slecht met ze voor hebben.
Daar zeg je wat. Dat is nu juist iets wat ik me heel goed kan voorstellen. Maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 15 november 2015 11:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze zouden ook vreedzaam moeten kunnen leven met de Israëliërs.
En wie is we?quote:Op zondag 15 november 2015 11:36 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
We hebben niet van onze fouten geleerd.
Nee het is precies dezelfde. Dat is ze aangedaan door de Fransen en de Engelsen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Dat is nu juist iets wat ik me heel goed kan voorstellen. Maar dat is een andere discussie.
Neem nu zoiets als Artsen zonder Grenzen, en onze vredesmissies. Die oordelen niet en leggen niets op. Dat is toch zeker een verbetering ten opzichte van het kolonialisme.quote:Op zondag 15 november 2015 11:36 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
We hebben niet van onze fouten geleerd.
Ja, het is een lastig iets.quote:Op zondag 15 november 2015 11:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, ik vind het ondenkbaar om mensen aan hun lot over te laten.
Maar ik heb het echt moeilijk met die haat. Ik begrijp niet dat deze man dat zo makkelijk accepteert, en zich niet afvraagt waarom alles van onze kant moet komen.
Begrijp ik je dan verkeerd? Ik heb er begrip voor dat ze Israël haten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee het is precies dezelfde. Dat is ze aangedaan door de Fransen en de Engelsen.
Ja in dat opzicht wel.quote:Op zondag 15 november 2015 11:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Neem nu zoiets als Artsen zonder Grenzen, en onze vredesmissies. Die oordelen niet en leggen niets op. Dat is toch zeker een verbetering ten opzichte van het kolonialisme.
Dan moet je ook begrijpen dat ze het westen haten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Begrijp ik je dan verkeerd? Ik heb er begrip voor dat ze Israël haten.
Maar wat doe je als je ziet dat vrouwen in Afghanistan dolblij zijn met schooltjes en ziekenhuizen. Moet je terugtreden en ze aan hun lot overlaten? Zij zijn toch net zo goed een onderdeel van die geschiedenis? Hun stem zou ook moeten tellen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, het is een lastig iets.Ik denk dat waht wel een punt heeft. Het gunnen van een eigen geschiedenis en ontwikkeling.
Absoluut maar met geweld ga je dat niet afdwingen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wat doe je als je ziet dat vrouwen in Afghanistan dolblij zijn met schooltjes en ziekenhuizen. Moet je terugtreden en ze aan hun lot overlaten? Zij zijn toch net zo goed een onderdeel van die geschiedenis? Hun stem zou ook moeten tellen.
Dat probeer ik nu juist te begrijpen, maar het lukt me niet.quote:Op zondag 15 november 2015 11:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan moet je ook begrijpen dat ze het westen haten.
De Taliban gebruikt geweld om de ontwikkelingen te onderdrukken. Zou jij zeggen dat je daar niet tegen op moet treden?quote:Op zondag 15 november 2015 11:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Absoluut maar met geweld ga je dat niet afdwingen.
Jammer alleen dat waht stond te juichen en met een Amerikaanse vlag stond te zwaaien toen de VS Irak binnenviel.quote:Op zondag 15 november 2015 11:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, het is een lastig iets.Ik denk dat waht wel een punt heeft. Het gunnen van een eigen geschiedenis en ontwikkeling.
De Taliban verzet zich tegen onze normen en waarden die wij hen opdringen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:46 schreef Disana het volgende:
[..]
De Taliban gebruikt geweld om de ontwikkelingen te onderdrukken. Zou jij zeggen dat je daar niet tegen op moet treden?
Is onze zaak niet.quote:Op zondag 15 november 2015 11:46 schreef Disana het volgende:
[..]
De Taliban gebruikt geweld om de ontwikkelingen te onderdrukken. Zou jij zeggen dat je daar niet tegen op moet treden?
Jong en dom he. Van fouten moet je leren.quote:Op zondag 15 november 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer alleen dat waht stond te juichen en met een Amerikaanse vlag stond te zwaaien toen de VS Irak binnenviel.
Dat zie ik anders. Ze verzetten zich tegen de vooruitgang die hun vrouwen wensen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De Taliban verzet zich tegen onze normen en waarden die wij hen opdringen.
Iedereen breekt zijn tanden op Afghanistan, ik weet het. Dus probeerden we het met scholen en ziekenhuizen, wat tot nog meer aanslagen leidt. Volgens jou moeten we kortom de onderdrukten aan hun lot overlaten. Dat is een harde noot om te kraken.quote:Op zondag 15 november 2015 11:57 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Is onze zaak niet.
Verder is ingrijpen niet zinvol. De USSR probeerde het, de VS probeerden het. En hoe is het nu? De Taliban bestaan nog steeds, terroristen leven er nog steeds.
Dat klinkt op papier heel mooi, maar in de praktijk laat je mensen ermee in de steek.quote:Op zondag 15 november 2015 11:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
We moeten inzien dat er meer manieren zijn van samenleven dan onze rechtsstaat met zijn parlementaire democratie.
Dat is dus de fout die wij maken. Jouw goede bedoelingen illustreren onze arrogantie.quote:Op zondag 15 november 2015 12:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt op papier heel mooi, maar in de praktijk laat je mensen ermee in de steek.
Oh je kunt best ingrijpen hoor, maar dan moet je accepteren dat het een project van decennia is waarbij de kosten in de honderden miljarden lopen en vele landgenoten zullen overlijden. En dan heb je nog geen garanties. Bovendien moet je beargumenteren waarom je dit onrecht wil aanpakken en ander onrecht niet.quote:Op zondag 15 november 2015 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Iedereen breekt zijn tanden op Afghanistan, ik weet het. Dus probeerden we het met scholen en ziekenhuizen, wat tot nog meer aanslagen leidt. Volgens jou moeten we kortom de onderdrukten aan hun lot overlaten. Dat is een harde noot om te kraken.
Ik begin te vermoeden dat ik het niet eens ben met die kwalificatie. Soms kun je namelijk niet anders dan mensen bijstaan in hun strijd.quote:Op zondag 15 november 2015 12:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is dus de fout die wij maken. Jouw goede bedoelingen illustreren onze arrogantie.
Onrecht moet rechtgezet worden door de mensen die onrecht wordt aangedaan. Wil je een beter leven dan zal je dat voor jezelf moeten bewerkstelligen. We kunnen hooguit op de achtergrond een beetje helpen. Als individu. Nooit als natie.quote:Op zondag 15 november 2015 12:03 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Oh je kunt best ingrijpen hoor, maar dan moet je accepteren dat het een project van decennia is waarbij de kosten in de honderden miljarden lopen en vele landgenoten zullen overlijden. En dan heb je nog geen garanties. Bovendien moet je beargumenteren waarom je dit onrecht wil aanpakken en ander onrecht niet.
Dat lukt dus niet zonder vijanden te maken.quote:Op zondag 15 november 2015 12:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begin te vermoeden dat ik het niet eens ben met die kwalificatie. Soms kun je namelijk niet anders dan mensen bijstaan in hun strijd.
Ik de kwestie Afghanistan ben ik geneigd te concluderen dat we het beter op kunnen geven - waarmee we de meisjes en vrouwen in de steek laten, maar het kan niet anders. Wat er bij mij slecht in wil is dat onze goede bedoelingen worden gezien als vijandig handelen. Als we dat aannemen, luisteren we naar de onderdrukkers.quote:Op zondag 15 november 2015 12:03 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Oh je kunt best ingrijpen hoor, maar dan moet je accepteren dat het een project van decennia is waarbij de kosten in de honderden miljarden lopen en vele landgenoten zullen overlijden. En dan heb je nog geen garanties. Bovendien moet je beargumenteren waarom je dit onrecht wil aanpakken en ander onrecht niet.
Ja, inderdaad. Maar wellicht is hij daar op teruggekomen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer alleen dat waht stond te juichen en met een Amerikaanse vlag stond te zwaaien toen de VS Irak binnenviel.
Ja dus.quote:Op zondag 15 november 2015 12:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Maar wellicht is hij daar op teruggekomen.
Denk je niet dat eigenlijk niemand de ultieme wijsheid in pacht heeft over zulke gecompliceerde en grote zaken?quote:Op zondag 15 november 2015 12:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Maar wellicht is hij daar op teruggekomen.
Ik was ook jong en dom. Wellicht nog steeds wel.
Dat is denk ik wel waar. Het is allemaal zo complex dat er geen ultieme wijsheid is. Hoogstens kun je in retrospectief zien wie gelijk had.quote:Op zondag 15 november 2015 12:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Denk je niet dat eigenlijk niemand de ultieme wijsheid in pacht heeft over zulke gecompliceerde en grote zaken?
Ik zou dat best willen weten, hoe de kinderen over pakweg 100 jaar over deze tijd onderwezen worden. Hoe de meningen dan zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 12:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is denk ik wel waar. Het is allemaal zo complex dat er geen ultieme wijsheid is. Hoogstens kun je in retrospectief zien wie gelijk had.
Ja, daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Iets zegt me dat we met afschuw gaan kijken naar de massaconsumptie van vlees bijvoorbeeld. Wellicht dat we ook met afschuw kijken naar hoe er wereldwijd vele mensen aan honger stierven en daar weinig aan werd gedaan.quote:Op zondag 15 november 2015 12:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou dat best willen weten, hoe de kinderen over pakweg 100 jaar over deze tijd onderwezen worden. Hoe de meningen dan zijn.
Ik denk, of ik hoop, dat je dat wel goed ziet.quote:Op zondag 15 november 2015 12:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Iets zegt me dat we met afschuw gaan kijken naar de massaconsumptie van vlees bijvoorbeeld. Wellicht dat we ook met afschuw kijken naar hoe er wereldwijd vele mensen aan honger stierven en daar weinig aan werd gedaan.
Maar wie zal het zeggen? We kunnen de toekomst niet voorspellen.
Kijk jij met afschuw naar de consumptie van vlees tienduizend jaar geleden?quote:Op zondag 15 november 2015 12:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Iets zegt me dat we met afschuw gaan kijken naar de massaconsumptie van vlees bijvoorbeeld. Wellicht dat we ook met afschuw kijken naar hoe er wereldwijd vele mensen aan honger stierven en daar weinig aan werd gedaan.
Maar wie zal het zeggen? We kunnen de toekomst niet voorspellen.
Nee. Wel naar andere gewoonten die in die tijd normaal waren. Bijvoorbeeld over hoe er werd omgegaan met vrouwen.quote:Op zondag 15 november 2015 12:15 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Kijk jij met afschuw naar de consumptie van vlees tienduizend jaar geleden?
Denk dat het voor de moderniteit helemaal niet zo erg kan zijn. Iedereen had z'n natuurlijke rol.quote:Op zondag 15 november 2015 12:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee. Wel naar andere gewoonten die in die tijd normaal waren. Bijvoorbeeld over hoe er werd omgegaan met vrouwen.
Natuurlijk niet, want toen was dat niet zo milieuvervuilend als nu. Heb ik van Arjen Lubach geleerd als kritische burger.quote:Op zondag 15 november 2015 12:15 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Kijk jij met afschuw naar de consumptie van vlees tienduizend jaar geleden?
Dat is ook weer zo.quote:Op zondag 15 november 2015 12:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Het lijkt me met het oog op zijn toekomst met de kinderen eigenlijk wel verstandig.
Ik denk inderdaad dat men kritischer zal zijn over huidige milieuvervuiling dan over het dierenleed. De gevolgen van dat eerste zal de toekomstige mens immer merken.quote:Op zondag 15 november 2015 12:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want toen was dat niet zo milieuvervuilend als nu. Heb ik van Arjen Lubach geleerd als kritische burger.
Ware het niet dat de vleesindustrie een hele grote oorzaak is van milieuvervuiling.quote:Op zondag 15 november 2015 12:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat men kritischer zal zijn over huidige milieuvervuiling dan over het dierenleed. De gevolgen van dat eerste zal de toekomstige mens immer merken.
Ach, leed, leed. De ganse dag in een cubicle werken met koptelefoon op, dat is leed. Hebben die dieren ook nooit hoeven doen, dus alles wel in perspectief graag.quote:Op zondag 15 november 2015 12:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat men kritischer zal zijn over huidige milieuvervuiling dan over het dierenleed. De gevolgen van dat eerste zal de toekomstige mens immer merken.
Daar ben ik ook niet zo blij mee.quote:Op zondag 15 november 2015 12:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ware het niet dat de vleesindustrie een hele grote oorzaak is van milieuvervuiling.
Dat is waar.quote:Op zondag 15 november 2015 12:27 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet zo blij mee.
Gelukkig zijn er ook boeren die op een natuurlijke manier dieren houden.
Ik was vorige week heel blij toen ik in de Jumbo biologische filet americain ontdekte. Ik mocht dat namelijk van mezelf niet meer eten.quote:Op zondag 15 november 2015 12:27 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Doen ze denk ik vanwege de G20.quote:Op zondag 15 november 2015 12:28 schreef robin007bond het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)gang-tot-reddit.html
Je verwacht het niet.
Godsamme wat haat ik die AK-partij.
Nog steeds een hoop methaangas.quote:Op zondag 15 november 2015 12:27 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Zou kunnen.quote:Op zondag 15 november 2015 12:30 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Doen ze denk ik vanwege de G20.
En anders ik wel. Geen zin om vlees helemaal te laten staan, maar ik voel me er ook niet echt prettig bij.quote:Op zondag 15 november 2015 12:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nog steeds een hoop methaangas.
Als kweekvlees te nassen is, ben ik de eerste die overstapt.
Ik voel me er nu ook niet slecht bij, maar koop nu ook biologisch in plaats van plofkip. Dan zou kweekvlees een logisch vervolg zijn.quote:Op zondag 15 november 2015 12:37 schreef Disana het volgende:
[..]
En anders ik wel. Geen zin om vlees helemaal te laten staan, maar ik voel me er ook niet echt prettig bij.
Verstandig en goed van je. Plofkip raak ik met geen stok aan, gelukkig heeft de Jumbo ook een klein schap biologisch vlees.quote:Op zondag 15 november 2015 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik voel me er nu ook niet slecht bij, maar koop nu ook biologisch in plaats van plofkip. Dan zou kweekvlees een logisch vervolg zijn.
http://www.demorgen.be/we(...)egbatterij-bf77c1d4/quote:Op zondag 15 november 2015 12:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Verstandig en goed van je. Plofkip raak ik met geen stok aan, gelukkig heeft de Jumbo ook een klein schap biologisch vlees.
Een alom aanwezige overheid, naar goed socialistisch gebruik.quote:Op zondag 15 november 2015 12:28 schreef robin007bond het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)gang-tot-reddit.html
Je verwacht het niet.
Godsamme wat haat ik die AK-partij.
Het is wel meer dan alleen dat he. Een boel dingen zijn eigenlijk zo klote aan het gaan dat we onszelf met een aardig groot probleem hebben opgezadeld; denk aan: vervuiling, instorten van biodiversiteit, teveel CO2 in de atmosfeer brengen, leegpompen van zoetwaterreservoirs enz enz.quote:Op zondag 15 november 2015 12:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Extreme temperaturen?quote:Op zondag 15 november 2015 12:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/we(...)egbatterij-bf77c1d4/
De oppositiepartij die juist erg vrij is, is links beste Erik.quote:Op zondag 15 november 2015 12:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een alom aanwezige overheid, naar goed socialistisch gebruik.
Dat zal, je ziet wat er gebeurt als je teveel macht geeft aan de overheid. Precies wat jij voorstaat. Altijd en overal de immer rechtvaardige overheid.quote:Op zondag 15 november 2015 12:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De oppositiepartij die juist erg vrij is, is links beste Erik.
https://en.wikipedia.org/(...)c_Party_%28Turkey%29
AK staat bekend als rechtsconservatief.
Ik heb geen idee of die kippen daar beter van worden. Begreep laatst van een dierenarts dat die scharrelkippen juist gefuckter zijn. Maakt mij ook niet uit verder. Koop gewoon wat in de aanbieding is.quote:Op zondag 15 november 2015 12:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Extreme temperaturen?
Ik koop alleen eieren van vrije uitloopkippen, eieren met de hoogste beoordeling (stempel 0 op het ei) dus.
We worden van alle kanten bestookt met informatie, afhankelijk van wat de boodschapper goed uitkomt. Ik weet het ook niet, ik ga maar gewoon af op vrijheid blijheid voor de kippen.quote:Op zondag 15 november 2015 12:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of die kippen daar beter van worden. Begreep laatst van een dierenarts dat die scharrelkippen juist gefuckter zijn. Maakt mij ook niet uit verder. Koop gewoon wat in de aanbieding is.
En de PKK als een clubje linkse terroristen. Een soort FARC, maar dan in Turkije en voor de Koerden. Qua ideologie lijken ze op wat jij zegt voor te staan, maar dan met flink wat aanslagen.quote:Op zondag 15 november 2015 12:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De oppositiepartij die juist erg vrij is, is links beste Erik.
https://en.wikipedia.org/(...)c_Party_%28Turkey%29
AK staat bekend als rechtsconservatief.
Scharrelkippen zijn ook iets anders dan vrije uitloop kippen. Dat is verwarrend, want scharrelvarkens hebben bijvoorbeeld wel aanzienlijk meer ruimte dan hun "reguliere" tegenhanger. Een scharrelkip daarentegen nauwelijks. In de "beter leven sterren" scheelt dat ook een hele ster.quote:Op zondag 15 november 2015 12:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of die kippen daar beter van worden. Begreep laatst van een dierenarts dat die scharrelkippen juist gefuckter zijn. Maakt mij ook niet uit verder. Koop gewoon wat in de aanbieding is.
Ik heb eigenlijk geen idee wat het prijsverschil is.quote:Op zondag 15 november 2015 14:12 schreef Tem het volgende:
Biologische kip is wel reteduur, inderdaad.
In verhouding met plofkip zeker een paar euro.quote:Op zondag 15 november 2015 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee wat het prijsverschil is.
Ik had ooit ergens gelezen dat er zoveel vocht in die plofkip zit dat je na het bereiden alsnog goedkoper uit bent met bio-kip.quote:Op zondag 15 november 2015 14:26 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Biologische kip, ca. 300 gram, 7,39 euro.
[ afbeelding ]
Plofkip, ca. 380 gram, 3,22 euro.
Nee, helaas niet. Dat had de verkoop van biovlees wel aanzienlijk makkelijker gemaaktquote:Op zondag 15 november 2015 14:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik had ooit ergens gelezen dat er zoveel vocht in die plofkip zit dat je na het bereiden alsnog goedkoper uit bent met bio-kip.
Kan iemand dit verifiëren?
Goedkoper uit, als in, prijs per gram kip?quote:Op zondag 15 november 2015 14:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik had ooit ergens gelezen dat er zoveel vocht in die plofkip zit dat je na het bereiden alsnog goedkoper uit bent met bio-kip.
Helaas. Ook de Noorweegse zalmkweek is omstreden. Kweekzalm zal ongetwijfeld ook flink opgespoten en bijgekleurd worden voordat het in de schappen beland.quote:Op zondag 15 november 2015 14:33 schreef Gerolsteiner het volgende:
Plofzalm bestaat niet. Noch ploflam.
Wat een naaierij, ik kijk ook altijd enkel naar het aantal gram.quote:Op zondag 15 november 2015 14:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Dat had de verkoop van biovlees wel aanzienlijk makkelijker gemaaktBij reguliere varken en plofkip bestaat rond de 20% van het product uit opgespoten water. Dit wordt vaak wel maar niet altijd op de verpakking vermeld! Het is een eenvoudig trucje om de vleesstukken zwaardere laten wegen "en groter" te doen laten ogen in het schap. Waar consumenten ook veelvuldig intrappen.
In het dagelijks leven ben ik een linkse duurzaamheidsactivist.quote:Op zondag 15 november 2015 14:34 schreef Friek_ het volgende:
Ryon de D66'er komt het ons vertellen. Waarvoor hulde.
Met de prijzen van Friek lijkt me dat sterk.quote:Op zondag 15 november 2015 14:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja er wordt gesleuteld aan de Noorse zalm maar niet geploft.quote:Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas. Ook de Noorweegse zalmkweek is omstreden. Kweekzalm zal ongetwijfeld ook flink opgespoten en bijgekleurd worden voordat het in de schappen beland.
Nonsens, neoliberale propaganda over gidsland Noorwegen.quote:Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Helaas. Ook de Noorweegse zalmkweek is omstreden. Kweekzalm zal ongetwijfeld ook flink opgespoten en bijgekleurd worden voordat het in de schappen beland.
Belandt.quote:Op zondag 15 november 2015 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |